پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۷۸۲۳
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۰ - ۰۹:۱۹
به گزارش کازرون نما به نقل از خبرگزاری مهر با وجود اینکه طی چند روز اخیر در استان فارس بارشهایی صورت گرفت اما این بارندگیها برای جاری شدن آب در پریشان بی تاثیر بود و دردی از خشکی پریشان دوا نکرد.

به گزارش خبرنگار مهر، چشمه بنگ تنها چشمه باقی مانده در دریاچه پریشان که در آن مقدار کمی آب وجود داشت طی مدت اخیر به دلیل عدم بارش باران خشک شد و به دنبال آن تنها امیدی که برای احیای دریاچه وجود داشت نیز از بین رفت.

اما در این میان طی چند روز گذشته شاهد بارشهای به نسبت خوبی در استان فارس بودیم که انتظار می رفت با این بارندگی مقادیر کمی آب در دریاچه پریشان جمع شود اما اینگونه نشد و به نظر می رسد که گلوی دریاچه آنقدر خشک است که با این بارندگیها سیراب نخواهد شد.

دبیر موسسه 13 فروردین در این خصوص به خبرنگار مهر گفت: در این چند مدت میزان بارندگی در شرق شهرستان کازرون حدود هشت میلی متر بوده و در مناطق غرب این شهرستان بارش زیادتر بوده است.

دریاچه پریشان

علی اکبرکاظمینی افزود: با وجود اینکه شاهد بارشهای خوبی در کازرون بوده ایم اما این بارندگی برای جاری شدن آب در دریاچه پریشان قابل توجه نبوده و همچنان دریاچه خشک است.

وی با بیان اینکه با این بارشهای فقط زمین خیس می شود، اظهار داشت: در صورتیکه میانگین بارش در این شهرستان به 100 میلی متر برسد آن وقت می توان به جاری شدن آب در پریشان امیدوار بود.

دبیر موسسه 13 فروردین ادامه داد: تا زمانیکه از کوهستانهای اطراف دریاچه سیلاب جاری نشود این دریاچه احیا و پرآب نخواهد شد


نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۳۱
اذان صبح
۰۵:۰۸:۲۲
طلوع افتاب
۰۶:۳۲:۰۲
اذان ظهر
۱۳:۰۲:۵۳
غروب آفتاب
۱۹:۳۲:۵۸
اذان مغرب
۱۹:۴۹:۲۹