پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۹۲۶۹
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۱ - ۰۷:۱۹
به مناسبت 12 شهریور روز شهادت رئیسعلی دلواری روز مبارزه با استعمارگر پیر انگلیس
ولی آن چه مسلم است ، نقش سردار بزرگ کازرون ، دلاور مرد غیور و بیگانه ستیز، مرحوم خواجه عبدالله معروف به ناصر لشکر و مردم غیور و متدین و بیگانه ستیز کازرون در مقابله با استعمارگران مهاجم و اشغالگر انگلیسی، اگر بیشتر از رئیسعلی و یارانش نبوده، کمتر هم نبوده است.

12 شهریور روز شهادت سردار بیگانه ستیز، رئیسعلی دلواری بوشهری که در راه دفاع از وطن و مبارزه با استعمارگران انگلیسی ، سرانجام به دست عاملی وطن فروش ، مزدور و منافقی نفوذی، به شهادت رسید. روز مبارزه با استعمار پیر – انگلستان – نام گذاری شده است. و هر ساله برای بزرگداشت یاد و خاطره آن سردار رشید و یارانش، محل شهادتش را گلباران می نمایند.

ما هم به نوبه خود یاد آن دلاور مرد غیور را گرامی داشته ، و راهش را پر رهرو می خواهیم. و همچون نیاکان و اسلاف خود مدافع استقلال کشور و حامی و پشتیبان بیگانه ستیزان می باشیم.

ولی آن چه مسلم است ، نقش سردار بزرگ کازرون ، دلاور مرد غیور و بیگانه ستیز، مرحوم خواجه عبدالله معروف به ناصر لشکر و مردم غیور و متدین و بیگانه ستیز کازرون در مقابله با استعمارگران مهاجم و اشغالگر انگلیسی، اگر بیشتر از رئیسعلی و یارانش نبوده، کمتر هم نبوده است. بلکه علاوه بر حضور و مقابله مردانه، خود با نیروهای متجاوز انگلیسی، پشتیبان فکری ، فرهنگی، مالی نیروهای بوشهری و تنگستانی هم بوده است و گرامی داشت یاد و نام آن دلاور مردان بیگانه ستیز باعث افتخار و غرور ملی و الگو و اسوه، برای آیندگان می باشند

همچنان که یاد و خاطره 1100 شهید والامقام و عزت آفرین 8 سال دفاع مقدس، باعث افتخار و بالندگی نسل های آینده و الگو و اسوه پایداری و مقاومت در برابر بیگانگان می باشند. یادشان گرامی و راهشان پر رهرو.

بنابراین پیشنهاد می شود شورای فرهنگ عمومی کازرون موضوع بزرگداشت بیگانه ستیزان غیور کازرونی در مقابله با متجاوزان انگلیسی را در دستور کار خود قرار دهند و بزرگداشت نام و یاد آنان را در روز مبارزه با استعمارگران پیر – انگلیسی – مصوب قرار دهند.

زیرا که این گونه بزرگداشت ها حداقل دارای منافع و محاسنی به شرح زیر می باشد:

1-بهانه ای برای توجه به هویت و بازخوانی تاریخ بالنده کازرون و کسب معرفت بیشتر نسبت به پیشینان خود می باشد.

2-بیش از آن که زنده نگه داشتن یاد و نام افراد باشد نوعی زنده نگه داشتن نام کازرون و کازرونی ها در مقاطع تاریخی و حضور غرورآفرین و تاثیر گزار آنان در عرصه های مختلف دینی ، ملی و فرهنگی است.

3- باعث غرور و بالندگی و درس آموزی و عبرت آیندگان است.


نویسنده: علی اسدزاده
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۲۸
اذان صبح
۰۵:۱۲:۰۹
طلوع افتاب
۰۶:۳۵:۱۲
اذان ظهر
۱۳:۰۳:۳۲
غروب آفتاب
۱۹:۳۱:۰۸
اذان مغرب
۱۹:۴۷:۳۳