پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۷۶۴۶
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۰:۴۱
وام های اعطایی از سوی بانک ها با استناد به عقد جعاله انجام می شود، در حالی که بانک ها در قبال دریافت این سود ۱۴ درصدی خدمتی انجام نمی دهند. در همین زمینه دفاتر حضرات آیات عظام مکارم شیرازی، صافی گلپایگانی و وحید خراسانی این وام را دچار اشکال و حرام اعلام کرده اند.
خبرگزاری اهل بیت (ع) نوشت: بازار گرم ثبت نام عمره مفرده و توقف آن پس از ثبت نام فعلی بسیاری از مردم را به تکاپو واداشته است تا به هر طریقی از این ثبت نام عقب نمانند.

بر اساس این گزارش بانک ها ی عامل ثبت نام نیز برای عقب نماندن از کسب سود و درآمد به اعطای وام با سودهای بالا روی آورده اند.


وام های اعطایی از سوی بانک ها با استناد به عقد جعاله انجام می شود، در حالی که بانک ها در قبال دریافت این سود ۱۴ درصدی خدمتی انجام نمی دهند.


در همین زمینه دفاتر حضرات آیات عظام مکارم شیرازی، صافی گلپایگانی و وحید خراسانی این وام را دچار اشکال و حرام اعلام کرده اند.


دفتر حضرت ایت الله العظمی وحید خراسانی نیز اعلام کرد اگر سود دریافتی کمتر از ۴ درصد باشد می توان گرفتن این وام را بلا اشکال است و مردم نیز سود چهار درصدی را تحت عنوان کارمزد با بانک ها مصالحه می کنند.


حجت الاسلام والمسلمین دکتر موسویان عضو شورای فقهی بانکداری اسلامی نیز در گفت و گو با خبرگزاری ابنا گفت : هیچ توجیهی برای این وام وجود ندارد.


دکتر موسویان افزود: سود جعاله باید در قبال انجام یک کار و خدمتی باشد، اما بانک ها در برابر سود ۱۴ درصدی که از مردم دریافت می کنند، خدمت قابل توجهی انجام نمی دهند که بخواهند این سود را دریافت کنند.


خبرگزاری ابنا همچنین برای پیگیری نظر سامان حج و زیارت در این خصوص و اینکه آیا تلاشی از سوی این سازمان برای متوقف کردن پرداخت این وام صورت گرفته است یا نه، تماس های متعددی با آقای غیرتی مدیر کل روابط عمومی این سازمان گرفت که متاسفانه موفق به گفت و گو با ایشان نشد.


نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۴
مسعود
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۹
0
0
سلام
وقتي همه چيز دولتي است عبادات هم روي همه چيزها انشاءالله
قبول است
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۱
0
0
مگر این وامهایی که بانک به مشتری اعطا می نماید با استناد به عقد جعاله صورت میگیرد مگرنه اینکه اکثرعلما اخذ چنین وامهایی را دچاراشکال میدانند لیکن اکثر مردم ازروی ناچاری مجبوربه اخذ وام باسود بیش از27درصدهستند واگربخواهیم دریک کلام وبطورمختصربیان نماییم باید گفت تمام معاملات ما وحتی مسکنی که درآن زندگی می کنیم ازلحاظ شرعی باید دچاراشکال باشد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۷
0
0
عقد جعاله به خودي خود اشكال شرعي ندارد بلكه در اين مورد خاص بانك نمي تواند وامي بدهد و در عوض آن كاري انجام ندهد و سود آنچناني بگيرد.
مهدی شکری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۶
0
0
عالی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۱۰
اذان صبح
۰۵:۳۵:۳۴
طلوع افتاب
۰۶:۵۵:۴۵
اذان ظهر
۱۳:۰۸:۲۸
غروب آفتاب
۱۹:۲۰:۲۶
اذان مغرب
۱۹:۳۶:۲۸