پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۷۵۷۳
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۰ - ۲۲:۵۴
پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران: نخستین تصویر سه بعدی از بیت امام خمینی (س) در جماران به نمایش در آمد .به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران ، این تصویر سه بعدی که بیت امام راحل را به تصویر کشیده است ، به مناسبت سالروز میلاد امام حسن (ع) منتشر شده است .

حضرت امام خمینی (س) که به علت ناراحتی قلبی اواخر سال 1358 بعد از قریب یک سال اقامت درقم جهت درمان به تهران منتقل شدند بنا به توصیه پزشکان ناچار از اقامت درتهران شدند و بالاخره در 28 اردیبشهت 1359 درمنزلی درجماران اقامت گزیدند.

روح ساده‌زیستی و توصیه‌های مکرر آن حضرت برای انتخاب مکانی ساده و بی‌پیرایه موجب شد تا این خانه را بنا به پیشنهاد حجت الاسلام و المسلمین امام جمارانی برای سکونت برگزینند.

منزل اجاره‌ای امام یک ساختمان آجری ساده با حیاطی به مساحت تقریبی 40 متر مربع است، اتاق پذیرایی امام با یک کاناپه و طاقچه‌ای ساده، به اتاقی متصل است که مجموعه محل زندگی و ملاقات‌های امام را تشکیل می‌داد. از امتیازات این بیت مجاورت آن با حسینیه جماران بود که بعد از استقرار حضرت امام در این منزل، حیات خانه به وسیله یک راهروی موًقت به بالکن حسینیه متصل گردید که همواره مشتاقان زیارت آن وجود ربانی با حضور در حسینیه جماران از برکت مصاحبت و فیض رهنمودهای انسان‌ساز آن حضرت بهره‌مند می‌شدند.




لازم به ذکر است به دلیل حجم تصویر خواهشمند است بر اساس سرعت اینترنت خود منتظر بارگذاری تصویر بمانید.


نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۹
اذان صبح
۰۴:۵۷:۳۰
طلوع افتاب
۰۶:۲۳:۱۵
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۱۸
غروب آفتاب
۱۹:۳۸:۳۴
اذان مغرب
۱۹:۵۵:۲۳