پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۹۰۷۶
تعداد نظرات: ۹۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۳:۵۱
فکر مي‌کردم شایعه است و بعید می‌دانستم راست باشد. خب باور کردنش هم سخت بود؛ ولی بعد که با چند نفر از دوستان در کازرون تماس گرفتم و عکس بنرها و پوسترهای جدید چاپ‌شده را دیدم، ناچار شدم باور کنم

معاون مؤسسه‌ي فرهنگي ـ هنري مرداني از تلاش براي تغيير نام فرهنگسرای نصرالله مرداني، شاعر انقلاب اسلامي، انتقاد كرد.


شكرالله رضاييان‌پور، معاون فرهنگي ـ اداري مؤسسه‌ي فرهنگي ـ هنري مرداني، به خبرنگار ادبيات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، گفت: فکر مي‌کردم شایعه است و بعید می‌دانستم راست باشد. خب باور کردنش هم سخت بود؛ ولی بعد که با چند نفر از دوستان در کازرون تماس گرفتم و عکس بنرها و پوسترهای جدید چاپ‌شده را دیدم، ناچار شدم باور کنم. اولین چیزی که در ذهنم تداعی شد، خاطره‌ي آخرین سال حیات استاد مردانی بود. روزی که ایشان بعد از مراسم بزرگداشتی که برایش برگزار شده بود، در همین بوستان مردانی حاضر شد و با حالت ضعف و بیماری کلنگ‌زنی این مکان را انجام داد. به یاد وصیت ایشان افتادم، گفته بود کتاب‌هایم را به این فرهنگ‌سرا هدیه کنید. چقدر دوست داشت این فرهنگسرا روزی پربار و پررونق شود. کتابخانه شخصی استاد مردانی شامل کتاب‌های بسیار نفیسی نیز هست. بیش‌تر آن‌ها نیز با امضاي نویسنده‌ي آن‌‌هاست. این کتاب‌ها به فرهنگ‌سرای مردانی هدیه شد تا برای استفاده مردم کازرون مورد بهره‌برداري قرار گیرد.

او در ادامه متذكر شد: سخت است نام فرهنگ‌سرای مردانی جلو چشمانم عوض شود و نتوانم کاری انجام دهم. استاد مردانی 10 سال پيش از دنيا رفت؛ غرض‌ورزي شخصي نبوده است كه نام فرهنگ‌سرا تغيير كند. از این شاعر انقلاب امروز تنها راه و اندیشه و آثارش باقی مانده است. مردانی راهش دفاع از حق بود، رهرو امام (ره) و ولی فقیه بود. کسانی که به دنبال محو نام مردانی‌ هستند، کسانی‌ هستند که با اندیشه وی مخالف‌اند. آن‌ها راه و منش مردانی را نمی‌پسندند. برای همین است که دوست ندارند فرهنگ‌سرايی به نام او وجود داشته باشد؛ چون نام مردانی یادآور یک شاعر ولایت‌مدار و ارزشی است.

رضاييان‌پور عنوان كرد: آثار مرداني تجلی رشادت‌ها، ایثارگری‌ها و همت بلند رزمندگان جنگ حق علیه باطل است. نام مردانی با نام شهدا‌ي هشت سال دفاع مقدس گره خورده و به عنوان یکی از ارادتمندان و خادمان اهل بیت (ع) شناخته شده است. او چنان شیفته اهل بیت عصمت و طهارت بود که حتا در آخرین لحظات زندگی‌اش، خود را به کربلای معلا رساند تا در کنار مولایش سیدالشهدا (ع) جان را به جان‌آفرین تسلیم کند. کسانی که نمی‌خواهند نام مردانی زنده باشد، کسانی‌ هستند که دوست دارند شهدا و ارزش‌های دفاع مقدس نیز کم‌رنگ شوند. آن‌ها دوست ندارند شهدا، جانبازان و رزمندگان ما آن‌گونه که مردانی در اشعارش توصیف کرده، قهرمان واقعی جامعه باشند.

او با اشاره به اين‌كه گفته مي‌شود اين موضوع با تغییر نماینده شهرستان کازرون و به تبع آن، تغییر مدیران شهر ارتباط دارد، تصريح كرد: هیشه عده‌ای هستند که در جریان‌ها و حوادث مختلف سعی دارند از آب‌ گل‌آلود به نفع خودشان ماهی بگیرند. به نظر من، این حرف‌ها بیش‌تر برای تخریب چهره‌ي مردمی نماینده مردم کازرون مطرح شده است و این وصله‌ها به ایشان نمی‌چسبد. تمام کسانی که با ایشان آشنایی دارند، می‌دانند دکتر محمد صادقی دارای شخصیتی ارزشی و ولایی هستند که هیچ‌وقت نمی‌توانند با چنین جریانی همراه شوند. من مطمئن‌ام که ایشان این قضیه را محکوم خواهند کرد و با عوامل آن برخورد می‌کنند؛ چرا که اگر در جریان این قضیه قرار داشتند، هیچ‌وقت اجازه نمی‌دادند این اتفاق بیفتد. ایشان در دوره‌های قبل هم که نماینده‌ي مردم کازرون بودند، تلاش زیادی براي کسب بودجه و ساخت بوستان مردانی انجام دادند.

او همچنين درباره‌‌ي علاقه و ارتباط نصرالله مردانی به کازرون گفت: مردانی همیشه برای اعتلای نام کازرون تلاش می‌کرد. او خیلی روی زادگاهش تعصب داشت. همیشه کنار اشعارش می‌نوشت نصرالله مردانی ـ کازرون، همیشه سعی می‌کرد نام کازرون را مطرح کند. در همین راستا بود که به مدت 10 سال در این شهر کنگره بزرگداشت علامه طباطبايی را برگزار کرد و در شرایطی این کار را انجام داد که امکانات زیادی در دست نداشت و حتا از بسیاری از ميهمان‌ها کنگره در خانه‌ي ساده‌ی خودش پذیرائی می کرد وغذای آن‌ها را در خانه ی خودش تهیه می‌کرد. در حالي كه می‌توانست این مراسم را با امکانات خیلی بهتری در شیراز برگزار کند؛ اما با این وجود اصرار داشت این مراسم مهم در کازرون برگزار شود؛ چون می‌خواست این برنامه و بازتاب گسترده آن باعث شناخته شدن کازرون در کشورمان شود. در نتیجه این تلاش‌ها بود که آقای حداد عادل نیز که آن زمان مسؤول تدوین کتب درسی بود، با شهرستان ما آشنایی بیش‌تری پیدا کرد و در کتاب اجتماعی سوم دبستان خانواده هاشمی را کازرونی معرفی کرد.

