پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۸۸۳۸
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۸:۳۳
در این ایام ماه مبارک رجب که به استقبال تولد امیرالمومنین امام علی علیه السلام می رویم. تفکر بر زندگی سرشار از بزرگی و بزرگواری آن حضرت برای ما شیعیان رااهگشا باشد. امام علی علیه السلام که از دوران کودکی تحت تعلیم آسمانی پیامبر اعظم (ص) قرار گرفت، در کمالات به آن جا رسید که در حدیث قدسی خطاب به پیامبر نقل ده که اگر علی نبود تو را نمی آفریدم

محمدحسین مرحمتی زاده: در این ایام ماه مبارک رجب که به استقبال تولد امیرالمومنین امام علی علیه السلام می رویم. تفکر بر زندگی سرشار از بزرگی و بزرگواری آن حضرت برای ما شیعیان رااهگشا باشد. امام علی علیه السلام که از دوران کودکی تحت تعلیم آسمانی پیامبر اعظم (ص) قرار گرفت، در کمالات به آن جا رسید که در حدیث قدسی خطاب به پیامبر نقل ده که اگر علی نبود تو را نمی آفریدم.

این چهره آسمانی و هم کفو حضرت فاطمه زهر (س) در عبارت و بندگی و زهد و تقوا و شجاعت و عدالت و مردم داری و تواضع و مهربانی و هم صفات و کمالات انسانی یک شخصیت مثال زدنی است که انسان انگشت حیرت به دندان می گیرد که چگونه همه این صفات آن هم در اوج خود در یک فرد جمع می شود و چه خوش سرود شهریار:

نه خدا توانمش گفت نه بشر توانمش خواند

متحیرم چه نامم شه ملک لا فتی را

از این عجیب تر جمع متضاد در یک فرد است. شاید پهلوانان و قهرمانان در تاریخ کم نباشند. اما این که فردی در نهایت دلاوری و شهامت و شجاعت که در خیبر را بلند می کند و عمرو بن عبدود را به خاک می اندازد و برای همه تاریخ چهره مثال زدنی می شود، در نهایت تواضع و فروتنی دست بر سر یتیمان می کشد و برای بیچارگان غذا می بردو پیش آن مرد نابینا خرابه نشین می نشیند. در اوج قدرت که حاکم کشورهای اسلامی است، به بیوه زنی کمک می کند و ناسزای او را با سکوت جواب می دهد و هم بازی فرزند شهید او می شود و برایش نان می پزد.

هم چنان که امام علی علیه السلام الگوی قاطعیت برای همه مدیران است و دست رد بر سینه همه آنهایی زد که چشم به بیت المال مسلمین دوخته بودند. در خنده رویی و  شوخ طبع و بذله گو قرار است حاکم شود؟!

امام علی علیه السلام جمع همه تضادها آن هم در اوج خود بود . چون به علی نمی اندیشید و برای علی کا رنمی کرد، بلکه همه زندگیش را وقف اسلام کرده بود و برای خدا کار می کرد و اخلاص او به حدی بود که اگر قرار بود برای رضای خدا 25 سال هم سکوت می کرد و خار در گلو تحمل می نمود. انشا... که ما هم رهرو خوبی برای آن حضرت باشیم و اگر نمی توانیم مثل او باشیم،، اور ا با ورع و پرهزگاری یاری دهیم.


نویسنده: محمدحسین مرحمتی زاده
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۵
م ش
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۸
1
4
موفق باشید برایم اموزنده بود
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۹
1
2
احسنت
فاطمه مرداني(ساغر)
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۰
1
2
با سلام....زيبابود
دوست صمیمی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۱
2
1
جناب مرحمتی عزیز با اینکه نقش شما در تصمیم گیری کلان شهرستان کم رنگ است ولی به شما افتخار می کنیم. شما یکی از فرزندان لایق و دلسوز شهرستان کازرون هستیدو همیشه وجدان وانسانیت را در تمامی کارهای شما احساس کرده ایم موفق باشید.
محمد علی کشکویی جهرمی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۳:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۹
0
1
سلام علیکم.جناب دکتر مرحمتی زاده.من کشکویی جهرمی هستم.شاگرد کوچک شما.بنده پس از فر اغت از دانشگاه رشته ی علوم ازمایشگاهی.وارد حوزه ی علمیه معصومیه قم شده و اکنون مشغول تحصیل و تدریس در حوزه هستم.خیلی دوست دارم ببینمتون.حوزه این جا خیلی عالیه.همه بچه ها کارشناسی تا دکترا این جا هستن.سطح علمیش بالا هست.شماره تلفنتون میخواستم.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۰۹
اذان صبح
۰۵:۳۶:۵۳
طلوع افتاب
۰۶:۵۶:۵۷
اذان ظهر
۱۳:۰۸:۴۶
غروب آفتاب
۱۹:۱۹:۵۰
اذان مغرب
۱۹:۳۵:۵۲