پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۹۱۴۶
تعداد نظرات: ۸ نظر
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۱ - ۰۱:۰۷
به گزارش خبرنگار «خبرگزاری دانشجو» از شیراز، میزگرد فعالان دانشجویی پیرامون مسائل منطقه بخصوص تحولات سوریه امروز به همت این خبرگزاری در بسیج دانشجویی کازرون برگزار شد.

به گزارش خبرنگار «خبرگزاری دانشجو» از شیراز، میزگرد فعالان دانشجویی پیرامون مسائل منطقه بخصوص تحولات سوریه امروز به همت این خبرگزاری در بسیج دانشجویی کازرون برگزار شد.

ایران باید بتواند در اجلاس عربستان کشورهای دیگر را با خود همسو کند

علیرضا جاشویی، فعال دانشجویی دانشگاه آزاد شیراز به بررسی برگزاری اجلاس سران کشورهای اسلامی در عربستان پرداخت و گفت: حکومت سعودی که در حال نفس های آخر است، جهت عرض اندام مجدد در جهان اسلام قصد برگزاری اجلاس اضطراری سران کشورهای اسلامی را در اواخر رمضان در این کشور دارد.

وی بیان کرد: آنچنان که گفته شده هدف از این اجلاس بررسی وضعیت سوریه و فلسطین است. چیزی که مشخص است سناریویی از قبل نوشته شده توسط غربی ها برای این اجلاس وجود دارد که طبیعتاً هدف جمهوری اسلامی باید خنثی کردن این سناریو به نفع مسلمین باشد.

این فعال دانشجویی تصريح كرد: عده ای حضور محمود احمدی نژاد در این اجلاس را بهترین راه برای تاثیر بر افکار سایر کشورهای اسلامی می دانند و عده دیگر معتقدند که بایستی ایران به همراه سایر کشورهای همسوی خود جهت انزوای سیاسی عربستان این اجلاس را تحریم می کردند و این تحریم تاثیر بیشتری بر مناسبات جهانی خواهد داشت.

جاشویی افزود: در هر صورت جمهوری اسلامی تصمیم به حضور در این اجلاس را گرفته و تنها می توان امیدوار بود که احمدی نژاد با دست پر در این اجلاس شرکت کند و بتواند کشورهای دیگر را با ایران همسو کند که البته احتمال کمی برای موفقیت ایران در این اجلاس وجود دارد.

مرسی به دنبال فرصتی است تا سیاست های اصلاح گرایانه و انقلابی اسلامی خویش را پیاده كند

مهدی اسدزاده، فعال دانشجویی دانشگاه های شیراز با اشاره مسائل اخیر مصر گفت: در مصر با قهرمان سازی سعی داشتند تا رهبر سازی کنند و اخوان المسلمین را یک سالی از سیاست دور نگه داشتند.

وی ادامه داد: با همان قهرمان های روشنفکر ساختگی قصد داشتند تا انقلاب را به انحراف کشانند؛ ولی مردم مصر با توصیه های ولایت فقیه دوباره به صحنه آمدند.

این فعال دانشجویی گفت: اکنون آن چه مشهود است اینکه مرسی نیز چون الغنوشی در تونس نوعی ترس و واهمه از نزدیکی به ایران و اجرای حکومت اسلامی که در موج دوم خود اخوان المسلمین مروج آن بود، پیدا کرده است و سیاست هایی را انجام می دهد که متهم به بنیاد گرایی نشود.

اسدزاده بیان کرد: عدم تعطیلی سفارت رژیم صهیونیستی علی رغم خواسته ملی مصر ممکن است با این احتیاط کاری ها شیرازه کارش با توطئه های صهیونیستی از هم بپاشد؛ البته که این گونه نیست و مرسی به دنبال فرصتی است تا سیاست های اصلاح گرایانه و انقلابی اسلامی خویش را پیاده كند.

جنایات شورشیان سوریه بوی انسانیت را هم نمی دهد چه خاصه دموکراسی

هادی صحرابان، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه های کازرون نیز با اشاره به تحولات جاری در سوریه گفت: وقایعی که امروز در سوریه در حال جریان است به نفع هیچ کس نیست حتی اسرائیل.

وی افزود: با فروپاشی حکومت بشار اسد ثبات امنیتی این شور از بین خواهد رفت و شاید این کشور دچار چندپارگی خواهد شد و به همین دلیل امنیت مرزهای اسرائیل نیز با این بی ثباتی ها به خطر می افتد.

