پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۸۳۷۷
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۰ - ۰۸:۵۶

ممنون جناب آقای پورحمیدی که وقتتون رو در اختیار ما و خواننده های سایت کازرون نما قرار دادید. برای شروع لطف کنید یک بیوگرافی مختصر از خودتون ارائه بدید تا مردم بیشتر با شما آشنا بشن.

بسم ا... الرحمن الرحیم و بهی نستعین. ابتدا بسیار تشکر می کنم از شما که این شرایط رو فراهم کردید که در خدمت دوستان باشیم. بنده مجید پورحمیدی متولد 29/3/52 ، محل تولد در شهر شیراز ولی اصالتاً و اصلیتا متعلق به بخش چنارشاهیجان، روستای الیاس آباد هستم. دوران ابتدایی را در همان روستای الیاس آباد، بعد از آن دوره راهنمایی ررا در مدرسه مرکزی شهر قائمیه به نام شهید رحمان میرزایی، بعد از آن دبیرستان را در دبیرستان دکتر مفتح و در سال 1370 تربیت معلم قبول شدم. البته قبل از تربیت معلم یازده ماه هم خدمت سربازی داتشم، هین خدمت دانشجوی تربیت معلم، فوق دیپلم زبان، سهمیه مناطق محرم بیضا. بعد از اون باید 5سال ما آنجا سهیمه ای خدمت می کردیم. من بر حثب علاقه خودم که خدمت در مناطق محروم را اولویت داشتم همیشه در ذهنیتم، هفت سال بجای پنج سال موندم و در سال 1380 منتقل شدم به قائمیه. از سال تحصیلی 80-81 تا اکنون که سال نود هست در منطقه قائمیه مشغول به تدریس بوده ام. لیسانس زبان انگلیسی را حین تدریس در همان منطه بیضا که مشغول به تدریس بودم همزمان در دانشگاه آزاد کازرون لیسانی دبیری زبان انگلیسی را گرفتم. بعد در سال 85 فوق لیسانس روانشناسی عمومی از دانشگاه آزاد مرودشت و 87 هم تمام شد. کماکان به عنوان دبیر هستم. رسته من دبیر زبان انگلیسی، و از سال 87 هم بخاطر آنکه فوق لیسانس روانشناسی دارم به عنوان مشاور مدرسه مشغول خدمت به دانش آموزان هستم. این خلاصه ای از امر خدمتیمون هست، حالا اگر امر زندگی را بخواهیم بگوییم که در سال 80 امر مقدس ازدواج را انجام دادم. ثمره آن ازدواج هم خدا بهمون یک پسر و یک دختر، پسر بچه اول مان هست به نام احمدرضا و دختر بچه دوم. پسرمون متولد سال 81 هست و دختر 84. و این هم خلاصه ای از زندگیمون.

 

چی شد تصمیم گرفتید وارد صحنه انتخابات بشید؟

بنده حقیقتا از دوران مدرسه یعنی من سال اول دبیرستان دیگه همزمان شده بود با پایان جنگ تحمیلی. اون موقع با یکی از دوستانمون تصمیم گرفتیم بریم جبهه. نام نویسی کردیم، اعزام شدیم، زمانی که وارد منطقه عملیاتی شدیم خب قطعا تقدیر نبود و بابا و بزرگترها ما رو برگرداندند. گفتند شما فعلا درستان را بخوانید. خب در آن موقعیت فرصتی نشد که ما بعنوان یک رزمنده در عملیات ها و جنگ شرکت کنیم. اکنون فرصت آن پیش آمده که بعنوان یک رزمنده حداکثر توان خودمان را بگذاریم و انتخابات باشوری را انجام دهیم و با توجه به اینکه سخنان رهبر معظم و سخنان بنیان گذار جمهوری اسلامی همگی بر این تاکید دارند که میزان رأی ملت است و بایستی جذب حداکثر افراد صورت بگیرد این از نیت خاص خود من بوده که در انتخابات شرکت کنم، کمااینکه بنده تقریبا از اولین سالی که معلم بودم،  همواره یا جز ناظرین شورای نگهبان یا بعنوان هیات اجرا تو انتخابات ها با برگزار کنندگان انتخابات، چه شورا چه انتخابات مجلس چه ریاست جمهوری و خبرگان رهبری همواره همکاری داشته ام. در انتخابات این دوره ما حقیقتا بعنوان یک پتانسیل انسانی، بعنوان عشایر، چون بنده ترک هستم و از عشایر کازرون، مدت نه ماه ده ماه است که با یک کاندیدی که ایشون ثبت نام نکرد شروع بکار کردیم و به جاهای مختلف سرکشی کردیم. خب بنا به دلایلی ایشون سه بار به قرآن استخاره کرده بودند و خوب نیامده بود و نیامدند ثبت نام کنند. بنده با توجه به همین حقی که به عهده خودم می دونستم، بلاخره نه ماه با ایشون فعالیت کرده بودم، افراد زیادی رو تو این قضیه درگیر کرده بودیم و انتظاراتی از ما داشتند که ما راه را ادامه بدیم تا پایان، چون ایشان ثبت نام نکرند بنده وظیفه قانونی شرعی و اخلاقی خودم دونستم که ثبت نام کنم و ماوقع هر چه اتفاق بیافتد می گویم خدایا شکرت. اون مسئوله ای بود که انگیزه ثبت نام بود و ضمن اینکه بنده به عنوان یک ایرانی که بلاخره شرایط مدرکیش رو داشتم،مدرک بایستی حداقل کارشناسی ارشد می بود که ما داشتیم، ثبت نام کردیم و در موعد زمانی که به کاندیدها از نظر قانونی اجازه داده می شود که دیدگاه و نظریات خودشان را به سمع و نظر همشهریان عزیز برسانند، ما هم آن موقع دیدگاه های خودمان را از جزئیاتش را به سمع و نظر دوستان خواهیم رساند. اگر مطلوب دل دوستان و همشهریان عزیز افتاد که خدایا شکرت و باز خواست خداوند متعال هرچه باشد می گویم خدایا شکرت. هر فرد دیگری هم انتخاب شود ما می گوییم خدایا شکرت. چه ما انتخاب شویم چه هر فرد دیگه. من بیشتر دیدگاه ام رفاقت انتخاباتی است تا رقابت انتخاباتی. می گوییم در این رفاقت با یک سری دوستان آشنایان و جاهای دیگر آشنا می شویم و یک سری انسان ها و رفقای جدید را برای خودمان پیدا می کنیم و همین از دیدگاه من چون بلاخره رشته ام هم روانشناسی است و در روانشناسی مهمترین اصل به روابط انسانی و اون شکل گیری صمیمیت ها و احترام متقابل پایه گذاری شده بر همین اساس ان شا ا... که بتوانم یک خدمتگزار کوچک برای این مردم شریف باشم و آنچه را که انتظار داشته اند و در ذهنیاتشان بود و بر اساس آن تصمیم می گیرند که بیایند و رأی بدهند، ما بتوانیم ان شاا... رو سفید باشیم در این میدان.

