پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۹۳۷۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۱ - ۱۷:۳۷
مسئول اداره میراث فرهنگی شهرستان کازرون گفت: در اجرای نخستین گام برای تدوین برنامه راهبردی توسعه گردشگری طبیعت در تالاب پریشان، سند سیاست وخط و مشی توسعه طبیعت گردی پیرامون این تالاب تهیه و تنظیم شد.

مسئول اداره میراث فرهنگی شهرستان کازرون گفت: در اجرای نخستین گام برای تدوین برنامه راهبردی توسعه گردشگری طبیعت در تالاب پریشان، سند سیاست وخط و مشی توسعه طبیعت گردی پیرامون این تالاب تهیه و تنظیم شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا معینی با اعلام این خبرگفت: برنامه مذکور با هدف ایجاد نگاه جدیدی درطبیعت گردی در تیرماه 89 ودر قالب نشست زیر کمیته تالاب پریشان به ریاست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری شهرستان کازرون وبا حضور سایر اعضا، شامل ادارات شهرستان همچون منابع طبیعی وآبخیزداری، محیط زیست، جهاد کشاورزی، فرمانداری، امور آب و موسسه و سازمان های مردم نهاد این شهرستان مانند موسسه 13 فروردین، هم اندیشان جوان، طبیعت و سلامت، راهنمایان طبیعت گردی وکارشناسان طرح حفاظت از تالاب های ایران برنامه ریزی شده است.

وی افزود: همچنین در تهیه و تنظیم این سند تاثیر ملاحضات اجتماعی وزیست بومی بر وضعیت اقتصادی روستاییان پیرامون این تالاب نیز در نظر گرفته شده است.

معینی در ادامه با اشاره به تلاش ها و پیگیریهای کمیته طبیعت گردی تالاب پریشان در تهیه این سند، تصریح کرد: از مراحل نخست تلاش شد تا با شناسایی فرصت ها وقابلیت های موجود گردشگری و همچنین بررسی امتیازها وآسیبهای احتمالی حاصل از اجرای طرحهای طبیعت گردی، ساز وکاری مناسب برای توسعه راهبردی طبیعت گردی در منطقه پریشان ارائه وملاکهایی نیز برای تشخیص مطلوبیت طرحهای پیشنهادی تعیین کند .

وی بیان کرد: در تهیه این سند موقعیت تالاب پریشان از لحاظ وضعیت جغرافیایی ، اقتصادی ، اجتماعی و وضعیت جاذبه های طبیعی و تاریخی- فرهنگی مورد بررسی همه جانبه قرار گرفت.

مسئول اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری شهرستان کازرون در پایان از تمامی مسئولین ، نهادها وسازمانهای مردم نهاد ، همچنین مسئول سابق میراث فرهنگی شهرستان کازرون که در تهیه این سند نقش مهمی داشته اند تقدیر و تشکر به عمل آورد.


نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲
محسن
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۲
0
0
حساااااااااااب
جوكار
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۲
0
0
پريشان بي اب گردشگر بياد چكار كنه اول فكري براي ابش كنيد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۱۵
اذان صبح
۰۴:۵۰:۴۹
طلوع افتاب
۰۶:۱۸:۰۴
اذان ظهر
۱۳:۰۰:۳۷
غروب آفتاب
۱۹:۴۲:۲۲
اذان مغرب
۱۹:۵۹:۲۴