معاون فرهنگي - اداري مؤسسه‌ي فرهنگي ـ هنري مرداني خاطرنشان كرد: مسؤولان شهرستان کازرون همواره به استاد مردانی علاقه و لطف زیادی داشتند. در این مورد نمی‌توان این واقعیت را نادیده گرفت که شهرداری و شورای شهر کازرون که بار اصلی ساخت بوستان مردانی بر عهده آن‌ها بوده است، در همه‌ي دوره‌ها بیش‌ترین تلاش را برای پیش‌برد این طرح داشتند و همیشه در این قضیه پیش‌رو بودند. خیلی بعید می‌دانم که شخص شهردار یا شورای شهر در جریان این امر بودند یا مجوزی صادر كرده باشند که در تابلوها، بنرها، بروشورها و اخبار ارسالی به جای نام فرهنگسرای مردانی، از نام فرهنگسرای شهرداری استفاده شود و فکر می‌کنم خود این بزرگواران جلو این اقدام را خواهند گرفت؛ ولي در این قضیه شاید به نوعی غفلتی روی داده باشد و عده‌ای هم سوء استفاده کرده باشند. من از همه مسؤولان و مدیران ارزشی ذی‌ربط که نسبت به آرمان‌های اسلامی جامعه بی‌تفاوت نیستند، علی‌الخصوص نماینده مردم کازرون در مجلس، وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی، استاندار محترم استان فارس و امام جمعه کازرون، انتظار دارم که بی‌تفاوت از کنار این قضیه نگذرند و با کمک به تقویت بنیاد مردانی، همچنين ساخت هرچه سریع‌تر بوستان و فرهنگسرای مردانی کاری کنند که جلو تکرار این‌گونه قضایا در آینده گرفته شود.

او همچنين تأكيد كرد: مقام معظم رهبری در بخشی از پیام‌شان به مناسبت فوت استاد مردانی فرمودند بی‌شک نام و یاد وی برای همیشه در خاطره ملت ایران باقی خواهد ماند. مطابق این فرمایش حضرت آقا، نام مردانی قابل پاک شدن و کم‌رنگ شدن نیست. عزت و ذلت همه به دست خداست، کسی را که خدا عزیز کند، هیچ‌کس نمی‌تواند حذف یا ذلیل کند. حتا اگر نام یک فرهنگ‌سرا را هم عوض کنند، هرگز نمی‌توانند نام و اشعار مردانی را از یاد و خاطره‌ي مردم ایران و کازرون حذف کنند. این فرهنگ‌سرا و بوستان برای همیشه‌ي تاریخ به نام مردانی باقی خواهد ماند.

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۹۲
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۹
8
4
وای حالا چه کار کنیم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۶
شما فقط کاري نکني خيلي عاليه
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۹
4
28
واقعا نمی دانم کسانی که این کار را کرده اند چه توجیه و توضیحی برای مردم کازرون دارند و از چه مرجعی یا چه کسانی اجازه گرفته اند؟ آیا این ی اقدام سر خود بوده است یا کسانی پشت این قضیه هستند؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۹
4
25
واقعا که.... برای شهرداری متاسفم
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۰
9
3
خدا رو شكر كه ديگه دهقان نماينده نيست و الا حمايتي كه الان از محمدصادقي مي شد عكسش راجع به دهقان مي گفتند آقايون.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۰
30
3
کی هست این آقای شکرالله رضاییان؟ که برای اثبات حرف هایش خدا و پیغمبر و امام و شهدا و ارزش ها و همه چیز را فهرست کرده برای یک اتفاق ساده و معمولی. در تهران تاکنون چندین بار نام فرهنگسراها تغییر کرده و امری بدیهی است اما حتی 2 سطر هم در مورد آن قلم فرسایی نشده است. ضمن این که کازرون دارای شخصیت های بزرگ تر از مردانی هستند که می توانند اولویت نام گذاری فرهنگسرا باشند. یا ویژگی ها و خصوصیات فرهنگی شهر و مردم که نوعی نماد برای کازرون محسوب می شوند. در هرحال به نظرم این موضوع با جوسازی درست نمی شود. افرادی صاحب اختیار و صاحب رای باید بنشینند و تصمیم بگیرند نه این که هرکسی خود را صاحب رای و نظر بداند و با فضاسازی موضوع را آن طور که خود می خواهد پیش ببرد.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۰
از نوع نگارش شما معلومه که از عوامل شهرداری هستی و حتما تو این کار دست داشتی. ضمنا مردانی افتخار کازرون و کازرونیهاست. نکنه فکر کردی خودت افتخار کازرونی یا منظورت از شخصیتهای بزرگ تر از مردانی شهردار کازرونه!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۰
اولا که تو تهران اینجوری که شما می گی اسم فرهنگ سراها تغییر نمیکنه. دوما تو هیچ جای ایران حتی تو شهرهای کوچیک و روستاها، ما چیزی به نام فرهنگسرای شهرداری نداریم (خیلی مسخره است چون همه میدونن فرهنگسرا مال شهرداریه بنابراین براش یه اسم انتخاب می کنن) سوما تو شهرهای دیگه همه دنبال یه آدم معروف یا یه شخصیت کشوری و ملی برای نام گذاری مکانها و فرهنگسراهاشون می گردن و به سختی پیدا می کنن ولی حالا که ما یه همچین شخصیتهایی رو داریم با بی مهری تمام و غرض ورزی یه عده بیمار به راحتی کنارشون می ذاریم و اسم بسیار مضحک فرهنگسرای شهرداری رو انتخاب می کنیم. واقعا که خیلی خیلی مسخره است
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۰
بهتر است به گونه ای دیگر به این مساله نگاه کنید. مثلا این که بفرمایند فرهنگسرایی که از بدو تاسیس به نام شاعر عزیز و پرآوازه شهرمان بوده را چرا دارند تغییر نام می دهند؟ نمی شود که هر مسوولی که آمد بردارد هر آن چه به فرهنگ این شهر تعلق دارد را زیر و رو بکند. حالا حقارت تا آن جا رسیده که نام ها را هم رحم نمی کنند؟
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۶:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۰
شما بهتره یه بار دیگه پیام حضرت آقا رو که به مناسبت فوت مرحوم مردانی دادند رو بخونی! ظاهرا خیلی بی اطلاعی!
در مورد آقای رضاییان هم باید بگم که من زیاد ایشون رو نمیشناسم ولی همینقدر می دونم که درسته ایشون زیاد تو کازرون نیست ولی از خیلی از مسئولان فرهنگی شهر بیشتر به درد کازرون خورده. حداقلش اینه که کنگره ستیغ سخن رو که شیرازیها تقریبا هر سال (کشوری و بین المللی) به یاد مرحوم مردانی خیلی مفصل و با شکوه تو شیراز برگزار می کنن (قابل توجه کازرونیها) با تلاش و اصرار این آقا یه روزشم تو کازرون برگزار میشه و اختتامیش و میاره کازرون که در خلالش کلی شاعر و نوسینده و اندشمند ادبی و دانشگاهی پاشون به کازرون باز میشه و با کازرون آشنا میشن و شاعرها و نویسنده های جوان کازرونی مثل من از حضورشون بهره مند میشیم.