 

مستقل آمده اید یا حزب یا گروه یا تشکل خاصی از شما حمایت می کند؟

بنده مستقل هستم. جز هیچ حزب و نهادی نبود. از ابتدا نامم نه در این حزب بوده و نه در آن حزب و در کشورمان دیدگاه کلی من به عنوان اصل تبعیت کامل از ولایت فقیه است و اگر همه ما از خرد و کلان، سیاسی و غیرسیاسی، زیر این پرچم قرار بگیریم و سعی نکنیم که خدای ناکرده از زیر این پرچم خارج بشیم همیشه موفق و موید می شیم چون رهبری واقعا شخصیتی جهانی هستن و هم فقیهی عادل و جامع الشرایط هستن و هم اینکه سیاستمداری واقعا بسیار بزرگ و عزیز ، توی همه شرایط می تونن کشور رو واقعا در یک کلمه نظارت و رهبری کنن. حالا ان شاا... توی مجلس هم که دیدگاه های مختلف باشد منتهی هدف اصلی شون توسعه کشور باشد. هدف اصلی شون خدمت به مردم باشه. در شهرستان هم باز هر کاندیدی که انتخاب شد هدف اصلیش خدمت به این مردم عزیز باشه. خدمت به این همشهریانی باشه که واقعا دوست دارن شاهد بیکاری بچه هاشون نباشن. دوست دارن که بلاخره امشب فرد خوابید فردا صبح شاد از خواب بیدا بشه و با امیدو تلاش و کوشش همه با هم دست به دست هم دهیم به مهر میهن خویش را کنیم آباد.

 

آقای پورحمیدی در رابطه با اینکه پیرو رهبر باید باشیم الان دو مجلس دو تا نظر وجود داره. یه عده میگن ما باید بشینیم و نگاه کنیم ببینیم رهبری چی می گه و میگه چی کار کنیم و متناسب با اون عمل کنیم، یه عده میگن مجلس باید کار خودش رو انجام بده، حالا هر جا مشکلی بوجود اومد رهبری تذکر می ده و نظر خودشون رو اعلام میکنن. نظر شما چیه؟

ما با اون نظری موافق هستم که مجلس به عنوان یک قوه بلاخره بهش اهمیت گذاشته شده و به استقلال قوا خود رهبر هم تاکید دارند همواره به استقلال قوا. خب وقتی بحث استقلال قوا میاد قوه مقننه یعنی مجلس، این قوه قانون گذار تصمیمات تخصصی خودشون رو در تبصره ها، در تمام موارد میگرین، حالا اگر در یک جاهایی واقعا بحثی پیش بیاید که بخواد مجلس به سمت اینکه حالا خدای نکرده بخواد دو دلی پیش بیاد، نمیدونم حالا کدام طرف پیش بریم، در این مواقع مهمترین وظیفه کلی مجلسیان این است که بایستی حقیقتا پیرو سخنان رهبر حرکت کنند. یعنی من بخوام اونجا بگم که بنده مستقل اومدم تو مجلس، پس بایست مستقل هم فکر کنم مستقل هم عمل کنم. این یه کم تشتت ایجاد میکنه. یه کم سیستم رو به هم می ریزه. ما باید همیشه سیستمی فکر کنیم. اگر سیستم و جز جز سیستم، مجموعه سیستم واقعا جوری چیده شده که داره ما را به سمت پیشرفت توسعه و به سمت اینکه مردمدان واقعا روزبه روز دلبندتر بشن. بیشتر به این خاکی که توش زندگی می کنن، بیشتر به این عشق بورزند همه ما وظیفمونه که توی همین مسیر گام برداریم قدم برداریم و دائما از نصایح رهبر معظم هم تبعیت کنیم و گوش به فرمان باشیم.

 

آقای پورحمیدی یکی از شرایطی که قانون برای کاندیداها مشخص کرده اینه که " اعتقاد و التزام عملی به اصل مترقی ولایت مطلقه فقیه" داشته باشن. به نظر شما یک فرد باید چه ویژگی که این اصل دربارش صدق کنه؟

خب قطعا مهمترین مهمترین اینها اینه که واقعا من در نیت، در گفتار و در عمل، در هر سه تای اینها پیرو رهبر باشم. نه اینکه کلاماً بگم بنده پیرو رهبر هستم بعد در عمل تا منافع پیش اومد، منافع حزبم پیش اومد، منافع گروهم پیش اومد، منافع یک عده ای پیش اومد، بگم حالا اینجا می شه که دور زد قضیه رو. نه این قضایا حقیقتا نباید پیش بیاد. یعنی ما بایستی اگر اعتقاد به این اصل داریم، این اصل رو بایستی تو زندگی مون، تو لحظه لحظه هایش ساری و جاری کنیم. و اگر احیانال شما انحرافاتی را مشاهد می کنید، یک سری خلاهایی را می بینید، ناشی از همین قضیه است که دوستانی، حالا با نیت خدمت هم هست، اما متاسفانه یه وقتایی این خدمت رسانی می تونه خسران ایجاد کنه، ضررهای ملی تولید کنه. وقتی که این گونه است بهتر اینه که واقعا این تفکر خودش را اصلاح کند. خودش را بیاید به نوعی با عقل جمعی هماهنگ کند.

 

پیرو صحبتایی که شما فرمودید، یه عده الان میان و میگن ما میایم صحبت های رهبری رو تقسم می کنیم به اونجاهایی که ارشاد می کنن نصیحت می کنن و اونجاهایی که امر می کنن. عده دیگه میگن نه رهبری هرچیزی که میگه باید برای ما امر باشه. نظر شما چی است؟

نظر من این است که ما ضمن اینکه حرمت انسانی خودمان را به عنوان یک انسان حفظ کرده ایم، ولی همانگونه که در خانواده تا پدر بالای سر خانواده هست، چون ما حقیقتا فرهنگا یک فرهنگی هستیم که پدر جایگاه خودش را دارد، رهبر هم برای ما یک پدر است که برای ما هم از نظر سیاسی، هم از نظر فرهنگی، از تمام خصیصه ها بلاخره اون شاخصه ها را داشته که مجلس خبرگان به عنوان رهبری این شخصیت را انتخاب نموده، پس در اینجاد دیگه جای شک و شبهه و که حالا ما بیاییم و بگوییم اینجا که بنفعمان هست بنفع حزب هست بنفع گروه هست ما از رهبر اطاعت می کنیم، اما آنجایش را خوب بهتره که مستقل عمل کنیم. یعنی یه کم تفسیرها قضایا را خراب می کند. اگر ما تفسیرهای شخصی را کنار بگذاریم. اگر واقعا ببینیم خود قانون، در خود قانون بهتر از هر چیزی اصل ولایت فقیه را تشریح کرده. خوب وقتی ما می گوییم مطابق با قانون بنده پیرو و التزام به ولایت مطلقه فقیه دارم، خوب دیگه باید این را عمل کنم.

 

جناب آقای پورحمیدی، بحث قانون را که شما دارید مطرح می کنید، به طور مثال بحث حکم حکومتی در کجای قانون آمده؟

در مواقعی هست که در خود قانون جزئیاتش شرح داده نشده ولی برای رهبر یک اختیاراتی قائل شده اند. مطابق با اختیارات رهبری، رهبر وارد عمل می شود و قطعا همانگونه که در خانواده پدر از صبح تا شب تلاش و تقلا می کند که نان خانواده اش را تامین کند، آبروی خانواده اش را تامین کند و حیثیت خانواده اش تامین باشد تا مشکلی برای این مجموعه پیش نیاد، در خانواده بزرگتر که ما به اسم کشور جمهوری اسلامی و مطابق با همین اصل هم برنامه ریزی شده از ابتدا که ما می گوییم استقلال آزادی جمهوری اسلامی، یعنی جمهوریت و اسلامیت در کنار هم عرضه شده به شخصی که این لیاقت و این زعامت و همه اینها رو داشته، ما بایستی دیگه اطاعت کنیم. حقیقتا اینجا بحث بحث اطاعت است.

