پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۸۵۶۹
تعداد نظرات: ۸ نظر
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۲:۵۲
عبدالله حقیقت جو

چند دوره‌ای است که عرف شده نمایندگان قوه مقننه بعد از رای اعتماد مردم و مجلس دست به تغییر و تحولات مدیریتی حوزه انتخابیه خود می‌زنند. متأسفانه این  بدعت بدی است که قریب به دو دهه‌ای است که راه افتاده است، در ذهن مردم هم جای باز کرده و نماینده‌ای هم اگر نخواهد دست به تغییر و تحولات بزند عده‌ای با تحمیل نظرات خویش او را وادار به این مسئله‌ می کنند و یا حتی اگر نه فشار آن عده باشد و نه نماینده این کار را بکند، مردم ،هر تغییر و تحول مدیریتی را به پای نماینده مجلس می‌نویسند نماینده را نماینده مردم در شهر می‌خواهند تا نماینده مردم در مجلس!بالاخره نماینده هم برای اینکه جایگاه و اقبال مردمی را هم از دست ندهد مجبور است یا نماینده مردم در شهر باشد و یا نماینده مردم در مجلس و هم در شهر که در برخی امور اجرایی دخالت کند. البته امیدواریم این بدعت با چاره اندیشی مسئولان امر حل شود و قوای سه‌گانه کشور مستقل از یکدیگر و بدون دخالت در امورات هم به فعالیت بپردازند.

در این فضا نیز افرادی هستند که به قول معروف دندان خود را برای بدست آوردن اهداف خویش تیز می‌کنند. از دولت و قوه قضائیه گرفته تا مردم عادی. متأسفانه چند صباحی است که اصحاب دولت و قوه قضائیه برای راه یابی افراد مورد نظر خود و گرفتن کرسی‌های  بیشتر قوه مقننه تلاش می‌کنند تا بتوانند در قوه مقننه پشتیبان‌های قوی داشته باشند و  لوایح و پیشنهادهای اصلاحی قوانین خود را بهتر  و بدون اصطکاک در مجرای قانون گذاری عبور دهند. در این دوره از انتخابات در شهرستان‌های مختلفی در بین مردم جا افتاده بود که آقای زید مورد حمایت قوه قضائیه است و آقای عمر مورد حمایت دولت است. از طرفی برخی از اقشار خواص مردم نیز برای تصاحب موقعیت و پست و امتیاز خود را به کاندیداهای مطرح می‌چسباندند و با ترفندهای مختلف مالی و یا غیر مالی ایشان را به خود مدیون می‌ساختند .این فضا باعث شد که مقام معظم رهبری به این مهم اشاره کند و از آن به عنوان کاندیداهای متصل به کانون‌های ثروت و قدرت یاد کند و نسبت به انتخاب این گونه کاندیداها هشدار دهد.

در شهرستان کازرون نیز در این دو دهه این ماجرا بعضاً دیده‌ می شود. هر نماینده برخی را عزل و برخی را نصب می‌نماید.برخی نمایندگان فارغ از نگاه گروهی و سیاسی و برخی با نگاه سیاسی و گروهی ، برخی آدم‌های کوچک را بر کرسی‌های بزرگ مسئولیت می‌نشانند و برخی آدم‌های هم اندازه و هم شأن با آن کرسی مسئولیت را می‌گمارند.برخی به سفارش اقلیت محدودی عزل و نصب انجام می‌دهند و برخی با مشورت از اصحاب فکر و تجربه(از طیف‌های مختلف) و برخی نیز تلفیقی از حالات ذکر شده.اینجاست که نماینده مردم باید حساب شده تصمیم بگیرد تا مبادا موجبات نارضایتی مردمی بر علیه او شکل نگیرد.

