پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۷۶۳۷
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۰ - ۲۲:۰۶
وی با تأکید بر اینکه قلوب جهان تشیع در بقاع متبرکه می‌تپد، افزود: اکنون شیعیان در عراق و نیز سایر بلاد اسلامی به ویژه در ایران آماده کمک‌های مادی و معنوی برای ترمیم، بازسازی و احیای عتبات عالیات و بقاع متبرکه اصحاب رسول خدا هستند که نمونه آن اتمام ساخت ضریح مقدس مرقد سلمان فارسی در ایران است
آیت‌الله هاشمی رفسنجانی الزامات حفظ استقلال ؛ امنیت و پیشرفت کشور عراق را اتحاد اقوام و مذاهب عراق و نیز همزیستی مسالمت‌آمیز تشیع و تسنن ، خواند .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آیت الله هاشمی رفسنجانی ؛ آیت‌الله سید نائل موسوی نماینده پارلمان و امام جمعه شهر مدائن و مسئولان و دست‌اندرکاران ساخت ضریح مطهر مرقد سلمان فارسی(س) در عراق با رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام دیدار و گفتگو کردند . 

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در این دیدار ؛  اهل بیت(ع) و صحابی گرانقدر حضرت رسول(ص) را انوار درخشان جهان اسلام و تشیع خواند و با اشاره به معرفت بی‌پایان امامان شیعه و نیز صحابی خاص پیامبر اکرم(ص)، بزرگداشت و تکریم آنان را وظیفه مؤمنان واقعی جهان اسلام خواند و تصریح کرد: در دوران حکومت بعث عراق، مدفن‌ها و مرقدهای ائمه عزیز شیعه و صحابی پیامبر اکرم(ص) مورد بی‌توجهی قرار گرفت و بسیاری از آنان در اثر بی‌توجهی تخریب و از بین رفت.

ایشان ضمن تاکید بر اینکه قلوب جهان تشیع در بقاع متبرکه می‌تپد، افزود: اکنون شیعیان در عراق و نیز سایر بلاد اسلامی به‌ویژه در ایران آماده کمک‌های مادی و معنوی برای ترمیم، بازسازی و احیای عتبات عالیات و بقاع متبرکه اصحاب رسول خدا هستند که نمونه آن اتمام ساخت ضریح مقدس مرقد سلمان فارسی در ایران است و این امر همکاری و کمک بیشتر مسئولین عراق را می‌طلبد تا این کمک‌ها به سرعت و نیز در شأن آن بزرگواران به نتیجه لازم برسد تا زائرین ائمه علیهم‌السلام هم در آسایش و رفاه نسبی به زیارت بپردازند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، اتحاد اقوام و مذهب عراق و نیز همزیستی مسالمت‌آمیز تشیع و تسنن را از الزامات حفظ استقلال و امنیت و نیز پیشرفت این کشور خواند و افزود: وجود مضجع‌های مطهر ائمه شیعه و نیز حضور مراجع معظم تقلید و نخبگان ملی در عراق می‌تواند وحدت و همزیستی میان گروه‌ها و اقوام و مذاهب عراق را تسهیل و با همکاری گروه‌های سیاسی و قوای سه‌گانه در عراق آینده‌ای مطمئن را برای این کشور تضمین نماید.

در ابتدای این دیدار آیت‌الله سیدنائل موسوی نماینده پارلمان و امام جمعه مسجد سلمان فارسی شهر مدائن عراق با تشریح وضعیت اقوام و مذاهب در عراق و نیز روند بازسازی اماکن مقدسه شیعه در این کشور و به‌خصوص شهر سامرا، توجه ویژه علما و نخبگان و نیز همکاری بیشتر دولت عراق برای رسیدگی به نیازهای خانواده‌های بی‌سرپرست و نیز ترمیم و بازسازی عتبات عالیات و نیز رفع اختلافات میان شیعه و سنی را خواستار شد.


نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۳۱
اذان صبح
۰۵:۰۸:۲۲
طلوع افتاب
۰۶:۳۲:۰۲
اذان ظهر
۱۳:۰۲:۵۳
غروب آفتاب
۱۹:۳۲:۵۸
اذان مغرب
۱۹:۴۹:۲۹