پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۸۱۲۴
تعداد نظرات: ۱۷ نظر
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۰ - ۱۵:۰۵
خواهشمند است با عنايت به درج نامه تعدادي ازدانشجويان رشته پزشكي ورودي بهمن ماه سال 1387 اين واحد دانشگاهي در سايت آن خبرگزاري بذل لطف فرموده ترتيبي اتخاذ نماييد تا جوابيه ذيل جهت اطلاع آن دانشجويان محترم و همچنين تنوير افكار عمومي در آن سايت درج گردد
خواهشمند است با عنايت به درج نامه تعدادي ازدانشجويان رشته پزشكي ورودي بهمن ماه سال 1387 اين واحد دانشگاهي در سايت آن خبرگزاري بذل لطف فرموده ترتيبي اتخاذ نماييد تا جوابيه ذيل جهت اطلاع آن دانشجويان محترم و همچنين تنوير افكار عمومي در آن سايت درج گردد.

بي‏شك از مهمترين وظايف مطبوعات و خبرگزاري ها اطلاع رساني به مخاطبين خود و عامه مردم و طرح انتقادات و پيشنهادات مي‏باشد و نه اينكه جاي هيچگونه ترديدي نيست بلكه حق هم همين است، اما اي كاش وظيفه ديگر خود را هم به ياد داشته و فقط به فكر رفتارهاي ژورناليستي نبوده و كمي هم منصفانه عمل مي‏نمودند و تا اطلاعاتي به دست آنان مي‏افتاد بي‏محابا به بزرگ‏نمايي آن مبادرت ننموده و به يكباره سالها تلاش و مساعي بي دريغ را زير سؤال نبرده و موجبات دلسردي مسؤولين و دست اندركاران و دلتنگي مردم را فراهم نمي‏آوردند، به طور مثال در خصوص درج همين مطلب از طرف خبرگزاري محترم دانشجويي ايران « ايسنا» منطقه فارس، چنانچه ملاحظه گردد بخوبي مشخص است كه از ابتدا درج خبر تا پايان ، علاوه بر ذكر مطلب اصلي دانشجويان، چندين بار مطالب تكرار مي‏گردد. آيا اين براي بزرگ نمايي و يا مهم جلوه دادن موضوع نيست و يا درج همين مطلب توسط يكي از نشريات محلي شهرستان ، كه موضوع را با تيتر بسيار بزرگ و در صفحه اول و به عنوان تيتر اصلي هفته نامه درج مي نمايد، اما خبر راه اندازي بيمارستان همين دانشگاه را به عنوان تيتر فرعي با قلم بسيار كوچكتر در كنار همين مطلب مي آورد آن هم به صورت مبهم، چرا كه فقط كلمه «دانشگاه» را قيد مي نمايد؛ كدام دانشگاه!؟. و حتي در متن هم از عكسي استفاده مي كند كه پيشرفت بسيار كمي از ساخت بيمارستان را نشان مي دهد در صورتي كه امروز اين بيمارستان بيش از 60% پيشرفت فيزيكي دارد. و يا اينكه هيچكدام رعايت امانت را نكرده چنان حول بزرگ نمايي و مهم جلوه دادن موضوع هستند كه حتي نوشته هاي خود دانشجويان را هم تغيير مي‏دهند، به طور مثال دانشجويان بيان مي دارند كه خانواده هاي آنان ساليانه هزينه اي بالغ بر 5 الي 7 ميليون تومان مي پردازند اما اين موضوع توسط خبرگزاري و يا نشريه درج مي گردد « هر ترم هزينه اي بالغ بر 5 الي 7 ميليون تومان» كه اين خود شائبه اي ديگر براي مردم و مسؤولين ايجاد خواهد نمود، و يا اينكه مطلب را با مقدمه اي آغاز مي نمايد كه خود جاي تأسف و پاسخ جداگانه‏اي دارد. به هر حال به هر شكلي كه به اينگونه موارد بنگريم فرصتي است مغتنم تا از يك طرف به رفع اشكالات احتمالي پرداخته و از طرف ديگر به بيان گوشه‏اي از عملكردهاي انجام شده.