این فعال دانشجویی تصریح کرد: اما هدفی که آمریکا و اسرائيل از حمایت و تقویت شورشیان دارد این است که به تضعیف قوای سوریه بپردازد و بتواند از این رهگذر به مقاصد خود برسد.

صحرابان افزود: علت اینکه کشورهای آمریکا و اسراییل و نیروی ناتو مستقیما وارد درگیری نشده اند به این دلیل است که دیگر جامعه جهانی این مسئله را نخواهد پذیرفت و از طرفی جنگ شهری می تواند قدرت فرسایشی اش بیشتر باشد و درگیری های قومی و قبیله ای می تواند به وحدت مردمی سوریه ضربه بزند.

وی گفت: خیال اسرائیل و آمریکا و ناتو از این مسئله راحت است که بدون نیروکشی و گرفتاری در باتلاق با تشویق برادر کشی و مسلمان کشی توسط خود مسلمانان در سوریه بهترین و کوتاه ترین مسیر رسیدن به مقاصدشان است.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه های کازرون بیان کرد: متاسفانه نیروهای سلفی اعزامی از کشورهای عربی به این کشور با حمایت های پیدا و پنهان کشورهای غربی و عربی جنایاتی را مرتکب می شوند که بشریت کمتر به چشم دیده است و این بوی انسانیت را هم نمی دهد چه خاصه دموکراسی!

شکست مخالفان دولت و توفیق حکومت سوریه در آینده‌ای نزدیک امری محتمل است

اشکان صفری، رتبه اول کنکور کارشناسی ارشد رشته علوم سیاسی در مورد آینده وضعیت سوریه گفت: در بحث آینده‌ سوریه هم، ابتدا باید گزینه‌ نظامی را کامل از روی میز برداشت؛ چرا که با توجه به پیچیدگی‌های بالا، امکان مداخله‌ نظامی برای هیچ طرفی مقدور نیست.

این فعال دانشجویی افزود: برای پیش‌بینی آینده‌ سوریه نیز باید مسائل گوناگونی را تجزیه و تحلیل کرد، از جمله سه سطح بالا.

وی گفت: با توجه به موازنه‌ قدرت ایجاد شده میان دو دسته‌ موافقان و مخالفان حکومت سوریه در دو سطح بین‌المللی و منطقه‌ای، تحولات داخلی حرف آخر را در بحران سوریه می‌زند.

صفری بیان کرد: در داخل نیز با توجه به عوامل گوناگونی چون اتحاد و یکپارچگی هیئت حاکمه، همراهی بخش عمده‌ای از مردم و دسته‌جات قومی و دینی با حکومت، نبود وحدت و اتفاق نظر میان مخالفان که خود موجب پراکندگی سازمانی، ایدئولوژیکی و رهبری می‌گردد و عوامل دیگری از این دست، شکست مخالفان دولت و توفیق حکومت سوریه در آینده‌ای نزدیک امری محتمل است.

این فعال دانشجویی تصریح کرد: اما قطعا برای پایدار ماندن ثبات و آرامش، اجرای سیاست‌های اصلاحی بیش‌تری نیاز است که باید در وقت خود انجام گیرد.

سوریه عمود خیمه مقاومت لبنان است

محمد شجاعی، مسئول سیاسی بسیج دانشجویی کازرون با اشاره به توطئه های دشمنان در سوریه گفت: جبهه استکبار از سالیان گذشته متوجه نقش پررنگ سوریه در تحولات منطقه بخصوص در حمایت از جریان مقاومت بوده و همواره سعی در به انزوا کشاندن سوریه داشته است؛ چرا که سوریه عمود خیمه مقاومت لبنان است.

وی بیان داشت: شاهد گواه این مسئله متهم ساختن سوریه به عنوان عامل اصلی ترور رفیق حریری است که این مسئله ضربه ای به روابط دو کشور لبنان و سوریه بود که وجه مشترک این دو جریان مقاومت لبنان بود.

این فعال دانشجویی بیان کرد: حال می بینیم که لبنان به خاطر همین مسئله از حضور در نشست دوستان سوریه در تهران پرهیز کرد و این یک نکته منفی است.

شجاعی با اشاره به ناآرامی ها و خشونت های شورشیان سوریه گفت: استکبار جهانی با پرورش تفکر سلفی و وهابی و با ساختن تابویی به نام هلال شیعی قصد به راه اندازی جنگ فرقه ای دارند.

