پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۷۷۵۳
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۰ - ۱۴:۱۷
تصفیه خانه فاضلاب شهرستان کازرون با 60 درصد پیشرفت فیزیکی در حال ساخت است. به گزارش کازرون نما به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ این تصفیه خانه با فرایند جدید DPM (سلول های چندگانه با توان دوگانه) ، برای نخستین بار در کشور با هزینه80 میلیارد ریالی ساخته می شود .

تصفیه خانه فاضلاب شهرستان کازرون با 60 درصد پیشرفت فیزیکی در حال ساخت است.

به گزارش کازرون نما به نقل از باشگاه خبرنگاران؛  این تصفیه خانه با فرایند جدید DPM (سلول های چندگانه با توان دوگانه) ، برای نخستین بار در کشور با هزینه80 میلیارد ریالی ساخته می شود .

 

صرفه جویی 21میلیارد ريالی در هزینه ساخت ، افزایش 2 برابری ظرفیت تصفیه و 2 سال کاهش در زمان ساخت از جمله مزایای استفاده از فرایند جدید (DPMC)  در تصفیه خانه شهرستان کازرون است.

 

 این خانه تصفیه خانه  در زمینی به مساحت 12 هکتار و با ظرفیت تصفیه 18 هزار متر مکعب در شبانه روز ، طراحی شده و فاضلاب 90 هزار نفر از ساکنان شهرستان کازرون را تصفیه می کند.

 

فرهادی ، معاون مهندسی و توسعه شرکت آبفای استان فارس گفت: فاضلاب ها تهدیدی جدی برای محیط زیست و منابع آب های زیرزمینی به حساب می آیند ولی آب خروجی از این تصفیه خانه قابل استفاده در کشاورزی ست و با توجه به خشکی چاه های شهرستان کازرون ، استفاده از پساب های مناسب این تصفیه خانه ، گامی بزرگ در تغذیه سفره های زیرزمینی و آبیاری زمین های منطقه به حساب می آید .

 

گفتني است تصفیه خانه شهرستان کازرون سال آینده به بهره برداری می رسد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۶
اذان صبح
۰۵:۰۱:۰۲
طلوع افتاب
۰۶:۲۶:۰۳
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۴۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۶:۴۱
اذان مغرب
۱۹:۵۳:۲۳