اما از اصل موضوع دور نشويم و قبل از آن اين را هم بيان نماييم كه دانشگاه آزاد و مسؤولين آن طرح مشكلات و خواسته‏ها و انتقادات و پيشنهادات را در هر زمينه اي حق دانشجويان عزيز دانسته و همواره در جهت رفع مشكلات و استفاده از نظرات مفيد كوشيده اند.

بي ترديد همانگونه كه در نامه دانشجويان هم آمده است حرفه پزشكي با سلامت و جان افراد سر و كار دارد، و به همين دليل است كه مدير يت اين واحد دانشگاهي همواره توجه خاصي به اين رشته تحصيلي داشته و از هيچ كوششي فرو گذار نبوده است، كه در ادامه به گوشه اي از اين تلاشها اشاره خواهد شد.

اما بهتر آن است تا از ابتدا و از تيتر بسيار غيرمنصفانه خبر شروع كنيم.

چگونه است دانشجوي عزيزي كه هنوز چند ماهي بيشتر نيست كه دوره فيزيوپاتولوژي خود را شروع كرده و هنوز يك سال ديگر به شروع بخش باليني (بيمارستاني) او باقيمانده اينگونه از آينده خود نااميد شده و ثمرة تلاشهاي آينده خود را بي‏تجربگي تلقي مي‏نمايد و نتيجه آن هم به خطر افتادن جان انسانها مي‏داند.

آيا تاكنون اين سؤال براي عزيزان پيش آمده است كه تا اين زمان چند نفر در همين رشته پزشكي واحد كازرون فارغ‏التحصيل شده‏اند، اگر بگوييم 540 نفر اغراق كه نكرده ايم هيچ، بلكه طبق اسناد و مدارك سخن گفته‏ايم.

آيا مي دانيد فقط در همين شهرستان كازرون بيش از 10 نفر از اين عزيزان مشغول طبابت بوده و از حازقترين‏ها هم هستند و مطب آنها هم از شلوغ ترين مطب‏ها و به حول و قوه الهي تاكنون هم براي هيچ يك از بيمارانشان مشكلي پيش نيامده بلكه بر عكس... ديگر از خيل عظيم اين فارغ التحصيلان كه هر كدام در گوشه‏اي از اين كشور يا مشغول ادامه تحصيل هستند و يا به طبابت مشغول و يا مديريت مراكز مهم را به عهده دارند مي‏گذريم.

آيا مي‏دانيد تاكنون چه تعداد از همين فارغ التحصيلان در دوره هاي تخصصي پذيرفته شده‏اند؟ همين بس كه در يكي دو سال گذشته تعداد بيش از 10 نفر در دوره رزيدنتي رشته هاي داخلي، پوست، زنان، جراحي، بيهوشي و اورولوژي پذيرفته شده و اگر معيار ارزشيابي در دوره هاي باليني قبولي در آزمون جامع پيش كارورزي بدانيم خوشبختانه همه ساله علاوه بر اينكه اكثريت مطلق دانشجويان در اين آزمون نمره قابل قبول و بالايي را كسب مي نمايند موفق به كسب سهميه يك درصدي براي ورود مستقيم به دوره تخصصي هم مي‏شوند.

آيا مي‏دانيد دانشجويان اين واحد در آزمون هاي علوم پايه و پره‏انترني همواره رتبه‏هاي برتر را در بين دانشگاه هاي سراسري و آزاد كسب نموده و مي‏نمايند.

اينها نشانة چيست؟! نشانه بي برنامگي مسؤولين است؟ عدم توانايي، بي علاقگي و بي توجهي اساتيد محترم و زحمتكش است؟! چگونه حاضريم هنوز شروع نكرده، يك عمر زحمت و تلاش استاداني كه آنگونه پزشكاني را تربيت نموده اند به باد انتقاد و بي‏توجهي بگيريم. آيا اينها نشانه كمبود فضاي آموزشي و يا امكانات در بخش باليني و بي‏توجهي بيمارستانهاي طرف قرارداد است.

