پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۷۶۳۰
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۰ - ۲۱:۲۶
آیت الله ایمانی:
چرا چند جوان با تحصیلات دیپلم یا کمتر از دپیلم از یک گاوداری کاری را شروع کرده بعد به ثروت 2800 میلیادر تومان برسند ؟ مگر غیر از این است که سیستم بانکی ما معیوب است ؟ باید عیوب را از ریشه دنبال کرد .
نماز عبادي سياسي جمعه شيراز با حضور امت مؤمن و هميشه در صحنه شيراز و به امامت حضرت آيت الله ايماني نماينده مقام معظم رهبري در فارس و امام جمعه شيراز در مصلي جمعه (مسجد شهداء ) اقامه گرديد.

خطبه اول

امام جمعه شيراز در خطبه اول نماز جمعه پس از توصيه به رعايت تقوا و پرهيز از محرمات اظهار داشت :امام علی (ع) می فرمایند دروغ همه چیز شما را بهم می زند. فساد و تباهی عاملش دروغ است. دروغ عامل برهم خوردن تمام معادلات زندگی است. برترین سخن این است که سخن با صداقت باشد. در روایات ما نسبت به خلاف واقع گفتن و دروغ مسائل بسیار مطرح گردیده است. در دنیای غرب دروغ های کلان و دروغ دولت مردان مطرح است و از نظر آنان دروغ عیب نبود بلکه تشویق به آن نیز می کنند .

آیت الله ایمانی گفت: در جریان فتنه سال 88 شما اعترافات بازداشت شدگان را شنیدید آنان با عنوان دروغین تقلب در صدد آشوب و بهم ریزی نظم و آرامش بودند. الکذب فساد کل شئی. یعنی تمام خوبی ها با دروغ به عنوان گناه بزرگ زبانی بهم می ریزد. درغگو همیشه در عذاب و سختی است. مؤمن می داند که سخن دروغ در برابر سخن راستی است و از این رو باید در همه حال مواظب گفتار و سخن خود بود و به آیات قرانی و روایات دینی در این باره توجه داشت .

خطبه دوم

امام جمعه شيراز در خطبه دوم نماز جمعه شيراز پس از اداء سلام وتحيت به روح بلند نبي اكرم (ص) و ائمه هدي (ع) اظهار داشت :اوایل مهر آغاز شروع سال تحصیلی دانشگاها – مدارس علمیه و مدارس تحصیلی در آموزش و پرورش است مقام معظم رهبری فرموداند :نظام آموزش ما باید متحول شود و آموزشهای باید مبتنی بر پرورش باشد روش تحقیق و تولید علم و نو آوری را به طلاب، دانش آموزان و دانشجویان باید آموخت چرا که آموزش زیر بنای پژوهش و تحقیق است . باید به اخلاق و معنویت فرزندان نیز توجه شود و مردم که از نمره درسی فرزندان می پرسند از نظر اخلاقی و دوست یابی فرزندان نیز پرس و جو نمایند و باید بر اساس فطرت پاک بر اساس فرزندان مسائل اخلاقی و معنوی به کودکان و نوجوانان و جوانان آموخت .

نماینده ولی فقیه در فارس در آستانه هفته بزرگ داشت دفاع مقدس گفت : در 8سال دفاع مقدس تمام دنیا یی کفر در مقابل اسلام عزیز ایستادند به نحوی که امام (ره) فرمودند : جنگ ما جنگ خوبی و بدی و کفر و اسلام و فقر وغنی است . دوران مقدس دورانی در خشان در تاریخ انقلاب ما است . دو عامل معنویت و باور های دینی و تبعیت از امام و ولایت امر مسلمین باعث شد ما در جنگ 8 سال موفق باشیم امروز هم در جنگ نرم باید ، دو محور معنویت محصلین و کارمندان و همچنین تبعیت از مقام معظم رهبری مد نظر مان باشد .

آیت الله ایمانی افزود : در هفته گذشته جوانان غیور و انقلابی مصر لانه جاسوسی اسرائیل در مصر را تصرف نمودند . رهبری فرموده اند این بیداری اسلامی توسعه پیدا کرده و ادامه پیدا می کند و عرصه را بر استکبار جهانی تنگ نموده تا فرهنگ اسلام پیاده شود و زر و زور وتزویر از بین برود لذا باید مسلمانان ایران و جهان در این شرایط هوشیار باشند .

رئیس شورای حوزه علمیه فارس اظهار داشت : اختلاس بزرگی در شبکه بانکی اتفاق افتاده برخورد با معلول و حادثه یا پدیده ای که به وجود آمده لازم است هر چند که عده ای گناه را به گردن دیگران می اندازند و فرافکنی می کنند برخی نیز می گویند ما می دانستم و می خواستیم برخورد کنیم ریشه و علت را باید خشکاند . نباید فضایی جامعه را متشنج کرد . دستگاه قضائیه باید به دنبال علت برود چرا چند جوان با تحصیلات دیپلم یا کمتر از دپیلم از یک گاوداری کاری را شروع کرده بعد به ثروت 2800 میلیادر تومان برسند ؟ مگر غیر از این است که سیستم بانکی ما معیوب است ؟ باید عیوب را از ریشه دنبال کرد . سیستم اقتصادی کشور را باید از گرفتاری بیرون آورد و این وظیفه کارشناسان اقتصادی ماست .

رئیس شورای فرهنگ عمومی فارس خاطر نشان کرد.چرا فردی لای چرخ دنده بانک ها حرکت کند و کسی پیدا نشود با او برخورد کند ؟ او باید به عنوان مفسد اقتصادی شدید ترین مجازات ها را تحمل کند .

امانکته مهمتر از آن باید قوای مجریه و قضائیه و مقننه و بانک ها و اقتصاد دان ها کاری کنند که دیگر شاهد این قضایا نباشیم . بازرسی ما باید پیشگیری لازم را داشته باشند مسئولان قضایی باید تذکرات دستگاه بازرسی را به دقت مورد توجه قرار دهند بازرسی می گوید ما گزارش خود را داده ایم دیگران اقدامی نکرده اند . اقتصاد ایران را باید از این سیستم غلط نجات داد . سیستم اقتصاد غرب شکست خورده است و 3 سال است نمی تواند آن را جمع کند چرا مابد دنباله رو آنان باشیم ؟

آیت الله ایمانی در پایان یاد آور شد : اقتصاد ما باید اقتصادی مبتنی بر اسلام و مبانی دینی باشد از همین روست که رهبری بر بحث اقتصاد و تلاش مضاعف و اشتغال و تولید تکیه می نمایند . بیکاری و تورم و پائین آمدن ارزش پول درد های اقتصاد ما است که باید با برنامه با آنها برخورد کرد و با کار احساسی و بدون نظر کارشناسی نمی توان کار کرد . باید کاری کرد که در جامعه ما اینگونه حوادث تکرار نشده و اتفاق نیفتد

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۱۴
اذان صبح
۰۴:۵۱:۵۳
طلوع افتاب
۰۶:۱۸:۵۴
اذان ظهر
۱۳:۰۰:۴۳
غروب آفتاب
۱۹:۴۱:۴۴
اذان مغرب
۱۹:۵۸:۴۳