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۸:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۰
من فکر میکنم فقط اسم مردانی که باعث میشه سالی یک بار اسم کازرون مطرح بشه واقعا جای تاسف داره. بنظر من کسایی که تلاش میکردند این کار و انجام بدند دشمنان این شهر بودند و هستند باید تدبیری بشه اینها از این شهر برند یا رسوا بشن
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۱:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۱
بهتره یه نگاه به سایتها و روزنامه های مطرح کشور بندازی مثل خبرگزاری فارس و ایسنا و سیاست ما و شاعران پارسی و خبر فارسی و قطره و صادقون و ... روزنامه های جام جم و خبر جنوب و ....یا تو گوگل تغییر نام فرهنگسرای مردانی رو جستجو کنی ببینی که همه این حرکت زشت رو تقبیح کردن و از این کار انتقاد کردن . حالا تو دیگه چی میگی این وسط گلابی!
ضمنا یکی مثل آقای رضاییان تو جریان کنگره های ستیغ سخن پای مدیرا و مسئولایی رو به کازرون باز کرد که عمرا مدیران شهرستان می تونستن حتی یکیشون رو به کازرون بکشن. نمونش همین سال قبل وزیر ارشاد یا سال قبل ترش کسای دیگه که اومدنشون باعث میشد مدیران شهر بتونن کلی امتیاز و بودجه ازشون بگیرن. یا حق
ناشناس
| UNITED STATES |
۲۲:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۲
من هم مواافقم و با وجود آرزوی غفران الهی که برای مرحوم مردانی دارم ولی اعتقادم این است که نام های بزرگتر از مردانی هم داریم که به دلایل سیاسی مهجور داشته شده اند. (شاید همان دلایلی که به واسطه آن مردانی نامش بزرگ شده است)
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۴
چه طور ممکنه مردانی به خاطر مسائل سیاسی بزرگ شده باشه! مردانی آدمی بود که حاضر نشد از دست وزیر ارشاد جایزه ‏بگیره چون قبولش نداشت!‏
اتفاقا خیلی ها سعی کردند به خاطر مسائل سیاسی نام مردانی رو کمرنگ کنند و اون رو فقط شاعر جنگ جلوه بدند و از بقیه ‏آثارش (از جمله شاهکار ستیغ سخن) هیچ صحبتی نکنند.‏
اما مردانی اینقدر بزرگ بود که با وجود همه این تلاشها باز هم اسمش مونده.‏
من به شما دوست عزیز توصیه میکنم مطالعاتتون رو بیشتر کنید.‏
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۵
نظر نمي دادي مي گفتن بلد نبودي حرف بزني؟!
اولا فعلا که شخصيت هاي بزرگتر از مرداني شده شهرداري!!!
دوما مرداني در اوج بيماريش کلنگ اين فرهنگ سرا رو زد . دلش نيومد که کازروني ها از داشتن اين فرهنگ سرا محروم بشن. چون مي دونست اونقدر نيت اش صافه و انقدر قدم اش با برکت هست که اينجا به يه سرانجامي مي رسه.
سوما اين فرهنگسرا پر از کتاب هاي اهداي استاد مرداني (که اکثرا هم امضا نويسنده هاشون پاش خورده)
چهارما مرداني با اينکه توي کربلا شهيد شد اما وصيت کرده بود که اون رو در کازرون دفن کنن تا به برکت حضورش کازروني ها بتونن هرشب در اون پارک اوقات خوشي رو بگذرونن.
پنجما من به عنوان يه کازروني فقط مي تونم بهت بگم متاسفم به خاطر اين طرز فکر و کوتاه بيني. شايد هم به خاطر همين طرز فکرهاست که کازرون مدت هاست داره درجا ميزنه.
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۸:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۵
اگه يه ذره خبر رو با دقت مي خوندي مي ديدي توي خبر نوشته رضائيان معاون مؤسسه‌ي فرهنگي ـ هنري مردانيه!!!
براي اثبات حرف اش هم چند تا عکس از شهرمون گذاشته . عکس هايي که ما و شما هر روز اونها رو مي بينيم.
اسم اين کار هم اطلاع ريسانيه و نه جوسازي
اين ها هم که ميبيني مردم هستن که دارن اين جوري نظراتشون رو اعلام مي کنن، لطفا به نطرات هم شهري هاتون احترام بگذارين
در تهران هم کسي بر نمي داره اين جوري اسامي رو عوضکنه (نه تهران هيچ جاي ديگه اين کار اصلا عرف نيست اون هم اين جوري و به اين شکل!!!)
ناشناس
| UNITED STATES |
۰۱:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۶
دوست عزیزی که ابراز تاسف کردی. من بیشتر برای تو متاسفم که به رویۀ اکثریت مرده پرست از کاه کوه ساز مردانی را شهید نامیدی! خوب پناه می بریم به خدا. تو نماینده تفکری هستی که اگر زمینه را مساعد ببینند و اندکی جوگیرش کنند شاید بتوان وادارت کرد که غیر از خدا را هم خدا بخوانی
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۶
دوست عزير من فقط بر طبق روايات و احاديث صحبت کردم ، غير خدا رو هم خدا نمي خونم .
همه مي دونن که مرداني در راه زيارت امام حسين فوت کرد.
از امام صادق عليه السلام آمده است كه :
(( اگر زاير حسين عليه السلام ، در راه زيارت او كشته شود با نخستين قطره خون ، همه گناهانش مورد بخشايش قرار مى گيرد و سرشت ملكوتى او بسان سرشت پيامبران به گونه اى شست و شو داده مى شود كه از سرشت حيوانى كافران و فاسقان ، پاك و پاكيزه و خالص مى گردد؛ همينگونه قلب او شست و شو داده مى شود و هر ناخالص از آن زدوده و لبريز از ايمان مى گردد. و در حالى خدا را ملاقات مى كند كه از همه ناخالصى ها خالص ‍ است و شفاعت خاندان و هزاران نفر از برادران دينى اش بدو ارزانى شده است . فرشتگان به همراه جبرييل و فرشته مرگ ، نماز او را مى خوانند و كفن و حنوط او از بهشت هديه مى گردد. و آرامگاهش بر او گسترده و نورباران مى گردد.
درى از درهاى بهشت به رويش گشوده مى شود و فرشتگان از بهشت بر او هديه مى آورند و پس از هيجده روز، به ملكوت پر مى كشد و تا آستانه رستاخيز با دوستان خدا همچنان در آنجا خواهد بود.
پس از آغاز برپايى رستاخيز، او نيز سر از خاك بر مى دارد و بار ديگر با پيامبر و على و امامان نور عليه السلام مصافحه مى كند، آنان بشارت كاميابى نجات بدو مى دهند و او را به همراه خود مى بردند تا از حوض كوثر مى نوشد و هر كه را دوست دارد مى نوشاند.))
جداي از اين مرداني در جنگ شيميايي شد و دکترها علت بيماري ش رو اين موضوع مي دونستن.(فکر کنم جانباز هاي جنگ بعد از مرگشون شهيد،محسوب مي شن )
البته در نهايت حساب و کتاب هر کس با خداست و ما از اون آگاه نيستيم.
