پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۷۶۹۲
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۰ - ۲۳:۲۵
+ سند
به گزارش خبرنگار کازرون نما خانم بهدخت مصلایی عضو شورای شهر کازرون در جلسه یکشنبه گذشته از سمت خود استعفا داده و این استعفا مورد پذیرش ساير اعضاي شورا قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار کازرون نما خانم بهدخت مصلایی عضو شورای شهر کازرون در جلسه یکشنبه گذشته از سمت خود استعفا داده و این استعفا مورد پذیرش ساير اعضاي شورا قرار گرفته است.

شورای سوم شهر کازرون را در میان شوراهای اين شهر می‌توان پرحاشيه‌ترين شورا ناميد. حاشيه‌هايي كه از همان ابتدا با اعتراض برخي از نامزدها خصوصاً اولين عضو علي‌البدل آن (آقاي چويلي) به نتايج اعلام شده از سوي فرمانداري وقت (دوره‌ي مهندس صالح پور) آغاز شد. در اين ميان اعتراض چویلی به عملكرد مسئولان برگزاري انتخابات بيش از ديگران مورد توجه قرار گرفت. اين اعتراض سبب بازشماری چند صندوق و به تبع ورود چويلي به شورا و تبديل آقاي فرشته حکمت از عضو شورا به عضو علي‌البدل آن بود.

 در دیگر سو؛ چالش‌ها و اختلافات مكرر شورای سوم با آقاي عسکری (شهردار اسبق کازرون) طولاني‌ترين حاشيه‌ي این شورا بود. به نحوی که اين حاشيه تا مدت‌ها گریبان شورا را رها نمی‌کرد. اختلافاتی که منشأهای گوناگوني برای آن ذکر می‌شد که از جمله‌ می‌توان به اختلاف شهردار با آقاي چویلی در ارتباط با ماجرای بانک کشاورزی، اختلافات در برخی موارد مدیریتی، برخی اختلاف سلیقه‌های عمرانی و... اشاره كرد. اين اختلافات در انتها منجر به دوبار استعفاي عسكري گردید. استعفاهايي که بازتاب‌های گوناگونی چون برخي تجمعات مردمي در حمايت از شهردار و نامه نگاری‌ها و پاسخ دادن‌های مکرر طرفين را در پی داشت.

 پس از پذيرش استعفای شهردار، چالش آن روزهای شورای سوم انتخاب جانشین برای وی بود. نام‌های متعددي چون اسماعیلی از خرامه، فرزین از بوشهر و... مطرح شد که هيچ يك به سرانجام نرسید تا تدین از کارمندان استانداری فارس این مسئولیت را پذیرفت و خرقه‌ي شهرداری کازرون را پوشید. اما این تازه ابتدای راه بود.

 مهم‌ترین چالش شورا در این برهه میزان حقوق و تسهیلات دریافتی شهردار منتخب بود. مساله‌ای که تا آخرین روزهای شهرداری وی همچون سایه‌ای او را همراهی می‌کرد و حواشي متعددي را برای وی به همراه داشت. این مسایل را اگر در کنار درگیری سرپرست آن زمان فرمانداری شهرستان (آقاي شريفي) با شهردار و کمبود بودجه و عدم تحقق آن از سوی جناب شهردار قرار دهیم که منجر به اموري چون بالا رفتن میزان بدهی‌های شهرداری کازرون شد تصویر شهرداری آن روزها را بسیار ناخوشایند خواهد کرد.

 عدم تمدید حکم تدین از سوی شورا و تلاش در جهت انتخاب شهردار جدید چالشي دیگر در مسیر اين شورا بود. مساله‌ای که اندکی تا سرانجام آن نمانده بود که زمزمه‌های استعفای آقاي نیاکان از اعضای فعال شورای شهر و در ادامه تأييد رسمی اين استعفا با پیام تشکر وی در نشریات در حدود 5 ماه پیش [در انتهای چهارمین سال فعالیت شورای سوم] شورا را با مساله‌ای جدید روبرو ساخته بود: «لزوم دعوت از اولین عضو علی‌البدل يعني آقاي فرشته حکمت یکی از مهم‌ترین منتقدین عملكرد شورا جهت عضويت در شورای سوم»

 فرشته حکمت که پيش از اين انتشار خاطراتش از عضويت در شورای دوم (در هفته‌نامه‌ي شهرسبز) اسباب ناراحتی برخی از اعضای شورای دوم و سوم را فراهم آورده بود در ماجرای اختلافات شهردار سابق (عسكري) و شورا نيز تمام قامت از عسكري حمایت کرده و در بسياري از موارد دیگر نیز منتقد عملكرد شهرداری و شورای شهر بود به نحوی که یادداشت‌های وی در نشریات کازرون در این رابطه، بارها اسباب مجادلات و مناظرات دو سوی این تقابل را فراهم آورده بود.

