پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۸۶۸۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۰
+ متن کامل خطبه دوم نماز جمعه این هفته کازرون
ماهم که اینجا غریبه نیستیم بالاخره شهروند این شهر بودیم قبل از امامت جمعه در این شهر بودیم اگر روزی هم امام جمعه نباشیم بازهم به این شهر رفت و آمدخواهیم کرد. وآرزوی ما توسعه این شهر است بنده اگر روی بیمارستان حرف می زدم گفتم اول بروید مشکل رابا اوقاف حل کنید این زمین موقوفه است مال امام حسین است نمی شود که غضب کرد

مجددا خودم و شما نمازگزاران عزیز را به رعایت تقوای الهی دعوت می کنم .لازم می دانم در ابتدای خطبه دوم از حضور شما ارادتمندان به اهل بیت عاشقان مکتب فاطمه الزهرا تقدیر وتشکر کنم.در محافل ایام فاطمیه باشکوه تر از هر سال شرکت داشتید .فاطمیه انشا ءا.. بایدسال به سال به عظمتش افزوده بشود. عاشورای دوم بشود در جامعه ما از همه عزیزان ،روحانیت ،مسئولینی که در این  زمینه کارکردند،  زحمت کشیدند .بازاریان که اقامه عزا کردند در سطح بازار تقدیر و تشکر کنم از اداره  اوقاف و امور خیریه که امسال در زمینه فاطمیه همت بیشتری را نشان دادند بویژه آن مراسم باشکوهی که در امامزاده سید حسین(ع) برگزار شد. انشاالله که خداوند از همگی به شایستگی قبول بفرماید. از همه  مردم، شهرداری که در سیاه پوش کردن میادین، خیابانها زحمت کشیدند انشا.. خداوند به همه ی شما جزای خیر عنایت بفرماید.

دهم اردیبهشت ماه روز ملی خلیج فارس است. خلیج فارس  نقطه بسیار حساسی است در جهان که در همسایگی کشور ماقرار گرفته  است. ومابیشترین مرز راباخلیج فارس داریم.نسبت به کشورهای دیگر چشم همه جهان به خلیج فارس است به جهت اینکه منابع نفت دنیا درصدزیادی از آن در خلیج فارس قرار گرفته  است هم نفت و هم گاز خلیج فارس به فرموده مقام معظم رهبری فقط یک مسئله جغرافیایی نیست، مسئله ایست سیاسی و اعتقادی برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس که متاسفانه از روز اول پیروزی انقلاب همیشه در جناح مخالف نظام جمهوری اسلامی بودند و همیشه در راستای منافع استکبار قدم برداشته اند و  سعی دارند برخی واقعیات را تغییر دهند از جمله نام خلیج فارس ر ا بعنوان خلیج عربی یا خلیج به تنهایی در حالیکه تمام  مستندات تاریخی نشان می دهد که این  خلیج فارس بوده است و فارس خواهد بود وبرای  همیشه هم فارس خواهد ماند. همچنین سرنوشت جزایر سه گانه ،جزیره تنب کوچک ،تنب بزرگ، ابوموسی اینها متعلق  به این کشور هستندوکسی هم نمی تواند نگاه چپ به  این جزایر بکند،  کشور امارات بهتر است به شناسنامه خودش نگاهی بیاندازد.

کشوری که هنوز سنش  به 50 سال هم نمی رسد به کشوری که به برکت ایران این رشد و توسعه راپیدا کرده باید اینها بدانند بابزرگتر از خودشان چگونه حرف بزنند. حرف  بزرگتر از دهان  نباید بزنند. از صبر و حوصله و متانت نظام جمهوری اسلامی  و مسئولان  این نظام سوءاستفاده  نکنند. ما می خواهیم این منطقه امنیتش با مشارکت کشورهای هم جوار تامین بشود. دل به بیگانه  نبندند.دوران اقتدار امر یکا دیگر تمام شده است. اینکه رئیس جمهور ما در مسافرت استانی به ابوموسی هم می رود و آنها می گویند و اینکه رئیس جمهور ایران با چه حقی وارد خاک امارات  شده است. این جزایر متعلق  به جمهوری اسلامی است و جزء لاینفک خاک مقدس جمهوری اسلامی است و این  خلیج هم خلیج فارس است و فارس هم  از گذشته بوده است.امیدواریم شما که همه مقداری سرعقل بیایید. واین  چنین موضع گیری  نکنید. که بعداً موجب پشیمانی خودتان خواهدشد.