البته مسؤولين دانشگاه هميشه به اين امر اعتراف داشته و دارند كه برنامه ريزي مدوّن و به روز، امكانات ايده‏آل، استادان برجسته و بيمارستانهاي مجهز حق دانشجويان تلاشگر است و همواره در اين مسير گام برداشته و برخواهند داشت.

- درخصوص نبود فضاهاي آموزشي كافي در بخش باليني شيراز بايستي به اين نكته اشاره كرد كه مسؤولين واحد هم نيز به اين مسأله واقفند كه اين فضاها در شأن و منزلت دانشجويان رشته پزشكي نيست اما چه بايد كرد؟! مديريت واحد در اين زمينه هم بيكار ننشسته و علاوه بر تغيير دادن همان ساختمان استيجاري به فكر احداث ساختمان مستقل دفتر دانشكده پزشكي در شيراز بوده كه به حول و قوه الهي بزودي پروانه ساخت آن با پرداخت نزديك به 500 ميليون ريال تهيه شده و در زميني به مساحت 2500 مترمربع با پيشبينيهاي لازم براي فضاي آموزشي، اداري، كلينيك درماني و حتي خوابگاه دانشجويي با زيربناي 4500 مترمربع احداث خواهد گرديد. علاوه براين رياست واحد به محض شروع كار خود، ساختمان 3 طبقهاي كه براي بخش مديريت دانشگاه آماده شده بود به دانشكده پزشكي، پرستاري و مامايي اختصاص داده كه در نوع خود قابل توجه ميباشد، در صورتيكه قبلاً دفتر همين دانشكده در يك زيرزمين بوده است.

در مورد كمبود تعداد اعضاء هيأتعلمي هم بايد به اين نكته اشاره نمود كه براي اولين بار و بعد از 24 سال كه از تأسيس اين رشته در اين واحد ميگذرد طي يكسال گذشته بيش از 20 نفر عضو هيأتعلمي به صورت نيمهوقت استخدام شدهاند و چنانچه دانشجويان عزيز به فراخوان ارائه شده توسط واحد مراجعه نمايند ملاحظه خواهند كرد كه علاوه بر تعداد فوقالذكر مسئولين واحد در صدد استخدام 14 نفر عضوهيأت‏علمي تماموقت با تخصصهاي مختلف هستند، مضافاً به اينكه علاوه بر اين عزيزان تعداد زيادي از اساتيد حقالتدريس مجرب نيز دعوت به همكاري شدهاند، و واحد در صدد رايزني با دانشگاه علومپزشكي استان براي تأمين نيروهاي متخصص پزشكي است تا بتوانند طرح خود را در بيمارستان آموزشي امام علي (ع) واحد كازرون به انجام برسانند

- درخصوص بيمارستانهاي طرف قرارداد دانشگاه بايستي يادآور شد كه با توجه به تأكيدات رياست واحد  براي اولين بار علاوه بر بيمارستان شهيدبهشتي كه به دليل كثرت و تنوع بيماران مراجعه كننده- كه از جمله  ويژگيهاي يك بيمارستان خوب آموزشي است- ، با بيمارستانهاي مطرح ديگر شيراز از جمله بيمارستان MRI ، علياصغر(س)، زينبيه، شهيدحجازي، خدادوست و همچنين بيمارستان وليعصر(عج) كازرون نيز قرارداد بسته شده و همچنين به مسؤولين گروه باليني هم اعلام گرديده دانشگاه با هر بيمارستاني كه بتواند به آموزش باليني دانشجويان كمك كند قرارداد خواهد بست.

- در زمينه ارائه دروس و ساختار آموزشي در مقاطع مختلف رشته پزشكي (علومپايه و باليني) بايستي به اطلاع برساند كه ارائه دروس براساس آئيننامههاي مصوب و مورد تأييد وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشكي است و مدارك مستند نيز موجود مي‏باشد و در خصوص ارائه درس نشانه شناسي پزشكي هم دوره مدون نشانه شناسي عملي براي اولين بار براي دانشجويان ترم آخر فيزيوپاتولوژي، قبل از ورود به بخش‏هاي باليني اجرا گرديده و از طرفي بخش باليني مسموميت ها كه مبحث كاربردي و اساسي پزشكي قانوني مورد نياز دانشجويان مي‏باشد براي دانشجويان اينترن برگزار مي‏گردد در مورد دروس پزشكي قانوني و اخلاق پزشكي به اطلاع دانشجويان مي رساند با توجه به اينكه اين دروس پيشنياز ندارد مي‏تواند در دوره فيزيوپاتولوژي يا پيش كارورزي بر حسب نظر گروه باليني ارائه ‏شود.

