پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۸۹۴۸
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۱ - ۱۰:۵۴
مدیر اداره راه استان فارس:
در حالی برخی فعالان میراث فرهنگی بیشاپور از چهار بانده شدن جاده منتهی به بیشاپور خبر می‌دهند و از آینده این میراث فرهنگی ابراز نگرانی می‌کنند که مدیر اداره راه استان فارس از منتفی شدن این اقدام خبر می‌دهد.

در حالی برخی فعالان میراث فرهنگی بیشاپور از چهار بانده شدن جاده منتهی به بیشاپور خبر می‌دهند و از آینده این میراث فرهنگی ابراز نگرانی می‌کنند که مدیر اداره راه استان فارس از منتفی شدن این اقدام خبر می‌دهد.

به گزارش دریافتی کازرون نما گفته می‌شود نزدیک به یکسال است که مسئولان راه و ترابری تصمیم گرفته‌اند جاده کازرون ـ قائمیه را تعریض کنند. چنانچه بارها بخش‌هایی از جاده طی یکسال اخیر تسطیح اما به‌دلیل نبود بودجه و نرسیدن اعتبارات، اقدامات راهسازی به‌ تاخیر افتاد.

به گزارش CHN، طبق پیشبینی‌های انجام شده قرار بوده یک کیلومتر جاده که از بخش شمالی بیشاپور میگذرد به همان شکل سابق باقی مانده و مابقی جاده کازرون ـ قائمیه تعریض شود. اما مدیر اداره راه استان فارس این موضوع را منتفی دانسته و گفت: «قرار بود این جاده بیشاپور چهار بانده شود اما طبق آخرین گزارش این موضوع منتفی شد.»

پیش از این «ایزدی‌خواه» دادستان کازرون در گفتگو با CHN تاکید کرده بود که تعریض 5 کیلومتر از خروجی کازرون به سمت روستای "دریس" از سوی راهسازی استان فارس تایید شده‌است.

اما «هوشنگ عشایری»، مدیر اداره راه استان فارس در گفت‌و گو با خبرنگار CHN، گفت: «چهار بانده کردن جاده بیشاپور از مهمترین پروژه‌های در دست اقدام وزارت راه و شهرسازی است و تعریض و تسطیح این جاده مربوط به شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل کشور است.»

وی تاکید کرد: «اما تا آنجایی که من در جریان هستم به علت آسیب به بیشاپور ،چهار بانده کردن این جاده منتفی شده است. در حال حاضر این جاده همچنان دو بانده باقی می‌ماند.»

مدیر اداره راه استان فارس افزایش تردد و ترافیک و در نهایت آسیب به این میراث فرهنگی را از مهمترین دلایل منتفی شدن موضوع چهار بانده شدن آن دانست و اذعان داشت: «قطعه‌ای که قرار بوده از کنار بیشاپور ساخت و احداث شود حذف و طبق پیش‌بینی‌ها فقط 5 متر از کل جاده تعریض می‌شود و دیگر تبدیل به بزرگراه شدن آن منتفی است.»


نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۷
همشهري
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۴
0
2
اصلا كازرون جاده درست داره يا همش دست اندازه ويا چاله چوله آدم حالش به هم مي خوره از اين حرفها
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۴
0
2
از بس که گفتند که دارند میرات فرهنگی رو با احداث جاده از بین می برند که خود جاده هم با این همه چال و چوله شده آثار باستانی فکر کنم تا چند سال دیگه بیان جاده کناری بیشاپور برای کشف آثار باستانی کاوش کنند و جاده رو هم ببندند
آخه مگه یک مش تل که خودتون هم درست ازش محافظت نمی کنید و داره به خروارها خاک تبدیل می شه باید گفت آثار باستانی.
واقعا که اگر این آثار باستانی مربوط به یکی از کشورهای اروپایی بود الان شده به یک مرکز توریستی نه یک جایی که شده محل چرای دام ها.
حالا با چهار تا چراغ زدن آیا می شه توریست جمع کرد. باید مثل کشورهای دیگر پول خرج کرد تا بتوان توریست جمع کرد.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۴
0
2
آیا جان مردم بی ارزش تر از یک مشت تل خاک است که اصلا بهش نمی رسن
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۴
0
2
مسولین محترم
سلام

به جای لغو این طرح و برگشت آن ، اعنبار آن را به چهار خطه کردن جاده جدید کازرون ارژن بدهید
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۴
0
2
تو رو خدا امتیاز بزرگراه و بودجه رو نگذارید از کازرون بگیرند دکتر محمدصادقی عزیز.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۵
0
2
ميراث فرهنگي فقط شده يك بهونه آخه اگر ميراث فرهنگي راست ميگه نگهداري كنه نه فقط ايراد بگيره شده مثل بچه اي كه وسيله اي داره و نمي ذاره بقيه بچه ها بهش دست بزنن ولي خودش مي زنش به ديوار تا بشكنه
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۶
0
2
سلام
به جای لغو کلی این طرح، آن را اجرایی نموده و فقط در محدوده شهر بیشاپور آن را اجرا ننمایندیعنی 3 کیلومتر آن را که در محدوده بیشاپور است رها نموده و بقیه را اجرایی کنند و نه اینکه کل طرح را تعطیل کنند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۰۹
اذان صبح
۰۵:۳۶:۵۳
طلوع افتاب
۰۶:۵۶:۵۷
اذان ظهر
۱۳:۰۸:۴۶
غروب آفتاب
۱۹:۱۹:۵۰
اذان مغرب
۱۹:۳۵:۵۲