پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۳
کد خبر: ۹۲۶۵
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۸:۵۸
» خبر
به مناسبت بزرگداشت چهلمین سالگرد درگذشت مرحوم غلامرضا باقری نژادیان فرد و ديگر برادر انقلابی وي علیرضا باقری نژادیان فرد و مادر فداكارشان دعای ندبه فردا راس ساعت 7 صبح در جوار مرقد مطهرشان در گلزار شهدای سید محمدنوربخش توسط هیات های مهدویون و فاطمیون و انصارالمهدی برگزار می گردد.

به گزارش کازرون نما، به مناسبت بزرگداشت چهلمین سالگرد درگذشت مرحوم غلامرضا باقری نژادیان فرد و برادر مومن و انقلابی ایشان آقای علیرضا باقری نژادیان فرد ومادر فداكارشان دعای ندبه فردا راس ساعت 7 صبح در جوار مرقد مطهرشان در گلزار شهدای سید محمدنوربخش توسط هیات های مهدویون و فاطمیون و انصارالمهدی برگزار می گردد.

شهريور ماه 1351 يادآور خاطره اي تلخ در ذهن مبارزان انقلابي كازرون است و آن خاطره چيزي نيست جز درگذشت مرحوم «غلامرضا باقري نژاديان فرد» از فعالان سياسي و مريدان امام خميني(ره) كه نقش ويژه اي در حركت هاي انقلابي و تربيت ديني جوانان و نوجوانان شهرستان داشت.

گرچه وي نه از تحصيلات حوزوي برخوردار بود و نه تحصيلات دانشگاهي داشت اما سوز درون و روشن بيني خاص او باعث شد تا با تأثيرگذاري بر انجمن امور ديني شهرستان كازرون به فعاليت هاي مذهبي اين انجمن رنگ و بويي سياسي بخشد و معرفت ديني را زمينه تحولي انقلابي كند. برگزاري جلسات سخنراني و پرسش و پاسخ در شهر و روستا و شناسايي نيروهاي جوان و مستعد و سازماندهي و هدايت آنها در حلقه هاي مختلفي كه به نام فعاليت هاي مذهبي شكل يافته و تحت لواي آن به تقويت بينش سياسي نيز پرداخته مي شد از مهمترين فعاليت هاي وي بود.

پرداختن به شخصيت وي و نقل خاطرات انقلابيون كازرون از مبارزات وي و نقش او در مبارزه با تفكرات مادي و التقاطي مجالي ديگر مي طلبد.

مرحوم "غلامرضا باقري نژاديان فرد" فرزند سهراب، متولد 14 اسفند ماه 1325 بود كه در 23 شهريور 1351 در حالي كه همراه با مادر و برادر خود (عليرضا باقري نژاد، متولد 15 مهر 1331 او نيز از فعالان مذهبي و سياسي بود) از ملاقات برادر ديگرشان (محمدباقر) كه به جرم فعاليت هاي سياسي در زندان به سر مي برد، برمي گشتند در اثر تصادف (هر سه) جان باختند. فعاليتهاي وي در كازرون چنان بود كه قبول اين مسأله كه اين تصادف كار دستگاه حاكمه نبوده است براي مردم بسيار بعيد به نظر مي رسيد. وي در كنار مادر و برادر خود در قطعه شماره يك از گلزار شهداي سيد محمد نوربخش دفن شده است.


نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۶
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۴
0
2
درود خدا بر همه شهدای راه مبارزه با دیکتاتوری
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۵
0
0
میشه بفرمایید چرا هیچ یک از اعضای خانواده مرحوم باقری نژاد با وجود اطلاع در مراسم شرکت نکردند؟!
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۷:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۶
ظاهراً اين مراسم براي بزرگداشت ياد مرحوم باقري نژاد بوده است نه زنده كردن برخي مردگان سياسي
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۱:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۷
عجب بوی سوختنی از آن نیامدن آنها بلند شده است
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۷
اتفاقا نیامدن آنها باعث شد این مراسم بدون حاشیه باشد و خیلی هم بهتر شد.
ناشناس
|
GERMANY
|
۱۷:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۳۱
0
0
و چه خوب است که از مصیبی که بر محمدباقر باقری نژادیان فر رفته نیز یادی کرد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۷
اذان صبح
۰۴:۵۹:۵۰
طلوع افتاب
۰۶:۲۵:۰۶
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۳۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۷:۱۸
اذان مغرب
۱۹:۵۴:۰۳