پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۸۱۰۷
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۰ - ۰۰:۵۰
علی اسدزاده

بازهم فصل انتخابات، فصل بهار حضور، حضور باشكوه و با صلابت، حضور پُر شور و نشاط، حضور قوت بخش و دشمن شكن، حضور نويد بخش و اميدوار كننده، حضور آگاهي بخش و بيدار كننده، حضور براي آينده بهتر، براي پيشرفت و توسعه در موقعيت تحريم­هاي استكبار جهاني و جنگ نرم و سرد و تهديد به جنگ سخت، حضور براي مقاومت و پايداري، حضور براي نمايش بزرگ واقعي و معقول دمكراسي، حضور براي تجلي مردم سالاري ديني.

اين روزها؛  بيشترين سؤال اين است كه چه كساني براي كانديداتوري نمايندگي مجلس نام نويسي كرده­‌اند؟

هفته گذشته طبق برنامه روز شمار برگزاري انتخابات نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي، هفته ثبت نام كساني بود كه قصد دارند كانديداي نمايندگي اين دوره مجلس شوراي اسلامي شوند و پس از طي مراحل بررسي صلاحيت­ها از طرف هيأت­هاي اجرايي و نظارت شوراي نگهبان، در صورت تأييد و احراز صلاحيت شدن، با معرفي بيشتر و بهتر خود به مردم و بيان صلاحيت­ها، قوت­ها و توانايي­هاي مناسب بالقوه وبالفعل خود، براي بدوش گرفتن بار سنگين مسئوليت و رسالت نمايندگي مردم در مجلس كه مهمترين و اصلي ترين وضايف آن دو چيز است:

1- قانون­گذاري

2- نظارت بر حُسن اجراي قانون و روند اجرايي كشور و از اين طريق خود را در معرض انتخاب مردم قرار دهند.

پس فعلا، بعضي از كساني كه علي الظاهر خود را واجد شرايط ابتدايي و اوليه براي اين مهم مي­دانسته­اند، با مراجعه به فرمانداري­ها و ارائه مدارك لازم ثبت نام نموده­اند.

اميد است كه همانند دوره­هاي گذشته نباشد كه متأسفانه از بعضي افرادي كه حائز شرايط لازم و مدارك كافي نبوده­اند ثبت نام به عمل مي­آمد و بعد در مرحله­ي بررسي، به علت عدم شرايط اوليه يا نقص پرونده، ثبت نام آنها مورد قبول واقع نمي­شد و بدخواهان آمار آنها را به رد صلاحيت شده­گان اضافه مي­كردند و عملا مورد بهره­ برداري رسانه­هاي بيگانه قرار مي­گرفتند.

از يك طرف جاي خوشحالي است كه در هر حوزه­ي انتخابيه چندين برابر مورد نياز ثبت نام كرده­اند و ميدان انتخاب باز و انتخاب كننده در برابر گزينه­هاي متعدد و متنوع قرار دارد تا بهترين را انتخاب كند.

براي مثال در شهرستان كازرون براي انتخاب يك نماينده، چهارده نفر ثبت نام كرده­اند و از طرف ديگر بسيار جاي تأسف است كه بسياري از آنان كه حائز شرايط لازم و گاهي بالاتر از بعضي ثبت نام كننده­ها هستند و حاضر به حضور در اين مرحله نشده­اند و اين يك عيب بزرگ است كه صاحب منصبان و صاحبان فكر و انديشه بايد براي برطرف كردن موانعي كه بعضا مربوط به ساز و كار انتخابات نمي­باشد و در روند سي و چند انتخاباتي كه انجام گرفته است وارد وجزء عرف انتخابات گرديده است و بعضي هم مربوط به سازكار انتخابات است، بايد فكري كنند و بيانديشند و با بررسي­هاي كارشناسانه، سازو كاري مناسب كه بتواند انتخابات را از آسيب­ها و موانعي كه وجود دارد بر حذر دارد و انتخاباتهاي بعدي سالم­تر و هر دفعه شأنيت بيشتري  با اين نظام مقدس اسلامي پيدا كند، ارائه نمايند.

كه در حوصله اين مجال براي پرداختن به آسيبها و انحرافها در روند انتخابات نيست.

