پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۹۲۵۴
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۱ - ۰۶:۵۰
حجت الاسلام رصاف:
به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام امین رصاف ، روز دوشنبه در مراسم آغاز دوره جدید حوزه های علمیه تحت اشراف نماینده رهبر معظم انقلاب در استان فارس و امام جمعه شیراز ، بیان داشت: امسال 150 طلبه درسطوح یک ، دو، سه و درس خارج فقه در این حوزه تحصیل می کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام امین رصاف ، روز دوشنبه در مراسم آغاز دوره جدید حوزه های علمیه تحت اشراف نماینده رهبر معظم انقلاب در استان فارس و امام جمعه شیراز ، بیان داشت: امسال 150 طلبه درسطوح یک ، دو، سه و درس خارج فقه در این حوزه تحصیل می کنند.

رییس حوزه علمیه مرکزی شیراز، با بیان این که این حوزه علمیه خط مشی اجتهاد را دنبال می کند، گفت: در پی این هستیم که این حوزه علمیه به عنوان حوزه ای موفق دراستان فارس مطرح باشد و به همین منظوراز استادان مبرز با تحصیلات بسیار خوب بهره گرفته ایم.

رصاف با اشاره به برنامه ریزی های صورت گرفته برای چهارسطح علمی در حوزه علمیه مرکزی شیراز، افزود: آیت الله ایمانی و حجت الاسلام کلانتری در سال گذشته به ارایه درس خارج فقه پرداختند که امسال نیزاین برنامه استمرار دارد.

معاون امور روحانیون و حوزه های علمیه نماینده رهبر معظم انقلاب در استان فارس و امام جمعه شیراز، هدف از راه اندازی دوره های نخبگان یک و دو را تربیت مربی و راه یافتگان به این دوره ها را دانش آموزان معدل بالا درمقطع سوم راهنمایی و نیزدیپلم عنوان کرد.

رصاف ، اظهار داشت: متاسفانه هم اینک برخی از مناطق استان فارس به رغم برخورداری از 25 هزار نفر جمعیت از داشتن حتی یک مبلغ محروم است .

وی هدف حوزه علمیه سفیران هدایت را پاسخ به نیاز جدی استان فارس به مبلغ دینی برشمرد و گفت: 130 طلبه در این حوزه درحال تحصیل علوم دینی هستند که پس از اتمام تحصیل برای تبلیغ به مدارس، روستاها و ... اعزام می شوند.

رصاف اظهارداشت: حوزه علمیه معصومیه شیراز از دیگرحوزه های تحت اشراف نماینده رهبرمعظم انقلاب در استان فارس و امام جمعه شیراز است که به تربیت خواهران مبلغه می پردازد.

معاون امور روحانیت و حوزه های علمیه نماینده رهبر معظم انقلاب در استان فارس و امام جمعه شیراز با اشاره به راه اندازی موسسه آموزش عالی امام خمینی (ره) از سوی آیت الله ایمانی، گفت: تمام دوره های تخصصی علوم دینی استان فارس دراین موسسه مدیریت می شود.

وی ادامه داد: درسال جاری نیز دوره های تخصصی کلام و تفسیر در موسسه آموزش عالی امام خمینی (ره) ارایه می شود و درسال آینده هم این دوره ها ادامه خواهد داشت.

وی بیان کرد: آیت الله ایمانی از آغاز حضور در استان فارس به عنوان نماینده رهبر معظم انقلاب و امام جمعه شیراز اهتمام ویژه ای به حوزه های علمیه داشته است و امروز شش حوزه علمیه تحت اشراف ایشان قرار دارد و بر اساس سیاستگذاری دقیق و نیازسنجی به موقع مدیریت می شود.

رصاف با اشاره به مطالبات رهبر معظم انقلاب به عنوان ولی فقیه از حوزه های علمیه و روحانیون گفت: باید علم، پرچم و خط فکری ولایت توسط حوزه های علمیه در استان فارس دنبال شود.


نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۵
اذان صبح
۰۵:۰۲:۱۳
طلوع افتاب
۰۶:۲۷:۰۱
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۵۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۶:۰۳
اذان مغرب
۱۹:۵۲:۴۴