پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۸۵۸۷
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۲:۵۴
علی اسدزاده

نام گذاری هر سال در هنگام حلول سال شمسی از طرف رهبر فرزانه انقلاب ، سنت حسنه ای است که نشان از حکمت ، بصیرت ، تدبیر ، دوراندیشی ، آینده نگری و اشراف کامل معظم له از اوضاع و احوال داخلی ، منطقه و بین المللی دارد ، که بر اساس ضرورتهای ملی ، بین المللی ، اجتماعی ، فرهنگی ، سیاسی و اقتصادی صورت می گیرد .

مقام معظم رهبری با توجه به اطلاعات و گزارشهائی که از سراسرکشور دریافت می کنند ، مطالعات و تجربه هائی که دارند ، درک و دریافتی که از معارف اسلامی و قرآنی و مفاهیم انسانی دارند و نیز اشرافی که به مسائل کشور دارند ، هر سال را به یک موضوع توجه می دهند و همانطور که در جامعه اشکال کم نیست ، البته محاسن بسیاری هم وجود دارد ، حُسن های بسیار و عیب های بسیار وجود دارد ، همیشه معتقدند در کنار حُسن ها ، عیب ها را هم باید گفت و همین طور بر عکس و نباید چشم بر محاسن بست و فقط عیب جوئی کرد . (1)

همه آنها که انقلاب اسلامی را می شناسند خوب می دانند که یکی از ارکان این انقلاب ، استقلال است و جز لاینفک نظام برآمده از آن – جمهوری اسلامی – است بطوری که جمهوری اسلامی بدون استقلال خالی از معنا است ، زیرا که استقلال خواهی جزء اشعار و مطالبات اصلی و محوری رهبر کبیر انقلاب رضوان الله علیه و امت انقلابی او بوده و هست ، در مقابل وابستگی هم با آیین عزت آفرین اسلام هم هیچ سازگاری نداشته و اسلام هیچ گونه سلطه ی بیگانگان را بر نمی تابد چنانچه قرآن می فرماید :

« وَ لَن یَجعَلَ اَللّهُ لِلکافِرین عَلیَ اَلمومنینَ سَبیلاً » (2)

خداوند هرگز برای کفار راهی را که موجب سلطه ی آنها بر مومنین باشد قرار نمی دهد

شعار سال نودویک سال – تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ی ایرانی – یکی از فلسفه های انقلاب اسلامی جهت توسعه و پیشرفت و عزت مومنین و خلاصی از وابستگی به بیگانگان و استقلال به تمام معنا می باشد.

این مهم جز با دوری از هر گونه اسراف ، رعایت الگوی مصرف و تلاش و همت مضاعف در جهت نوآوری و شکوفایی خلاقیت ها و جهادی وارد عرصه ی اقتصاد شدن برای کار بیشتر و افزایش تولیدات کیفی تر و حمایت های بی دریغ و صادقانه و خالصانه ی دولت و ملت از کار و سرمایه های مادی و معنوی ، انسانی و اقتصادی ایران میسر نمی باشد .

با توجه نامگذاری چهار پنج سال اخیر که می بینیم که بیشتر سمت و سوی اقتصادی داشته است مثل – نو آوری و شکوفایی – اصلاح الگوی مصرف – همت مضاعف و کار مضاعف – جهاد اقتصادی و حمایت از تولید داخلی و کار و سرمایه ی ایرانی و این اهمیت موضوع را در این برهه حساس می رساند که تهاجم دشمنان به استقلال و اقتدار جمهوری اسلامی و ملت رشید ایران تهاجمی اقتصادی است و به جای تهاجم نظامی که زیانهای مهلکی برای خودشان دارد ، ترجیح داده اند از راه تهدید به تحریمهای شکننده وارد شوند و برای اینکه بتوانند جمهوری اسلامی را به تسلیم وادارند ، دامنه تحریمها را گسترش دهند و محاصره اقتصادی را هر روز تنگ تر نمایند ، و این یکی از ابعاد یا محور های محوری جنگ نرم است و شاید یکی از فلسفه های کاربرد واژه جهاد برای فعالیتهای اقتصادی بوده که در نامگذاری سال قبل بکار رفت .

