پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۹۴۶۴
تعداد نظرات: ۹ نظر
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۱ - ۱۹:۲۹
در دیدار اعضای شورای بسیج دانشجویی دانشگاه ها با امام جمعه کازرون مطرح شد:
امام جمعه کازرون نیز در این دیدار با اشاره به دغدغه دانشجویان بسیجی گفت:دغدغه شما دغدغه های حقی است و در نظام جمهوری اسلامی زشت است که بعداز 33سال دغدغه نمازجماعت و حجاب و عفاف داشته باشیم.اگر یک رئیس دانشگاه بخواهد از این مسائل مهم شانه خالی کند برای من قابل قبول نیست و شما هم اگر به نتیجه نرسیدید رها نکنید حتی اگر یقه ما را هم بگیرید.

به گزارش دریافتی کازرون نما، به مناسبت آغاز سال تحصیلی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی ،اعضای شوراهای بسیج دانشجویی دانشگاه های شهرستان کازرون با حجت الاسلام خرسند امامئ جمعه شهرستان کازرون دیدار و گفتگو کردند.

در این دیدار ابتدا دانشجویان بسیجی به تشریح مسائل و مشکلات دانشگاه های شهرستان کازرون اشاره کردند و مطالبات و انتقادات و پیشنهادات خود را بیان نمودند.

در این دیدار نمایندگان دانشجویان بسیجی از دانشگاه های آزاداسلامی،پیام نور کازرون،سلمان فارسی،دانشکده فنی حرفه ای امام رضا(ع)دانشگاه علمی کاربردی به ارائه مباحث خود پرداختند.

از جمله مطالبات این دانشجویان پیگیری جدی امام جمعه کازرون در مورد حجاب و عفاف دانشگاه ها بود.یکی از دانشجویان در این زمینه گفت: دانشگاه های کازرون در مسئله اجرای فریضه حجاب و عفاف تعلل می کنند و بهانه جویی می کنند در صورتیکه در دفترچه سازمان سنجش برخی از دانشگاه ها مسئله پوشش چادر را به عنوان پوشش رسمی اشاره کرده اند.در دانشگاه خلیج فارس طرح حجاب و عفاف انجام شد و فقط 20پسر دست به تجمع زدند و یا در دانشگاه پیام نور کازرون نیز همین طرح اجرا شد و هیچگونه اعتراضی شکل نگرفت.اما باز هم برخی مسئولان دانشگاه ها محافظه کاری می کنند؟

یکی دیگر از دانشجویان نیز دررابطه با تفکیک جنسیتی در دانشگاه ها گفت: متاسفانه یکی از دانشگاه های کازرون که سالهای قبل فقط دانشجویان دختر را در یکی از رشته ها پذیرش می نموده است امسال دانشجویان پسر را در این رشته پذیرش کرده است.از طرفی کی از دانشگاه های تهران به صورت آزمایشی در سال گذشته تفکیک جنسیتی را انجام داد و مشاهده شد که میانگین نمرات دانشجویان به طور متوسط 2نمره ارتقا داشته است و 15درصد نیز کاهش مشروطی داشته اند.حال چرا دانشگاه های ما از تفکیک جنسیتی می ترسند؟

از دیگر مطالبات دانشجویان دانشگاه ها مسئله خوابگاه بود که پیشنهاد شد با توجه به ابلاغ دولت به عدم خوابگاه سازی و واگذاری به بخش خصوصی ، اداره اوقاف و امورخیریه در امر خوابگاه سازی از طریق درآمد موقافات می تواند ورود پیدا کند و هم یک کار فرهنگی است و هم یک منبع درآمدزایی خوب است که اثر وقف را بهتر و بیشتر برای جامعه طرح می کند.

انتقادات دانشجویان نسبت به مدیریت و سیستم مدیریتی دو مرکز آموزش عالی کازرون از جمله دیگر مسائل مطرح شده بود که امام جمعه کازرون قول پیگری به دانشجویان دادند.

امام جمعه کازرون نیز در این دیدار با اشاره به دغدغه دانشجویان بسیجی گفت:دغدغه شما دغدغه های حقی است و در نظام جمهوری اسلامی زشت است که بعداز 33سال دغدغه نمازجماعت و حجاب و عفاف داشته باشیم.اگر یک رئیس دانشگاه بخواهد از این مسائل مهم شانه خالی کند  برای من قابل قبول نیست و شما هم اگر به نتیجه نرسیدید رها نکنید حتی اگر یقه ما را هم بگیرید.

وی پیرامون مسئله بدحجابی و معضلات فرهنگی در دانشگاه ها افزود:اطرافیان بیمار نباید بیمار را رها کنند شما هم باید بخواهید هم در بحث دانشگاه و هم در محیط خارج از دانشگاه و این را مطالبه به حق خود بدانید.

حجت الاسلام خرسند همچنین پیرامون نشست با دانشجویان گفت:مقام معظم رهبری بیشترین جلسات را با دانشجویان و نخبگان دارد و علی رغم مشغله های کاری ، هیچ احساس خستگی هم نمی کنند و این برای ما الگوست که ما هم باید اینگونه باشیم.