12 اردیبهشت سال روز شهادت استاد بزرگوار فیلسوف و علامه حضرت آیت ... شهید مطهری  یک نمونه  واقعی  از یک معلم دلسوز خوب؛ روز معلم  بهانه  ای برای تجلیل از علم و عالم و استاد و از معلم .همه اساتید و معلمین عزیزند اما معلم آموزش و پرورش یک  نقش  استثنایی دارد. بویژه در تربیت نسل آینده سازان این اهمیت ویژه از کیست؟ آموزش و پرورش ومدارس ازپیش دبستانی گرفته  تا انتهای دبیرستان 12 سال  یک دانش آموز را تحت تربیت و آموزش قرار می دهند. یعنی یک کارگاه عمومی که اموزشی است برای همه  افراد و جامعه .یعنی  استاد دانشگاه آن روحانی آن  مرجع تقلید آن  کاسب بازار همه باید از مسیر آموزش و پرورش و تربیت معلم رد بشوند و لذا تاثیر معلم در موارد بسیاری از تاثیر وراثت ما هم بیشتر است. یعنی اثر گذاری یک معلم در برخی مواقع از اثرگذاری پدر و مادر هم روی دانش آموزان سنگ تمام بگذارند. بر اعتقادات دانش آموزان کار کنند. حتی معلمین مثلاً درس ،زبان، ریاضی، فیزیک ، شیمی ، آنها هم وظیفه دارند. یعنی این  چنین نیست که مباحث دینی وظیفه  معلم قرآن  یا معارف باشد. نه خیر این دانش آموزان در حکم فرزندان شماهستند. در همه  زمینه ها باید شما حق معلمی را ادا کنید کمااینکه شهید مطهری این چنین  بود شهید مطهری تلاش می کرد پاسخگوی تمام نیازهای دانش آموزان و شاگردان خودش باشد لذا می بینم کتابهای ایشان در موضوعات مختلف از داستان  که قصه های حقیقی  تاریخ  اسلام است. شهید مطهری  کتاب می نویسد. تا اصول فلسفه  و روش  رئالیسم که برای  عده ای  خاص قابل  فهم است برای اینکه شهید مطهری می خواهد  جوابگوی نیاز جامعه  باشد یک  معلم باید در همه زمینه ها مربی باشد برای دانش آموزان انشا.. که همه  معلمین ما اینچنین باشند.

روز شوراها و هفته شهر و شهروند را هم داریم در هفته اینده؛  شوراها یکی از نهادهای  برخواسته  از متن مردم است که باید تلاش  کنند شوراها کارایی خودشان رابالا ببرند. در راستای نیاز مردم قدم بردارند. طبق توصیه مقام معظم  رهبری از وارد شدن به مسائل  شخصی و جناحی و سیاسی اجتناب کنند زیرا شورا و شهردارییک نهاد خدمتگزاری است که با مسائل روزمره مردم ارتباط دارد. البته مردم  هم باید حق شهروندی خودشان را ادا کنند  نسبت به شهر و دیار و کوچه و خیابان  خودشان آن حقوقی را که دارند محترم  شمارند و انشاءا... در این  زمینه  هم شوراهای اسلامیشهر و روستا بتوانند خدمتگزاران  شایسته ای  برای مردم باشند.

دو تامطلب را دررابطه باشهرستا ن عرض کنیم. مطالب اول اینکه در 5 شنبه آینده پیش  همایش کنگره سلمان فارسی در کازرون  برگزار می شود.کنگره اصلی انشا ..در مهرماه  برگزار خواهد شد .برای  آمادگی  در برگزاری  این کنگره که به شکل ملی و بین المللی برگزار می شود، لازم است نخبگان استان  در یک پیش همایش شرکت کنند، ائمه جمعه ،فرمانداران، مسئولین فرهنگی استان، برخی از مسئولین اجرایی استان که بناست انشاالله با مساعدت خدا پنچشنبه این پیش همایش برگزار شود تاآمادگی پیدا شود برای برگزاری  همایش و کنگره باشکوه و بین  المللی حضرت سلمان فارسی که از صحابه بزرگ رسول ا... بوده خوب  این یک رویداد فرهنگی خوبی است که آنرا  به فال نیک می گیریم