- دانشجويان گرامي و والدين محترمشان مستحضر هستند كه دانشگاهآزاداسلامي يك مؤسسه آموزشي غيرانتفاعي است و منبع تأمين كننده هزينه اعم از آموزشي، پژوهشي، خدماتي و رفاهي دانشگاه از شهريه پرداختي دانشجويان مي‏باشد و حتماً دانشجويان و خانوادههاي گرامي ايشان از نحوه تحصيل در اين دانشگاه اطلاع كامل داشته اند كه اين دانشگاه را براي ادامه تحصيل انتخاب نمودهاند، به هر حال لازم به يادآوري است كه فقط در سال 89 بالغ بر 3 ميليارد ريال به منظور آموزش باليني دانشجويان رشته پزشكي و مبلغ 80 ميليارد ريال براي احداث بيمارستان آموزشي امامعلي(ع) پرداخت گرديده كه اين علاوه بر ساير هزينههاي آموزشي و پژوهشي است كه براي دانشجويان رشته پزشكي هزينه شده است.

- اما همانگونه كه در ابتدا آمد اينك به گوشههايي از تلاشها و مساعي رياست و مجموعه دانشگاهآزاداسلامي واحد كازرون در طول يكسال و هفت ماه گذشته خواهيم پرداخت كه همه و همه نشانه توجه و عنايت خاص واحد به مسأله پزشكي و دانشجويان اين رشته بوده است.

- منظم نمودن برنامه بخشهاي باليني دانشجويان.

- اجراي دقيق قوانين و مقررات آموزشي براساس آئيننامههاي وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشكي.

- برنامهريزي منظم جهت برگزاري دروس فيزيوپاتولوژي.

- مستندسازي و برنامهريزي منظم به منظور برگزاري امتحانات فيزيوپاتولوژي و باليني براساس فرمول ارزشيابي كوريكولوم وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشكي.

- تشكيل جلسات متعدد با مديران گروههاي آموزش باليني جهت بررسي و رفع مشكلات مربوط به اجراي كوريكولوم و تدوين طرح درس براي گروه هاي مختلف آموزشي به صورت بومي در دانشكده.

- برگزاري امتحان OSCE و تحليل نتايج آن.

- برگزاري امتحان مقدماتي المپياد دانشجويان پزشكي به صورت مستقل در دانشكده.

- تأكيد بر سرعت هرچه بيشتر در روند ساخت بيمارستان آموزشي امامعلي (ع) در كازرون در طول يكسال و نيم گذشته و پيشرفت 60 درصدي آن.

- اختصاص ساختماني مستقل در مجموعه واحد به دانشكده پزشكي، پرستاري و مامايي و تجهيز كلاسهاي مربوطه به امكانات سمعي و بصري.

- خريداري امكانات موردنياز كه در اينجا فقط به يك قلم آن اشاره ميشود. خريد ست كامل مولاژ به مبلغ 17 ميليون تومان.

- برگزاري جلسات پرسش و پاسخ با حضور مسؤولين دانشگاه.

- تدوين و اجراي اصول (EDO) براي اولين بار در دانشكده پزشكي و اجراي اصول زيربنايي آن از جمله برگزاري كميته هاي مشورتي دانشجويي، كميته تحقيقات دانشجويي ، كميته تدوين طرح درس و اجراي كارگاه هاي توانمندي استادان ، آمادگي المپياد دانشجويي براي دانشجويان منتخب المپياد و در نهايت تشكيل كارگاه مهارتهاي باليني و اجراي مدون كلاسهاي مربوطه و ....

