پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۸۷۱۹
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۷:۵۴
+ ويرايش دوم
شش دفتر شعر محسن پزشکیان توسط انتشارات فرهنگستان زبان و ادب فارسی در بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران ارائه می شود. غرفه اين انتشارات در شبستان، راهرو 23، غرفه شماره 4 است.
شش دفتر شعر محسن پزشکیان توسط انتشارات فرهنگستان زبان و ادب فارسی در بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران ارائه می شود. غرفه اين انتشارات در شبستان، راهرو 23، غرفه شماره 4 است.

اين كتاب به كوشش
عمادالدين شيخ الحكمايي (مدير نشر كازرونيه و سيد علي ميرافضلي از سوي گروه ادبيات انقلاب اسلامي فرهنگستان زبان و ادب فارسي در 556 صفحه رقعي منتشر شده است.

پيش از اين محمدرضا ترکی از جمع‌آوری و انتشار اشعار مرحوم «محسن پزشکیان» در قالب کتابی با عنوان مجموعه شعر «6 دفتر» در بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خبر داده بود.

محمدرضا ترکی، نویسنده و شاعر در گفت‌وگو با خبرنگار کتاب و ادبیات باشگاه خبری فارس «توانا» در خصوص تازه‌ترین اثر در دست نگارش خود، بیان داشته بود: از ماه‌ها پیش به جمع‌آوری اشعار مرحوم «محسن پزشکیان» از شاعران ناشناخته و پیشگام انقلاب اسلامی پرداختم که این اثر بزودی روانه بازار نشر می‌شود.

اشعار مرحوم پزشکیان بعد از گذشت 33 سال به چاپ خواهد رسید و این اثر هم‌اکنون در مراحل نهایی چاپ قرار دارد و بزودی منتشر و در بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به مخاطبان، ارائه می‌شود.

ترکی با بیان اینکه این اثر برای نخستین بار از سوی فرهنگستان زبان و ادب فارسی منتشر می‌شود، ادامه داد: عنوان این اثر مجموعه شعر «6 دفتر» نام دارد که در واقع اشعاری بوده که مرحوم «محسن پزشکیان»  در سال‌های 48 تا 58 سروده است که به نوعی از اشعار بسیار ارزشمند و زیبایی نیز بشمار می‌رود.

این شاعر گفت: مجموعه شعر «6 دفتر» بسیار حجیم بوده و دارای بیش از 500 صفحه است و به نوعی مرحوم «محسن پزشکیان» بیشتر اشعار خود را در قالب نیمایی و سپید سروده است اما در اشعار این شاعر، آثار کلاسیک و بسیار زیبا نیز مشاهده می‌شود
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۱۳
اذان صبح
۰۴:۵۲:۵۹
طلوع افتاب
۰۶:۱۹:۴۴
اذان ظهر
۱۳:۰۰:۴۸
غروب آفتاب
۱۹:۴۱:۰۶
اذان مغرب
۱۹:۵۸:۰۳