 

آقای پورحمیدی مهمترین وظایف یک نماینده را چه می دانید؟

مهمترین وظیفه یک نماینده را بایستی در دو حوزه ما این را نگاه کنیم. یکی در حوزه کشوری و دیگری در حوزه شهرستانی خودش. در حوزه کلان تمامی قوانین و لوایحی که اونجا بایستی تصویب شود و از مجلس خارج شود، بعد نظارت شورای نگهبان و تفسیر شورای نگهبان را ببیند، بایستی این قوانین و لوایح حقیقتا به گونه ای باشند که فردی که در دور افتاده ترین نقطه این کشور زندگی می کنه، همون قدر از همه نظر سهم نصیبش بشه، چه از نظر ریالی و چه از نظر منافع معنویت و همه گونه، تا آن کسی که در خود تهران زندگی می کند. این یک قسم کار است. قسم دیگر آن بخش مدیریتی هر نماینده در حوزه انتخابیه خودش است که حقیقتا بایستی دارای مدیران باشد که این مدیران شبانه روزی ذهنیتشان، تفکرشان، ضمن اینکه یک لحظه خدای نکرده از آن پرچم نخوان خارج بشن، مردم را فراموش نکنن. یعنی ما بایستی همیشه حقیقتا منت دار مردم باشم. اصلا مایی وجود نداره منم یک جزئی از این مردم هستم و امروز این افتخار را دارم که خداوند این قسمت و نصیب من شده که به عنوان نماینده مجلس نام نویسی کنم حالا تا شرایط بعدی، اما مهمترین، اساسی ترین و ضروری ترین قدم همین است که واقعا مردم فراموش نشوند. چون اگر لحظه ای ما مردم را فراموش کنیم، یعنی آن موقع خدای نکرده میایم فقط و فقط به منافع یک حزب خاص نگاه می کنیم. به منافع یک گروه خاص نگاه می کنیم و به منافع یک عده خاص توجه می کنیم که حالا تونستن خودشان را در تمام موقعیت ها توی این عرصه ها نگه دارن. بعد وضعیت اون افرادی که هیج ملجع و پناگاهی ندارند باید چی بشه؟ نماینده بایستی منعکس کننده افکار تک تک انسان های در این حوزه خودش باشد و بتواند از حق اینها دفاع کند. اجازه داده نشه یک فردی که از یک سری امکانات و امتیازاتی برخوردار هست اون همیشه سوار بر گرده یک ضعیف باشد. بلاخره بایستی حقیقتا ما به عنوان انسان به همه افراد به چشم انسانیت اش نگاه کنیم. به چشم اینکه ایشون همین قدر سهم زندگی در همین شهر دارد که دوست دیگر، فرد دیگر فامیلش هرچه می خواهد باشد، لقبش هرچه می خواهد باشد، نسبش هرچه می خواهد باشد باشد اما حقیقتا توی این حوزه انتخابیه همه بایستی از اصول اساسی که ترسیم شده برای مدیریت و مدنیت شهریمون، از آنها تخطی نکنیم و همیشه در فکر خدمت رسانی و خدمت گزاری به این مردم باشم. اگر ذهنیت من اینگونه باشد، حالا اون دیگه خواست خداست که هر چیزی رقم بخوره، قطعا مردم هم همین انتظار را دارند. مردم از نماینده انتظار دارند که حقیقتا در شهر ما که سابقه تاریخی هم دارد و جز شهرهایی هست که سابقه بسیار طولانی دارد، هنوز که هنوز است یک سری از امکاناتی که بایستی باشد تا لازمه یک شهر به اسم شهر باشد را ندارد. کازرون که مرکز شهرستان ما هست بایستی حداقل الان سه تا بیمارستان مجهز داشته باشد. الان این شهر در همان یک بیمارستانش، نمی گم خدای نکرده کارهایی نشده، ما ارج می نهیم بر کار تک تک انسان هایی که از ابتدای انقلاب تا امروز برای این مردم قدم برداشتن و کار کردن. اما حقیقتا بایستی بیشتر تلاش کرد. بایستی بیشتر کوشش کرد تا مردم به حق خودشان برسند. ما بخواهیم مقایسه ای هم بگوییم، استان فارس، استان اصفهان. دو تا استان در کنار همدیگر هستند. منابعی که در کشور تخصیص داده می شود یکسان تخصیص داده می شود. بایستی مدیران استان فارس، بعد بیاد پایین تر مدیر شهرستان کازرون و مسئولینش و تمام حوزه های مربوطه یه کم از این خواب خرگوشی خارج بشن و بیشتر کار بشه. ما الان تو کازرون می بینیم آن توانی که هست ازش استفاده نشده. خب ما یک شهری هستیم که تقریبا می شه گفت نادر است توی بقیه شهرهای استان فارس. چهارفصل هستیم، می توانیم از کشاورزیش در سطح بالایی باشیم. می توانیم از نظر امکانات توریستی، ما چقدر از بیشاپور و این آثار در جهت به سازی و جهت توسعه این شهر استفاده شده. پس ان شاا... که اون مدیران و افرادی که پیرو ادامه انتخاب هر عزیزی، هر کاندید عزیزی که به عنوان نماینده انتخاب می شه مدیران به امید خدا همراه و هم گام با مردم دو صد چندان تلاش کنند.

 

شما الان به بحث عدالت اجتماعی اشاره کردید و خیلی تاکید کردید. خب ما الان شاهد هستیم که تو کشور مشکلات زیادی تو این زمینه وجود داره و چیزی که بین مردم هست، مردم الان می گن رهبری به عنوان زمام دار حکومت اگر این مشکلات رو می دونه، چرا کاری نمی کنه؟ اگر هم نمی دونه که ضعفه. شما نظرتون چیه؟

