پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۹۰۰۰
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۱ - ۰۰:۲۷
سخنرانان محسن پزشکیان را از شاعران پیشرو و در ردیف بزرگ‌ترین شاعران انقلاب اسلامی دانستند که اگر اجل مهلت می‌داد می‌توانست از بزرگ‌ترین شاعران روزگار باشد.

مهدی تقی نژاد:  نشست تخصصی نقد و بررسی مجموعه شعر شاعر، نویسنده و هنرمند توانمند اما مظلوم و ناشناخته کازرون محسن پزشکیان از ساعت 30/16 روز بیستم تیر 1391 در تالار شهر کتاب در خیابان احمد قصیر تهران برگزار شد.

× سخنرانان جلسه، آقایان دکتر علی‌اصغر محمدخانی، دکتر محمدرضا ترکی، دکتر صابر امامی و دکتر محمد تمدن بودند.

×سید علی میرافضلی که در خبرها نام او به عنوان سخنران آمده بود در جلسه حضور نداشت.

×سخنرانان محسن پزشکیان را از شاعران پیشرو و در ردیف بزرگ‌ترین شاعران انقلاب اسلامی دانستند که اگر اجل مهلت می‌داد می‌توانست از بزرگ‌ترین شاعران روزگار باشد.

× جمعیت حاضر در تالار حدود 15 نفر بود و از همشهری‌ها کسی دیده نمی‌شد.

× تعدادی از تابلوهای نقاشی و خوشنویسی محسن پزشکیان به تناوب بر پرده جایگاه نمایش داده شد. نقاشی‌های محسن تصاویری از زندگی و خانه‌های تاریخی کازرون بود.

× حضور حسین پزشکیان برادر بزرگ محسن که هیچ‌کدام از حاضران و مسوولان مراسم او را نمی‌شناختند از بخش‌های جالب و جذاب برنامه بود.

× حسین پزشکیان به جایگاه رفت و مروری بر زندگی و آثار محسن داشت که برای مخاطبان شنیدنی بود. ناگفته‌های زندگی پرفراز و نشیب محسن و تحولات درونی او و زندگی در کازرون، بوشهر و تهران حاضران را جذب کرده بود.

× حسین پزشکیان گفت که از زمان پرواز محسن تلاش زیادی برای نگهداری و بازنویسی آثار محسن داشته و در تصحیح کتابی هم که منتشر شده نقش جدی ایفا کرده اما تاکنون کتاب را ندیده است که یکی از سخنرانان کتاب خود را به او داد اما او نپذیرفت. او در لابه‌لای سخنان خود شعرهایی از محسن را خواند و دلایل سرودن آن‌ها را بیان کرد و به تفسیر آن‌ها پرداخت.

× در انتهای جلسه شعری از محسن با صدای خودش پخش شد.

× اجرای نخستین سرود جمهوری اسلامی که شعر، آهنگ، تنظیم و خوانندگی آن را محسن پزشکیان انجام داده بود در تالار پخش شد

× در گفت‌وگویی که با دکتر ترکی در انتهای برنامه داشتم ظاهرا قرار است روز پنج شنبه 22 تیر 91 کتاب محسن پزشکیان به عنوان کتاب برگزیده نخستین جایزه ادبی شیراز انتخاب شود که اگر چنین شود جا دارد همشهریان و علاقه‌مندان با حضور خود در مراسم فوق این شاعر و خانواده عزیز او را قدر نهند.

× انتشار کتاب محسن پزشکیان می‌تواند بهانه خوبی برای تجلیل همشهریان عزیز از این شاعر توانمند باشد. باشد که کاری در خور آن عزیز سفر کرده انجام شود. روحش شاد.


نویسنده: مهدی تقی نژاد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۱
اذان صبح
۰۵:۰۷:۰۷
طلوع افتاب
۰۶:۳۱:۰۰
اذان ظهر
۱۳:۰۲:۴۰
غروب آفتاب
۱۹:۳۳:۳۵
اذان مغرب
۱۹:۵۰:۰۷