بحث تخصصی کار و سرمایه و اقتصاد و بر شمردن موانع و پیشنهادات و الزامات را به متخصصین فن وا می گذاریم و به علت داشتن دغدغه خاطر و تعصب به پیشرفت و توسعه و رسیدن به استقلال و عزت و اقتدار هر چه بیشتر به چند مورد که با مواجه ؛ بعضی پدیده ها برای نگارنده باعث رنجش خاطر می شود متذکر شده ، شاید که مؤثر واقع شود .

1 – اصلاح قوانین کار و بیمه که بعضاً به جای اینکه در تولید بیشتر مؤثر و در جهت حمایت از کار و سرمایه گزار باشد باعث رکود کار و تعطیلی کارگاه و بیکاری کارگر شده است.

2 – برخور جدّی و قاطع با پدیده شوم رشوه خواری و رابطه بازی که آفتی خانمان سوز و ویرانگر اقتصادی است و متاسفانه در بعضی ادارات و ارگان ها و نهاد ها که بیشترین وظیفه فراهم آوردن زمینه و شرایط و حمایت از کار و تولید و سرمایه را دارند در حال گسترش است . به طوری که برای بعضی معمول شده است و تا این فساد وجود دارد به آنچه که مورد نظر رهبر عزیزمان و مطالبه اصلی نظام و آرمان مقدس انقلابمان است که همان استقلال و خود کفایی و رفع هرگونه نیاز و وابستگی به بیگانه است می باشد مپسور نمی شود.

3 – جلوگیری از تخریب و اتلاف سرمایه های خدادادی از جمله زمین های بسیار مرغوب کشاورزی که در همه جا با سرعت هرچه بیشتر طعمه مسکن می شود و انگار که هیچ برنامه و مانعی جدی هم وجود ندارد و اگر هم هست موثر نیست و ارگانها و نهادهای مسئول و قوانین مربوط هم هیچ کارآمدی در حفظ این سرمایه های عظیم ماندنی نداشته و ندارند . برای مثال در همین شهر سبز خودمان – دیار سبز سلمان یعنی کازرون – هزاران هکتار زمین های درک و بایر در بهترین و شمالی ترین ناحیه ی شهر ، راکد مانده و بهترین زمین های ملک و زراعی شهر و شهرستان هر روز تخریب می شود .

آیا این جنایتی جبران ناپذیر نیست ؟ آیا می شود زمینی زراعی را از خارج وارد کرد ؟ یا با چه قیمتی می شود زمینی غیر زراعی را زراعی کرد ؟!

آیا در زمانی که همه دم از علم و تخصص می زنند ، این نوع مسکن سازی و تخریب سرمایه های کشاورزی ، با چه اصول و علمی سازگار است ؟ آیا آیندگان شما مسؤلین شهر سازی و کشاورزی را با این بی تفاوتی نسبت به منابع خدادادی ... می بخشند ؟ خلاصه در این رابطه باید فکری اساسی کرد و راه چاره ای مؤثر جست ، از اطاله کلام خوداری کرده و به همین چند مورد بسنده        می نمائیم و منتظر دریافت مقالات و نکته نظر های شما صاحب نظران و متخصصین امر مسکن و شهر سازی ، جنگلداری ، زراعت و کشاورزی و صنعت و ... جهت درج و انتشار از این جریده هستیم تا با طرح موانع و مشکلات موجود قانونی ، اداری ، بانکی و ... و پیشنهادات راه کشا و عملی تان در جهت تولید بیشتر و کیفی تر از موارد مشابه خارجی ، مراحل خود کفائی را طی و با افزودن حجم صادرات و جذب بازار های منطقه و دیگر نقاط جهان از همه وابستگی ها حتی از وابستگی به صادرات نفت خلاصی یابیم و الگوئی برای جهانیان باشیم .

« سایه رهبر حکیم و عزیزمان مستدام »

 

پانوشت:

1.       دکتر حداد عادل مشاور مقام معظم رهبری

2.       سوره نساء ، آیه 141

 

نویسنده: علی اسدزاده
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۱۸
اذان صبح
۰۴:۴۷:۴۱
طلوع افتاب
۰۶:۱۵:۴۴
اذان ظهر
۱۳:۰۰:۲۴
غروب آفتاب
۱۹:۴۴:۱۷
اذان مغرب
۲۰:۰۱:۲۵