قطعا که رهبری از طریق هم ائمه جماعات و هم از طریق نمایندگان رهبری در تمام حوزه ها اطلاعات به طور کامل به ایشون می رسه و قطعا رهبری برای تمام این قضایا در حد عالیش فکر و اشتغال فکری داره. بحث اینه که ما بایستی یک سری حقیقت ها را هم در زندگی اجتماعی مان قبول کنیم. یک سری طرح هایی که اجرا می شه این طرح ها را بایستی براش از قبل برنامه ها چیده می شده. مثلا فرض کنید طرح حذف یارانه ها به اون شکل که کوپنی و بود و الان پرداخت نقدی اون، خب شاید اگر این طرح ده سال پیش اجرا می شد امروز وضعیت به مراتب بهتر بود .بعضی قضایا ممکنه به دلیل اینکه در موعد زمانیه خاص خودش به دلایلی که باز اون هم دلایل عقلانی داشته، مثلا ما بگیم چرا ده سال پیش اجرا نشده، خب ما کشوری بودیم که جنگی بهش تحمیل شده. حالا شرایط بعد از جنگ هست. بازسازی های بعد از جنگ. همه اینها دست به دست هم داده تا کشور ما همین طور روز به روز دارد پیش می رود و ما هم جزیره دور افتاده از دنیا نیستیم و ما هم در مجموعه جهانی در این دنیا عضوی از این دهکده جهانی هستیم و در این دهکده ما هم وقتی مشکلاتی می آید بحران اقتصادی می آید که اروپا را گرفته غرب را گرفته خب دامن گیر ما هم می شود ولی دراین صورت ما باید بپذیریم که اگر ضعفی هست این ضعف به شخص خاصی مربوط نیست که بگوییم که به آن نسبت بدهیم و بگوییم که این نشانه عملکرد شخص خاصی هست. این ضعف ها بعضی هایشان به صورت ساختاری است که در یک برهه ای شکل می گیرد منتهی تمام این عوامل لازمش یک اصل است که در شهرستان و در استان و در کشور همه ی مسئولین متفق القول و متحد به فکر خدمت باشند نه این که بنده فرض کنیم بگویم این آقا چون گرایشش با من نمی خواند باید از این پست حذف شود و آن یکی چون گرایشش با من یکی است باید در این پست قرار بگیرد . حالا آن کس که قبلی بوده، اتفاقاً قابل بوده و مردم هم قبولش داشتند. کارش را می کرده است ولی چون با گرایشات فکری و ذهنی من نمی خورده باید کنار برود و این عضو مجموعه من بیاید ولی هر چند کارایی نداشته باشد و برای مردم هم کار نکند. اینجاست که آفت ها پا می گیرد اگر ما کمی واقعا همه ی افرادی که مسئولیت دارد و مسئولیت هایی را بدست می آورند کمی با دید وسیع تری به قضایا نگاه کنند و صبر و بردباری بیشتری و آستانه تحمل شان را بالاتر ببرند و کمی با هم دیگر صمیمی تر بشویم قضایا آسان تر می شود که با تلاش و کوشش انسان های شریفی که دارند شبانه روز هرکس به نوبه ی خودش در جایگاه های شهری ، روستایی ، عشایری کشوری و استانی دارند کار می کنند در کارخانه در خارج از کارخانه و در هر جایگاهی افراد دارند تلاش خودشان را می کنند که بتوانند بالاخره فردای خودشان را بهتر از امروزشان کنند ما امیدواریم که ان شا الله دوستانی انتخاب بشوند برای نهمین دوره مجلس که دیدگاه و ذهنیتشان بر این اصل استوار باشد که دست در دست هم دهیم و ان شا الله کارها را کمی با تحمل بیشتر و با بردباری بیشتر اما با تلاش و کوشش بیشتر و با سرعت بیشتری، حقیقتا ما در بعضی از حوزه ها کمی کند حرکت می کنیم باید کمی سرعت بخشیده شود به بعضی امور وقتی الان دیگر قضایا روز به روز دیجیتالی تر می شود و اطلاعات دارد به لحظه و هزارم ثانیه سریع از یک نقطه به نقطه دیگر انتقال داده می شود ما باید از این پتانسیل ها و از این ظرفیت ها به نفع مردممان استفاده کنیم.

 

مهم ترین ضعف هایی را که در مجلس کنونی یا مجلس دورهای  قبل می بینید چیست؟

من یک ضعف را شاهدم و آن همین است که به حساب همدلی کامل بین دوستان نیست اگر همدلانه همهی دوستان اعم از چپ راست و مستقل و هر کسی که می رود داخل مجلس به عنوان دیگر آنجا که وارد شد دیگر باید این احساس را داشته باشد که این یک فرش چهل تیکه است و این چهل تیکه بالاخره این تیکه تیکه هایش کنار هم قرار گرفته شده این میهن بزرگ این ایران عزیز بایستی همه ان شا الله دست به دست هم بدهند و به سوی توسعه حرکت کنیم اگر این گونه باشد قوانین مجلس قوانین خوبی خواهد شد و ان شا الله رئیس جمهور که ذهنیتشان هم با نام رئیس جمهور خدمتگزار بوده و الان هم قطعا دارد خدمت گزاری می کند ان شا الله به سمت پیشرفت خواهیم رفت.

 

آقای پورحمیدی شما اکنون مهمترین مشکل مجلس رو نبود وحدت اشاره کردید. ما میبینیم این نبود وحدت بعضی مواقع بین قوا هم خودش را نشان می دهد و الان زیاد رابطه دولت و مجلس حسنه نیست. الان شما راهکارتون برای رفع این مشکل چیه؟

تا جایی که رابطه به زندگی روزمره ما به عنوان افرادی که در کشور زندگی می کنیم ضربه و لطمه ای نمی زند، ادامه پیدا کند. اما جایی که به ما بعنوان افرادی که در این کشور زندگی می کنیم و وجود نظریات شخصی هر فرد و وجود نظریات جمعی یک گروه ممکن است لطمه بزند به زندگی ما، آنجا باید آن نظر آن دیدگاه توقف پیدا کند که حقیقتا با تذکرات به موقعی که رهبر معظم چه به مجلس، چه به رئیس جمهور و به قوه قضائیه در موقعیت خودش می دهند، ان شاا... که کارها سامان پیدا کند و به سمت بهبودی پیشرفت حرکت کنیم.

 

نظرتان راجع به این طرحی که الان مطرح است، طرح نظارت مجلس بر نمایندگان، موافقید با این طرح یا مخالفید؟

من حقیقتا تازه می شنوم این طرح را.

 

آقای پور حمیدی تقسیم بندی های خود داخل مجلس رو، تقسیم بندی های فراکسیون ها، طبیعتا هر فراکسیونی به جناحی وصله، عده ای الان شیوه رای گیری مجلس رو تحت تاثیر و القای این فراکسیون ها می دانند، نظر شما چیه؟

من امیدوارم که اینگونه نباشد، چون اگر اینگونه باشد یک نوع توهین به ملت می باشد. بلاخره بنده و امثال بنده که می شوند نمایندگان مردم بایستی حقیقتا احترام بگذارند به رای تک تک افراد حوزه انتخابیه خودشان و اگر اینگونه باشد آن موقع با وسواس خاص و با آن دقت خاص تو آن روز رای گیری که حالا برای هر اصلی هر موردی گرفته می شود آن فرد  شرکت می کند و دیدگاه خودش را می گوید، اگر موافق است موافقت اش را می گوید با اصولی که هست، اگر مخالف هم هست باز مخالفت اش را می گوید با دلایل عقلانی و بایستی در هر صورت این فرد در این موقعیت هم باید احساس اش این باشد که اگر من نماینده شهرستان کازرون است، بگوید من از یکی از نقاط کازرون هستم، حالا اگر نماینده نبودم چه انتظاری از این نماینده ای که بود داشتم. خب قطعا انتظار داشتم صحبتی کند که در جهت بهبود قضایا باشد. نه اینکه حالا چون فلان فراکسیون یا فلان گروه گفته اند که بیایید جمعی بگوییم بله یا بگیم خیر. این عقلا خوب نیست و قانونا هم.

 

شما معتقد هستید یک فرد هم به تنهایی می تواند بر روی رای نماینده ها تاثیرگذار باشد ؟

در حد خودش در حد وسع خودش تلاش کرد و کوشش کرد و اهتمام کلی را خرج بداد اگر که نظرش و دیدگاهش تنهای تنها هم هست این دیدگاه و نظراتش را بیان کند و قضاوت را مردم کشور خواهند کرد که آیا واقعا این نظری را که این آقا گفت مناسب بود یا نبود.

