پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۹۲۳
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۸۷ - ۱۲:۲۲
به گزارش سايت انجمن هم‌انديشان جوان، اعضاي این انجمن با حضور در روستای دوسیران ضمن کسب آگاهی میدانی پیرامون این ظرفیت­هاي اين روستا، بر لزوم توجه هرچه بیشتر بر یادمانده­های تاریخی این روستا و اجرای اضطراری فعالیت­های پژوهشی، مرمتی و حفاظتی پیرامون آثار تاریخی و طبیعی موجود در دوسیران توسط کارشناسان مربوطه تأکید کردند.

به گزارش سايت انجمن هم‌انديشان جوان، اعضاي اين انجمن طی بازدیدی از روستای تاریخی دوسیران از نزدیک با ظرفیت­های تاریخی و طبیعی این روستا آشنا شدند.

روز جمعه و در ادامه اجرای طرح بازشناسی محوطه­های تاریخی کازرون که از سال گذشته توسط انجمن هم­اندیشان جوان برگزار گردید، اعضا این انجمن با حضور در روستای دوسیران که از نظر تاریخی و معماری و همچنین وجود برخی بناها و المان­های خاص، متمایز از سایر روستاها و مناطق مشابه می­باشد، ضمن کسب آگاهی میدانی پیرامون این ظرفیت­ها، بر لزوم توجه هرچه بیشتر بر یادمانده­های تاریخی این روستا و اجرای اضطراری فعالیت­های پژوهشی، مرمتی و حفاظتی پیرامون آثار تاریخی و طبیعی موجود در دوسیران توسط کارشناسان مربوطه تأکید کردند.

دکتر داوود دهقانی که کار ارائه­ی توضیحات و راهنمایی­ در این گشت نیم­روزی را به همراه برخی فعالین میراث­فرهنگی بر عهده داشت با مثبت دانستن اجرای اینگونه طرح­ها خاطر نشان کرد: مناطق خاص تاریخی همچون روستای دوسیران که از یک سو دارای ظرفیت­های بلقوه­ای جهت شناسایی و پژوهش و همچنین جذب گردشگر هستند و از دیگر سو گمنام مانده­اند، نیازمند توجه بیشتر علاقمندان و مسوولین هستند که امیدوارم این اقدام بتواند در کنار سایر فعالیت­های جاری، آغاز کننده­ی راهی جهت ایجاد تحول در این مناطق و به خصوص روستای زیبای دوسیران باشد.

گفتنی است در اجرای طرح بازشناسی محوطه­های تاریخی کازرون، پیش از این چهار منطقه­ی سرمشهد، آتشکده جره، نقش قندیل و روستای تاریخی دوان نیز توسط انجمن هم­اندیشان جوان مورد بازدید قرار گرفته بودند.

روستای دوسیران در 55 کیلومتری کازرون و در مسیر محور کازرون به تنگ­ابوالحیات واقع شده است.
 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۰۹
اذان صبح
۰۵:۳۶:۵۳
طلوع افتاب
۰۶:۵۶:۵۷
اذان ظهر
۱۳:۰۸:۴۶
غروب آفتاب
۱۹:۱۹:۵۰
اذان مغرب
۱۹:۳۵:۵۲