ولي با توجه به هشدار امير مومنان علي بن ابي طالب(ع) در نامه معروفش به كارگزار آذربايجان كه فرمود: »مبادا بپنداري حكومتي كه به تو سپرده شده است طعمه و شكاري است كه به چنگ آورده­اي؟ خير، امانتي است كه بر گردنت نهاده شده است و تو تحت نظارت مقام بالاتري هستي و نمي­تواني به استبداد و دلخواه در ميان مردم رفتار كني«(نامه 5 نحج البلاغه) آري از منظر مردم سالاري ديني قدرت سياسي تنها يك امانت است و نه سفره­ي برخورداري­هاست

حرف ما در اين مرحله با افراد محترمي است كه در اين عرصه به عنوان كانديداهاي نمايندگي مجلس حضور پيدا كردند و كساني كه بايد حضور پيدا مي­كردند و كساني يا احزابي كه وظيفه داشتند قبلا طرح و برنامه­اي در اين رابطه داشته باشند و كوتاهي كردند اين است كه به نظر نگارنده به عنوان شاگردي بسيار كوچك در مكتب بزرگ و جامع اسلام كه آنچه سالياني دراز از پاي منبر علمائي جليل القدر و تريبون فضلا و دانشمنداني ازاين مكتب ياد گرفته در اين رابطه اينست كه شركت در انتخابات در اين نظام مقدس براي تعيين قانون گذاران و كار گزاران و مسئولين رده بالاي نظام يك وظيفه ملي، انقلابي و شرعي است و انجام اين وظيفه يك كار سياسي و عبادي است بنابراين اولا شركت ما بايد به قصد قربت باشد دوما، همانطور كه انتخاب كنندگان از اين منظر بايد تحقيق كنند فرد اصلح در بين كانديداها بشناسند و به اصلح رأي بدهند و در اين مصاف قوم و خويش، شهري و روستايي و... اصلا قابل قبول نيست كساني هم كه نام نويسي كرده­اند، بايد خود را فرد شايسته و توانمند از لحاظ خصوصيات فردي، در راس همه از لحاظ ايمان تقوا تقيد و تعهد به اسلام و احكام نوراني آن و نظام جمهوري اسلامي ولايت فقيه داشته باشند و الان فرصت دارند نسبت به بقيه كساني كه ثبت نام كرده­اند خود را بسنجند اگر  از لحاظ داشتن صلاحيت­ها و توانايي­ها براي انجام وظايف اصلي نمايندگي مجلس كه قانون گذاري است آن هم قوانيني كه بايد بايد جامع و مانع باشد، كه كار هر كسي هم نيست و نظارت علمي و قاطع بر حسن اجراي آن قوانين و نغلطيدن در ورطه معاملات و مُماشات ... نهراسيدن ار تهديدات دشمنان و تطميع نشدن در برابر زرق و برق­هاي دنيا ... از ديگران بالاتر است و در يك كلام اگر بين خود و خدا، خود را اصلح از آنان ديد، بماند و تا آخر با تمام تلاش در چهار چوب شرع و عقل براي شناساندن خود و جلب آراء مردم فعاليت كند و رقابتي منطقي، جدي و بدون تخريب ديگران داشته باشد زيرا كه عين وظيفه ديني ،ملي و انقلابي اوست ولي اگر غير از اين بود به خدا پناه ببرد و ميدان را به رقيب اصلح بسپارد، در غير اين صورت مديون خدا و خلق خدا و خون شهدا خواهد بود.


نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۰۱:۵۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۲
0
0
آقای اسد زاده اگر از این غیر مستقیم تر هم نیش می زدید، باز هم جهت نوک پیکانتان قابل شناسایی بود.
بابک
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۲
0
1
کاملا موافقم
ایشالا این دوره نمایندمون تو لیست سیاه حضور غیاب نباشه، تو فکر پست و سمت بعد از تموم شدن دوره اش نباشه، تو فکر هدیه و دست و پا زدن واسه قدرت نباشه
ما که هر دوره واسه مهر کردن شناسنامه رفتیم پای صندوق ولی این دفعه به حق رای میدم.
یه سری به www.drhoushmand.ir بزنید.
htan
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۵
0
0
میشود اسامی را بگویید؟‏‏
آقای محمدصادقی‏
آقای دهقان‏
دیگر عزیزان
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۲۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۵
0
0
ببخشید وقاحت با ح نوشته می شود یا با ه؟؟!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۷:۴۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۹
0
0
انتخابات انخابی است بر انتخاب شما
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۱۷
اذان صبح
۰۴:۴۸:۴۳
طلوع افتاب
۰۶:۱۶:۲۹
اذان ظهر
۱۳:۰۰:۲۸
غروب آفتاب
۱۹:۴۳:۳۹
اذان مغرب
۲۰:۰۰:۴۵