پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۷۹۷۳
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۰ - ۱۱:۵۲
به گزارش کازرون نما به نقل شمال پرس رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان قائمشهر از برگزاری یادواره " سلمان فارسی" یار و صحابه نزدیک فارسی زبان پیامبر )ص) در قائمشهر خبرداد و گفت: تاکنون یادواره برای این شخصیت ملی و مذهبی کشور در مازندران برگزار نشده است .

به گزارش کازرون نما به نقل شمال پرس رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان قائمشهر از برگزاری یادواره " سلمان فارسی" یار و صحابه نزدیک فارسی زبان پیامبر )ص) در قائمشهر خبرداد و گفت: تاکنون یادواره برای این شخصیت ملی و مذهبی کشور در مازندران برگزار نشده است .

حجت الاسلام " عبدالعلی علی تبار" با اشاره به در پیش بودن سالروز وفات این شخصیت گفت: همزمان با سالروز وفات سلمان فارسی در هشتم صفر امسال مراسم گرامیداشت این شخصیت در قائمشهر برگزار خواهد شد .

وی از برگزاری باشکوه نخستین یادواره استانی سلمان فارسی در قائمشهر خبرداد و گفت: با هماهنگی های صورت گرفته با امام جمعه قائمشهر از سخنران کشوری برای این مراسم دعوت می شود .

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان قائمشهر از سلمان فارسی تنها یار فارسی زبان پیامبر اکرم نام برد و گفت:

سلمان فارسی یا روزبه از صحابه ایرانی مشهور محمد، پیامبر اسلام بود که محمد او را از اهل بیت خواند. ولی بدلایل این شخصیت معروف ایرانی به جامعه معرفی نشده است .

وی با تاکید بر نبوغ علمی فارسی زبانان و ایرانیان عنوان کرد: سلمان فارسی

از مشاوران محمد، از جمله طراح اصلی حفر خندق در جنگ خندق بوده‌است.

به گفته علی تبار این شخصیت چنان مورد علاقه رسول ا… قرار گرفت که سلمان محمدیش نامیدند براساس گفته مورخان وفات سلمان فارسی (صحابه معروف و بلند آوازه رسول خدا (ص) که عمری دراز و توان فرسا داشت) را هشتم صفر سال 36 قمری اعلام کرده اند .

قبر این شخصیت در مدائن نزدیک بغداد قرار دارد.

"ابراهیم صمدی" مسئول کانون فرهنگی هنری تبلیغی اداره تبلیغات اسلامی قائمشهر و معاون دانشگاه علمی کاربردی که پیشنهاد دهنده این طرح بود نیز گفت: برای شخصیتهای ایرانی که زحمات بسیاری برای اسلام کشیده اند از جمله سلمان فارسی که طراح حفر خندق در جنگ بود بسیار حائز اهمیت است .

وی ادامه داد : پیشنهاد برگزاری مراسم در تجلیل از شخصیت سلمان فارسی سال گذشته از سوی بنده ارائه شد که منتج به برگزاری مراسم نشد.

وی گفت:برگزاری مراسمی در خصوص شخصیت بزرگ این فرد در صورت اینکه همراه با ارائه مقاله از سوی دانش آموزان, دانشجویان و فرهیختگان باشد بسیار موثر در شناساندن این شخصیت به جامعه خواهد بود.

مدیر آموزش و پرورش قائمشهر نیز در ادامه این مراسم گفت: برگزاری یادواره سلمان فارسی حرکت قابل توجه ای است که منجر به احیاء و توسعه فرهنگی دینی و ملی می شود.

" محمد حسین امیری" ادامه داد: سلمان فارسی از افتخارات جهان اسلام و مسلمین است و ایرانیان افتخار می کنند از نسل افرادی همچون سلمان هستند.

وی تصریح کرد: آموزش و پرورش قائمشهر آمادگی خود را برگزاری و حمایت از این یادواره اعلام می کند.

رییس فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان قائمشهر نیزخواستار برگزاری مراسمی تحت عنوان یادواره در سال اول برگزاری گرامیداشت سلمان فارسی شد و گفت: با توجه به اندک بودن زمان برگزاری مراسم امسال فرصت برای فراخوان و ارائه مقاله اندک است.

صادق زارعی ادامه داد: در سال های آتی با برنامه ریزی های بلند مدت قادر به انجام همایشها و کنگره های وسیعتری از این شخصیت را خواهیم داشت.

رییس فرهنگ وارشاد اسلامی قائمشهر پیشنهاد همکاری این اداره برای چاپ کتاب مقالات همایش و کنگره سلمان فارسی را ارائه کرد و گفت: این اداره همکاری های لازم برای شناخت هر چه بیشتر این شخصیت در جامعه را اعمال می کند.

رحیمی نماینده شهرداری قائمشهر حاضر در این جلسه پیشنهاد ساخت المان و نامگذاری خیابانی به نام سلمان فارسی در صورت تصویب شورای اسلامی شهر را داد .

خرسندی نماینده فرماندهی سپاه قائمشهر نیز از آمادگی این نهاد برای لینک کردن مطلب سلمان فارسی در سایت نفار سر و و بلاگ نویسان سپاه را ارائه داد .

وی ادامه داد: سپاه آمادگی دارد تا مسابقه ای با موضوعیت سلمان فارسی را انجام دهد تا موجب شناساندن این شخصیت در جامعه شود .

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۷
اذان صبح
۰۴:۵۹:۵۰
طلوع افتاب
۰۶:۲۵:۰۶
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۳۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۷:۱۸
اذان مغرب
۱۹:۵۴:۰۳