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۶
از امام صادق عليه السلام آمده است كه :
(( اگر زاير حسين عليه السلام ، در راه زيارت او كشته شود با نخستين قطره خون ، همه گناهانش مورد بخشايش قرار مى گيرد و سرشت ملكوتى او بسان سرشت پيامبران به گونه اى شست و شو داده مى شود كه از سرشت حيوانى كافران و فاسقان ، پاك و پاكيزه و خالص مى گردد؛ همينگونه قلب او شست و شو داده مى شود و هر ناخالص از آن زدوده و لبريز از ايمان مى گردد. و در حالى خدا را ملاقات مى كند كه از همه ناخالصى ها خالص ‍ است و شفاعت خاندان و هزاران نفر از برادران دينى اش بدو ارزانى شده است . فرشتگان به همراه جبرييل و فرشته مرگ ، نماز او را مى خوانند و كفن و حنوط او از بهشت هديه مى گردد. و آرامگاهش بر او گسترده و نورباران مى گردد.
درى از درهاى بهشت به رويش گشوده مى شود و فرشتگان از بهشت بر او هديه مى آورند و پس از هيجده روز، به ملكوت پر مى كشد و تا آستانه رستاخيز با دوستان خدا همچنان در آنجا خواهد بود.
پس از آغاز برپايى رستاخيز، او نيز سر از خاك بر مى دارد و بار ديگر با پيامبر و على و امامان نور عليه السلام مصافحه مى كند، آنان بشارت كاميابى نجات بدو مى دهند و او را به همراه خود مى بردند تا از حوض كوثر مى نوشد و هر كه را دوست دارد مى نوشاند.))
بحارالانوار، ج 101، ص 78
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۰
1
25
شهر من شهر مجروح و خسته
شهرآئينه هاي شکسته
شهر من شهر گلهاي پرپر
شهر سلمان و الله اکبر
شهر من شهر گل هاي خودرو
شهر بابونه و شهر شب بو
شهر من شهر طغيان و طوفان
شهر درياي در خود پريشان
شهر سبزي که اينک خزان است
خسته از گردش آسمان است
اين رو مرداني براي کازرون گفت و حالا ما بايد بگيم

موجي خروشان مي شود آهسته اهسته
از جنس طوفان مي شود آهسته آهسته
يک روز دريا بوده اما تازگي افسوس
دارد بيابان مي شود آهسته آهسته
با ياد "مرداني" که کوچيدند از اين شهر
دلتنگ انسان مي شود آهسته آهسته
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۰
1
26
مردم کازرون هنوز روز کلنگ زني اين فرهنگسرا توسط مرداني رو فراموش نکردن.هنوزم کتابخونه اين فرهنگ سرا پره از کتابهاي نفيس و اهدا شده به استاد مرداني!!!
لابد شهرداري پس فردا هم ميخواد مقبره استاد مرداني رو تبديل کنه به بناي يادبود شهرداري!!!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۰
1
20
مطرح شدن نام شهرداری به قیمت حذف نام مردانی!!!
بزرگمهر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۱
2
17
لعنت خدا بر پدر و مادر اون کسی که میخواد اسم فرهنگ سرای مردانی رو تغییر بده .حتما میخواد بزاره خواجوی شهردار یا ام شهردار یا حافظ شهردار!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۱
0
10
خدمت دوستی که نوشته در تهران اسم فرهنگسراها به راحتی عوض میشود باید عرض کرد که واقعا نمک نشناسیه که به اسم یکی امکانات و بودجه گرفته شود و به اسم یکی جایی بنا نهاده شود و بعد اسم آن عوض شود!متاسفانه هم اکنون هم زیر لوای اسم مردانی در آنجا خدا میداند که چه اتفاق هایی می افتد!بهتره به خودمون بیاییم و تکلیفمون را با خودمان مشخص کنیم.اگر قرار است اهداف و مشکلات خودمان را با رژیم سر یک هنرمند خالی کنیم که حسابش جداست!برایم جالب است چرا کسی که ادعای هنرمند بودن دارد راجع به یک هنرمند دیگه به شکل توهین امیزی صحبت کنه!اگر هم که مشکلات با خط مشی مردانی است که باید گفت آقایان پس شما که با مردانی و فکرش مشکل دارید لطفا بار و بنه تان را جمع کنید و از آن مکان که به اسم مردانی و به خاطر اندیشه و افکارش اختصاص داده شده بیرون بروید.لطفا فضا را به دست کسانی بسپارید که لایق آن هستند.اگر هم قرار است که انجا لانه زنبور شود و اهداف خاصی را دنبال کنید باید گفت که کاملن در توهم و خیال هستید.چون هنوز جوانان مذهبی ما زنده اند.درست اس که مردانی دیگر نیست اما غیرت و همیت مردان دیگر هنوز زنده است...
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۱
2
16
خدمت دوستی که نوشته در تهران اسم فرهنگسراها به راحتی عوض میشود باید عرض کرد که واقعا نمک نشناسیه که به اسم یکی امکانات و بودجه گرفته شود و به اسم یکی جایی بنا نهاده شود و بعد اسم آن عوض شود!متاسفانه هم اکنون هم زیر لوای اسم مردانی در آنجا خدا میداند که چه اتفاق هایی می افتد!بهتره به خودمون بیاییم و تکلیفمون را با خودمان مشخص کنیم.اگر قرار است اهداف و مشکلات خودمان را با رژیم سر یک هنرمند خالی کنیم که حسابش جداست!برایم جالب است چرا کسی که ادعای هنرمند بودن دارد راجع به یک هنرمند دیگه به شکل توهین امیزی صحبت کنه!اگر هم که مشکلات با خط مشی مردانی است که باید گفت آقایان پس شما که با مردانی و فکرش مشکل دارید لطفا بار و بنه تان را جمع کنید و از آن مکان که به اسم مردانی و به خاطر اندیشه و افکارش اختصاص داده شده بیرون بروید.لطفا فضا را به دست کسانی بسپارید که لایق آن هستند.اگر هم قرار است که انجا لانه زنبور شود و اهداف خاصی را دنبال کنید باید گفت که کاملن در توهم و خیال هستید.چون هنوز جوانان مذهبی ما زنده اند.درست اس که مردانی دیگر نیست اما غیرت و همیت مردان دیگر هنوز زنده است...
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۲
15
4
بودجه ساخت فرهنگسرا را شهرداري كازرون با همه نداري اش بايد بپردازد. با پول عوارض مردم كازرون. و فكر مي كنم با وضعيت مالي موجود امكان ساخت فرهنگسرا به اين زودي ها ميسر نباشد. مرداني در دهه شصت شاعر خوب و تاثيرگذاري بوده و زحمات ايشان را در كنگره ها و همچنين در سرودن شعرهاي دفاع مقدس نبايد ناديده گرفت. اما نبايد خلط مبحث كرد و با تمسك به هر چيزي و با جوسازي منافع شخصي را دنبال كرد. در هرحال نام نصراله مرداني بي فرهنگسرا و با فرهنگسرا در كازرون مي ماند اما نام وارثان او نه.