 

 

شما در صحبت هايتان فرموديد كه ما بايد سيستمي فكر كنيم سیستمی عمل کنیم و تلاش کنیم در راستای کوشش جمعی. خوب، اين از يك طرف با اين صحبتي كه الان داريد زياد جور در نمي آيد و از طرفي با اون صحبت قبلي كه در مورد فراكسيون گفتيد كه افراد بايد تلاش خودشان را بكنند ؟

به حساب اين مغاير با اين نيست كه به عنوان فرد مستقل فكر كنيم، اونجايي كه ما بايد  سيستمي فكر كنيم سيستمي عمل كنيم يعني اينكه سيستم يك اصولي دارد ، اصولي كلي دارد در اصول كلي آن خوب يك سري شاخصه هايي را قرار داده اند مطابق با اون شاخصه ها  ولي خلاقيت فردي كه هميشه مهم است مطابق با خلاقيت فردي پيش مي رويم

 

آقاي پور حميدي شما اگر نماينده شديد نماينده مردميد ؟ نماينده دولتيد؟ يا نماينده نظام؟

من نماينده مردم در خدمت نظام

 

پس شما الان بين مردم و نظام فاصله ايجاد مي كنيد؟

خير نظام جزيي از مردم است و مردم جزيي از نظام و اگر غير از اين بود ما ديگر شاهد اين انتخابات نبوديم

 

پس چطور مي خواهيد نماينده مردم باشيد در خدمت نظام؟

همين كه تا كنون چند دوره مجلس داشتيم نه دوره الان دور نهم هستيم چند دوره رياست جمهوري داشته ايم ده دوره خوب همين كه اينها را شاهد هستيم ، استمرار تفكر اوليه اي كه مردم به خاطرش انقلاب كردند ، به آن پاي بند هستند و ادامه دارد. يعني كه نظام جزيي از مردم است و مردم جزيي از نظام و از هم جدا شدني نيست .

 

آقاي پور حميدي مهم ترين اصول روي زمين مانده قانون اساسي را چه مي دانيد؟

خوب حتما در اصولي كه در روز اول طرح ريزي شده و به تصويب رسيده اند يك سري جزء ها و اجزايش درست اجرا نشده است ، حقيقتا مثل همين اصل 44 قانون اساسي را حقيقتا واگذاري هايي كه انجام گرفت مردم راضي نيستند . وقتي كه عموم مردم راضي نيستند يعني اصل 44 را به درستي و به دقت  و به صورت كامل و اون چيزي كه هر ايراني  بالاخره به حق خودش برسيد اجرا نشد.

 

خوب الان اين اصل 44 كه شما اشاره كرديد چه فرقي با نظام هاي سرمايه داري دارد ؟

خوب تفاوت اش اين است كه در نظام هاي سرمايه داري هر فرد سرمايه داري هر چقدر در آمد كه  آورد در هر جايي و از هر راهي و به هر شكلي كه دوست داشتسرمايه گذاري كندو به هر مقدار ارزش افزوده برسد اما در كشوري زندگي ميكنين كه بر گرفته از اصولي است كه يكي از آنها احترام گذاشتن به خون اين شهدايي كه براي مردم به شهادت رسيدند تا ما امروز سرمان را بلند كنيم و بگوييم كه كشور ايران هستيم ، خوب چيزهايي كه در خصوص خصوصي سازي اصل 44 مي بينيم ممتاسفانه با اخباري كه انسان مي شنود، چون من كه الان حقيقتا آنجا نيستم وآن چيز هايي كه صورت گرفته به قولا قراردادهايي كه بسته شده كم و كيف آنها كه اطلاع ندارم كه دقيقا آيا واقعا مطابق با موازين كامل عقل و شرع صورت گرفتن، از يكسري قراردادها مردم راضي نيستند . وقتي راضي نباشند يعني اين موازين به صورت كامل رعايت نشده اند. اينكه هر ايراني بايد از تمامي منابع و حقوق ديگر مثل حقوق شهروندي و مسائل ديگر به طور يكسان برخوردار باشد از نظر خصوصي سازي دارم ميگم اگر از اصول قانون اساسي است و اجرا نشده بايد اجرا شود و اگر هم نيست بايد اضافه شود؛حالا به عنوان اصول جديد

 

به نظرتان بخشي از قانون اساسي هست كه بايد تصحيح شود يا چيزي اضافه شود؟

 من حقيقتا بايد در مجلس اصولي را كه تصويب شده است از قبل و اصولي را كه تصويب نشده اند را كنار همه كنار هم بگذارم مقايسه كنم و بعد به شنوندگان بگويم كه آن اصل خوب اجرا نشده من واقعا چون به زندگي ما به عنوان ايرانياني كه ما در داخل و خارج ربط دارد همين اصل 44 قانون اساسي است كه من به آن اشاره كردم؛حالا اگر اصول ديگري هم هست كه نياز به اصلاح و ترميم دارد عقل جمعي بنشينند مباحثه كنند و آن اصل را اصلاح كنند .

 

آقاي پورحميدي مي گويند كه نظام ما نظام مردم سالاري ديني است حالا جايگاه مجلس در اين نظام ونظام دموكراتيك معمولي چيست؟

مهم ترين تفاوتي كه مجلس مردم سالار ديني نسبت به مجلس دموكراتيك و مجلس های غیر دینی دارد، همين واژه  دين كه اضافه مي شود در مجلس جمهوري اسلامي مهم است و بحث اصول اخلاقي مهم است و هركسي را كه با توجه به اسناد ومداركي پيدا بشود كه شوراي نگهبان اون فرد را شايسته نمايندگي نداند خوب ديگه اينجاست كه تفاوت نظام ديني با دموكرات معلوم مي شود؛باز در آنجا فيلترهايي وجود دارد كه فرد را مورد تاييد قرار مي دهند كه فرد شاخص شود براي كانديد شدن و فرض كن كه اون فرد بخواهد خودش  در حزبي وارد شود و شاخص اون حزب شود مراحلي را طي مي كند كه در اينجا حزب مردمي است و هركس را مردم انتخاب كنند فيلتر اول را گذرانده تا مراحل بعدي.

 

آقاي پورحميدي چشم انداز 20 ساله چه مي گويد ؟

در چشم انداز 20 ساله ما يكي از مهمترين اولويت هایمان اين بوده كه در خاورميانه از نظر علم ؛از نظر فناوري،تكنولوژي رتبه اول را داشته باشيم در سند چشم انداز بالاخره اون شاخصه هايي كه براي رسيدن به اين مهم صورت مي گرفته را ديدم.

 

آيا به ژاپن اسلامي تبديل مي شود؟

نه نه اين را به مثال و از نظر فناوري و تكنولوژي و ذخايري كه وجود دارد رتبه ي اول را بگيريم.

 

از وقتي كه چشم انداز تصويب شده تا الان برنامه پنج ساله و چند تا برنامه ي بودجه آيا اينها در راستاي چشم انداز 20 ساله بوده و به نظر شما تا الان چند درصد پيشرفت داشته ايم؟

به طور درصدي كه نمي توانم بگويم چند درصد . اما همين قدر مي گويم در يك سري جاها خوب پيشرفت كرده است مطابق با صنعت ودر بعضي جاها كند حركت كرد مثلا در حوزه آموزش و پرورش مطابق با صنعت پيش مي رود چون اصلا در بحث تغيير نظلم آموزشي  و وجود مدارس قرآني به سمت برنامه پيش مي رود ،اما در يك سري حوزه هايي مثل حوزه اقتصادي( چون ما قرار بوده كه در سند چشم انداز به گونه اي پيش برويم كه از تك محصولي بودن يعني وابستگي مطلق به نفت خارج شويم بيشتر متكي شويم به صادرات غير نفتي و توليداتي كه در داخل وجود دارد ) امروز كمي كند صورت ميگيرد اگر اين كمي سرعت پيدا كند و ارزش كالاي ايراني و توليد كننده ايراني بيشتر شود و فرهنگ اش در همه شكل بگيرد تا كفش ايراني هست ما براي كمك به توليد كننده هامان هم كه هست كفش خودمان استفاده كنيم چون ما در يكي از اين اركان زندگي مي كنيم يا به عنوان توليد كننده و يا به عنوان مصرف كننده و به عنوان مصرف كننده اين را يك فرهنگ كنيم كه مصرفمان را تا چندين و چند سال بزاريم براي كالاي ايراني بعد كه اين توليد كننده ها توان رقابتي بالا پيدا كردنند آن موقع مثلا از بازارهاي ديگر از كالاي با كيفيت استفاده كنيم .

