پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۸۵۶۶
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۲:۴۸
عبدالله عباس نژاد

در هر فرهنگ و آیینی از خودگذشتگان و فداکاران جامعه خود را می­ستایند و به دیده عزت و احترام به آن­ها می­نگرند. حال ممکن است هدف از فداکاری آنها عوامل مادی مانند شهرت، تجاوز به خاک بیگانه، نجات حان و مال خانواده و یا هر چیز دیگری باشد؛ فرق نمی کند باز می بینیم که برای آنها قابل احترام هستند.

در فرهنگ ما شهدا فراتر از عوامل مادی می نگریستند. کافی است سری به دست نوشته ها و وصیت نامه شهدا بزنید تا دستگیرتان شود که آنها ورای مسایل خاک و ناموس رضایت خدا را می جستند.

در بیان جایگاه و شان شهدا همین گفته امام خامنه ای (مد ظله العالی) بس که فرموده اند: در عالم ملکوت علما و بزرگان و زهاد و عباد با حسرت به جایگاه شهدا نگاه می کنند.

از کارهای خوبی که در سال نود انجام شد و جا دارد که در سال نود و یک هم استمرار پیدا کند بزرگداشت یاد شهدای شهرستان در مقاطع مختلف زمانی بود. که از جمله آنها می توان به همایش فاتحان سوسنگرد، شهدای قلعه سید، شهدای روستای مشتان و... اشاره کرد.

که در همین جا از هیات رزمندگان و کلیه عزیزانی که یاد لاله ها را در یادها پررنگ کردند کمال تشکر را داریم. ولی این همه ماجرا نیست در این سالها ما در این زمینه خیلی کم کار کرده ایم.

میان غربتی که مثل غربت تو نیست – نشسته ایم و صحبت شهادت تو نیست!

کبوتران عاشقت کجاست؟ آسمان – چرا، چرا پرنده در بضاعت تو نیست؟

چه زود ذهن شهر، تار عنکبوت بست – یکی به یاد آن همه جراحت تو نیست

شهدا به ما نیاز ندارند، ما محتاجیم به شهدا. نهادینه کردن فرهنگ شهدا در جامعه ما می تواند سبب سوز بسیاری از ناهنجاری اجتماعی شود. می تواند جامعه ما را به آرمان شهر مهدوی نزدیک تر کند. افراد چنین جامعه ای، هم از لحاظ اقتصادی و هم فرهنگی بدون شک غنی خواهند بود. شهدا زنده اند و در صورت خواست ما ناجی ما خواهند شد!

یکی از عرصه هایی که نامزدهای انتخاباتی حتی با وجود شکستشان در انتخابات می توانند مثمر ثمر باشند همین عرصه فرهنگی است. استعدادها پتانسیل های نامزدهای محترم ادوار مختلف مجلس را نمی توان نادیده گرفت. این برادران به موجب محبوبیت و مقبولیتی که در بین طرفداران خود داشته اند و توانسته اند آرای بعضاً کثیری هم به خود اختصاص دهند، می توانند قطعاً میان دار این کار فرهنگی عظیم و لازم شوند. و عده زیادی از امت حزب ا.. را نیز همراه خود کنند.این مهم حتی می تواند محکی خوبی شود تا همگان متوجه شوند که این عزیزان فقط در موقع انتخابات به یاد شهدا و ارزش های اعتقادی مردم نیستند و پس از آن هم در هر سنگری که باشند در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت خواهند کوشید. پیگیری این موضوع به خود نامزدها هم کمک می کند. که همچنان در صحنه بمانند و مردم در انتخابات بعدی آن ها را به اسم خادمان شهدا بشناسند. و این برکت، دامن خود آنها را نیز خواهد گرفت و شهدا آنها را بدون اجر و مزد نخواهند گذاشت.

در این سیاهی ممتد، خدا کند که سپیده – به گوش شب برساند غریب شب شکند را

در این جا از همه نامزدهای انتخاباتی با هر گرایش و سلیقه سیاسی دعوت می کنیم در برافروختن این مشعل ما را جلودار باشند. انشاا..

ای وارث تیغ و تبر کهنه دلیران

سرسبز به یمن قدمت بیشه شیران

در ذهن جوانان وطن خاطره ات سبز

جاوید، هیاهوی تو در سینه پیران...

از توست، تو ای تازه ترین حادثه شرق

در حال سماع است اگر پرچم ایران

 

نویسنده: عبدالله عباس نژاد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۱۸
اذان صبح
۰۴:۴۷:۴۱
طلوع افتاب
۰۶:۱۵:۴۴
اذان ظهر
۱۳:۰۰:۲۴
غروب آفتاب
۱۹:۴۴:۱۷
اذان مغرب
۲۰:۰۱:۲۵