پاسخ ها
ناشناس
| UNITED STATES |
۲۳:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۲
مرحوم استاد مردانی در مدح مقام معظم رهبری هم شعرها سروده اند و روا نیست نام این انسان ولایتمدار را از خاطره ها کمرنگ کرد. از خدا ببترسید.
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۴
دوست عزیز! وارثان واقعی مردانی، ما مردم کازرون هستیم که مردانی مقبره اش رو برامون به ارث گذاشت. خوشبختانه خانواده اش هم به خاطر امکانات بهتر، پیکرش رو نبردند توی یه شهر بزرگتر خاک کنند که واقعا جای شکرش باقیه.
حالا ببینیم شهرداری میذاره کازرونیها از این ارثی که مردانی براشون به جا گذاشته استفاده کنند یا نه!
در ضمن دوست عزیز، با توجه به اطلاعاتی که درباره بودجه شهرداری داشتی، فکر کنم از عوامل شهرداری باشی. لطفا چراغ مقبره مردانی هم روشن کنید. چون ما بیشتر شبها که می خواهیم بریم اونجا، میبینیم که چراغ خاموشه و واقعا اذیت میشیم.
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۴
دوست عزیز !‏
مردانی چه برای رهبر شعر گفته باشه چه نگفته باشه، فرقی نمیکنه چون ارزش و اعتبار اون به این چیزها نیست.‏
مردانی چهره ماندگار ادبیات این کشوره و به خاطر اشعار بینهایت قشنگش و همچنین به خاطر خدمات بزرگی که به ادبیات ایران ‏کرده تا ابد اسمش میمونه.‏
چه کسی خوشش بیاد و چه نیاد!‏
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۴
یه نکته رو فراموش کردید مردانی نه فقط در دهه شصت؛، بلکه در همه مدت عمرش یکی از بزرگترین شعرای فارسی زبان ‏بود. اما عده ای تلاش کردند اون رو فقط شاعر جنگ و انقلاب جلوه بدند و بقیه آثار او رو که در ضمینه های دیگه بود، سانسور ‏کنند.‏
اما خدمات مردانی به انقلاب فقط یه گوشه ای از کارهای اون هست. و مردانی خیلی بزرگتر از این چیزهاست.‏
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۳
0
15
بعید می دونم که از وارثان مردانی، کسی در کازرون باشد که بخواد منافعی رو دنبال کنه!
کسانی که الان توی کازرونند ما مردم کازرون هستیم که فعلا همین شهرداری محترم که می فرمائید، حتی چراغ روی سر مقبره مردانی رو هم خاموش کرده که مبادا مردم شبها بریم پای مقبره!
امیدوارم شهرداری محترم اگه واقعا راست میگه یه فکری به حال این بکنه نه اینکه بیید همه چراغهای بوستان رو روشن کنه فقط همین یه دونه چراغ مقبره رو خاموش!
سورنا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۳
1
14
خیلی جای تاسف داره.
امیدوارم شهرداری کازرون هر چه سریعتر گندی رو که بالا آورده جمع کنه
ناشناس
|
SWEDEN
|
۱۹:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۳
5
2
به جای این حرفها شهر را آباد کنید. خداوکیلی کازرون چی داره مقایسه کنید با بقیه شهرستانهای استان: لار، جهرم، فسا، آباده و .... فقط دنبال مسایل کوچک هستید .یا دارید دنبال این می گردید که اسم کجا عوض شده و در کدوم اداره چه رنگی شده یا اینکه همش دنبال تغییر مدیریتها هستید آخه بدبختی تا کی فکر آبادانی این شهر باشید
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۴
بدبختی اینه که بعضیها همین چیزهائی رو هم که کازرون داره ، دارن ازش میگرن. مقبره مردانی خیلی باعث خیر برای این شهر بوده و هر سال کلی مقامات از جمله وزیر رو رئیس مجلس به خاطر اون به کازرون اومدند.و کلی بودجه به اون اختصاص دادند.
آخه شهردار کازرون توی خواب هم میدید این مقامات بیان کازرون!
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۵
اين ها مسائل کوچيک نيست
اين ها همون عواملي که باعث ميشه کازرون دائم فقط درجا بزنه.
اينکه کازرون يه شاعري داشت و اين شاعر يکي از مهمترين دغدغه هاش شهرش بود و اينکه با تمام وجود سعي در خدمت رسوندن به شهرش داشت چيز کوچکي نيستکه شما مي فرماييد!!!
مرداني سعي کرد با آخرين تيري که توي ترکش داشت يعني با وصيت به دفن خودش در شهرش سعي کنه يه خدمتي به شهرش کنه.
با زدن کلنگ فرهنگسرا و با اهدا کتاب هاي نفيس اش به فرهنگ سرايي که تاسيس نشده بود سعي کرد ميخ اوجا رو محکم کنه!!!
حالا با اين تلاش مسخره و بچه گانه شهرداري نشون داد که با اين جور آدم هاي بزرگ ودلسوز مردم چه رفتاري داره .
شما فکر مي کنيد اگه همه مثل مرداني به فکر خدمت به شهرشون بودن حالا کازرون اين جوري بود؟
مرداني 10 سال کنگره علامه طباطبايي رو در کازرون برپا کرد و چه کسايي رو با اين شهر آشنا کرد.
شما فکر مي کني اگه همه کازروني ها با طرز فکر مرداني آشنا بشن و مثل اون به شهرشون خدمت کنن واقعا کازرون به سمت پشرفت نميره؟!!!
