پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۸۴۸۹
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۳:۵۳
محمدی فرماندار کازرون خبر داد:
برای ایام نوروز در شهرستان كازرون 200 برنامه طراحی شده تا به اجرا گذاشته شود ، از جمله برای تحویل سال 20 سفره رنگین هفت سین در میادین اصلی شهر ، بقاع متبركه و پاركها برای مسافران گسترده می شود.

شهر سبز دشتهایش را با گل بابونه شیرازی آراست تا پرستوهای نغمه خوان بهار لانه هاشان در در لابه لای درخت های تازه شكفته به امید فردا دوباره لانه بسازند.

كازرون شهر سبز دیار فارس در دل جنگلهای بلوط نغمه خوانی می كند و یاد شعر مرحوم فریدون مشیری می افتیم: بوی باران، بوی سبزه، بوی خاك ، شاخه‌های شسته، باران خورده، پاك ، آسمان آبی و ابر سپید ، برگهای سبز بید ، عطر نرگس، رقص باد ، نغمه شوق پرستوهای شاد ،خلوت گرم كبوترهای مست ، نرم نرمك می رسد اینك بهار.

نقاش طبیعت قلم عشق و صفا را با شور مستی بر سر كازرون كشیده تا شناسنامه ایران باستان را ، شهر بیشابور و تنگه چوگان را ، كوههای سربه فلك كشیده غار شاپور را ، با سبزه و گلهای تازه شكفته بهاری بیاراید تا نوروزیان دمی را در سایه سار درختان پر بهارش بیاسایند.

آوای طبیعت در دل تفرجگاههای دریاچه پریشان كازرون می خواند : و بازهم شعر مرحوم مشیری: خوش به حال روزگار ، خوش به حال چشمه ‌ها و دشتها، خوش به حال دانه‌ها و سبزه‌ها ، خوش به حال غنچه‌های نیمه‌باز، خوش به حال دختر میخك كه می خندد به ناز، خوش به حال آفتاب ... طبیعت همه را به یكسان در جشن بهاراین خطه فرا می خواند.

دریاچه پریشان كازرون با چشم اندازهای زیبا و طبیعی در سه كیلومتری روستای ایازآباد و 12 كیلومتری كازرون قرار گرفته و با طبیعت زیبای خود گردشگران بسیاری را از نقاط دور و نزدیك كشور به سوی خود فرامی خواند.

این دریاچه آبهای سطحی را در خود نگه كمی دارد و با آب چشمه های كوچك و بزرگ مناطق ارژن و دشت فامور پایدار است .

دریاچه پریشان یكی از بی نظیر ترین دریاچه های آب شیرین كشور است كه بدلیل تنوع زیستی بعنوان یكی از تالابهای بین المللی به ثبت رسیده است.

در اطراف این دریاچه زمینی به مساحت چهار هكتار تجهیز شده و با امكانات سرویسهای بهداشتی ، فضاهای دست كاشت امكان استفاده برای گردشگران را فراهم آورده اند.

شهرستان كازرون با باغهای بی نظیر مركبات و عطر دل انگیز بهار نارنجها با چشمه های پر بركت ، دالین ، سرای اردشیر ، سراب دختران ، ساسان و نرگس زارهای فریبای فامور و جره سفری رویایی را برای هر گردشگری رقم می زند.

یاد و خاطره كازرون با یادمانهای افسانه ای شهر تاریخی بیشابور ، تنگه چوگان ، معبد آناهیتا و غار شاپور یادگاری ماندگار در توشه هر مسافری خواهد بود.

شهر باستانی بیشابور با 200 هكتار وسعت ، بیش از یك هزار و 700 سال پیش به دستور شاپور اول ساسانی بنا شده و پس از گذر از فراز و نشیبهای تاریخی ، به مرور زمان ویرانه های این شهر در دل خاك مدفون شده است.

