پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۷۳۲۳
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۰ - ۲۰:۲۲
رییس مجلس خبرگان رهبری با بیان اینكه كار اجتماعی نیاز به تقوای اجتماعی دارد، گفت: اگر ما بخواهیم یك نظام اسلامی جمعی داشته باشیم باید بتوانیم با تقوا به رعایت صلاحیت‌ها، حدود قوانین، شخصیت‌ها و احترام به افراد پرداخته و كرامت انسان‌ها را حفظ كنیم.

به گزارش ایسنا، ‌آیت‌الله محمدرضا مهدوی كنی در حاشیه هفتمین همایش دكترین مهدویت در جمع خبرنگاران، بااشاره به اهداف برگزاری چنین همایش‌هایی، گفت: هدف نهایی اینگونه از همایش‌ها این است كه جامعه ما همواره متذكر مسئله مهدویت باشد و كسانی كه در این مسیر فداكاری می‌كنند تقدیر شوند.


وی در پاسخ به این سوال كه با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در رابطه با «تقوای جمعی» و نیز با توجه به انتخابات مجلس شورای اسلامی پیش رو، ‌چه ضرورتهایی در زمینه تقوای جمعی وجود دارد و این مهم چه راهكارهایی دارد و نقش نهادهای حوزوی در این زمینه چیست؟ گفت: كار اجتماعی نیاز به تقوای اجتماعی دارد و اگر ما بخواهیم یك نظام اسلامی جمعی داشته باشیم باید بتوانیم با تقوا به رعایت صلاحیت‌ها، حدود قوانین، شخصیت‌ها و احترام به افراد پرداخته و نیز كرامت انسان‌ها را حفظ كنیم و باید دانست كه اگر تنها این مهم در عرصه فردی باشد اهداف محقق نشده و نمی‌توان یك نظام را تشكیل داد.


رییس مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: بر اساس سخن مقام معظم رهبری نیز، كسانی كه مدعی طرفداری از نظام هستند باید با تقوا دست به دست یكدیگر دهند تا بتوانیم نظام را تقویت كنیم.


مهدوی كنی در پاسخ به این سوال كه راهكارهای تحقق تقوای جمعی چیست؟ گفت: كسانی كه معتقد به این نظام هستند باید همه گذشت داشته باشند و مسائل شخصی و گروهی را كنار بگذارند.


وی در پاسخ به این سوال ایسنا كه آیا مكانیزم گروه 5+6 همان مكانیزم گروه 7+8 است، گفت: بنا است كه همینطور باشد، البته اگر بشود، ولی فعلا در مقدمه است.


رییس مجلس خبرگان همچنین در مورد اینكه آیا اصولگرایان در انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی لیست واحدی را ارائه خواهند داد، گفت: هنوز معلوم نیست، البته نظر ما این است كه همه با هم كمك كنند و شاخص‌ها را به عنوان معیار در این زمینه قرار دهند و سهم خواهی نكرده و انقلاب را مثل گوشت قربانی تقسیم نكنند و در این زمینه انتخاب صلاحیت‌ها را مدنظر قرار دهند، زیرا اینگونه است كه دیگر دعوایی صورت نمی‌گیرد.


مهدوی كنی در مورد ارزیابی خود از اصولگرایان منتقد، گفت: ما با آنها موافقیم به شرط اینكه طرفدار شاخص‌ها باشند و آنهایی كه انتقاد می‌كنند نباید در مسئله انتخابات بر مبنای انتقاد حركت كنند و در این زمینه باید به شاخص‌ها توجه كنند.


وی در پاسخ به سوال دیگری از سوی یكی از خبرنگاران در مورد تاثیر افزایش تعداد نمایندگان در جهت ایجاد راهكارهای پیش روی كشور، گفت: من خیلی به آن اعتقاد ندارم.


نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۲۸
اذان صبح
۰۴:۳۸:۳۲
طلوع افتاب
۰۶:۰۹:۱۱
اذان ظهر
۱۳:۰۰:۱۹
غروب آفتاب
۱۹:۵۰:۳۵
اذان مغرب
۲۰:۰۸:۰۶