اخلاق و مردم داری، شایستگی و لیاقت، تجربه و تخصص، تعهد و تقوا از پیش نیازهای انتخاب یک مسئول است. لذا اگر بخواهیم به سفارش و فشار عده ای خاص و یا بنا به مصلحت گروه و دوستان عزل یا نصب یا ابقایی انجام دهیم دودش به چشم نماینده و همه خواهد رفت. اگر نگاهی به عدم رای آوری دکترمحمدصادقی در دور هشتم و آقای دهقان ناصرآبادی در دور نهم بیندازیم این مسئله به خوبی اثبات می شود که نزدیکان ایشان هم معترف به این قضیه هستند.در یک دوره به خاطر چند نفر مدیر انگشت شمار که با اخلاق و مردم دار نبودند و یا شایستگی و لیاقتش را نداشتند، دکتر محمدصادقی حدنصاب رای مردم را بدست نیاورد حتی با وجود اختلاف آرای بسیار ناچیز . در دور نهم نیز آقای دهقان ناصرآبادی به خاطر عدم توجه به مسئله تجربه و تخصص و همچنین عدم توجه به مسئله شایستگی و لیاقت در برخی مدیریت ها با گماردن آدم های کوچک بر صندلی های بزرگ نتوانست رای اعتماد مردم را کسب کند.

امیدواریم با توجه به برخی اظهارات دکتر محمدصادقی شاهد تحول مبارک و فصل نوینی از خدمتگزاری مدیران را در شهرستان کازرون شاهد باشیم و از برخی که خود را منسوب به ایشان می خوانند و یا می دانند می خواهم با سهم خواهی و یا فشارهای سیاسی مسبب اتخاذ تصمیمات دامنگیر برای ایشان نشوند تا انشاالله ایشان بتواند در آزادی کامل و با مشورت از همه صاحب نظران دلسوز  در راه خدمتگذاری به این آب و خاک و نظام مقدس جمهوری اسلامی موفق شوند.

 

نویسنده: عبدالله حقیقت جو
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۸
قهرمان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۴
0
8
سلام
مطلب جالبی بود
استفاده بردم
موفق باشید
حسین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۵
0
8
امیدواریم از برخی افراد که در دور گذشته مشورت می کرد استفاده نکند و بیاید که از افرادی که از او دلگیر بودند و دوباره به سمت او آمدند استفاده کنند
علي
|
UNITED STATES
|
۱۰:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۶
0
7
خودمونيما، حرف قشنگي زدي
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۶
6
1
متاسفانه شهرستان کازرون باز هم فریب خورداین مرد فقط ... است باز هم خدا بیامرزد ÷در دهقان را که صداقتش زبانزد عام وخاص بود این یک ... است
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۷
3
3
قهرمان تو هم ها

باورش سخته
مجتبی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۹
0
2
..... ای ها دوباره دنبال چینش نیروهای خود هستند و سهم خواهی را از همین روزها شروع کرده اند.
متاسفانه ضعف عمده این گروه در کازرون عدم شایسته سالاری در چینش های مدیریتی است. از طرفی نیز تا کنون قصد دارند تمامی گزینه های مدیران شهرستان را از نیروهای شهری استفاده کنند و از نیروهای روستاها و بخشها ...
h
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۴
0
0
دهقان ناصرابادی مستخدم بعضی جاهاروهم عوض کرد
edalatkhah
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۴
0
0
ضمن عرض تبریک صمصمانه به دکتر عزیزمان، از ایشان خواهانیم در تمام امور آینده خدا را و فقط خدا را در نظر بگیرند و با تمام توان بدون توجه به سفارشها در راه اجرای عدالت گام بردارند و مطمئن باشند اگر شخصی یا گروهی جهت رضای خدا گام برداشت، خداوند راههای هدایت و برون رفت از مشکلات لاینحل را به او الهام خواهد کرد. در همه حال خدا و مرگ را به یاد داشته باشیم چرا که شب اول قبر و منزلگاههای پیش رو بسیار خطرناکتر از آن هستند که بخواهیم خدای ناکرده حتی به فکر ذره ای تبعیض باشیم. علی یارتان
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۱۷
اذان صبح
۰۴:۴۸:۴۳
طلوع افتاب
۰۶:۱۶:۲۹
اذان ظهر
۱۳:۰۰:۲۸
غروب آفتاب
۱۹:۴۳:۳۹
اذان مغرب
۲۰:۰۰:۴۵