گير کار کازرون از همين غفلت هايي که درش ميشه.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۴
1
4
به نظر من اصلا درست نیست که عده ای تلاش می کنند مردانی رابه نفع خودشان یا یک تفکر خاص مصادره کنند وقتی مردانی فوت کرد همین آقای خاتمی که آنزمان رییس جمهور بود و الان اینقدر حرف و حدیث پشت سرشه به مناسبت فوتش پیام داند و در مراسم ختمش در تهران شرکت کرد. آقای هاشمی رفسنجانی نیز همین طور. لذاچه خانواده مردانی و چه بقیه افراد نباید فکر کنند که مردانی متعلق به آنهااست مردانی متعلق به همه کازرونیها با هر فکر و سلیقه ای است .در پاسخ به اوندوستی که گفتند شهر رو آباد کنید و اون دوستی که گفتنند با هزینه عوارض شهرداری این فرهنگسرا ساخته شده با ید گفت که تا به حال صدها میلیون تومان بودجه به خاطر این فرهنگسرا وارد شهرمان شده و آنچه تا حالا ساخته شه بیشتر از بودجه های ملی بوده که به خاطر اسم مردانی وارد این شهر شده
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۴
0
15
مردانی درشهر خودش از هم جا غریب تر. همه شهرها تلاش می کنند اسم مفاخر شهرشون پررنگ تر بشه و یکی رو پیداکنند مطرح کنند ماکازرونیها اینقدرتنگ نظریم که همش تلاش می کنیم همه جز خودمون رو حذف کنیم . فکر کنم اگه می تونستیم اسم خیابان نصراله مردانی درشیراز رو هم عوض میکردیم حیف که دستمون به شیراز نمیرسه حیف
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۴
1
11
هر سال به اسم فرهگسرای مردانی کلی بودجه واسه اون فرهنگسرا میومد آقایونی که می خواهیداین اسم عوض کنید از سال دیگه با چه اسم وعنوانی و ازکدام ردیف می خواهید بودجه بگیریداین پارک رو بسازید؟ حتما از جیب مردم بیچاره کازرون؟!!!!!!!!! آخه این مردم چرا باید چوب این باند بازی های سیاسی شما رو بخورند تو رو خدا یه ذره هم به فکر آباد شدن شهرمون باشید. همه چیزای دیگه به درک
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۴
5
6
بابا بس کنید این حرف ها رو تو رو خدا یه ذره به هم به فکر این شهر بدبخت باشید و مردمش باشید من نمیدونم ما تو کازرون مشکل دیگه ای جز حذف اسم فرهنگسرای مردانی نداشتیم ؟!!!!!!!! تو رو خدا یه ذره به فکر این مردم باشید من نمیدونم واقعا مسئولین شهرداری اینقدر بی کار هستند ؟ آیا شهر ما مشکل دیگه ای نداره؟!!!!!!1 به فکر فاضلاب و آسفالت و چاله های وسط خیابان باشید اون بوستان و پارک رو هم بسازید حالا به هر اسمی می خواد باشه ولی اسمش رو عوض نکنید تا حد اقل بتونید دو قرون بودجه واسش از تهران بگیرید همونطور که تا الان بودجه گرفتید نه اینکه بخواهید از جیب این مردم بدبخت قرون قرون جمع کنید
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۴
0
12
درود بر شرف این مرد بزرگ که هنوز هم بعد از گذشت سالها از مرگش خار چشم دشمنان ولایت است و از اسمش می ترسند درود بر شرفش و خدا او را با مولاش حسین (ع) محشور کند
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۴
0
13
اون آقایونی که این کار رو کردند از مهاجرانی که وزیر ارشاد بود گنده تر نیستند ولی حالا مهاجرانی کجاست و مردانی کجاست درس عبرت بگیرید تا به همون سرنوشت دچار نشدید. مردانی پیش مولاش امام حسینه ولی شما با این راهی که دارید میرید معلوم نیست سر از کجا در بیارید سر از بی بی سی و انگلیس در میارید.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۴
0
6
یه عده دارن کازرونی ها رو از همه جا و همه پست ها و ادارات کنار میزنن همه چیز شهرمون افتاده دست کسانی که تازه وارد شهرمون شدن حالا دیگه به مرده هامون هم رحم نمی کنند. شاید اگه مردانی متولد جایی اطراف کازرون بود کسی جرات نمی کرد نامش رو عوض کنه و بوستان مردانی تا حالا تکمیل شده بود.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۵
1
14
اون دوستی که گفتند در کازرون ما خیلی چهره های برتر از مردانی داریم لطفا بفرمایند ما چند نفر رو تو شهرمون داریم که جزء چهر ه های ماندگار ادبیات فارسی باشند ، شعر هاش تو کتاب ای درسی باشه، واسه فوتش چه اصلاح طلب ها (خاتمی) چه بقیه جناح ها و چه رهبری رسما پیام داده باشند ، کتابش کتاب سال شده باشه و بعضی کتاب های دیگش تو دانشگاه ها هنوز تدریس میشه. حتما همه اینها با هم تبانی کردند.
پاسخ ها
ناشناس
| UNITED STATES |
۰۰:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۶
دوست عزیز من که گفتم از مردانی بزرگتر هم داریم به هیچ وجه منظورم انکار این جوایز و مقاماتی که جنابعالی برای مرحوم مردانی ردیف کرده اید نیست. بلکه نکته این است همه این جوایز از یک جا آمده: حکومت جمهوری اسلامی ایران و می توان گفت همه با هم فقط یک امتیاز دارد. همچنانکه خیلی های دیگر را همین حکومت جمهوری اسلامی ایران تجلیل کرده و می کند.
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۷
نه فقط شما،و بعد از مرگ استاد،که وقتي مرداني زنده بود هم خيلي ها همين حرف ها رو رديف مي کردن.
اما از زبان خودش جوابتون رو ميدم:
دل بیرنگ من از این همه نیرنگ گرفت.‏
پاک چون آینه ای بود که از رنگ گرفت.‏

ای حسودان دغل راه شما بی هنران،
برق تیغ سخنم، از همه سو تنگ گرفت.‏

و اينکه به قول مرداني بايد غبار معاصريت فرو بشينه تا جلوه و جلاي گوهر هنر هر کس مشخص بشه.
ما قضاوت رو به زمان ميسپاريم!
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
حتی در زمان شاه هم، مجلات معتبر آن زمان نمیتوانستند از چاپ اشعار مردانی ( حتی اشعا مذهبی او) صرفنظر کنند.‏
چون او یک هنرمند واقعی بود !!!!!!!!!!!!‏
و هنرمند واقعی و انسان بزرگ در هر زمان و مکانی جاودان است!‏
ولی شما برای مقابله با نام او هیچ راه دیگه ای ندارید مگه اینکه بگید مردانی به خاطر مسائل سیاسی بزرگ شده!!!!!!!!!!!‏
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
خدمت دوست عزيري، که گفتن دوست عزيز...
جاوندانگي و بزرگي شاهکاري مثل ستيغ سخن و يا اشعار مجموعه قانون عشق، نه ربطي به مسائل سياسي داره ونه ربطي نوع حکومت.
شما اطلا مي دونيد مرداني کي بوده، چند تا از اشعار مرداني رو خونديد ؟؟؟؟؟!!!!!!
فکر کنم شما اصلا چشم اينکه کازروني ها بزرگ بشن و به قله هاي هنر و علم(توسط همشهري هاي عزيز ديگه) برسن ندارين ها!!!
آدم چقدر مي تونه غيرمنصفانه حرف بزنه؟
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۷:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
ما قضاوت را به زمان مي سپاريم،زماني که با گذشتش همه اين هايي که شما بهانه کرديد تا بزرگي مرداني را سياسي کنيد،از بين خواهد برد...
و به قول خود مرداني
شعر من گر بر لب فرداييان گل مي کند
رنگ وبويي جاوداني دارد از الهام تو...
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۸:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
خدمت ان دوست اولي عرض کنم که مرداني خود در اشعارش تلاش داشت چهره ها و تاريخ و فرهنگ شهرخود را به رخ همه بکشاند ،و البته احترام و تکريم چنين فردي تکريم و ترويج اين نوع تفکر است. و ما چه خوب مي توانيم شهرمان را با اين شعر مرحوم مرداني به ديگران بشناسيم و سرمان را بالا بگيريم
شهر من شهر ديروز ساسان
شهر بيدار دشمن‌هراسان
تنگ چوگانش آکنده از رنج
باغ هايش پر از عطر نارنج
شهر من شهر گلروي نرگس
شهر گلگشت و گلبوي نرگس
شهر من شهر طغيان و طوفان
شهر درياي درخود پريشان
شهر من شهر خوب و صميمي
شهر گلدسته‌هاي قديمي
شهر من شهر آتش‌سوارن
شهر تاريخي شهرياران
شهرمن شهر گل‌هاي پرپر
شهرسلمان و الله‌اکبر
شهر امروز و فرداي باقي
شهرفيروزه بوسحاقي
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۵
0
18
حقارت تا کجا !!!!!!!!!!!!!!!!!
