پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۹۴۶۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۱ - ۲۳:۱۶
قائم مقام دانشگاه امام حسین(ع) تهران در جمع دانشجویان بسیجی:
به گزارش کازرون نما به نقل از روابط عمومی دانشگاه سلمان فارسی کازرون سردار سرتیپ خسرو عروج، قائم مقام دانشگاه امام حسین (ع) تهران، چهارشنبه سوم آبان ماه با حضور در دانشگاه سلمان فارسی در جمع مسئولین و نیروهای شاخص بسیج دانشجویی دانشگاه های کازرون، به ایراد سخنرانی پرداخت.

سردار عروج در این نشست که به همت بسیج دانشجویی دانشگاه سلمان فارسی کازرون در سالن اجتماعات علامه دوانی این دانشگاه برگزار شد، با اشاره به وضعیتی که امام خمینی (ره) با انقلاب اسلامی در جهان به وجود آوردند گفت: امام (ره) با انقلاب اسلامی و طراحی نقشه راه برای جمهوری اسلامی ایران، دنیا را متوجه یک پدیده نو در عالم دیانت و سیاست نمودند.

قائم مقام دانشگاه امام حسین (ع) ضمن توضیح پیرامون مبنای حرکت امام خمینی (ره) خاطر نشان کرد: امام (ره) دیانت و سیاست را عین هم می دانستند و الگوی حرکتشان را در انقلاب اسلامی نهضت امام حسین (ع) و حرکت عاشورایی به شمار می آوردند.

وی درباره الگوی عاشورا در انقلاب اسلامی گفت: امام (ره) واقعاً بر این باور بودند که «کلّ یومٍ عاشورا و کلّ عرضٍ کربلا» و در جلسات خصوصی با فرماندهان جنگ این مطلب را صریح تر بیان می داشتند و اعتقاد داشتند همه مسئولان جمهوری اسلامی باید عاشورایی عمل کنند.

وی خطاب به دانشجویان بسیجی گفت: پیشنهاد می کنم به واقعه عاشورا از منظر دیگری توجه نمایید و آن را با امروز ما مقایسه نمایید.

سردار برجسته سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن برشمردن برخی از فصول انقلاب اسلامی، بیان داشت: اولین فصل حرکت ما در انقلاب اسلامی، حرکت بر پایه «اسلام ناب محمدی» است که امام خمینی (ره) برای ما آن را بر اساس قرآن و سنت به ارمغان و آورد.

وی «حرکت کیفی» را دومین فصل در انقلاب اسلامی برشمرد و توضیح داد: در حرکت کیفی باید هزینه های زیادی پرداخت چون که بار آن سنگین است و ممکن است در این مسیر از طرف نزدیکان خود مانند: همرزمان، دوستان، خانواده و ... مورد شماتت قرار گیریم.

محافظ سابق رهبر معظم انقلاب اسلامی برای تبیین حرکت کیفی، به ذکر خاطره ی شخصی خود از رهبر انقلاب در جریان سفر به سازمان ملل در زمان ریاست جمهوری ایشان پرداخت و بیان داشت: در جریان یکی از سفرهای حضرت آقا به سازمان ملل ما مجبور بودیم در آمریکا چند ساعتی را تنها باشیم. در این مدت تنهایی حضرت آقا عین همان کارهایی را که انجام می دادند؛ گویی چهل میلیون انسان نظاره گر ایشان هستند.

وی ادامه داد: در حرکت کیفی باید تکلیف گرا باشیم و به کمیت نباید نگاه کنیم.

فرمانده پیشین سپاه ولی أمر با بیان ویژگی حرکت کیفی توضیح داد: از آنجایی که حرکت کیفی بر مبنای توحید می چرخد، از مرزها و زمان ها فراتر رفته باعث هماهنگی در دو نفر یا دو گروه در دو نقطه از کره زمین یا دو زمان مختلف می شود.

سردار عروج ضمن اشاره به «انتقال محتویات فکری نسل اول و دوم به نسل سوم و چهارم انقلاب» تصریح کرد: دلایل و عواملی در طول عمر انقلاب پدید آمد که ما را زمین گیر کرد و باعث شد نظام فکری- معرفتی نسل اول و دوم به طور کامل به نسل سوم و چهارم انقلاب منتقل نشود.

وی ضمن پرداختن به حرکت بر محور حق و عدالت افزود: حرکت در این مسیر ممکن است غربت را به همراه داشته باشد.

قائم مقام دانشگاه امام حسین (ع) اضافه کرد: علت این غریب ماندن تکان خوردن قلب مؤمن و بهتر عرضه شدن نیازها در برابر حق تعالی است. همان طور که هر چه به ظهر عاشورا نزدیکتر می شدیم، چهره امام حسین (ع) تابناک تر و نورانی تر می شد. بنابراین کسی که می خواهد در مسیر انقلاب اسلامی گام بردارد باید کمربندش را محکم ببندد.

سردار عروج ضمن بیان شکل گیری نوعی معرفت دفاعی در قلب جوانان امروز، به خاطره ای از فتنه 88 اشاره کرد و بیان داشت: در جریان اوایل فتنه 88، از آنجایی که آقا فرموده بودند در این مرحله باید «آرام سازی» صورت گیرد، علیرغم زخمی شدن تعدادی از بچه ها، دست به هیچ اقدامی نزدند که این موضوع باعث شد که در یک دیدار خصوصی به حضرت آقا عرض کنم که این جوانها اگر از جوان های صدر انقلاب بالاتر نباشند، مطمئناً پایین تر نیستد.

وی «قدرت درونی» را یکی دیگر از ویژگی افراد در مسیر حق دانست و اضافه کرد: افرادی که در مسیر حق حرکت می کنند هر چند ممکن است غریب بمانند، اما قادر خواهند بود با درون خود موج و انقلاب به پا کنند که این قدرت ناشی از انجام کارهایی مانند نماز اول وقت و اسرار آن است.

قائم مقام دانشگاه امام حسین (ع) در بخش پایانی سخنان خود به مسائل سیاسی و راهبرد دشمن در برابر انقلاب اسلامی پرداخت و اضافه کرد: تا زمانی که سیاست مذبوحانه داخلی و خارجی به هم گره نخورد دشمنان انقلاب به ایران تجاوز نخواهد کرد.
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۹
0
2
امروزه صدای انقلاب اسلامی بر بلندای جهان همه مستکبرین را به ترس انداخته است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۱
اذان صبح
۰۵:۰۷:۰۷
طلوع افتاب
۰۶:۳۱:۰۰
اذان ظهر
۱۳:۰۲:۴۰
غروب آفتاب
۱۹:۳۳:۳۵
اذان مغرب
۱۹:۵۰:۰۷