پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۸۸۱۲
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۱:۵۲
معاون امورحوزه ها و روحانیت نهاد نمایندگی ولی فقیه در استان فارس با تاكید بر حمایت این نهاد از تداوم سفرهای استانی دولت، رهاوردهای این الگوی خدمت رسانی دولت های نهم و دهم به مردم سراسر كشور را برشمرد و گفت: دولت در سفرهای استانی در مسیرتحقق عدالت اجتماعی و توزیع عادلانه منابع گام برمی دارد.

معاون امورحوزه ها و روحانیت نهاد نمایندگی ولی فقیه در استان فارس با تاكید بر حمایت این نهاد از تداوم سفرهای استانی دولت، رهاوردهای این الگوی خدمت رسانی دولت های نهم و دهم به مردم سراسر كشور را برشمرد و گفت: دولت در سفرهای استانی در مسیرتحقق عدالت اجتماعی و توزیع عادلانه منابع گام برمی دارد.

حجت الاسلام امین رصاف، یكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان داشت : سفرهای استانی دولت موجب تسهیل در امور اجرایی كشور شد و همچنین در قالب این سفرها ، منابع و ثروت های ملی به جای تمركز دركلانشهرها تا دورافتاده ترین روستاهای كشورهزینه شد و این امرمایه امیدواری مردم و اقشار كم درآمد است.

رصاف با اشاره به این كه این سفرها باید به عنوان یك الگو مورد توجه دولت های بعدی باشد ، گفت: در قالب سفرهای استانی ، مردم برخی روستاها پس از حدود 30 سال مسوولان را در میان خود مشاهده كردند و از این حیث این سفرها حیث، تاثیرات بسیار خوبی درجامعه داشته است.

وی بیان كرد: این كه مسوولان با گزارش های دریافتی از وضعیت مردم مطلع شوند تا این كه آنها با حضور در میان مردم مستقیما با مشكلات آنان آشنا شوند، بسیار تفاوت دارد.

معاون امور حوزه ها و روحانیت نهاد نمایندگی ولی فقیه در استان فارس ، تاثیر سفرهای استانی برعمران و توسعه مناطق مختلف كشور و همچنین دستاوردها و رهاوردهای این سفرها را برای همه مردم قابل درك و لمس دانست و گفت: اجرای برخی پروژه ها در كشور حدود 30 سال معطل مانده بود اما با در پیش گرفته شدن سفرهای استانی، می توان گفت در فاصله بسیار كوتاهی به اندازه دوره های قبل از دولت نهم ، كار و فعالیت صورت گرفت.

وی افزود: سفرهای استانی بر عمران و توسعه هر شهر و استانی تاثیرگذار بوده است و این امر در این مناطق مشهود است.

رصاف از موانعی نظیر كاغذ بازی های اداری بر سر اجرایی شدن برخی پروژه ها به عنوان مشكلی در ساختار اداری كشور یاد كرد و گفت: وقتی دولت در سفرهای استانی در صحنه حاضر شد، این مهم در فرایند امور اجرای پروژه ها نیز فوق العاده تاثیرگذار بود و همگان به این موضوع اذعان دارند و تاثیر سفرها در رفع مشكل كاغذ بازی در كشور را مثبت ارزیابی می كنند.

معاون امور حوزه ها و روحانیت نهاد نمایندگی ولی فقیه در استان فارس درباره نقش سفرهای استانی در تحقق عدالت اجتماعی نیز اظهار داشت: در قالب این سفرها بود كه جلوی تمركز ثروت و منابع مالی در كلانشهرها تا حد قابل توجهی گرفته شد و توزیع منابع كشور تا دور افتاده ترین روستاها نیز گسترش یافت و از این رو، تاثیر سفرهای استانی در تحقق عدالت اجتماعی مثبت ارزیابی می شود.