سعی کنید خودتان را بزرگ کنید نه اینکه دیگران را حذف کنید.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۷:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۵
کینه ورزی اینها، من رو به یاد این شعر از مردانی انداخت:‏
دل بیرنگ من از این همه نیرنگ گرفت.‏
پاک چون آینه ای بود که از رنگ گرفت.‏

ای حسودان دغل راه شما بی هنران،
برق تیغ سخنم، از همه سو تنگ گرفت.‏

حافظ! آن کهنه پرستان که تو را آزردند،
تا ابد دامنشان لکۀ این ننگ گرفت!‏
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۵
0
12
به خدا روا نیست با کسی که دستش از دنیا کوتاه شده و با اون افتخار کنار حرم امام حسین آخرین غزل عمرش رو گفت این طوری رفتار می کردیم. به خدا روا نبود با همشهریمون که تا بوده باعث افتخار شهرمون بود اینطوری می کردیم . بوستان مردانی تفریحگاه این مردم بود.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۵
0
14
مردانی عزیز همشهری هات رو ببخش و براشون دعا کن. دعا کن قدر تو و بقیه مفاخر و سرمایه های شهرشون رو بدونن . دعا کن این مسئولین به خودشون بیان و قدر این جوون های با استعداد کازرونی رو بدونن. با چه عزتی از دنیا رفتی و با چه عظمتی دفن شدی !!! و چقدر پستند آنها
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۵
0
11
زمستون می ره ولی روی سیاه برای ذغال می مونه . اونایی که مسئول روابط عمومی شهرداری هستند فکر نکنند این پست ها برای همیشه براشون می مونه . شما از روابط عمومی میرید ولی این ننگ تا قیامت براتون باقی میمونه.
حافظ آن کهنه پرستان که تو را آزردند
تا ابد دامنشان لکه این ننگ گرفت
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
واقعا اين روابط عمومي داره چي کار ميکنه؟؟؟!!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۵
0
13
کسانی که نگران نام شهرداری هستند می توانند وصیت کنند که بعد از فوتشان به جای نام خانوادگیشان نام شهرداری بر سر قبرشان حک شود تا هم دغدغه نام شهرداری رفع شود و هم میت شهرتی کسب کند.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۲:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۵
0
15
شما اینجا دارین دعوا میکنید
اما اون عوامل اصلی و مقصرها الان تو فرهنگسرا نشستن دارن سیگار میکشن و شب نشینی دارن و به ماها میخندن
یاعلی مدد بجنبید یه کاری کنید...
قاسم
|
UNITED KINGDOM
|
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۵
0
5
وای از این محمد صادقی که اومده فقط ..... تو این شهر
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۵
0
5
درسته این کار، کار یک کازرونی نمی تونه باشه ولی نمیشه همین طوری هم بی دلیل محمد صادقی رو متهم کرد
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۵
5
4
پیشنهاد می کنم بودجه ای که دولت بابت ساخت فرهنگسرا می دهد در اختیار فرزند مرحوم مردانی و دامادش شکرالله رضاییان که رییس و معاون موسسه مردانی هستند قرار داده شود تا هم نگرانی ها از نوع مصرف بودجه برطرف شود و هم فرهنگسرا با شکل مناسبی ساخته شود.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۵
البته اين ها که گفتيد مطمئنا خيلي بهتر و دلسوز تر و کارکن تر از آدم هاييهستن که الان دارن اون تو فقط خراب کاري مي کنن و لي من يادآوري مي کننم اين آقايي که گفتي داماد مرداني نيست رئيس موسسه مرداني هم نيست!!!
لطفا اول مطمئن شو بعد حرف بزن.
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۵
ايشون داماد مرداني نيست
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۵
آقای شکرالله رضائیان پور داماد نصرالله مردانی نیست ولی پیشنهادتون خوبه.‏
البته اگه بهش عمل بشه!‏
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۸:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۵
شکرالله رضاییان که نه داماد مردانيه و نه رییس موسسه مردانی!!!
لطفا رو هوا حرف نزنيد
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۱:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۶
دوست عزیز!
شکراله رضاییان پور داماد حاج آقا بینا هستند نه داماد مرحوم مردانی! ضمنا ایشون معاون موسسه مردانی است نه رییس آن! ولی خداییش اگه بودجه رو به اینا بدهند خیلی بهتر از شهرداری عمل می کنن
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۹:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۰
خدمت دوست اولی عرض کنم که شکراله رضاییان داماد مردانی نیست همونجور که اشاره شده داماد حاج آقا بینا هستند!
و خدمت بقیه دوستان که نظر دادن عرض می کنم که اگر متن نظر دوستمون رو با دقت بخونن می بینن که نوشته: "فرزند مرحوم مردانی و دامادش شکرالله رضاییان که رییس و معاون موسسه مردانی هستند" .پس خدشه ای به ریاست پسر مرحوم مردانی بر موسسه مردانی وارد نشده و جای هیچ نگرانی نیست!
یاحق
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۵
0
10
آقاي شهردار لطفا چراغ مقبره رو هم روشن کنيد تا راحت بشه به زيارت استاد مرداني رفت
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۵
واقعا من هم هميشه همين مشکل رو دارم.
گل سرسبد اين بوستان مقبره استاد مردانيه که شهرداري چراغ اش رو به عمد خاموش مي کنه
واقعا چرا؟؟؟
مي ترسيد رونق مقبره جاهاي ديگه رو از رونق بندازه؟؟؟؟
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۵
آی گفتی! آی گفتی!!!!!!!!!!!!!!!‏
نمیدونم این عوامل شهرداری چه کینه ای از مردانی دارند که دلشون نمی خواهد مردم برند سر قبرش فاتحه بخونند.‏
من بارها شده رفتم به بوستان، همه چراغها روشن بوده الا همین یه چراغ روی قبر!‏
دهن آدم از تعجب باز می مونه!!!!!!!!‏
آخه اینها مرده مردانی رو هم نمی تونند ببینند؟!‏
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۸:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۵
هر چي شهرداري مي خواد چراغ مقبره تون رو خاموش کنه، با دعاي خير مردم و اعمال خير خودتون نور به قبرتون مي باره
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۸:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۵
واقعا
من هم همين مشکل رو دارم
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۸:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۵
نور به قبرت بباره مرداني، با اين کارها مقبره ات از رونق نمي افته
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۹:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۵
قربون نظرت
واقعا
آقاي شهردار اين قدر خودت رو به کر گروشي نزن.
