پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۹۰۴۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۱:۴۵
مدير كل منابع طبيعي فارس:
مدير كل منابع طبيعي فارس از احتمال عمدي بودن آتش‌سوزي جنگل‌هاي كازرون خبر داد و گفت: بررسي‌ها مراحل نهايي را طي مي‌كند اما شواهدي دال بر عمدي‌بودن آتش‌سوزي به‌دست آمده كه در حال بررسي هستيم.

مدير كل منابع طبيعي فارس از احتمال عمدي بودن آتش‌سوزي جنگل‌هاي كازرون خبر داد و گفت: بررسي‌ها مراحل نهايي را طي مي‌كند اما شواهدي دال بر عمدي‌بودن آتش‌سوزي به‌دست آمده كه در حال بررسي هستيم.

محمدكاظم بردبار در گفت‌وگو با خبرگزاري ایسنای منطقه فارس، افزود: بروز آتش اگرچه زيان‌هاي مالي به ما و منابع ملي و طبيعي وارد مي‌كند اما زيان اصلي، آسيبي است كه به بستر ژنتيكي گياهي و حيواني منطقه وارد مي‌شود.

وي با تصريح اين‌كه بخش‌هاي زيادي از زيان‌هاي ژنتيكي ناشي از آتش‌سوزي غيرقابل جبران خواهد بود، تصريح كرد: آتش‌سوزي كازرون با همكاري ارتش، سپاه و بسيج و مردم محلي مهار شد اما مردم بايد همكاري بيشتري داشته باشند به خصوص در ايام گرم سال، پرهيز از روشن‌كردن آتش در نقاط داراي علوفه خشك، خاموش‌كردن آتش‌هايي كه براي گرم‌كردن يا پختن غذا ايجاد مي‌كنند و تذكر به كسانيكه رعايت موارد ايمني را نمي‌كنند، حائز اهميت است.

بردبار خاطرنشان كرد: مهمترين نكته براي مقابله با بروز و توسعه اين حوادث، تجهيز به بالگرد ويژه اطفاي حريق است كه براي تامين آن مصوبه هيات دولت هم اخذ شد اما بالابودن هزينه تامين بالگرد، زمينه لغو شدن آن مصوبه را فراهم كرد.

وي با بيان اين‌كه اكنون به ساخت يك ايستگاه اطفاي حريق تحت عنوان ايستگاه جنوب كشور در منطقه حسين‌آباد هم رضايت داده‌ايم، تصريح كرد: هزينه ساخت اين ايستگاه و تجهيز آن بالغ بر 2 ميليارد تومان برآورد شده كه تاكنون تنها 160 ميليون تومان آن از منابع ملي تامين شده است.

بردبار در خصوص ايجاد ايستگاه‌هاي تلفن اضطراري و بي‌سيم در نقاط داراي خطر بالقوه آتش‌سوزي براي اطلاع‌رساني توسط شهروندان و گردشگران، گفت: اين موضوع، مطرح و اختيار آن به يگان‌هاي حفاظت واگذار شده است كه دنبال مي‌شود.

مدير كل منابع طبيعي فارس گفت: ميزان آتش‌سوزي‌ها در سه‌ماهه اول امسال كمتر از 30 درصد مدت مشابه سال 90 و كمتر از 10 درصد مدت مشابه سال 89 بوده است.

وي اضافه كرد: با آغاز فصل گرما و با توجه به افزايش تعداد گردشگران و امكان بيشتر بروز آتش‌سوزي، اميدواريم شاهد همراهي شهروندان و اهالي محلي براي مقابله با اين پديده مخرب باشيم. زياني كه به گنجينه ژنتيكي جنگل‌هاي استان به‌واسطه آتش‌سوزي وارد مي‌شود، هنگفت‌تر و غيرقابل جبران است.


نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۴
0
0
آره عمدي وبه تصميمات والي ربط داره
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۸
اذان صبح
۰۴:۵۸:۴۰
طلوع افتاب
۰۶:۲۴:۱۰
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۲۶
غروب آفتاب
۱۹:۳۷:۵۶
اذان مغرب
۱۹:۵۴:۴۳