 

آقاي پور حميدي در توضيح مسائل بين كشوري نظرتان در رابطه با سياست خارجي جمهوري اسلامي ايران چيست؟

سیاست خارجي ما تنش زدايي است و برگرفته از اينكه در كنار كشورهاي ديگه به عنوان يك كشور مستقل كه داراي توان دفاعي، علمي ، انساني در حد يك كشور توانمند هست به ما احترام گذاشته شود و ما هم احترام متقابل  را داريم .

 

 يكي از سياست هاي خارجي ما تنش زدايي است حالا اين آن معني رات مي دهد كه ما عامل تنش هستيم و مي خواهيم آنم عامل را بزداييم ؟

نه ، بحث اينكه امروز در اطراف ما اشغال عراق صورت گرفته اشغال افغانستان صورت گرفته  همه اين نشانه ها به اين جا ختم مي شود كه به حساب ما مي خواهيم از انرژي صلح آميز هسته اي استفاده كنيم براي مصارف داخلي مان ، خوب غرب و اروپا و كشورهايي كه خودشان را داراي حق وتو مي دانند در شوراي امنيت شازمان ملل مي آين مي گويند كه شما بايد با اجازه ما اين كار را بكنيد ، خوب اين جا ديگر آن تنشي كه شكل مي گيرد  از آن طرف دارد به ما القا مي كنند و براي ما شكل مي دهند و ما هم به عنوان يك كشور مستقل و توانمند مي خواهيم از توان داخلي خودمان استفاده كنيم و تاآنجايي كه مردم و مسئولين توان دارند همه سعي مي كنند كه به شكل كامل صورت بگيرد .

 

آقاي پورحميدي الان مردم مي گويند كه ايران درسياست خارجي اش به برخي كشورها يا جنبش ها يا حركت ها كمك مادي و كمك معنوي مي كند در صورتي كه در كشور خودمان مشکلاتي چون فقر و اين چيزها داريم و مثال مي زنند كه چراغي كه به خانه رواست به مسجد حرام است. نظرشما چيست؟

من قبلا هم گوشزد كردم كه ما يك كشور يا يك كشور دور افتاده از دنيا نيستيم با توجه به اينكه در  دنيايي هستيم كه بالاخره يك عده از اين كشورها براي خودشان ادعاي ابرقدرت بودن مي كنند ادعاي اينكه فلان كشور بايد از ما حرف شنوي كنه، خوب ما هم در اين سيستم جهاني كه روز به روز كه يك عده دارند مي گويند كه حرف فقط حرف ما بالاخره در اين چندين ساله ايران هم به اين فكر افتاده كه داراي يك سري دوست باشه و اين دوستها كه بيشتر هم كشورهاي مسلمان هستند ،حالا كمك هايي هم كه مي شود در آن حدي نيست كه مثلا نون ايراني را گرفتند دادند به اون كشورها بالاخره اين ها هم لازم است ، اگر ما در دنيا يك كشور تنهاي تنها باشيم خوب قطعا اگر هيچ حامي نداشته باشيم از همه طريق مورد هجوم و حمله مي  شويم.اين كه مي بينيم امروز مثلا خيلي احتياط مي كنند در اينكه ما را بخواهند مورد حمله نظامي قرار دهند اين ها همه منشا گرفته از اين است كه ايران بسيار زيركانه، باخردانه كه عقل و استنباط منطقي هم پشت آن دارد خيلي خوب در مجامع جهاني يار گيري كرده و اين يارگيري حقيقتا عقلي است توجيح عقلي دارد .

 

شما اين را قبول نداريد كه ايران در انزواي سياسي قرار دارد ؟

نه نيستيم اگر ما در انروا بوديم ديگر اصلا وجود نداشتيم همين كه امروز شاهد موفقيت هاي علمي، دفاعي ، و الي آخر هستيم همه اينها نشان مي دهد كه ما هستيم .

 

با توجه به اينكه شما در صحبت هاتون توجه زيادي به اقتصاد داشتيد از طرفي حمايت ايران از برخي كشورها و جنبش هاي اسلامي يا غير اسلامي موجب تحريم هاي متعددي در مورد ايران مي شود كه تاثيرات بدي بر اقتصاد ايران گذاشته و موجب تحميل فشارهاي زيادي بر مردم شده است نظر شما در اينباره چيست؟

اين ها حقيقتا تا اون جايي كه هر ايراني زندگي روزانه اش را فلج نكند ، اين عالي است. بالاخره براي ماندن و مستقل شدن يك سري هزينه هايي بايد داد.

 

 پس شما اصل این را مي پذيريد؟

بله من اصل را مي پذيرم به اين حساب و نظر كه بالاخره حقيقتا فشاري بر خانواده هاي ايراني مي آيد نه اين كه فشاري نباشد  اين يك حقيقت است اما بالاخره به قول عاميانه بزرگي خرج دارد. بالاخره وقتي ملت ايران مي خواهد و اين يك خواست عمومي است كه ما مي خواهيم مستقل باشيم  مستقل عمل كنيم و ان شاءالله قله هاي پيشرفت را فتح كنيم ، به عنوان يك كشوراسلامي كه الگويي براي كشورهاي مسلمان ديگر هم باشد يك سري هزينه ها هم  خواهد داشت.

 

آقای پورحمیدی درحال حاضرمهمترین مشکل اقتصادایران را چه می بینید؟

مهمترین و اساسی ترین  مشکل ما همین به حساب لرزش ثبات ریالی مان است. یعنی ارزش پولی ما اگر حفظ بشود،  حالا با ه رپول  واحد دنیا که می خواهند بسنجند بسنجد. اما اگر این ارزش ریالی د ریک به حساب دامنه ای چندین ساله ، مثلا پنج ساله ای حفظ بشه مردم براساس آن پنج سال برنامه ریزی می کنند و چه بخش مسکن و چه بخش کشاورزی و چه بخشهای مختلف ما شاهد رونق خواهیم بود. اما وقتی که یکم این ارزش ریالی ما متغییر شد، یک جاهایی البته متأثر از  این نوسانات دلار و ارزهای خارجی هستیم  و این تغییرات را شاهد می شویم. اما باید  یک سری راهکار برایش آورد و اقتصاددانان خوب و به نامی که در این کشور هست جمع شوند و از نظریات وتفکرات علمی دانشمندانمان ، دانشجویانمان و نخبگانمان استفاده  شود که انشاالله اقتصاد ما بهبود یابد.

 

وحالا در حوزه ی فرهنگ چه معضلات فرهنگی ر ا درکشور مشاهده کردید؟

بزرگترین معضل فرهنگی ما که البته نمی شود گفت خیلی بزرگ است چون هنوز که هنوز است مردم ما بالاخره از نظر فرهنگی فرهنگ خودشان را به عنوان یک کشور اسلامی حفظ کرده اند، اما یک معضل جدی که وجود دارد در باب فرهنگ از دیدگاه روان شناسی، چون بالاخره بنده تخصصم روانشناسی است، ما کمی در کشورمان تنبلی اجتماعی شکل گرفته است و یک بی تفاوتی خیلی کمی نسبت به یکدیگر شکل گرفته اگر این تنبلی اجتماعی و بی تفاوتی نسبت به هم دیگر کنار گذاشته شود به یک طریقی پوشش داده شود ما به سمت آن مسیر ایده آل و مطلوب پیش خواهیم رفت.