چراغ مقبره رو روشن کن
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۵
0
11
آقاي شهردار لطفا چراغ مقبره رو هم روشن کنيد تا راحت بشه به زيارت استاد مرداني رفت
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۵
0
12
چرا چراغ مقبره هميشه خاموشه ؟؟؟
اونجا مهمترين قسمت بوستان مردانيه
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۵
0
12
شهر ما شهر مجروح و خسته
شهرآئينه هاي شکسته
شهر ما شهر گلهاي پرپر
شهر سلمان و الله اکبر
شهر سبزي که اينک خزان است
که اينک خزان است
که اينک خزان است
اينک خزان است ....
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۵
0
14
متاسفم واسه انسانهاي كوته فكري كه اسم خودشون گذاشتند مسعول!!!! يه حركت مثبت از خودتون نشون بديداگرهم ميدونيدنمي تونيد بريد كنارتاافرادي كه دلسوز كازرون و مردم هستند فعاليت كنند.......
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
9
1
در مورد جایگاه شعری مرحوم مردانی کسانی باید نظر بدهند که اطلاعاتی در این زمینه داشته باشند. از روی تعصب حرف زدن نه چیزی از مردانی کم می کنه و نه چیزی اضافه. در زمان حیات مردانی دکتر قیصر امین پور نقد مفصلی بر کتاب و شعرهای مردانی نوشت که در آن زمان بازتاب های زیادی داشت و به مذاق آقای مردانی هم خوش نیامد. سال گذشته هم حوزه هنری کتابی با عنوان ده شاعر انقلاب چاپ کرد که منتقد توانای شعر محمد کاظم کاظمی کتاب را نوشته و یکی از شعرایی که مورد نقد قرار داده نصراله مردانی است. خواندن آن برای آشنایی با جایگاه مردانی مفید است.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
البته،منتقدان توانا فقط به سراغ شاعران توانا مي روند و اگر مرداني آنقدر عظمت نداشت که بتواند جريان ساز سبک شعري در دهه 60 و هفتاد باشد نمي توانست اين منتقدان را به سمت خود جذب کند
و خود آقاي قيصر امين پور، از شاگردان و پيروان سبک مرداني هم بوده که اين هم باز نشان دهنده تاثير و اهميت مرداني براي شعر معاصر است.( که نه فقط شاعر که شاعر پرور هم بود)
من به شما توصيه مي کنم آخرين فيلم و مصاحبه قيصر امين پور امين پور و اظهار نظر ايشون در مورد استاد مرداني رو ببينيد،ديدن اين مصاحبه هم براي شما خالي از لطف نيست!
والبته همه شعرا اشعار قوي و ضعيف دارن (حتي حافظ هم با همه عظمت اش اشعارش را به قوي وضعيف و متوسط دسته بندي کرده اند)و اين نشان دهنده حرکت و پويايي شاعر است که تفاوت اشعار ابتدايي و پاياني عمرش به خوبي محسوس باشد.
با تشکر که با باز کردن اين بحث به شناخت بهتر مرداني کمک کرديد
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
من اشتباهي مثبت دادم، مي خواستم منفي بدم!!!
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۷:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
خدا رحمت کنه آقای قیصر امین پور را!‏
مردانی کتاب "قیام نور" را در اول جوانی اش(در سن بیست و چند سالگی) نوشته بود ولی با این وجود، یه سبک شعری جدید ‏رو به جامعه معرفی کرد و خیلیها ازجمله بعضی از شعرایی رو که امروز مدعی هستند ، به دنبال خودش کشاند. و یه جریان ‏ادبی رو به وجود آورد.‏
خیلی از همون شعرای مدعی هم در عین حال که بهش حسادت میکردند، هم ازش تقلید میکردند و هم گاهی ازش سرقت ‏ادبی!!!!!!‏
آقای قیصر امین پور قلب پاکی داشت ولی کتاب "نقدی بر کتاب قیام نور " رو در سن بیست و دو سه سالگی اش و به تحریک و ‏با کمک همون باند شاعران مدعی، و تحت تاثیر جوی که به وجود اومده بود، نوشت. با این هدف که جریان ادبی به وجود ‏آمده رو تخریب کنند.‏
البته شاید اگه اون زمان اونقدر جوان و احساساتی نبود، اون طوری جوگیر نمیشد.‏
ضمن اینکه خودش هم در مقدمه کتاب اذعان کرده که در بعضی موارد موفق نشده است که در مسند قضاوت خود، از ‏صدور حکم بر اساس ظن و گمان و هوی و هوس بپرهیزد.‏
ولی بعد که پا به سن گذاشت از اون نقد پشیمون شده بود و سعی میکرد اون کارش رو جبران کنه!‏
خدا رحمتش کنه!‏
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
13
0
قیصر امین پور شاگرد مردانی است؟؟؟؟!!!! جل الخالق!
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۱:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
ممکنه که باشه.چیز عجیبی نیست که. به نظر من کازرونیها لیاقتشون خیلی بیشتر از این چیزاست. البته اگه خودمون کوچیکشون نکنیم!
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۹
مردانی شاگردهای بزرگتر از قیصر امین پور هم داشته.
نمیخواد خیلی تعجب کنی!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۹
10
0
حافظ، سعدي، مولانا، نظامي همه شاگرد مرداني بودند.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
ليقات ما کازروني ها هميه که اگه يه نفر از بينمون هم بزرگ بشه و به اين جايگاه برسه،اين جوري برامون تعجب آور باشه.
شما اگه مصاحبه هاي که در مورد شخصيت مرداني شده رو مطالعه کنيد، مي فهميد خيلي بزرگتر از قيصر ها هم شروع کارشان با مرداني بوده
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
من به شما توصيه مي کنم مقدمه دکتر ديناني(فيلسوف معاصر) رو بر کتاب قانون عشق استاد مرداني بخونيد
خوندن اين مقدمه هم خالي از لطف نيست!(البه براي اهلش)
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
وقتي مرداني شاه کاري مانند ستيغ سخن را مي سرايد،ديگه جايي براي اين حرف ها نمي ماند.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
0
6
هرجا نواخت چنگ محبت نواي دل
آهنگ ني نوا زنوا مي برد مرا
خیر خواه
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
0
5
بدگویی وتضعیف مردانی برابربا تضعیف کازرون و اعتبار فرهنگی ماست .لطفاً کینه ورزی نکنید
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۴
0
4
من آن ستاره شب سوزه بي سرآغازم
که در مدار زمين نيست جاي پروازم
ناشناس
|
GERMANY
|
۲۲:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۴
0
0
تنها عیب مردانی این بود که تو کازرون به دنیا اومد و حاضر نشد دست از وطنش بکشد. مردانی بزرگ ای کاش پیکر مطهرت همان شیراز کنار حافظ به خاک سپرده شده بود تا امروز عده ای حقیر و بی سر وپا اینگونه به تو جسارت نمی کردند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۲۶
اذان صبح
۰۴:۴۰:۱۲
طلوع افتاب
۰۶:۱۰:۱۹
اذان ظهر
۱۳:۰۰:۱۶
غروب آفتاب
۱۹:۴۹:۲۱
اذان مغرب
۲۰:۰۶:۴۷