 شاید به این دلیل بود که شورا ترجیح داد استعفای نیاکان را مسکوت گذاشته و از پذيرش آن خودداري كند. علي‌رغم اين مسأله شوراي شهر با انتخاب موصلی به عنوان شهردار جديد كازرون به کار خود ادامه داد.

 ماجرا اما بدین جا ختم نشد؛ سرپرست سابق فرمانداری کازرون (شريفي) که هم اکنون مدیرکل امور شهری استانداری فارس است پس از تعلل شورا در بررسی استعفای نیاکان و عدم پي‌گيري اين مسأله توسط فرمانداري كازرون در جهت نظارت بر عملکرد شورای شهر به فرماندار کازرون (رييسي) در دو نوبت نامه نوشت و از او خواست با توجه به نامه‌ي استعفای نیاکان، نسبت به دعوت از "فرشته حکمت" به شورای شهر اقدام کند.

 نامه‌ي شریفی اما منجر به ارسال نامه‌ي فرمانداری به شورای شهر در جهت تعیین وضعیت این موضوع شده است که شورا نیز ضمن برگزاری جلسه‌ای با استعفای نیاکان موافقت نموده است ولی هنوز از فرشته حکمت جهت شرکت در جلسات شورای شهر دعوتی به عمل نیاورده است.


مُرکّب مصوبه‌ي شورای شهر در موافقت با استعفای نیاکان هنوز خشک نشده بود که بهدخت مصلایی منتخب دو دوره‌ي دوم و سوم انتخابات شورای اسلامی شهر کازرون نیز از شورای سوم خداحافظي و استعفای خود را پس از مدت‌ها عدم حضور منظم در جلسات، به شورا تقدیم کرد تا شورایی که تاکنون رکورددار انتخاب شهردار در طول دوران فعالیتش بود به رکورددار استعفای اعضای خود نیز بدل گردد.

 این بار اما پذيرش اين استعفا به معناي آن است كه شوراي سوم علاوه بر دعوت از فرشته حكمت براي حضور در جلسات شورا مي‌بايست از نفر دوم علی‌البدل يعني «هیبت‌الله بهرام‌زاده» نيز براي عضويت در اين شورا دعوت به عمل آورد. اين در حالي است كه بهرام‌زاده در كارنامه‌ي سياسي خود ریاست آموزش و پرورش کازرون در دولت اصلاحات را دارد و حضور همزمان فرشته‌حكمت و بهرام‌زاده در شوراي سوم كه به يمن مصوبه‌ي مجلس شوراي اسلامي عمر آن از چهار سال به شش سال افزايش يافته نوعي توازن در گرايش‌هاي سياسي اعضاي جديد شورا ايجاد خواهد كرد.

 شايد به همين دليل بود كه اعضاي شوراي سوم به فاصله‌ي یک هفته از استعفاي مصلايي، با آن موافقت كردند.

 هم اکنون اما ترکیب شورا را باید نگاهی دوباره انداخت. خدادادی و  لقمانی به عنوان اعضاي مستقل شورا كه دوستان اولي بيشتر اصولگرا و دوستان دومي بيشتر اصلاح‌طلب‌اند. سه عضو از ائتلاف انتخاباتی مهر شامل آقایان عسکری‌نژاد، فرشته‌حکمت و خانم وزیری، و نیز بهرام‌زاده و چويلي كه گرايش اصلاح طلبانه دارند.

 بی شک اکنون باید عملکرد شورای سوم را که با توجه به تغییرات صورت گرفته چهره‌ای جدید دارد را در دو سال اهدایی قانون جدید انتخابات به این شورا به نظاره نشست و امیدوار بود دیگر حاشیه‌‌ای جدید گریبان‌گیر اين شورا نشود. حاشيه‌هايي كه معمولاً باعث فراموشي و ناديده ماندن خدمات اين شورا مي‌شود.

 

مطالب مرتبط :
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۵
;l
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۶
0
0
خوشت ميادا هر كي ميخواد بياد هر كي ميخواد بره
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۷:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۷
0
0
اینم از شهر ما
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۷
0
0
اعضای شورایی که خود باعث استعفا وفرار معاونین اسبق شهرداری و شهردارها شده است هم اکنون خود استعفا میکنند برر سی نمایید در طول دوره این شورا چند شهردار و معاون و سرپرست امده ورفته و هنوز نیز ادامه دارد !!!!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۹
0
1
فکر میکنید بود و نبود شورا چه تاثیری برای کازرون مظلوم دارد ؟؟
صادق
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۹
0
1
ازبس که نماینده و فرماندارمون قوی بودن، شورای شهر منتخبمون هم بهش اضافه شد. خدا آخر و عاقبت شهرمون رو بخیر کند با این همه مسئول دلسوز.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۲۵
اذان صبح
۰۴:۴۱:۰۳
طلوع افتاب
۰۶:۱۰:۵۵
اذان ظهر
۱۳:۰۰:۱۵
غروب آفتاب
۱۹:۴۸:۴۳
اذان مغرب
۲۰:۰۶:۰۷