پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۸۱۵۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۴:۳۲
خرسند:
به گزارش کازرون نما به نقل از خبرگزاری مهر، حجت الاسلام و المسلمین محمد خرسند امام جمعه در مراسم عزاداری دهه آخر صفر با اشاره به آیاتی از قرآن اظهار داشت: باید از امتحان ها و فتنه ها درس بگیریم و یکی از اهداف قرآن کریم از بیان داستانهای پیامبران درس گرفتن از زندگی انبیا و به کار بستن آن در فتنه های آینده است.

دشمن به انتخابات مجلس امید بسته و سرش به سنگ نمی خورد، باید خیلی هوشیار باشیم، دشمن در صدد مسموم کردن فضای انتخابات است و همه باید مراقب باشند.

به گزارش کازرون نما به نقل از خبرگزاری مهر، حجت الاسلام و المسلمین محمد خرسند امام جمعه در مراسم عزاداری دهه آخر صفر با اشاره به آیاتی از قرآن اظهار داشت: باید از امتحان ها و فتنه ها درس بگیریم و یکی از اهداف قرآن کریم از بیان داستانهای پیامبران درس گرفتن از زندگی انبیا و به کار بستن آن در فتنه های آینده است.

وی افزود: خداوند متعال بعد از هر پیروزی بزرگی امت را دچار آزمایش و فتنه بزرگ می کند تا مشخص شود آن امت قدر پیروزی را می داند .

امام جمعه کازرون با اشاره به تعریف فتنه بیان داشت: فتنه که در قرآن از آن به امتحان بیان می کند ترفند سیاسی و اجتماعی است که از آمیزش حق و باطل به وجود می آید. فتنه گر کسی است که حق و باطل را مخلوط کرده و باطل را در پوسته حق معرفی می کند.

حجت الاسلام خرسند با اشاره به حدیثی از حضرت علی (ع) که هوا و هوس انسان و حب جاه، مقام و ثروت و همچنین نو آوری های غلط را زیر بنا و شالوده فتنه عنوان می کند گفت: ریشه تمام فتنه های عالم همین دو مساله بوده است.

وی با اشاره به نو آوری های غلط خاطر نشان کرد: برخی نو آوری هایی که در عرصه فکر و اندیشه است هر چند ظاهری زیبا دارد اما هیچ هماهنگی با کتاب خدا ندارد و مانند مار خوش خط و خالی می ماند اما درونش سمی است، سکولاریسم و لیبرالیسم از همین اعتقادات غلط است که که ظاهری زیبا دارد اما در بطن به تقابل دین و خدا می رسد و بسیار خطرناک است.

حجت الاسلام خرسند همچنین به فتنه های زمان پیامبر اکرم (ص) اشاره کرد و گفت: درد امت اسلام همواره بی ولایتی بوده نه بی نمازی،دشمن هیچ گاه با عبادت ها مبارزه نکرده بلکه با ولایت مخالف بوده است.

وی ادامه داد: مومن و مسلمان باید دشمن شناس باشد،یکی از خصوصیات فتنه گران آن است که دشمن را توهم می داند، می گویند خودی و غیر خودی معنا ندارد.

امام جمعه کازرون با اشاره به مواضع جریان انحرافی اظهار داشت: جریان انحرافی که تکیه خود را به ایرانیت داده و در برخی مناصب دولتی نفوذ کرده چیست، آیا عزت ملت ایران این است که لوح سنگی کوروش را نمایش دهند، باید به ایران بعد از اسلام توجه داشت.

ایشان با تاکید بر اینکه دشمن را توهم ندانیم بیان داشت: مگر می شود کسی ادعای اسلام کند اما دشمن را نشناسد، ضربه ای که اسلام در طول تاریخ خورده از مسلمانانی بوده که به ظاهر مسلمان بوده اند اما خودی نبوده اند بلکه یا نفوذی بوده و یا فریب دشمن را خورده اند.

وی با بیان اینکه دشمن شناسی شرط بصیرت است گفت: چرا وقتی برخی ها دشمن از آنها تعریف می کند به خود نمی آیند و دلیلش را نمی پرسند، اگر سران فتنه در تبعیت از ولایت صادق بودند وقتی اسرائیل و آمریکا از آنها تعریف و تمجید کرد باید می فهمیدند که کارشان ایراد دارد اما اختیار خود را به دست دشمن دادند.

حجت الاسلام خرسند در ادامه تاکید کرد: امت اسلام همواره در معرض فتنه ها قرار دارد و کسانی می توانند از فتنه ها بیرون روند و پیروز شوند که در چارچوب اطاعت از ولایت عمل کنند.

امام جمعه کازرون با اشاره به انتخابات مجلس نهم تصریح کرد: دشمن به انتخابات مجلس امید بسته و سرش به سنگ نمی خورد، باید خیلی هوشیار باشیم، دشمن در صدد مسموم کردن فضای انتخابات است و همه باید مراقب باشند.

وی گفت: اصولگرایانی که خود را زیر چتر اصولگرایی می دانند باید از اختلاف پرهیز کنند و اگر اختلافی دارند بر سر میز مذاکره آن را حل کنند نه با تریبون، اگر اصول یکی باشد بر سر مسائل فرعی می توان کنار آمد.

حجت الاسلام خرسند در پایان تاکید کرد: انتخابات مجلس شورای اسلامی بسیار حساس است و مقام معظم رهبری می خواهند انتخابات پر شور برگزار شود، باید عینک بد بینی را کنار گذاشت و تحت پرچم ولایت زمینه حضور گسترده مردم در پای صندوق های رای را فراهم کرد.


نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
سلام
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۳
0
0
از همين جا اعلام ميدارم: وضعيت دهقان امسال در بخش مركزي (شاپور) اصلاً خوب نيست. از دست اين آقا ناراضي هستيم و امسال ديگر به او راي نخواهيم داد. ما 4 سال پيش به خاطر اينكه از بخشمان بود برايش جان داديم و با شجاعت اعتراف مي كنيم از اينكار پشيمانيم پشيمانيم.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۱۷
اذان صبح
۰۴:۴۸:۴۳
طلوع افتاب
۰۶:۱۶:۲۹
اذان ظهر
۱۳:۰۰:۲۸
غروب آفتاب
۱۹:۴۳:۳۹
اذان مغرب
۲۰:۰۰:۴۵