پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۸۶۶۴
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۰:۵۸
در سالروز شهادت حضرت زهرا(س)، چهارمین یادواره شهدای گمنام و مفقودالاثر شهرستان کازرون در دانشگاه سلمان فارسی برگزار شد.به گزارش کازرون نما، در سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)، چهارمین یادواره شهدای گمنام و مفقودالاثر شهرستان کازرون در دانشگاه سلمان فارسی برگزار شد.

در سالروز شهادت حضرت زهرا(س)، چهارمین یادواره شهدای گمنام و مفقودالاثر شهرستان کازرون در دانشگاه سلمان فارسی برگزار شد.

به گزارش کازرون نما، در سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)، چهارمین یادواره شهدای گمنام و مفقودالاثر شهرستان کازرون در دانشگاه سلمان فارسی برگزار شد.

در ابتدای این یادواره فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه کازرون ضمن تقدیر و تشکر از مسئولین و دانشجویان بسیجی این دانشگاه گفت: این مراسم به راستی در خور دانشگاهی است که مزین به نام حضرت سلمان فارسی است. من به نوبه خود از ریاست محترم و مسئولین دانشگاه که همکاری صمیمانه با بسیج داشته‌اند تشکر می‌نمایم.

سرهنگ اسلامی افزود:امروز اگر این مردم ولایتمدار بخواهند به مولا و آقای خویش اقتدا کنند باید از راهی که شهدا توصیه کرده‌اند پیروی کنند و از رهبری و ولایت فقیه تبعیت همه جانبه داشته باشند.

سپس حجت الاسلام والمسلمین خرسند امام جمعه کازرون با اشاره به شخصیت سیاسی حضرت زهرا(س) و اعتراضات سیاسی اين مادر بزرگوار، فرمودند: گریه‌های حضرت زهرا(س) رنگ و بوی اعتراضی داشت.

 وی در رابطه با اعتقاد به ولایت در شیعه اظهار داشت: شیعه اولی الامر را معصوم می‌داند، اما در مذاهب دیگر اسلام حاکم غیر معصوم  اولی الامر محسوب می‌شود و این بدعت باعث شده است که سرنوشت جهان اسلام این‌گونه رقم بخورد که حکام فاسد کشورهای عربی در پس این پرده دست به هر جنایت و خیانتی بزنند.

امام جمعه کازرون همچنین با اشاره به نحوه انتصاب امام جامعه اسلامی افزود: امام را با شورا یا انتخابات تعیین نمی‌کنند، بعضی‌ها در خیلی روزنامه‌ها می‌نوشتند که باید ولایت فقیه با انتخابات تعیین شود، ولایت با انتخابات مشروعیت ندارد بلکه مشروعیتش از اتصال به منبع وحی است.

حجت الا سلام خرسند پیرامون ایام فاطمیه بیان داشت: فاطمیه را باید عاشورایی برپا کنیم چرا که فاطمیه یعنی حفظ ولایت و ولایت یعنی کیان شیعه  و ولایت هویت شیعه است.

امام جمعه کازرون با اشاره به انتخابات 12 اسفند سال گذشته اظهار داشت: در انتخابات 12 اسفند دشمنان با تمام قدرت و امکانات به صحنه آمدند ولی امام امر ما مقام معظم رهبری فرمودند با لطف الهی مردم پای صندوق‌های رای رفتند و دشمنان را ناامید کردند و مردم  مجدداً لبیک به ندای رهبرشان گفتند و این یعنی پیوند بین امام و امت.

وی افزود: اگر دیدید که چندین سال داد می‌زدند که ایران حق استفاده از انرژی هسته‌ای ندارد و متأسفانه در  دولت اصلاحات که فکر می‌کردند با سازش و کوتاه آمدن از مواضعمان، آمریکا دست از سر ما برمی دارد، دیدم که فعالیت‌های هسته‌ای متوقف شد. اما امروز با پافشاری بر مواضعمان و به برکت ولایت و حضور پرشور مردم در انتخابات، دشمنان ما فعالیت‌های هسته‌ای ایران را به رسمیت شناختند.

خرسند در پایان گفت: مقام معظم رهبری شاگرد کوچک حضرت علی (ع) است،حال اگر اجازه داده بودند حضرت علی(ع)زمام این امت را بدست می‌گرفت آیا این فجایع در تاریخ به وجود می‌آمد.

در ادامه این مراسم حجت الا سلام صدیق از راویان گروه سیره تفحص شهدا با اجرای برنامه پرده خوانی روایت ایثار و شجاعت رزمندگان و سیره شهدا پرداخت.

در حاشیه این یادواره مسئول بسیج دانشجویی شهرستان کازرون گفت: شهرستان کازرون قریب به 76 شهید مفقودالاثر دارد و 12 شهید گمنام نیز میهمان مردم شهید پرور کازرون هستند.

شهرام افشاریان همچنین اظهار داشت: این مراسم در سال‌های گذشته در دانشگاه آزاد برگزار می‌شده است که با توجه به درخواست‌های دانشجویان بسیجی دانشگاه سلمان، متولی برگزاری این یادواره از امسال بر عهده این عزیزان خواهد بود.

افشاریان گفت: قصد داریم امسال در تمامی دانشگاه‌های کازرون یادواره‌های مختلف شهدا برگزار شود تا عطر و یاد شهدا فضای دانشگاه را معنوی سازد.

مسئول دفتر بسیج دانشجویی با ذکر عناوین یادواره‌های در دست اقدام گفت: قصد داریم علاوه بر یادواره شهدای دانشجو که بر عهده بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد است و یادواره شهدای مفقودالاثر و گمنام که بر عهده دانشگاه سلمان فارسی گذاشته شد؛ یادواره‌های مختلفی همچون یادواره شهدای عفاف و حجاب، یادواره شهدای علمی، یادواره شهدای بصیرت و بیداری و ... را در سال‌های آینده در دیگر مراکز آموزش عالی شهرستان کازرون برگزار نماییم.


مطالب مرتبط :
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۱۸
اذان صبح
۰۴:۴۷:۴۱
طلوع افتاب
۰۶:۱۵:۴۴
اذان ظهر
۱۳:۰۰:۲۴
غروب آفتاب
۱۹:۴۴:۱۷
اذان مغرب
۲۰:۰۱:۲۵