پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۸۵۲۶
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۵
محرم حریم نور
ویژگی منحصربه فرد تربیتی - اخلاقی - عرفانی سلمان فارسی موجب شد تا پیش از این کنگره علمی، همایش جذاب و متفاوت «محرم حریم نور» با هدف اثرگذاری شخصی این الگوی بی‌بدیل تقوا و معنویت بر مخاطبان مستقیم و غیرمستقیم و بر جوانان و تشنگان معرفت برگزار شود.
پیامبر اکرم فرمودند: «سلمان دریای علم است که نمی‌توان به عمق آن رسید» (اختصاص شیخ مفید، ص 222)

حضرت سلمان (ره) در میان صحابه و شیعیان علی (ع) جایگاه ممتازی دارد. پیامبر (ص) و ائمه طاهرین (ع) از وی با تعابیر منحصر به فردی تمجید می‌کنند: از اهل بیت است، ده درجه ایمانش کامل است، از همه مردم نسبت به دین آگاه‌تر است، دانای اسم اعظم است و ...

به واقع اولین کسی که سلمان را به عنوان الگو به مردم معرفی کرد شخص حضرت رسول (ص) بود. ایشان سلمان را همچون لقمان دارای حکمت معرفی کرده و بارها مؤمنان را نه تنها به یادگیری از وی بلکه حتی نگریستن به چهره نورانی‌اش توصیه می‌کردند. این‌گونه می‌شود که به خصوص در میان شیعیان همواره موضوع الگوبرداری از جناب سلمان رایج و مؤثر بوده است؛ این امر بویژه در میان ایرانیان به دلیل ایرانی بودن ایشان اثر بخش تر و برجسته‌تر نیز بوده است.

 اما امروزه با وجود این که سلمان در کلام و یاد و روح ما ایرانیان حضور زیادی دارد، مدت‌هاست شناخت و شناساندن ابعاد مختلف این شخصیت بزرگ کم‌رنگ شده است؛ تا جایی که مخالفان حقیقت جرأت یافته و در تخریب و حتی انکار وجود ایشان همت گماشته‌اند. اکنون نیاز به برداشتن قدمی در راه شناخت این دریای علم و ایمان و اقیانوس معرفت و عرفان بیش از پیش احساس می‌شود.

بدین جهت مقرر شده تا کنگره بین‌المللی بزرگداشت سلمان فارسی امسال در کازرون به عنوان یکی از زادگاه‌های محتمل ایشان برگزار شود. در این کنگره دانشمندان مختلف از زاویه‌های گوناگون به کنکاش و تلاش برای شناخت بیشتر این پارسای حقیقت‌طلب همت خواهند گماشت.

ویژگی منحصربه فرد تربیتی - اخلاقی - عرفانی سلمان فارسی موجب شد تا پیش از این کنگره علمی، همایش جذاب و متفاوت «محرم حریم نور» با هدف اثرگذاری شخصی این الگوی بی‌بدیل تقوا و معنویت بر مخاطبان مستقیم و غیرمستقیم و بر جوانان و تشنگان معرفت برگزار شود. افزایش چشمگیر فرقه‌های انحرافی و معنویت‌های معارض با شریعت اسلامی لزوم احیای عرفان اصیل شیعی که سلمان فارسی از پایه‌گذاران و الگوهای اصلی آن می‌باشد را نشان می‌دهد.

عرفانی که آبشخور و مخزنی نورانی برای سیر و سلوک عارفان بزرگ معاصری چون قاضی و انصاری همدانی و علامه طباطبایی و امام خمینی بوده است. در این همایش سعی می‌شود تا بیشتر «حال» سلمان را مجسم کنیم تا «قال» او را با کلام بزرگواران برجسته‌ای که بیانشان بیشتر بر «دل» می‌نشیند قدمی عملی هر چند کوچک به ساربانی سلمان در مسیر حضرت دوست برداریم؛ ان‌شاءالله

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۱۳
اذان صبح
۰۴:۵۲:۵۹
طلوع افتاب
۰۶:۱۹:۴۴
اذان ظهر
۱۳:۰۰:۴۸
غروب آفتاب
۱۹:۴۱:۰۶
اذان مغرب
۱۹:۵۸:۰۳