پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۹۰۶۵
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۹:۴۰
امام جمعه کازرون :
به گزارش هاشمی کشکولی خبرنگار کازرون نما، حجت الاسلام محمد خرسند در خطبه های نماز جمعه امروز کازرون ضمن تسلیت سالگرد وفات حضرت خدیجه کبری (س) در سخنانی به فضلیت و اهمیت نماز جمعه پرداخت و اظهار داشت : نماز جمعه یکی از مهم ترین عبادات در اسلام است که از گذشته تا کنون مورد توجه و فتوای مراجع و علما ی بزرگوار اسلام قرار گرفته است .

خطیب نماز جمعه کازرون گفت : قوای سه گانه با رعایت وحدت و همدلی مشکلات معیشتی مردم را حل کنند و به زمزمه های شیطانی تفرقه انگیز دشمنان اجازه ندهند .

به گزارش هاشمی کشکولی خبرنگار کازرون نما، حجت الاسلام محمد خرسند در خطبه های نماز جمعه امروز کازرون ضمن تسلیت سالگرد وفات حضرت خدیجه کبری (س) در سخنانی به فضلیت و اهمیت نماز جمعه پرداخت و اظهار داشت : نماز جمعه یکی از مهم ترین عبادات در اسلام است که از گذشته تا کنون مورد توجه و فتوای مراجع و علما ی بزرگوار اسلام قرار گرفته است .

وی گفت : بر اساس آیات و روایات خداوند در نماز جمعه منافقین را توبیخ می کند و باعث روشنگری و افزایش آگاهی مردم در زمینه های گوناگون می شود .

امام جمعه کازرون افزود : دشمنان از روز اول با نماز جمعه مخالف بوده است زیرا این نماز باعث بصیرت افزایی مؤمنین بوده است .

خرسند در ادامه تصریح کرد : نماز دشمن شکن جمعه از شئون حکومت اسلامی است و بر همین اساس داشتن امام عادل یکی از شرایط مهم آن است .

وی از ائمه جماعات خواست احکام مربوط به نماز جمعه و نیز جایگاه والای نماز جمعه را برای مردم تبیین کنند .

خرسند به سابقه مهم نماز جمعه در اسلام اشاره کرد و افزود : اولین نماز جمعه به دستور پیامبر عظیم الشأن اسلام در طی نامه ای به اسعد بن زراره در مدینه توسط ایشان اقامه گردید .

این مسؤل به حضور پر شور در ماه مبارک رمضان در مساجد و جلسات قرآن به روزه داران ومؤمنین تأکید کرد و گفت : ماه رمضان بهترین فرصتی است که به ایمان خود عمق ببخشیم و در قرآن تدبر و تأمل داشته باشیم .

وی اضافه کرد : داشتن اخلاق نیک ، عزت ، رفاه و سلطه بر دشمنان در سایه قرآن عملی است بنابراین بهتر است اعمال خودمان را قرآنی کنیم و با قران انس داشته باشیم .

خرسند در بخش دیگر سخنانش گفت : امروزه دشمنان ایران اسلامی با بهره گیری از تبلیغات رسانه ای خود مسائل اقتصادی کشور را پیش می کشند و در صدد تفرقه افکنی و جدایی مردم از انقلاب و رهبری هستند .

خطیب نماز جمعه کازرون ادامه داد : ملت ما ذره ای از اصول خود کوتاه نیامده و نخواهد آمد و نیز رجز خوانی های دشمنان در آن ها اثر گذار نیست .

خرسند اذعان داشت : آمریکا و کشورهای جیره خوار آن از اسلامی بودن و ایمان ما می ترسند نه از مسائل هسته ای ، زیرا که آن ها می دانند ما یک ملت حسینی و عاشورایی هستیم و شعار مان هیهات من الذله است .

امام جمعه کازرون از مدیران و قوای سه گانه خواست که با رعایت وحدت و همدلی مشکلات معیشتی مردم را کمتر کنند و بهانه به دست دشمنان ندهند .

وی افزود : فشار و تحریم ها و تهدید های دشمنان گذرا است به طوری که با یاری خداوند از این مرحله با فکر جوانان نخبه کشور، مدیریت مصرف مردم و نیز تدبر مدیران عبور خواهیم کرد و جای هیچ نگرانی نیست .

حجت الاسلام خرسند گفت : در طی این 33 سال گذشته هرچه استکبار اهرم فشار تحریم و تهدیدهای خود را بر ملت و دولت ما تنگ تر کرند به راحتی توانستیم همچنان به پیشرفت خود مان ادامه دهیم و آن را به فرصت تبدیل کنیم .

خطیب نماز جمعه کازرون در ادامه نیز از مردم خواست به تبلیغات پوچ و بی اساس دشمنان نظام گوش فرا ندهند و تحت تأثیر تبلیغات آن ها قرار نگیرند .

وی در پایان تصریح کرد : دولت آمریکا با وضعیت بحرانی داخلی روبرو است و به سمت ورشکستگی پیش می رود و قطعا یک روزی این ایالات به سرنوشت ایالات جماهیر شوروی دچار خواهد شد .


نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۷
اذان صبح
۰۴:۵۹:۵۰
طلوع افتاب
۰۶:۲۵:۰۶
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۳۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۷:۱۸
اذان مغرب
۱۹:۵۴:۰۳