وی همچنین به گروگانگیری زائران ایرانی در سوریه به دست شورشیان اشاره و بیان داشت: آمریکا هدفش این است که بتواند با ترفندهای مختلف کاری کند که ایران از حمایت از حکومت بشار اسد دست بردارد و افکار جامعه جهانی را به دست داشتن ایران در ناآرامی های سوریه متوجه سازد؛ لذا طبق نقشه از پیش طراحی شده زائران ایرانی را به عنوان نیروهای نظامی ایران معرفی می کنند و با جعل اسناد به این شایعه دامن می زنند.

تحولات سوریه نه تنها ضد استکباری نیست، بلکه با حمایت رسانه ای، مالی و نظامی استکبار روبه‌روست

محسن رحمانی، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه سلمان فارسی کازرون نیز با اشاره به اهداف غرب از مشروعیت بخشیدن به اپوزیسیون این کشور به عنوان «نمایندگان مشروع سوریه در محافل بین المللی» گفت: جبهه استکبار در نظر دارد از طریق غول رسانه ای خود با مشروعیت بخشیدن به مخالفان داخلی سوریه، شرایط را برای صدور قطعنامه شورای امنیت علبه این کشور فراهم کند.

وی بیان کرد: جبهه استکبار همچنین می خواهد با این کار افکار عمومی جهان را به سمت عدم مقبولیت نظام سوریه و حکومت بشار اسد سوق دهد تا زمینه را برای حمله نظامی به سوریه فراهم کند و در صورت حمله با مخالفت و اعتراض جامعه جهانی مواجهه نشود؛ درست شبیه اقدامی که قبل از حمله به افغانستان و عراق انجام دادند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه سلمان فارسی کازرون با اشاره به علل حملات اصلی غرب علیه سوریه گفت: غرب پس از به وجود آمدن خیزش ها و خروش های منطقه که با سه ویژگی مردمی بودن، اسلامی بودن، و ضد استکباری بودن همراه بود، غافلگیر و سردرگم شد و باید برای مقابله با آن کاری می کرد که انحراف اذهان عمومی از جغرافیای انقلاب از جمله برنامه های غرب برای مقابله با بیداری اسلامی بود.

رحمانی تصریح کرد: آنها با راه اندازی انقلاب مصنوعی در سوریه که نقطه اتصال محور جبهه مقاومت اسلامی است از طریق حمایت از مخالفین داخلی این کشور این هدف را دنبال می کردند؛ اما وقتی دیدند مخالفین دارای انسجام و قدرتمندی نیستند پروژه حلقه نظامی- تروریستی را کلید زدند.

وي به بیان تفاوت قیام های کشورهای منطقه با تحولات سوریه پرداخت و گفت: انقلاب های کشور های منطقه دارای سه عنصر مردمی بودن، اسلامی بودن، و ضد استکباری بودن است که هیج کدام از این ویژگی ها در تحولات سوریه مشاهده نمی شود.

این فعال دانشجویی با بیان اینکه مردم سوریه خواهان نظام سوریه اند، خاطرنشان کرد: تحولات سوریه نه تنها ضد استکباری نیست، بلکه با حمایت رسانه ای، مالی و نظامی استکبار روبروست.


نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۸
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۰۱:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۵
2
2
اسهال گرفتم از این نظریه پردازی ها عمیق!!! فعالین دانشجویی!!! اوفـــــــی
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۷:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۵
2
3
بسيج كه تشكل نيست
بنده خدا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۵
2
4
-جناب جاشویی فرموده‌اند که عربستان نفس های آخرش را میکشد؛
این هم از عجایب روزگاار است!
-آقای صفری هم در صحبت‌هایشان به سه سطح بالا اشاره کرده اند،که در بالا خبری ازشان نیست!
-نکته جناب اسدزاده هم جالب بود
-باقی دوستان هم احسنت
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۶
2
2
دوستان متفکّر ما رو که دارند اینجوری تلف می شوند باید بیشتر قدرشون رو دونست. خدای نکرده به جرگه فرار مغزها نپیوندند!!! به خصوص برادر اسدزاده که با وجود صغر سن گاهی اوقات تئوری هایی می پروراند که دکتر روازاده در مقابلش باید سر تعظیم فرو بیاورد. در یکی از مرقومه های فوق العاده فرهنگی-علمی-اجتماعی وی تحت عنوان "آیا تلوزیون دیجیتال برای ما نیست؟ " که در همین سایت منتشر شده ایشان با بررسی علل اصلی اقبال مردم به ماهواره اینطور استدلال می کنند "شبکههای داخلی آنالوگ با کیفیتی بسیار بد، به خصوص در چند سال اخیر، قطعی زیاد، و این که هر شبکه بر روی جهت خاصی است باعث شد که بسیاری از شهروندان با این توجیه به سراغ دیشهای ماهواره بروند". الله اکبر از این همه باریک بینی و نگاه عمیق. به راستی که از ..... پر مهر آن ..... مهرورز و خداترس و اندیشمند و منصف فقط می توان انتظار چنین ....... با این افکار بلند داشت.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۸:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۶
دقیقاً !
به این میگن یک جو گیری تمام عیار
علیرضا زارع
|
UNITED STATES
|
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۶
0
2
نظر به اینکه رئیس جمهور مردمی با وجود کثرت مشکلات داخلی و زلزله آذربایجان و آوارگی هم وطنانش راهی سفر به عربستان و شرکت در نشستی غیر رسمی شده (بدون در نظر گرفتن این مساله که 3بار به عربستان سفر کرده اند و حتی یک بار هم از پادشاه عربستان پاسخ دریافت نکردند) و حتی به پیامی کوتاه هم جهت تسکین درد بازماندگان زلزله بسنده نکرده اند.این مهم در حالی است که اگر این اتفاق در زمان سفر هر رییس جمهوری هرچند غیر مردمی هم رخ داده بود سفر یحتمل کنسل و فورا جهت اقدامات دولتی به محل وقوع حادثه مراجعت می نمودند.با این توجیهات باز هم نشست تحلیلی دوستان قابل ستایش هست هرچند همانطور که آقای جاشویی اشاره کردند احتمال بسیار پایینی برای موفقیت ایران وجود دارد و قطعا نظر بر حذف سوریه خواهد بود.
نكته بين
|
GERMANY
|
۰۶:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۷
0
0
وقایعی که امروز در سوریه در حال جریان است به نفع هیچ کس نیست حتی اسرائیل.

وی افزود: با فروپاشی حکومت بشار اسد ثبات امنیتی این شور از بین خواهد رفت و شاید این کشور دچار چندپارگی خواهد شد و به همین دلیل امنیت مرزهای اسرائیل نیز با این بی ثباتی ها به خطر می افتد.

این فعال دانشجویی تصریح کرد: اما هدفی که آمریکا و اسرائيل از حمایت و تقویت شورشیان دارد این است که به تضعیف قوای سوریه بپردازد و بتواند از این رهگذر به مقاصد خود برسد.

الان هدف اسراييل چيه اين وسط ؟ بالخره ما نفهميديم اين مقاصد چيه كه پرش ضرره برا اسراييل،
ولی مردم مصر با توصیه های ولایت فقیه دوباره به صحنه آمدند.
مردم مصر، ولايت فقيه؟! توهم قشنيگه آقاي اسدزاده،بيشتر اخبار ببين بيشتر روزنامه بخون
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۳۰
1
3
خطاب به مسئول محترم کازرون نما:
شما خودتان هم مطالب را می خوانید؟ من بارها مطالب اقای اسدزاده را در رسانه شما خوانده ام اساساً هر کسی ژست خبرنگاری بگیرد و با قلم در دست عکس بندازد که خبرنگار نمی شود. همینطور با این حجم ورودی دانشگاهها هر کسی که رفت دانشگاه و 4 خط نوشت که نمی شود فعال! دانشجویی!
این آقای اسدزاده محترم بر همه چیز بدون آگاهی لازم منتقد است. از تلویزیون دیجیتال گرفته تا کنفرانس علمی دانشگاهی بدون کمترین آگاهی و حالا هم تحلیل سیاسی. با اصل مطالب فوق مخالفتی ندارم ولی عزیز من تحلیل سیاسی که کار هر کسی نیست. شاید سایت شما محلی برای تمرین تازه کارهاست. اگر واقعا چنین است که حرفی نیست در غیراینصورت نگاشته های این چنینی ارزش کل مطالب دیگر را هم مخدوش می کند. دقت کنید
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۳۰
اذان صبح
۰۵:۰۹:۳۷
طلوع افتاب
۰۶:۳۳:۰۵
اذان ظهر
۱۳:۰۳:۰۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۲:۲۱
اذان مغرب
۱۹:۴۸:۵۰