 

خوب وارد حوزه شهرستان شویم. شما مهمترین مشکل کنونی شهرستان کازرون را چه می بینید؟لطفآ موردی بفرمایید.

دراولویت 1.مسائل بهداشتی و آنچه که مناسب یک شهر و بعد در کنارش بخش ها و روستاها است. ما باید هرچه سریعتر به فکر داشتن یک بیمارستان دیگر درکازرون و مجهز کردن همان قبلی و برای بخش ها هم باز همچنین برای هر بخشی چه بخش خشت وکنار تخته ،چه بخش جره وبالاده چه بخش چنار شاهیجان وکوهمره نودان اینها همشان باید حقیقتآ دارای یک بیمارستانهای مجزا باشند تا خدای نکرده شاهد این نباشیم که جان یک انسانی به دلیل اینکه مثلآ بخواهد از یک نقطه ای که حالا تا مرکز شهر کازرون یک ساعت و خرده ای فاصله ای هست از دست برود چون از دست دادن هر فردی واقعآ آن هم به خاطر کمبود امکانات بهداشتی این یک مصیبت است.

 

شما در انتصاب مسئولان شهرستان دخالت می کنید ؟

در عزل ونصب ها من مهمترین ذهنیتی که دارم که یک مجموعه مشاوران، بالاخره به مشاور بودن زیاد اعتقاد دارم، مشاورانی از حتی مدارس راهنمایی ودبیرستان ، مشاورانی از مدرسه ، دانشجو و بیاید بالاتر در حوزه های کاری و حالا بزرگسالان و اینکه جنسیتی نباشد هر دو گروه زن ومرد هر دو، در مناطق مختلف به نسبتی که بشود هر جا یک حلقه مشاوره، یک هسته مشاوره ای شکل داد و انشا اله مردم هم هر قسمت خودشان بهتر از هر کسی مشکلات را تشخیص می دهند و گاه بهتر از هر متخصصی راهکارهایش را بلد هستند. اگر ما اعتماد کنیم به دیدگاه عمومی آن نقطه، به راحتی و به سرعت مشکلات را تشخیص می دهیم و بعد برای برطرف کردنش هم راه کار پیدا می کنیم. حالا اگر واقعا مسئولی نسبت به این کارها با مردم هم فکر و هم دل شد سر جایش هست، قدمش روی چشم من نه تنها من هر کس دیگر هم که نماینده شود حقیقتا این خوب است که این گونه پیش برود اما اگر مسئولی خارج از این حیطه بخواهد عمل کند یعنی اینکه حقیقتا با خواست  عمومی وجمعی  مردم مقابله  می کند  آن مسئول  از نظر مردم دیگر معقولیت مردمی ندارد وقتی ندارد نباشد بهتر است.

 

در انتخاب مسئولین شهرستان بومی وغیر بومی بودن برایتان مهم است؟

اینجا تا آنجایی که ما نیروهای توانمند بومی داریم باید از نیروهای توانمند بومی استفاده کنیم. چون بالاخره نیروی بومی بیشتر از یک غیربومی نقاط را می شناسد، با مردم با گروه های مختلف با افکار و عقایدشان شناخت دارد. اما یک دوست خیر بومی تا اینجا بیاید و افراد را بخواهد بشناسد و مشکلات  را بخواهد شناسایی کند، یک مقدار زمان می برد و وقتی هم که زمان رفت ما دیگر مشکلات که حل نشده هیچ، یک مشکلی هم برمشکلات دیگر اضافه شده. پس ابتدا باید اولویت حقیقتا به نیروهای بومی توانمند داده شود اگر در این حوزه ما که حتما وجود دارد، ما نیروهای بومی توانمند قطعا داریم، اگر نبود آن وقت از غیربومی ها و نواحی دیگر آنها هم برادر ما هستند هم استانی ما هم کشوری ما هستند احترام شان برای ما واجب است اما اولویت حقیقتا با نیروهای بومی است.

 

برای شما درانتخاب مسئولین تخصص مهمتر است یا تعهد؟

هردو با هم. یک تخصص بدون تعهد و تعهد بدون تخصص هردوتای آن آفت است، باید مسئولی باشد که متخصص باشد متعهد هم باشد. اگر مسئولی فقط حالا تعهد دارد ولی تخصص ندارد، به فکر و نگرش من بیشتر بدرد همان می خورد که حقیقتا برود در حوزه ی تعهدش مردم را ارشاد وراهنمایی کند. وکسی که تخصص دارد تعهد ندارد، آن آسیب های خاص خود را دارد. اماوقتی این دو تا کنار هم شد مثل دو تا بال هر پرنده ای پرنده را راحت به پرواز در می آورد.

 

ما در شهر می بینیم که بین برخی مسئولین حالا از قوای مختلف ، اختلاف نظر و حتی درگیری هایی وجود دارد راهکارتان برای حل این مشکل چیه؟

من حقیقتا همین جور که گفتم حالا اسم شعار انتخاباتی هم باشد که بنده با رقابت انتخاباتی وارد شدم برای کار با مجموعه ی مسئولینم بنده دست به دامن تک تک دوستان از طیف های مختلف می شوم که تا90درصد ظرفیتم این ها را با یکدیگر همدل کنم. اگر واقعا این دوستان، حالا خواسته یا ناخواسته نخواهند کنار هم به حساب کنار بیایند، اول قضاوت به مردم سپرده می شود، ضمن اینکه ما در همین مسائل هم می توانیم از نماینده ولی فقیه درشهرستان و استان و بالاخره کنارهم گذاشتن مجموعه ی دولت، مجلس و حتی قوه ی قضاییه و نماینده ی رهبری، این ها را حقیقتا به یک حالا نمی شود بگوییم که بعضی افراد را می شود 100درصد کنار هم متحدشان کرد، تقریبا اگر قرار است این اتحاد40درصدبوده به 60درصدهم برسانیم اش، قدم بزرگی برداشتیم حالا انشاالله این بشود یک فرهنگی ومسئولین و ما به عنوان خدمتگزاران این مردم همه و همه این را یاد بگیریم که باید کنار همدیگر با هم زندگی کنیم، زندگی را به کام هم تلخ نکنیم و یک لحظه ی شکل گیری یک لبخند شادشدن هرانسان، چه کار به اعقایدش باید داشته باشیم مگرعقاید اینقدر مثلا فرض کنید حالا ایشان عقیده اش به این گروه است، به این حزب است، از لحاظ انسانی که انسان است. شکل گیری یک لبخند بر لبان هرکدام از انسانها حقیقتا برای ما باید یک واجب باشد.