رصاف در بخش دیگری از این گفت و گو با تاكید بر این كه دولت در سفرهای استانی برای توسعه زیرساخت های كشور گام های خوبی برداشته است ، گفت: عزم دولت این است كه در مسایل فرهنگی هم گام های مثبت و خوبی برداشته شود.

وی ادامه داد: دستیابی به اهداف سفرهای استانی ، مستلزم آسیب شناسی و كار كارشناسی درباره این سفرها و پرهیز از هرگونه بخشی نگری است.

او بیان كرد: در حوزه مسایل فرهنگی هم ، با توجه به نقش نمایندگان رهبر معظم انقلاب در استان ها به عنوان ناظر در مقوله فرهنگ ، پیشنهاد می شود كه نظر صائب نمایندگان ولی فقیه در توزیع بودجه فرهنگی استان ها مورد توجه و التفات ویژه ای قرار گیرد.

معاون امور حوزه ها و روحانیت نهاد نمایندگی ولی فقیه در استان فارس با بیان این كه سفرهای استانی در بخش های مختلف منشا اثرات و بركاتی بوده است، از توجه دولت به بودجه كانون های فرهنگی مساجد، سازمان تبلیغات اسلامی و حوزه های علمیه قدردانی كرد و گفت: اعتبار فرهنگی این بخش ها در مقایسه با دوره های پیشین از افزایش خوبی برخوردار است و امیدواریم امسال در فرایند تخصیص این بودجه تسریع شود


نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۶
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۸
0
2
مي شود يك مصداق براي اين حرفتان كه «اجرای برخی پروژه ها در كشور حدود 30 سال معطل مانده بود اما با در پیش گرفته شدن سفرهای استانی، می توان گفت در فاصله بسیار كوتاهی به اندازه دوره های قبل از دولت نهم ، كار و فعالیت صورت گرفت.» بيان كنيد؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۸
1
2
زرشک
مرتضی
|
GERMANY
|
۲۱:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۸
2
0
دوست عزیز جاده کازرون .شیرازآرزوی 40ساله بود که به دست ریس جمهور افتتاح شد
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۹
0
2
جاده كازرون - دشت ارژن قبل از انتخاب دكتر احمدي نژاد تعطيل نبود بلكه در حال اجرا و پيشرفت بود ولي در دولت احمدي نژاد به پايان رسيد و افتتاح شد اما هنوز هم كامل نيست. پس اين نمي تواند مصداق خوبي باشد.
احسان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۹
0
1
من ساکن شهرقائمیه کازرون هستم.درشهرقائمیه از سال 1384که جناب آقای احمدی نژاد به عنوان رئیس جمهورسفرهای استانی راشروع کرده واحتماتاحالا 20خرداد91سه سفراستانی به فارس داشته درشهرقائمیه ویا بخش چنارشاهیجان هیچ کار عمرانی دراین انجام نگرفته ومن ندیده ام !!!ناگفته نماندکه من از سال 1370ساکن این شهرهستم اگه کسی مدعی است که من درست نمی گم این گوی واین میدان میدان !!!حتی درسطح شهرستان کازرون نیز من واقعا کارعمرانی چندان ندیده ام !!!من به فرمایشات جناب آقای رصاف اعتراض دارم وحداقل فرمایشات ایشان درموردشهرستان کازرون وبه خصوص درشهرقائمیه به دوراز واقعیت وانصاف است ومن تحولی درکارهای عمرانی شهرستان کازرون ندیده ام !!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۱
0
0
اگر بخواهیم خوب قضاوت کنیم شهرستان کازرون وحومه ان سی ودو سال است که به فراموشی رقته اگر گفته من درست نیست کازرون را با شهرستانهای دگر فارس مقایسه کنید.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۱۴
اذان صبح
۰۴:۵۱:۵۳
طلوع افتاب
۰۶:۱۸:۵۴
اذان ظهر
۱۳:۰۰:۴۳
غروب آفتاب
۱۹:۴۱:۴۴
اذان مغرب
۱۹:۵۸:۴۳