پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۷۱۹۸
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۱:۳۹
معاون بنياد بركت كشور خبر داد:
معاون بنياد بركت كشور گفت: حدود 63 كار اقتصادي متنوع در كشور با مشاركت بنياد بركت در حال اجراست.
به گزارش كازرون نما، محمدرضا شريف نيا يك‌شنبه‌شب در مراسم افتتاح آموزشگاه شهيد چمران روستاي دادين با اشاره به وظايف بنياد بركت اظهار داشت: اين موسسه وابسته به ستاد اجرايي فرمان امام (ره) كار خود را از چهار سال قبل آغاز كرد و بر اساس منويات و دستورات مقام معظم رهبري، محروميت‌زدايي و توانمندسازي مناطق محروم در حد توان را به عهده دارد.
وي با بيان اينكه فعاليت‌هاي موسسه بنياد بركت در دو بخش اقتصادي و زيربنايي است افزود: در مناطق محروم كشور اين موسسه با كارآفرينان فاقد توان و بضاعت مالي براي اجراي طرح‌ها و برنامه‌هاي اقتصادي آنها شريك مي‌شود و يكي از شرايط اين شراكت اين است كه به ازاي هر 30 ميليون تومان كه آن شراكت كار و پول به جريان مي‌اندازد، يك شغل ثابت براي افراد آن منطقه ايجاد شود.
شريف نيا اضافه كرد: حدود 63 كار اقتصادي متنوع در كشور با ميزان گردش مالي 800 ميليارد تومان با مشاركت بنياد بركت در حال اجراست.
وي نتيجه ورود موسسه بنياد بركت در كار اقتصادي هر منطقه را رونق اقتصادي آن محل و بالا رفتن سطح معيشت مردم آن منطقه برشمرد و تصريح كرد: در منطقه‌اي از شهرستان‌هاي مسجدسليمان، انديكا و لالي به دليل عدم برخورداري از امكانات مناسب، مقام معظم رهبري به بنياد بركت دستور دادند تا هرچه سريع‌تر احيا شود و توسعه پيدا كند كه اين موسسه با يك طرح 30 ماهه و هزينه كردن 180 ميليارد تومان طرحي را با حدود 500 پروژه آغاز كرد كه تا حدود 90 درصد پيشرفت داشته است.
معاون بنياد بركت اذعان داشت: در اين طرح حدود 80 مسجد، 30 خانه عالم، 47 مدرسه، 11 پاسگاه و حوزه نظامي ساخته شد و برق‌رساني به 160 محل و آبرساني به 180 روستاي محروم صورت گرفت.
شريف نيا با بيان اينكه يكي از كارهاي موسسه بنياد بركت طرح توسعه فرهنگي در يكي از مناطق چهارمحال و بختياري است ادامه داد: در اين برنامه حدود 51 پروژه كوچك و بزرگ فرهنگي و مذهبي در دست ساخت بوده كه حدود 2 ميليارد تومان در اين راستا هزينه شده است.
وي با اشاره به فعاليت موسسه خيريه امدادگران عاشورا كه براي كمك به بيماران بي‌بضاعت از سوي نيروهاي پزشكي دوران جنگ تشكيل شده است بيان داشت: بنياد بركت براي تامين داروهاي بيماران سرطاني اعتباراتي را در اختيار اين موسسه قرار مي‌دهد.
معاون بنياد بركت يكي از پروژه‌هاي زيربنايي اين موسسه را موضوع مدرسه‌سازي عنوان و خاطرنشان كرد: در طرحي كه با توافقنامه و قراردادي كه با سازمان نوسازي، توسعه و تجهيز مدارس در سال 87 تنظيم كرده‌ايم، قرار شد در مرحله نخست، يك‌هزار كلاس درس در طول چهار سال با بودجه معادل 64 ميليارد تومان ساخته شود كه از اين تعداد حدود پنج كلاس درس نصيب استان فارس شد و آموزشگاه دادين نود و يكمين مدرسه و چهارصد و دهمين كلاس از اين يك‌هزار كلاس است كه افتتاح مي‌شود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۶
اذان صبح
۰۵:۰۱:۰۲
طلوع افتاب
۰۶:۲۶:۰۳
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۴۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۶:۴۱
اذان مغرب
۱۹:۵۳:۲۳