در خاتمه لازم به يادآوري است كه مسؤولين اين واحد دانشگاهي رجاء واثق دارند، علي‏رغم اقدامات انجام شده در طول يك سال و هفت ماه گذشته باز هم كمبودها و كاستيهاي بسياري در اين خصوص وجود دارد اما همچون گذشته سعي خواهند داشت با استفاده از نقطه نظرات و پيشنهادات دانشجويان، استادان و متخصصين مربوطه بستر آموزش باليني مناسبتري را فراهم و در جهت ارتقاء كيفي آموزش و پژوهش تلاش نمايند تا ان‏شاءالله دانشجويان بتوانند با آرامش كامل و به دور از نگراني و تشويش خاطر با دستي پر دوره تحصيلي خود را به اتمام رسانيده و خود را براي خدمت به ميهن اسلامي و مردم عزيز و شريف كشورمان ايران سربلند آماده سازند.

لازم به ذكر است كه اسناد و مدارك مستند درخصوص هر يك از ادعاهاي فوق در دانشگاه موجود بوده و دانشگاه افتخار دارد آن را در معرض ديد دانشجويان عزيز، والدين گرامي دانشجويان، مطبوعات و يا هر فرد علاقهمند ديگري قرار دهد.

 

دانشگاه آزاد اسلامي- واحد كازرون

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱۷
zare
|
-
|
۲۰:۰۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۷
3
0
فرزندم در رشته پزشكي كازرون سال پنجم تحصيل مي كند خوشبختانه رتبه اول كلاس مي باشد علي رغم مشكل بضاعت مالي از دانشگاه ازاد كازرون بخصوص مسئولين ان راضي هستيم انتقاد دانشجويان را وارد نمي دانم دانشگاه ازاد كازرون رايكي از بهترين دانشگاهاي ايران مي دانم زيرا خودم در دانشگاه اهواز و اروميه درس خوانده ام و اين ادعا را به گزاف نمي گويم . نمك نشناسي هم اندازه اي دارد .
احمد
|
-
|
۲۰:۲۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۷
1
4
اقای رییس دانشگاه جواب بده که فرماندارپیشین چگونه بامدرک لیسانس فیزیک شداستاددردانشگاه
علی
|
-
|
۲۰:۲۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۷
0
4
باسلام
بله دانشجوها وخانواده هاشون میدونن چه مبالغ سرسام اوری ازدانشجوها میگیرد
احمد
|
-
|
۱۸:۳۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۸
0
4
باسلام
پدربزرگواری که بالا گفتی نمک نشناسی هم اندازه ای دارد بعدهم گفتی مشکل بضاعت مالی داری
سالانه 5تاهفت ملیون دادن میدونی یعنی چی
من میگم شما یه کارمند هستید که ماهینه 800هزارتومان میگری که تویکسال میشه9.5ملیون(اگه 800هزارتومان بگیری که وقتی نوشتی بضاعت مالی دارم شاید نگیری این مقداررو)ماهی 9.5حقوق گرفتن و6الی 7ملیون روبابت دانشگاه دادن میدونی یعنی چه دیگه ازکجا میاری خرج میکنی.تازه اگه یک یا دودانشجوی دیگرهم داشته باشی واویلاست اگه دانش اموزهم داشته باشی
پدرجان یعنی بااون 2الی3ملیون باقیمانده میتونی زندگی خانوادت رواداره کنی
ایامیتونی نیازهای فرزندانت روتامین کنی ویک زندگی که شخصیت وکرامت فرزندانت روحفظ کنه براشون مهیاکنی
پدرجان چراوقتی نفرازدانشجوها بعضی دردها ورنجهاشون رو نوشتن نمک نشناس خوندید
ناشناس
|
-
|
۰۹:۴۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۹
2
1
با سلام
رياست محترم دانشگاه به نظر شما ايا نبايد اين نكته را فراموش كرد كه اين دانشجويان پذيرش دانشگاه كازرون ميباشند لذا بايد تمام دوره تحصيل انها در كازرون باشد اگر دوره بعد از علوم پايه را نيز در شهر كازرون بگذرانند خيلي از اين اعتراض ها بر داشته ميشود وفشار مالي كه به خانواده هاي انها وارد ميشود {خوراك پوشاك ومحل ااسكان در شهر شيراز}كمتر ميشود وراحت تر ميتوانند شهريه هارا پرداخت كنند
ناشناس
|
United States
|
۰۸:۳۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۱
2
2
سلام چرا تمام بودجه رشته های دیگر دانشگاهی به رشته پزشکی پزشکی تزریق میشود تا این رشته حفظ شود؟؟؟؟؟؟
خیلی نا عادلانه هست که برای تبلیغ دانشگاه را به خاطر رشته پزشکی ورشکسته کردید آقای رئیس
قاصدک
|
United States
|
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۱
1
2
سلام آقای رئیس شما که دوماهه دیگه بیشتر رئیس نیستید.
چه آقای دهقان ناصرآبادی نماینده باشد چه شخص دیگه صددر صد رفتنی هستی پس یک کاری کن تا پشت سرت دعای خیر باشه نه مثل رئیسهای قبل بعد از رفتن با بدی ازتون یاد بشه موفق باشی
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۳
0
1
ذانشگاه آزاد پزشکی سیستم آموزشیش غلط هست خالا فرقی نداره تهران باشه یا کازون ! دانشجو حق اعتراض داره مخصموصا که این همه پول میدیم مسئولین طلبکار هم هستند و هیچ امتیازی نداره!حتما یه چیزی هست مث اعتراض کردن و حالا شما چرا انفد سنگ وزارت بهداشت را به سینه میزنی؟این همه حق و نا حق میشه به منافع خودمون که میرسه راهمون عوض میشه؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
1
1
من منتظرجواب کنکور ازادم هستم پزشکی کازرون زدم اماواقعا گیج شدم اخرحرف کیوبایدباورکردمن دوست دارمپزشک بشم امانه به هر قیمتی
محمدرضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۳
0
1
من دانشجوی پرستاری هستم ازسطح دانشگاه راضی هستم. ولی مخارج ان خیلی زیاد است
سینا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
0
1
من هم دانشجوی دامپزشکی کازرون هستم از امکانات ضعیف شهری و فرهنگ پایین شهر بسایر ناراضی هستم و جز پشیمانی چیزی برای گفتن ندارم
سارا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۱
0
1
سلام