در این نشست امام جمعه کازرون خواستار نشست های ماهانه با اعضای شورای بسیج دانشجویی دانشگاه ها شد و پیشنهاد داد از میان دانشجویان بسیجی شورای مشورتی دانشجویی دفتر امام جمعه تشکیل شود.

 

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۹
ناشناس
|
RUSSIAN FEDERATION
|
۲۱:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۶
1
3
توجه به امر حجاب امر مبارکی است
ولی به نظر من کازرون اصلا ظرفیت توسعه آموزش عالی را ندارد. در حد همان علمی کاربردی و پیام نور کافی است.
وقتی کارهای بزرگ مس مسئولان دانشگاه های معتبری مثل دانشگاه ازاد کازرون و ... دیده نشود نتیجه اش هم ناامیدی و دلسردی مسئولان است.
شاید برای همین است الان در جهرم و فسا دانشگاه علوم پزشکی با سابقه زیاد داریم ولی در کازرون هنوز اندر خم یک کوچه ایم. خلایق هرچه لایق
پاسخ ها
محمد
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۷
باز تو حرف زدی
با این حرفات می خوای ثابت کنی کازرون هیچه یا خودت رو!!؟؟؟
صادق پور
|
UNITED STATES
|
۲۳:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۶
0
4
حضرت امام (ره) با آن عظمت و حتی در آن سالهای حساس انقلاب فرهنگی و هم اکنون نیز مقام معظم رهبری هرگز تاکیدی بر پوشش چادر در هیچ دانشگاهی نداشته اند. حتی حضرت امام نیز تفکیک جنسیتی را نپذیرفتند... حالا شما فراتر از بزرگان نظام و اسلام برای دانشگاهها می خواهید؟
مگر چه اشکالی دارد دانشگاهی جنس پذیرش را برای دختر و پسر هر دو داشته باشد.
چه ایرادی دارد جوانان ما هم دختران و هم پسران فرهیخته شوند و یاد بگیرند در کنار هم در یک محیط علمی از دانش یکدیگر برای توسعه علم و پیشبرد کشور بهرمند شوند؟ اینها فقط بهانه ای برای دخالت در امور دانشگاهها است
انشاءالله که روح امام راحلمان از همه پشتیبانان راستین نظام راضی باشد.
دانشگاه پیام نور کازرون
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۷:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۷
4
3
دیگر دانشگاهها از دانشگاه پیام نور مرکز کازرون می توانند یاد بگیرند ، واقعا فضای حجاب و عفاف بسیلر مناسبی دارد .
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۸:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۸
مگر خودتون از خودتون تعریف کنید .. دانشگاااااه پیام نور
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۷
0
8
خوب دیگه اقتصادمون درست شد . گرانی ها رفع شد . تحریم ها برداشته شد فقط مونده حجاب
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۳
0
0
به نظر می رسد در شرایط کنونی کشور که جامعه نیازمند آرامش است و دانشگاهها باید در فضایی آرام پیرو سخنان مقام معظم رهبری برای انتخابات آماده شوند عده ای می خواهند غیرمستقیم جو آرام دانشگاهها را متشنج کنند تا شاید اهداف خاصی را دنبال نمایند.
من از وضعیت تمام دانشگاههای شهرستان خبر دارم اما اصلا وضعیت نگران کننده یا متفاوتی در زمینه حجاب نسبت به سایر جاها یا دانشگاههای دیگر کشور حتی در شهرستانهای کوچک وجود ندارد.
اینکه بخواهیم سلیقه ای عمل کنیم و نظر خودمان را به جامعه القا کنیم اصلا صحیح نیست
و در حال حاضر فرصت خوبی هم برای ماجرا جویی نیست.
فعلا باید تمام دلسوزان به فکر مقابله با دشمن و آماده سازی جامعه برای انتخاب باشند تا انشا
پارسا
|
GERMANY
|
۲۲:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۳
0
1
خدا را شکر که همه مشکلاتمان در کازرون رفع شده و همه جا آباد هست و شهر گل و بلبل داریم فقط همین یک قلم مانده که باید درست بشه.
یک نکته جالب من در این خبر دیدم که آخر صجبتها به نحوه مدیریت دانشگاهها ختم شد. یعنی تمام اینها بهانه ای بیش نیست برای دخالت در مدیریت دانشگاهها .
می خواهم بدانم مثلاً امام جمعه محترم شیراز کاری به امور دانشگاه آزاد شیراز دارد؟ یا مثلا امام جمعه محترم مشهدو تبریز و اصفهان هم همینطور ؟ یا اینکه آنقدر مسایل مهمتری را تشخیص داده اند که ضرورت پیگیری داشته باشد؟ یا اینکه بین الله در کازرون دیگر هیچ معضلی باقی نمانده و جز همین یک قلم.
شاید من بی اطلاع باشم
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۲
0
0
دبیر ستاد عفاف و حجاب دانشگاه سلمان به عمد ضعیف عمل می کند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۱۴
اذان صبح
۰۴:۵۱:۵۳
طلوع افتاب
۰۶:۱۸:۵۴
اذان ظهر
۱۳:۰۰:۴۳
غروب آفتاب
۱۹:۴۱:۴۴
اذان مغرب
۱۹:۵۸:۴۳