پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۸۶۱۹
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۰۷:۰۸
اگر ميشد چراغ علاءالديني پيدا مي كرديم و با تميزكردن چراغ، غول چراغ جادو را بعد از هزاران سال ازخواب بيدار مي كرديم تا مسئله بدحجابي هم يك مسئله سياسي مي شد، بعد كافي بود منتظر بمانيم تا يكي ازگروه هاي سياسي موجود در شهرستان، منافع خود را در خطر ببيند،آن وقت بود كه به صورت خودجوش و فعال دست به هراقدامي حتي تجمع مقابل فرمانداري و استانداري مي زدند و بيانيه ميدادند تا هر قدرت مخالفي را در مقابل خود به زانو درآورند.

عبدا... عباسي نژاد: اگر ميشد چراغ علاءالديني پيدا مي كرديم و با تميزكردن چراغ، غول چراغ جادو را بعد از هزاران سال ازخواب بيدار مي كرديم تا مسئله بدحجابي هم يك مسئله سياسي مي شد، بعد كافي بود منتظر بمانيم تا يكي ازگروه هاي سياسي موجود در شهرستان، منافع خود را در خطر ببيند،آن وقت بود كه به صورت خودجوش و فعال دست به هراقدامي حتي تجمع مقابل فرمانداري و استانداري مي زدند و بيانيه ميدادند تا هر قدرت مخالفي را در مقابل خود به زانو درآورند.

ولي حيف كه همه ي اينها جز خيال وتوهم چيزي بيش نيست.

ظاهراً اين چراغ علاءالدين در جريان حمله ي آمريكائيها به عراق به دست دشمنان ما افتاده است. چون بي عفتي و بي غيرتي شيرزنان و غيورمردان اين خطه كارهيچ كس نمي تواند باشد جز غول چراغ جادو كه فعلا در دست دشمنان ماست و توانسته است به دست خودمان چادر از سر زنان و دخترانمان بكشند و آنها را بزك كرده دركوچه و خيابان درآورد.

و ما ناباورانه بعد از عبورهاي بسيارسخت از خان هاي انقلاب، درگيري هاي داخلي، جنگ تحميلي و تحريم هاي كمر شكن اقتصادي و نظامي وسياسي شاهد درجازدن فرهنگي، بالارفتن سن ازدواج و آمارطلاق و به آنها انواع واقسام بزه هاي اجتماعي و ناهنجاري هاي رفتاري باشيم.

جالب اينجاست كه فرياد صاحبان تريبون درحد شعار باقي مي ماند و كسي جز در مسايل سياسي يقه چاك نمي دهد و همه نشسته اند تا ديگري كاري كند.

برادران و خواهران طعم مبارزه چشيده، وارثان ايثار و جهاد، فاتحان سوسنگرد و دهلاويه، مسئولان عزيز و سخنران،صاحبان انقلاب ونظام، م انسل سومي ها همچون سربازان منتظردستورات شماييم،چه كنيم؟

آياكسي هست ما را ياري كند؟

آياكسي هست تا همه ي كساني كه دغدغه حجاب را دارند و دوست دارند در جامعه اي فاطمي زندگي كنند را به دورهم گردآورد و جهت ترويج فرهنگ عفاف سازماندهي كند؟

درانتها باز آرزو مي كنيم كاش بدحجابي هم سياسي بود.