مطلب بعد که در هفته  گذشته  فرصت نشد عرض کنم،  در دوهفته پیش به مسافرتی  به تهران  صورت  گرفت در معیت  منتخب  مردم و فرماندار محترم و برخی  از مسئولین کشور ملاقات صورت گرفت  بویژه با معاون  محترم رئیس  جمهور و رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست در رابطه با  احیای تالاب پریشان یا دریاچه پریشان.خب می دانید.چندسالی است که  این دریاچه دچار خشکسالی شده  است که یکی از دلایل اصلی  خشکی این دریاچه خشکسالی است که براین کشور حاکم  است.  اما همه دلیل هم این  نیست.یه مقدار هم به جهت اینست که حریم این دریاچه رعایت  نشده  است برداشت های بی رویه اطراف این دریاچه صورت می گیرد. وبعضاً هم  تصرفاتی در حریم دریاچه صورت گرفته این یک ثروت ملی است باید حفظ بشود. مقرر شد که انشالله بودجه ای را آن سازمان  بگذارد برای انحراف سیلابها به سمت دریاچه در ایامی که بارندگی اتفاق می افتد همچنین خریداری زمین ها و املاکی در اطراف دریاچه است تااینکه این  دریاچه از دست اندازیهای که بعضی افراد انجام می دهند مصون بماند، مرز دریاچه مشخص شود. خوب اینها بودجه چند میلیاردی لازم  دارد که خود معاون رئیس جمهور توجه داشت نسبت به این مسئله و حساسیت داشت و دستوراتی دادند که امید داریم هرچه زودتر جذب بشود و ما  در آینده نزدیک شاهد باشیم که حیاتی مجدد انشاالله به دریاچه پریشان برگردد.

ملاقاتی  شد همچنین با وزیر  محترم راه در رابطه با مشکلات جاده های  شهرستان وهمچنین مسئله  تونل محرم  که خوب  خیلی  ها به ناحق بویژه  در ایام  انتخابات بی تقوایی هایی شد و من هم  آن موقع سکوت  کردم گفتم بگذارید بگویند اینکه  حالا امام  جمعه با تونل و بیمارستان مخالف  است از این حرفهایی که حالا ما واگذار می کنیم به قیامت، بنا نیست که همه چیز اینجا تسویه شود. خوب  ماهم که اینجا غریبه  نیستیم بالاخره شهروند این شهر بودیم قبل از امامت جمعه در این شهر بودیم اگر روزی هم امام جمعه نباشیم بازهم به این شهر رفت  و آمدخواهیم کرد. وآرزوی ما توسعه این شهر است بنده اگر روی بیمارستان  حرف  می زدم گفتم  اول بروید مشکل رابا اوقاف حل کنید این زمین موقوفه  است مال امام  حسین است  نمی شود که غضب کرد و بعد بیایید و کلنگ بزنید. گوش نکردند گفتند  نه ما کلنگ می زنیم، خوب کلنگ هم  زدند ماه ها  گذشت هیچ خبری هم نشد باید بروند شکل را از اساس حل کنند. همان بیمارستان هم ما دنبالش هستیم که ساخت و سازش آغاز شود باعث تونل که با وزیر محترم صحبت شد و دستور دادند چون کار تعطیل شده بود که همان تعطیلی هم مقداری  مشکوک به  نظر می رسید و من بعد از انتخابات هم عرض کردم که شنیدیم برخی پروژه ها را قصد تعطیلی آنرا دارند خوب ایشون دستور دادند و مبلغ 6 میلیارد تومان برای آغاز به کار تونل در سال 91 علاوه بر اعتباری که سالانه  دارد اختصاص داده شود. بحث  ورودی شهر کازرون از پل آبگینه تامیدان سلمان که باید اتوبان شود. این راهم دستور دادند.رقمی را چند میلیاردی رابرایش دستور دادند همچنین جاده قائمیه به دشت ارژن و به سمت ابوالحیات که تکه ای از آن هنوز اتوبان نشده  آنرا هم دستور دادند که اعتبار بگذارند واحداث یک مسجد بین راهی که باید جایی  مناسب ساخته شود، دستورات خوبی  دادند که من همچنین هم از وزیر محترم تقدیر و تشکر می کنم  که انشا ء... باپیگیری  هم نماینده  منتخب و هم فرماندار محترم این بودجه هایی را  که مسئولین بویژه وزیر راه و رئیس  سازمان محیط زیست اختصاص  داده اند  هرچه زودتر جذب شود و فعالیتها آغاز بشود به جهت اینکه گفتم شماعزیزان هم در جریان این اوضاع باشد این تذکر راهم لازم بود خدمت شما عرضه بداریم.

 

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۵
0
0
اقای امام جمعه شما که دنبال پیشرفت کازرون هستید پس چرا مانع پیشرفت قائمیه می شوید وبا شهرستان شدن آن مخالفت می کنید اگر غیر از این است در نماز جمعه دفاع کنید
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
0
0
بعد از30سال هنوز نتونستید مسئله حجاب رو برای همیشه حل کنید 30سال وقت کمی نیست برای این موضوع ....
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۳۰
اذان صبح
۰۴:۳۶:۵۹
طلوع افتاب
۰۶:۰۸:۰۷
اذان ظهر
۱۳:۰۰:۲۵
غروب آفتاب
۱۹:۵۱:۴۹
اذان مغرب
۲۰:۰۹:۲۴