 

پس شما در شهر به فصل الخطاب اعتقاد دارید و اگر آره آن فصل الخطاب چیست؟

فصل الخطاب قرار گرفتن اجماع همان رای نخبگان و همان حلقه ی مشاورانی که گفتیم، بالاخره این حلقه ی مشاوران معتمدین محل هستند، معتمدین بخش هستند، معتمدین های مورد قبول کوچه حتی هستند، این ها از همه ی این ها است. به حساب همدل شدن و متحد شدن همه ی این ها با نظر نماینده ی رهبر در شهرستان که می شود امام جمعه و با البته ارتباطی که بعضی موقع بانماینده ولی فقیه در استان حتی اگر یک وقت هایی مشکلات اینجا حل نشد چه اشکال دارد بنده به عنوان نماینده ی یک شهرستان یک سری مشکلاتی که هست را اصلا شخصا به حساب سمع و نظر رهبر معظم برسانم که آقا در این شهرستان ماحقیقتا این جورمشکلاتی داریم حالا رای و نظر شما را می خواهیم، مشورتتان را می خوایم وانشاالله که به سمت توسعه پیش برویم.

 

شما از بزرگترین مسائل ومشکلات شهرستان مسائل بهداشتی اعلام کردید خصوصا بیمارستان چراتا حالا چنین کاری انجام نشده؟

شده نه اینکه نشده اما اینکه چرا نشده باز داریم میگیم که حقیقتا قطعا اگربه تک تک نمایندگان ادوار گذشته ومسئولین مراجعه شودهرکدام ازدوستان توجیح خود راخواهند داد.

 

نظر شما چیه ؟

اما من می گوییم که حالا هر چی که قبلا انجام نشده خوب دیگه گذشته هاشون گذشته ومانمی گوییم بنشینیم اینجا غصه شون وبخوریم ما دیگه باید برنامه برای فردایمان داشته باشیم و این را حقیقتا در حوزه ی بهداشتی و درمسائل مسئله ی دیگر حقیقتا اشتغال است. نه فقط تنها در بهداشت مشکل داریم، ما دراشتغال هم مشکل داریم.

 

پتانسیل های اشتغال را هم کوتاه توضیح دهید؟

ما چون بخشی هستیم منطقه ای هستیم که دارای بیشترین زمین های زراعی مناسب  برای کشاورزی است، ما یک دریاچه ای داشتیم تنها دریاچه ی آب شیرین حالا ایران، پریشان. این را اگر درست مدیریت می شد به این روز نمی افتاد که خشک شود و ما بتوانیم با ماشین برویم داخل آن و برگردیم. یکی از عوامل آن این بود که متاسفانه چقدر مجوز حفر چاه عمیق و غیرعمیق کنار این دریاچه دادند و این دریاچه خشک شد و این در زیست محیط همه ی ما تاثیر گذاشت و دارد. حالا به امید خدا هرفردی که نماینده می شود و نماینده مردم می شود اول اینکه احتمام اش درلحظه لحظه زندگی اش توجه به تمام آحاد مردم باشد نه فقط بگوید این گروه به من رای دادند این گروه به من رای ندادند، اینگونه نباشد انشالله همه ی مردم در لحظه لحظه فکر و ذهنش باشند. دوم که حقیقتا دیگه مشکلات موجود راباید اقدام و هر چه سریعتر رفعش کرد. دیگر حالا مثلا من دوباره بیایم و بگویم که آقا من چهار سال تلاش کردم این دست نگذاشت کار کنم آن دست نگذاشت کار کنم، این ها بهانه است بایدکوشش کرد و بهانه ها را تا آنجایی که ممکن است کنار گذاشت .

 

 آقای پور حمیدی اگر الان  بخواهید یک وعده یا یک قول بدهید به مردم که اگربعدنماینده شدید بخواهید به مردم بگویید چیست؟

مهمترین وعده ی من این خواهد بود که برادر همدیگر هستیم برادر همدیگر بمانیم وادامه دهیم.

 

وحالا یک سوال شخصی هزینه های انتخابات شما چگونه تامین می شود؟

من قبلا هم جاهای دیگر گفتم این جا هم باز خدمت شما عرض می کنم. من حقیقتا با دیدگاه مثلا اینکه از پیش تعیین شده که سه سال پیش، دوسال پیش که بخواهم پا به این عرصه  بگذارم این دیدگاه را نداشتم خوب یک سلسله عوامل دست داد که ما در خود زمان ثبت نام وارد عرصه شدیم. ولی جمیع هزینه هایی که از دید خودم واقعا شایسته است و لازم است یک کاندید بخواهد انجام دهد و بقولا حالا به موفقیت، همان که هست و ادامه دهی یعنی موفقیت. موفقیت حتما این نیست که به مجلس بروی همین که درصحنه باشی و حالا نتیجه را خدا رقم می زند و خواست و قلب و دل مردم است. اما حقیقتا من جمع هزینه های مورد نیاز را خودم تااکنون که کنار شما هستم 10میلیون بیشتر نیست با همین 10میلیون وارد شدم. 10میلیون شخصی خودم است که 20سال کار کردم، نه خانه ی شخصی دارم ونه ماشین شخصی از این ها ندارم فقط می توانم انشالله خدا را گواه بگیریم که اگر احیانا ما مطلوب دل مردم واقع شدیم انشالله بعد از چهار سال هم بیایم بگویم مردم من حقیقتا هنوز همان فرد هستم هیچ تغییری صورت نگرفته.

 

بعد شما اصلاح طلب هستید یا اصول گرا؟

من حقیقتا یعنی شاید به ذمّ کودکی وجوانی آدم که یک روز می گوید این خوب است یک روز می گوید آن خوب است من  حقیقتا هیچکدام از این ها نیستم. بنده مستقل هستم انشالله هم که مستقل بمانم و مستقل ادامه دهم.

 

به نفع کسی کنار خواهید رفت ؟

تا این لحظه ای که کنار شما نشسته ام نه این فکر را دارم نه این عقیده را دارم،  اما اگر آن جمعی که دارند من را لحظه به لحظه بقولا حالا ارشادمان می کنند، بالاخره از همه لحاظ به ما قوت قلب می دهند، اگر همه این ها بیایند جلو در خانه ی من که آقا ادامه ات داری هم خودت را له می کنی هم من را، من دیگر آن موقع چه بگویم. بگم آقا الله وبالله باید من باشم. آدم باید تا جایی حقیقتا پیش برود که رو به روی مردم واقع نشود. هرزمانی که خواستی رو به روی مردم واقع شوی دیگر بایدآنجا.

 

من10تاکلمه می گویم شما با این 10تا کلمه  هرکلمه ای را که گفتم ممکنه یک کلمه یا یک عبارت به ذهنتون بیاد حالا دیگه خودتان آشنایی با این مدل سوال دارید هیچ توضیح وتفسیری ندارد اجازه فکر کردن هم ندارد؟

 

7+8؟

15

 

جریان انحرافی؟

انشالله که هرچه زودتر برداشته شود.

 

میر حسین موسوی؟

خدا او را به راه راست هدایت کند.

 

تسخیر سفارت انگلیس؟

دیدگاه خاصی  نسبت به آن ندارم

.

اصلاح طلبی؟

اصلاح طلبی هم خوب است.

 

سید علی خامنه ای؟

رهبر بزرگ وعزیز ما.

 

اصول گرایی؟

مناسب است.

 

جوان؟

قدرتمند.

 

احمدی نژاد؟

خدمتگزار.

 

بانوان؟

مادران امروز و فردا.

 

تشکر می کنیم جناب آقای پور حمیدی عزیز که وقتتان را به ما دادید.

 

نویسنده: علیرضا جاشویی – اشکان صفری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۱۸
اذان صبح
۰۴:۴۷:۴۱
طلوع افتاب
۰۶:۱۵:۴۴
اذان ظهر
۱۳:۰۰:۲۴
غروب آفتاب
۱۹:۴۴:۱۷
اذان مغرب
۲۰:۰۱:۲۵