پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۹۲۲۴
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۲:۵۲
حجت الاسلام رصاف:
معاون امور روحانیت و حوزه های علمیه نهاد نماینده رهبر معظم انقلاب در استان فارس گفت : عطش دنیای امروز درمباحث عقلی وعرفانی بسیار زیاد است و از این رو حوزه های علمیه می بایست برای مقابله با ضعف های تئوریک این گونه مباحث، تلاش فراوان داشته باشند.


معاون امور روحانیت و حوزه های علمیه نهاد نماینده رهبر معظم انقلاب در استان فارس گفت : عطش دنیای امروز درمباحث عقلی وعرفانی بسیار زیاد است و از این رو حوزه های علمیه می بایست برای مقابله با ضعف های تئوریک این گونه مباحث، تلاش فراوان داشته باشند.


به گزارش روابط عمومی نهاد نماینده رهبر معظم انقلاب در استان فارس و امام جمعه شیراز ، حجت الاسلام امین رصاف در جمع طلاب دوره جدید حوزه علمیه مرکزی شیراز بیان داشت: درعصرکنونی، پیشرفت علم سرعت بسیار عجیبی دارد و با توجه به این پیشرفت و همچنین موج بیداری اسلامی ، نیاز به اجتهاد بیشتراحساس می شود.


مدیرحوزه علمیه مرکزی شیراز با بیان این که ، اجتهاد به معنی فهم عمیق پیدا کردن درمسایل دینی است، گفت: ما باید بتوانیم دستورات دین را استخراج و آنها را در نظام اسلامی به لایحه و قانون تبدیل و ازاین طریق، آنها را در جامعه اجرایی کنیم.


وی اضافه کرد : غورعمیق درمسایل دینی دو رکن دارد و متناسب با زمان و مکان است و به همین سبب اجتهاد ، همواره تر و تازه است، یعنی علاوه بر اینکه انسان بایدعمیقا دین را بفهمد، باید از اقتضائات زمان و مکان هم آگاه باشد.


معاون روحانیت و حوزه های علمیه نهاد نماینده رهبرمعظم انقلاب در استان فارس و امام جمعه شیراز با اشاره به اینکه بیشتر دستورات اسلام ، دستورات اجتماعی است نه فردی، اظهار داشت: دین حتی برای جوامع بشری لائیک و جوامع با مذاهب دیگر نیزبرنامه دارد.


وی ادامه داد: امیدواریم بتوانیم درآینده کشوری داشته باشیم که تمام دستورات و بخشنامه هایش منطبق بر اسلام باشد و البته کسانی می توانند این کار را انجام دهند که با دقت دروس حوزوی را مطالعه کنند و به شرایط زمانی و مکانی ، تسلط کامل داشته باشند


نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۴
0
0
مقام معظم رهبری در دیدار با خبرگان:
در عين حال مسائل جديدى وجود دارد. در زمينه‌ى اقتصاد، مسائل تازه‌اى وجود دارد. مثلاً ما بانكدارى اسلامى را به وجود آورده‌ايم. امروز مسائل تازه‌اى در زمينه‌ى پول و بانكدارى وجود دارد؛ اينها را بايستى حل كرد؛ بايد اينها را در بانكدارى اسلامى - بانكدارى بدون ربا - ديد. كى بايد اينها را انجام بدهد؟ فقه متكفل اين چيزهاست. البته من همين‌جا عرض بكنم كه نياز ما به كرسى‌هاى بحث آزاد فقهى در حوزه‌ى قم - كه مهمترين حوزه‌هاست - برآورده نشده است. من اين را الان اينجا عرض ميكنم - آقايانى هم از قم اينجا تشريف داريد - اين نياز برآورده نشده. در قم بايد درسهاى خارجِ استدلالىِ قوى‌اى مخصوص فقه حكومتى وجود داشته باشد تا مسائل جديد حكومتى و چالشهائى را كه بر سر راه حكومت قرار ميگيرد و مسائل نو به نو را كه هى براى ما دارد پيش مى‌آيد، از لحاظ فقهى مشخص كنند، روشن كنند، بحث كنند، بحثهاى متين فقهى انجام بگيرد؛ بعد اين بحثها مى‌آيد دست روشنفكران و نخبگان گوناگون دانشگاهى و غير دانشگاهى، اينها را به فرآورده‌هائى تبديل ميكنند كه براى افكار عموم، براى افكار دانشجويان، براى افكار ملتهاى ديگر قابل استفاده است. اين كار بايستى انجام بگيرد، ما اين را لازم داريم. محصول اين كاوشهاى عالمانه ميتواند در معرض استفاده‌ى ملتها و نخبگان ديگر كشورها هم قرار بگيرد
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۵
0
0
بی خیال بابا
انجمن تئوریک ایران و جهان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۸
0
0
ای تئوریک که ای گفتی ای یعنی چه ؟

همه با هم : صبح بخیر حاج آقا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۱
اذان صبح
۰۵:۰۷:۰۷
طلوع افتاب
۰۶:۳۱:۰۰
اذان ظهر
۱۳:۰۲:۴۰
غروب آفتاب
۱۹:۳۳:۳۵
اذان مغرب
۱۹:۵۰:۰۷