درشهر تاریخی بیشابور كازرون ، تنگه معروف چوگان با رودخانه زیبا و پرآب شاپور ، برگرفته از چشمه ساسان ، یادمانهایی از دوره ساسانی ماندگار شده كه هویت منطقه را باز می گوید.

نقش های برجسته تنگه چوگان در دل كوه تاریخ دوران خود را به تصویر كشیده كه این مهم هنوز دل سلطه گران و غاصبان اروپایی را بدرد می آورد.

نقش برجسته مجلس یادبود مجد ، عظمت و صحنه پیروزی شاپور بر رومیان ، نقش بهرام دوم سوار بر اسب و نمایندگان عرب ، نقش برجسته بهرام اول در حالت تاج ستانی از اهورا مزدا ، نقش مجلس پیروزی شاپور بر شورش گران ، نقش برجسته تاج ستانی شاپور از اهورا مزدا ، نقش صحنه پیروزی و فتوحات شاپور یكم بر امپراطوری روم تاریخ را به روایت در دل كوه جای داده است.

معبد آناهیتا فرشته پاسدار آب كه محلی برای نیایش عنصر حیاتی آب در نزد ایرانیان باستان بوده هر بیننده ای را به حیرت و ستایش هنرمندان باستانی ایران زمین وامی دارد.

فرماندار كازرون گفت: كازرون بعنوان شهر سبز در فارس معروف است و امسال بدلیل بارندگیهای مناسب بسیار سرسبز تر و زیباتر از قبل جلوه گری می كند.

الیاس محمدی در گفت و گو با ایرنا افزود: كازرون بدلیل وجود آثار باستانی بی نظیر یكی از مهمترین شهرستانهای استان فارس است كه سالانه گردشگران داخلی و خارجی بسیاری را به سمت خود می كشاند.

وی ادامه داد: ستاد تسهیلات نوروزی با كمیته های اسكان ، امنیت ، تبلیغات و پشتیبانی از ماهها قبل تلاش كرده اند تا امكانات مناسبی را جهت اسكان گردشگران در ایام نوروز در منطقه فراهم آورند.

وی اضافه كرد: امسال 130 مدرسه در شهرستان تجهیز شده ، ده پارك و كمپ بیشابور برای اسكان مسافران نوروزی مهیا شده است.

وی بیان كرد: برای ایام نوروز در شهرستان كازرون 200 برنامه طراحی شده تا به اجرا گذاشته شود ، از جمله برای تحویل سال 20 سفره رنگین هفت سین در میادین اصلی شهر ، بقاع متبركه و پاركها برای مسافران گسترده می شود.

وی اضافه كرد: همچنین كشیك نانواییها ، داروخانه ها ، بیمارستان و امكانات درمانی مشخص شده است تا مسافران به هیچ گونه مشكلی برنخورند.

فرماندار كازرون اظهار داشت: در راهها و جاده های شهرستان از سوی شبكه بهداشت و درمان و هلال احمر چادرهای امدادی تعبیه شده است.


نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۵
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۵۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۴
0
1
از کی تا حالا بابونه پسوند شیرازی گرفته.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۴۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۵
0
1
chera dar kazeroon ma saloone chelokababi dar masirhaye asli nadidim manzooram saloon ast
عبداله
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۰۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۸
0
0
آقای محمدصادقی ما خواستار فرمانداری قوی وعملگرا هستیم.
ابراهيم جوكار
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۷
0
0
مي خواستم از اقاي فرماندار سئوال كنم كجاي شيراز بابونه دارد تا ما برويم و بچينيم چون ايشان بابونه را شيرازي معرفي كرده
حامد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۷
0
0
فرمانداری که توانایی در برگزاری یه انتخابات خوب نیست طرحش بدرد خودش و لای جرز میخوره
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۶
اذان صبح
۰۵:۰۱:۰۲
طلوع افتاب
۰۶:۲۶:۰۳
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۴۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۶:۴۱
اذان مغرب
۱۹:۵۳:۲۳