نویسنده: عبدا... عباسي نژاد
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۴
سیاوش
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۵
0
2
به نظر من حجاب باید امری خصوصی باشد. همه مشکلات که از جانب مردها نیست. پس حیای آقایان کجا رفته؟ اسلامی که با چند تار مو متزلزل بشود که اسلام نیست
علي بحراني
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۹
0
1
سلام
اتفاقا حجاب به دليل سياسي شدن به اين روز افتاده. چراكه وقتي سياستمداران به جاي قشر فرهنگي و فرهيخته براي حجاب و فرهنگ كشور نسخه بپيچند، همين مي‌شود كه هست. الگو برداري از هر فرهنگي و تجويز براي فرهنگ ديگر به گواه تاريخ محكوم به شكست است. اگرچه اصل حجاب پذيرفتني و مقبول است، ولي روش اجراي آن در كشور ما خصوصا بعد از انقلاب كه تاكيد بر الگوي عربي با فرهنگ و پيشينه خاص خود (مبتني بر نيازهاي باديه نشيني و صحرا نشيني و اقليم خاص) بوده كاملا اشتباه است و اين الگو از سوي اكثريت جامعه پس زده شده مانند بدن انسان كه ممكن است يك عضو خارجي را پس بزند.
متاسفانه در طول تاريخ ايران بجاي پذيرفتن و تبيين فلسفه حجاب و منتبق كردن فرهنگ و پوشش ايراني با آن، از سوي متهجران و خشك مقدسها پوشش عربي صرف پذيرفته و تبيين شده است. و پوششها و فرهنگ هزاران ساله پوشش ايراني ترد و مذمت شده. البته در كنار اين نبايد فراموش كرد كه كشوري كه در حال توسعه است، اگر برنامه و الگوي مشخص به موازات توسعه، براي فرهنگش نداشته باشد، بايد منتظر تغييرات اينچنين در ساختار فرهنگي اش بود. توسعه ي كنترل نشده، ويرانيهاي فرهنگي و اجتماعي زيادي را به همراه خواهد داشت
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۰
0
1
سخنرانی یکی از کاندیداهای ریاست جمهوری در سال 84: همه مشکل این مملکت پوشش جوون‌هاست؟ کی گفته؟ چیزای مهمتری هم هست... !
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۷
1
0
موضوع بی حجابی وبد حجابی را به هیچ وقت نمی توان با برادران نیروی انتظامی ویا بسیج ویا سپاه حل کرد بلکه متاسفانه با برخورد غیرمنطقی نه اینکه جلوی آن گرفته می شود بلکه موجب بدتر شدن وکشاندن آنان به مسائل دیگر خواهد شد به نظ بنده چند عامل باعث این عمل گردیده یکی برخورد غیر منطقی اول ازخانواده که بافرزند دارند وقتی خیلی ها که دم از بدحجابی جوانان میزنند ودرمنزل خود که پسر جوان دارند مادر با وضعیتی خیلی زننده جلوی جوان خود می نشیند که اعضای بدن او نمایش داده می شود چطور جوان 20ساله می تواند چه دختر وچه پسر حجاب را رعایت کند هرکس باید از خود شروع کند مسله دوم درمدارس بعضی وقت ها برخوردهائی با دانش اموز می شود که او را به این عمل وادار می کند در مغازه ها اگر خانمی محجبه برای کار مراجعهنماید متاسفانه جواب رد به اوداده می شود همچنین در مطب دکترها بهترین روش اول باید به مغازه داران ومطب پزشکان وکارگاهها تذکر داده شود که اگر خانمی یا آقائی برای شما کار می کند حجاب را رعایت ننماید شامل جریمه ویا مسائل دیگر خواهید شد ولی در کل با لحن درست ومنطقی وطوری که درمجامع این جوان ناراحت نشود بااو صحبت واو را تشویق به پوشش بهتر ترغیب کرد بعضی وقتها برادرانی را دیده ام که با چهره خیلی عصبانی وتوهین به یک دختر خانم ویا یک آقا پسرمی گوید مگر تو اصل ونصب نداری که با این وضع می گردی این جوان نهاینکه به راه می اید بلکه از حکومت هم زده میشود در هر طایفه ای بدون شک چه دختر وچه پسر بد حجاب وجود دارد پس بهتر اینکه با لحنی آرام ومنطقی می شود کوهی را با موئی کشید جوان غروردارد نباید غروراورا با رفتار بد خودمان بشکنیم انشاالله که مسولین نظام با کار فرهنگی نه در شعار بلکه عمل این معضل جامعه را با همکاری وهماهنگی خانواده ها حل کنند ایرانی درطول تاریخ درنقوشهای برجسته از قدیم که از اجداد ما به یادگار مانده همیشه غیرت ومردانگی را سرلوحه کار خودشان قرارداده اند وحتی شما دریکی از نقوشها وکتب تاریخی نمی بینید که زن ایرانی مانند رومیان ودیکران عهد باستان نشان داده شده باشد وهمیشه برای دفاع ازمسله ناموس یکی از مهمترین وظیفه آنها بوده وهست به امید حل این مشکل اما به صورت منطقی نه به صورت قوه قهریه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۱۴
اذان صبح
۰۴:۵۱:۵۳
طلوع افتاب
۰۶:۱۸:۵۴
اذان ظهر
۱۳:۰۰:۴۳
غروب آفتاب
۱۹:۴۱:۴۴
اذان مغرب
۱۹:۵۸:۴۳