من میخوام دانشگاه کازرون ثبت نام کنم دارم گیج میشم حالا خوبه یا نه؟؟؟؟؟

من بـــــــــــایــــــــــد چیکار کنم؟؟؟

بیام یا نیام؟؟؟؟
مریم فارسی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
0
0
با سلام.سوال بنده هیچ ربطی به مساعل مطرح شده ندارد.یک سوال دارم و عاجزانه خواهش میکنم هر کس میدونه جواب بده.بنده امسال کنکور شرکت کردم و رتبه 2908 منطقه 2 رو اوردم.با هزار امید منتظر قبولی در پزشکی ازاد بودم که هیچ جا قبول نشدم.فرصت درس خوندن ندارم و 2 سال تلاشم به باد فنا رفته.ایا امسال هم دانشگاه تکمیل ظرفیت پزشکی داره یا نه.هر کی خببر داره جواب بده.واقعا برام حیاتیه.مسعولین خواهشا جواب به میلم بفرسستید.م،
Pegah
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۱
0
0
سلام خسته نباشيد.ميخواستم بدونم دانشجوهاي واحد كازرون استاجري و انترني رو فقط در بيمارستانهاي شيراز هستند.و بعد از فيزيوپات كاملا شيراز ميان؟!!!
یاس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۲
0
0
دانشگاه فوق العاده بدی هست نیاین۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰
شکوفه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۷
0
0
میخواستم بدونم من با رتبه 49000منطقه یک میتونم ورودی بهمن پزشکی ثبت نام کنم .خواهش میکنم هر که میدونه جواب بده
مصطفی مزارعی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۵
0
0
به نظر من به خرجش می ارزه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۰۹
اذان صبح
۰۵:۳۶:۵۳
طلوع افتاب
۰۶:۵۶:۵۷
اذان ظهر
۱۳:۰۸:۴۶
غروب آفتاب
۱۹:۱۹:۵۰
اذان مغرب
۱۹:۳۵:۵۲