پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۸۶۷۵
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۴:۴۸
به گزارش دریافتی کازرون نما، حجه الاسلام سیداحمدهاشمی استاد حوزه و دانشگاه اظهار داشت: حجاب برای حفظ کرامت انسانی زن است. هاشمی ضمن بیان اینکه حجاب برای ثابت نگهداشتن مقام و منزلت زن است

جلسه کرسی آزاد اندیشی « چرا پوشش؟» به همت کانون حجاب و عفاف درسالن آمفی تئاتر دانشگاه پیام نور کازرون برگزار شد.

به گزارش دریافتی کازرون نما، حجه الاسلام سیداحمدهاشمی استاد حوزه و دانشگاه اظهار داشت: حجاب برای حفظ کرامت انسانی زن است. هاشمی ضمن بیان اینکه حجاب برای ثابت نگهداشتن مقام و منزلت زن است، افزود: اسلام توجه خاصی به زنان در تاریخ کرده است و برخی از آنان را  درجات رفیع و مقام بلندی نصیب گردانیده است جایگاهی که هیچگاه نصیب هیچ مردی در این زمان نمی شود.

وی گفت: بر اساس فرهنگ اسلامى، انسان موجودى است که براى رسیدن به کمال و معنویت خلق گردیده است. اسلام با تنظیم و تعدیل غرایز به ویژه غریزه جنسى و توجه به هر یک از آن‏ها در حد نیاز طبیعى، سبب شکوفایى همه استعدادهاى انسان شده و او را به سوى کمال سوق داده است.

در ادامه هاشمی عنوان نمود:حیا، عفاف و حجاب زن مى‏تواند در نقش عاطفى او و تأثیرگذارى بر مرد مؤثر باشد. لباس زن سبب تقویت تخیّل و عشق در مرد است و حریم نگه داشتن یکى از وسائل مرموز براى حفظ مقام و موقعیّت زن در برابر مرد است.

وی با بیان اینکه اسلام می‌ خواهد زن کرامت داشته باشد و وقتى درجامعه حضور پیدا می‌ کند به عنوان یک انسان ظاهر شود نه به عنوان جنس مخالف مرد،تصریح کرد: زن و مرد در درجه اول هر دو انسانند و هر دو باید در محیط اجتماع و در برخورد با یکدیگر به گونه اى ظاهر شوند که مایة آلودگى و ناپاکى جامعه نشوند.

درادامه دانشجویان سوالاتی از قبیل چرا حجاب و چادر؟آیا فقط زنان باید حجاب داشته باشند؟و... بیان نمودند که هاشمی با حوصله به سوالات آنان پاسخ گفت. در پایان مراسم به اعضای کانون حجاب و عفاف هدایایی تقدیم شد.


نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۱۴
اذان صبح
۰۴:۵۱:۵۳
طلوع افتاب
۰۶:۱۸:۵۴
اذان ظهر
۱۳:۰۰:۴۳
غروب آفتاب
۱۹:۴۱:۴۴
اذان مغرب
۱۹:۵۸:۴۳