پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۸۶۸۳
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۰:۱۳
صفی پور مطرح کرد:
در این همایش امام جمعه کازرون، استاندار فارس و استادان حوزه از قم و تهران همانند آیت اله دکتر بهشتی، استاد صدوقی سها، آیت اله نصر شاه آبادی، آیت اله قرهی و... سخنرانی خواهند داشت.صفی پور از نمایش فیلم در جستجوی حقیقت، شعر خوانی مهرانگیز نوبهار، شاعر و استاد دانشگاه و نوای حسام الدین سراج به عنوان برنامه جنبی این نشست یاد کرد.

مدیر بنیاد فارس شناسی گفت: پیش کنگره سمان فارسی میزبان استادان بزرگ اخلاق و عرفان است.

علی اکبر صفی پور به توضیح روند برگزاری کنگره بین المللی سلمان فارسی پرداخت و افزود: این برنامه به همت شخصیت هایی چون آیت الله ایمانی امام جمعه شیراز، حجت الاسلام خرسند امام جمعه کازرون، استاندار فارس، مسئولان فرهنگی، استادان دانشگاه و روحانیونی شکل گرفت، که معرفی شخصیت سلمان دغدغه داشتند.

این احساس وجود داشت که در این دوره زمانی جامعه نیاز دارد تا به ابعاد مختلف زندگی سلمان پرداخته شود.

وی گفت: اگر به اهمیت شخصیت سلمان چه در تاریخ شیعی و تمدنی ایران و چه در تاریخ اسلام نگاه کنیم می بینیم که کارهای علمی و تبلیغاتی مناسبی در این حیطه صورت نگرفته است. برگزار کنندگان این کنگره در تلاش هستند تا این نقیصه را تعدیل کنند.

دکتر صفی پور با اشاره به همایش «محرم حریم نور» توضیح داد: کنگره های علمی معمولا بیش از هر چیز وجه علمی و آکادمیک موضوعات را مد نظر قرار می دهند. این در حالی است که در کنگره سلمان ما با شخصیتی چند بعدی رو به رو هستیم. تعابیر مختلفی از سوی پیامبر درباره سلمان به کار رفته است. از یک سو سلمان ما، با چهره ای علمی و به تعبیری افقه صحابه روبه رو هستیم و ازطرف دیگر ما سلمان را چهره ای معنوی، عرفانی و اخلاقی می دانیم.

صفی پور درباره جایگاه معنوی سلمان بیان کرد: در تعابیر داریم که درجات دینی سلمان کامل بوده و از ملکوت با وی ارتباط برقرار می شده است.

مدیر بنیاد فارس شناسی درباره همایش محرم حریم نور توضیح داد: نگاه اصلی این برنامه پرداختن به بعد معنوی، اخلاقی و عرفانی سلمان بوده است.

وی افزود: در این همایش سعی شده زمینه ای فراهم شود تا با حضور استادان برجسته اخلاق و عرفان، درسهای سلمان برای بشر و ایرانی امروز به زبان شیوا بیان شود. این استادان هم از توان علمی برخوردارند و هم در زمینه عرفان و سیر و سلوک هر کدام شاگرد یا فرزند یکی از استوانه های عرفان شیعی هستند و می خواهند از شخصیتی بگویند که خود نمونه کامل الگوی عرفان اصیل شیعی است که با ولایت انطباق کامل دارد. شخصیتی در تبعیت از ائمه، اسوه در سلوک و حقیقت گرایی که در دانش هم ظرفیت بالای علمی دارد.

رئیس بنیاد فارس شناسی در خصوص همایش محرم حریم نور گفت: در این همایش امام جمعه کازرون، استاندار فارس و استادان حوزه از قم و تهران همانند آیت اله دکتر بهشتی، استاد صدوقی سها، آیت اله نصر شاه آبادی، آیت اله قرهی و... سخنرانی خواهند داشت.

وی اضافه کرد: در این همایش بنیاد فارس شناسی متولی بخش علمی است و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس مسئولیت بخش اجرایی را در استان و فرمانداری کازرون مسئولیت اجرایی را در این شهرستان به عهده دارند.

صفی پور از نمایش فیلم در جستجوی حقیقت، شعر خوانی مهرانگیز نوبهار، شاعر و استاد دانشگاه و نوای آسمانی حسام الدین سراج به عنوان برنامه جنبی این نشست یاد کرد.

وی بیان کرد: مجموعه این همایش به هدف تاثیرگذاری بیشتر مخاطبان و خصوصا جوانان طراحی شده و به دنبال این هستیم که از زبان افراد صاحب نفوذ کلامی به بیان ویژگی های شخصی سلمان پرداخته و دریچه الگو سازی از این شخصیت برجسته اسلامی،شیعی و ایرانی را فراهم کنیم.

همایش «محرم حریم نور» پنجشنبه چهاردهم اردیبهشت ماه در سالن دانشگاه آزاد اسلامی کازرون با حضور اساتید و فضلای حوزه و دانشگاه و نیز مسئولان استانی برگزار می شود.


نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۱۴
اذان صبح
۰۴:۵۱:۵۳
طلوع افتاب
۰۶:۱۸:۵۴
اذان ظهر
۱۳:۰۰:۴۳
غروب آفتاب
۱۹:۴۱:۴۴
اذان مغرب
۱۹:۵۸:۴۳