پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۷۱۷۱
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۰:۳۵
مدير جهاد كشاورزي كازرون تاكيد كرد:
به گزارش كازرون نما، مهندس گندمي با اشاره به اجراي طرح كشاورزي حفاظتي اظهار داشت: امسال در راستاي اجراي طرح كشاورزي حفاظتي با كشت مستقيم در يك‌هزار و 200 هكتار اراضي كشاورزي اقدام به كشت گندم، جو، كلزا و تريتيكاله ديم شد كه اثرات مثبت اجراي اين طرح در برداشت گندم ديم، ميزان توليد با وجود خشكسالي بيش از هشت برابر افزايش را نشان مي‌دهد.


مدير جهاد كشاورزي كازرون گفت: استفاده كشاورزان از روش‌هاي مدرن كشت به منظور كاهش هزينه توليد ضرورت امروز ماست.

به گزارش كازرون نما، مهندس عبدالرسول گندمي در جمع خبرنگاران با اشاره به اجراي طرح كشاورزي حفاظتي اظهار داشت: امسال در راستاي اجراي طرح كشاورزي حفاظتي با كشت مستقيم در يك‌هزار و 200 هكتار اراضي كشاورزي اقدام به كشت گندم، جو، كلزا و تريتيكاله ديم شد كه اثرات مثبت اجراي اين طرح در برداشت گندم ديم، ميزان توليد نسبت به سال گذشته با وجود خشكسالي بيش از هشت برابر افزايش را نشان مي‌دهد.

وي با بيان اينكه اجراي اين طرح اثرات مثبتي براي كشاورزي شهرستان كازرون دارد افزود: با توجه به هدفمندي يارانه‌ها صرفه‌جويي 70 درصد در ميزان مصرف آب كشاورزي، كاهش تردد ماشين‌آلات كشاورزي در اراضي كشاورزي و كاهش بذر مصرفي در هر هكتار، افزايش ماده آلي خاك و مصرف بهينه كودهاي شيميايي از اثرات اين طرح است.

گندمي اضافه كرد: با اجراي طرح هدفمندي يارانه‌ها ضرورت استفاده كشاورزان از روش‌هاي مدرن كشت به منظور كاهش هزينه توليد لازم است.

مدير جهاد كشاورزي كازرون در ادامه با اشاره به رهاسازي زنبور براكون BERACON در مزارع گوجه‌فرنگي اين شهرستان گفت: به دنبال اجراي طرح IpM و به منظور رديابي وضعيت فعاليت كرم ميوه گوجه‌فرنگي و بعد از نصب تله‌هاي فرموني در مناطق گوجه‌كاري اين شهرستان با همكاري كلينيك‌هاي گياه‌پزشكي و بعد از مرحله محلول‌پاشي با ماده بيولوژيكBT ، طي دو مرحله 100 هزار زنبور براكون ارسال شده به شهرستان توسط انسكتاريوم پرورش دهنده، در مزارع گوجه‌فرنگي براي تكميل كنترل آفت هليوتيس رهاسازي شد.

گندمي بيان داشت: در بازديدهاي صورت گرفته توسط كارشناس ناظر استاني طرح، كارشناس حفظ نباتات شهرستان به همراه كارشناسان كلينيك‌هاي گياه‌پزشكي و بهره‌برداران مربوطه از مزارع مشمول طرح تلفيقي، نتايج عمليات انجام شده رضايت‌بخش بوده كه خود زارعان مجري نيز اين موضوع را تاييد كردند و تصميم گرفته‌اند كه در سال‌هاي آينده در سطوح بيشتري از اين عوامل استفاده كنند.

بر اساس گزارش خبرنگار كازرون نما، يكي از آفات مهم و خسارت‌زا در مزارع گوجه‌فرنگي شهرستان كازرون پروانه هليوتيس يا كرم ميوه‌خوار است كه هرساله با سموم مختلف و به دفعات عليه آن مبارزه انجام مي‌شود و با توجه به اثر مطلوب روش‌هاي غيرشيميايي و رديابي مناسب، مي‌توان اميدوار بود كه از ميزان دفعات سمپاشي و مقدار سموم شيميايي كاسته و محصول سالم‌تري در آينده توليد شود.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۱۰
اذان صبح
۰۵:۳۵:۳۴
طلوع افتاب
۰۶:۵۵:۴۵
اذان ظهر
۱۳:۰۸:۲۸
غروب آفتاب
۱۹:۲۰:۲۶
اذان مغرب
۱۹:۳۶:۲۸