پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۷۸۱۰
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۰ - ۱۷:۴۸
امام جمعه موقت کازرون:
به گزارش خبرنگار کازرون نما، حجت‌الاسلام محمود صحرایی در خطبه‌های نماز جمعه امروز کازرون ضمن اشاره به مناسبت‌های هفته آینده بیان داشت: همایش بزرگ سوسنگرد که دلاوران شهرستان کازرون در آزادسازی آن از خود حماسه‌های بزرگی آفریدند، در هفته پیش رو در این شهرستان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار کازرون نما، حجت‌الاسلام محمود صحرایی در خطبه‌های نماز جمعه امروز کازرون با تسلیت سالروز شهادت امام محمد باقر (ع) اظهار داشت: در زمان آن حضرت اهل سنت وامدار شیعه شدند و جزو شاگردان ایشان قرار گرفتند.

وی افزود: رسالت الهی در هر زمان معنا و مفهوم ویژه خود را دارد و این رسالت در رفتار سیاسی اجتماعی اهل بیت (ع) در زمان‌های مختلف متفاوت مشاهده می‌شود.

خطیب جمعه موقت کازرون به آغاز فروپاشی آمریکا و نظام سرمایه‌داری اشاره کرد و گفت: امروزه به لطف خدا نظام استکباری و سرمایه‌داری در حال فرو پاشیدن است و فرعونیان زمانه در دام‌های پلید خود گرفتار شده‌اند و به ذلت و خواری افتاده‌اند.

صحرایی خطاب به دانش‌آموزان و دانشجویان تصریح کرد: هم‌اینکه نهضت علمی دانش‌آموزان و دانشجویان که با الگوگیری از مکتب شیعه و امام باقر (ع) به عنوان یک رسالت الهی سرلوحه کار خود قرار می‌دهید یک عبادت است و اگر موجب اعتلای نظام اسلامی شود، جهاد به شمار می‌رود.

وی در ادامه خداترس بودن جوان و از دیگران نهراسیدن را دو شرط دانش‌افزایی و طالبان علم دانست و خاطرنشان کرد: دانشمندی که خداترس باشد، دانش خود را در معرض بندگان خدا قرار می‌دهد.

امام جمعه موقت کازرون بزرگداشت روز 13 آبان توسط معلمان، دانش‌آموزان و دانشجویان که مراسم متنوعی به این منظور اجرا می‌کنند را از مصادیق تقوای الهی دانست و اضافه کرد: در 13 آبان سال‌های 43 و 57 وقایع عظیم از جمله تسخیر لانه جاسوسی توسط دانشجویان پیرو خط امام، به شهادت رسیدن تعداد بسیاری از دانش‌آموزان و دانشجویان توسط رژیم خبیث پهلوی در سال 57 و همچنین تبعید امام به دنبال افشای مصوبه مصونیت قضایی آمریکا‌یی‌ها، به ترکیه در 13 آبان سال 1343 بود.

صحرایی در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به دانش‌آموزان و دانشجویان گفت: دانش‌آموزان و دانشجویان در سال 57 با شهادت خود درس بزرگی به جوانان بعد از خودشان دادند که نمونه آن شهید فهمیده در جبهه جنگ و دیگر دانش‌آموزان که از مدرسه به طور مستقیم به جبهه می‌رفتند و امروزه شهادت آن دانش‌آموزان باید برای شما الگو باشد.

وی ادامه داد: به برکت انقلاب اسلامی و شما مردم غیور بیداری اسلامی در سراسر جهان اسلام رخ داده است.

خطیب موقت جمعه کازرون همچنین به مناسبت‌های دیگر هفته آینده اشاره کرد و بیان داشت: همایش بزرگ سوسنگرد که دلاوران شهرستان کازرون در آزادسازی آن از خود حماسه‌های بزرگی آفریدند، در هفته پیش رو در این شهرستان برگزار می‌شود.

صحرایی در ادامه بیان کرد: رزمندگانی که از شهدا در زمان جنگ خاطراتی دارند می‌توانند به این همایش ارائه دهند و با همراهی خودشان به آن رونق بخشند.

وی گفت: رزمندگان ما در آن زمان بدون درنگ از رزمندگان دیگر تبعیت می‌کردند و امروز ما باید یاد و خاطره آن شهدای گرانقدر را گرامی بداریم.


نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۵
اذان صبح
۰۵:۰۲:۱۳
طلوع افتاب
۰۶:۲۷:۰۱
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۵۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۶:۰۳
اذان مغرب
۱۹:۵۲:۴۴