پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۷۱۶۵
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۴:۱۸

رهبر انقلاب اسلامی در حكمی اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی را برای دوره‌ جدید منصوب كردند.

به گزارش آينده بررسی حكم امسال رهبر انقلاب با حكم قبلی نشان می دهد مهندس میر حسین موسوی و دكتر ایرج فاضل از تركیب شورا حذف شده و دو چهره جدید شامل حجج اسلام پارسانیا و اعرافی به آن اضافه شده اند.

همچنین آیت الله جنتی و دكتر حسن حبیبی به عنوان عضو افتخاری شورا معرفی شده اند كه قاعدتا حق رای در شورا ندارند.

 حذف میر حسین موسوی از تركیب شورا قابل پیش بینی بود، دكتر حسن حبیبی، معاون اول دولتهای هاشمی و خاتمی نیز سال گذشته مدتی بستری بود. دكتر ایرج فاضل، وزیر بهداشت دولت هاشمی سال 88 بعد از انتشار نامه ای انتقادی،  توسط احمدی نژاد از ریاست فرهنگستان علوم پزشكی كنار گذاشته شد و دكتر مرندی، نماینده كنونی مجلس جایگزین وی شد. با این حال دكتر عارف، معاون اول خاتمی همچنان حضور خود را در این شورا حفظ كرده است.

 از سوی دیگر دو چهره روحانی جوان تر در این شورا جایگزین شده اند: حجت الاسلام حمید پارسانیا، از شاگردان آیت الله جوادی آملی و اعضای هیات امنای دفتر تبلیغات اسلامی حوزه است كه تا چندی پیش رئیس دانشگاه باقرالعلوم بود و تا كنون ریاست كمیسیون حوزوی شورای عالی انقلاب فرهنگی را بر عهده داشت.
 حجت الاسلام اعرافی نیز رئیس مركز همكاری حوزه و دانشگاه بود كه اكنون ریاست جامعة المصطفی را بر عهده دارد كه شامل حوزه های ایران در خارج از كشور و نیز مدارس طلاب خارجی مشغول به تحصیل در ایران است.
گفتنی است حكم اعضای این شورا 4 ساله است و از همین رو نام دكتر علی لاریجانی به عنوان شخصیت حقیقی نیز در این حكم آمده است.

نكته دیگر تغییرات در اعضای حقوقی این شوراست، به گونه ای كه رئیس سازمان حذف شده مدیریت و برنامه ریزی طبیعتا حذف شده و در عوض معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و وزیر ورزش و جوانان به این تركیب اضافه شده اند.

این در حالی است كه به رغم گذشت بیش از 4 ماه از رای مجلس به تشكیل وزارت ورزش و جوانان، این وزارتخانه هنوز تشكیل نشده و وزیر هم ندارد.

 متن حكم رهبر انقلاب به این شرح است:


بسم الله الرحمن الرحیم

 با توجه به پایان یافتن دوره‌ی مسئولیت اعضای كنونی شورای عالی انقلاب فرهنگی، شخصیت‌های حقوقی و حقیقی زیر بعنوان اعضای اصلی برای دوره‌ی جدید آن شورا و آیت‌الله احمد جنتی و جناب آقای دكتر حسن حبیبی بعنوان اعضای افتخاری شورای عالی انقلاب فرهنگی منصوب می گردند:
 

شخصیت‌های حقوقی: رؤسای محترم سه قوه، وزرای فرهنگ و ارشاد اسلامی، علوم تحقیقات و فناوری، بهداشت، درمان و آموزش پزشكی، آموزش و پرورش، ورزش و امور جوانان، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، رؤسای سازمان صدا و سیما، سازمان تبلیغات اسلامی، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها، جهاد دانشگاهی، شورای فرهنگی اجتماعی زنان، دانشگاه آزاد اسلامی و رؤسای كمیسیون‌های فرهنگی، آموزش و تحقیقات، بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی.

شخصیت‌های حقیقی، حضرات حجج اسلام و آقایان: دكتر احمد احمدی، علیرضا اعرافی، حمید پارسانیا، دكتر غلامعلی حداد عادل، دكتر رضا داوری، حسن رحیم پور، دكتر علی شریعتمداری، علی اكبر صادقی رشاد، سیّدعلیرضا صدر حسینی، دكتر محمّدرضا عارف، محسن قمی، دكتر محمّدعلی كی نژاد، دكتر منصور كبكانیان، دكتر حسین كچوئیان، دكتر مهدی گلشنی، دكتر علی لاریجانی، محمود محمّدی عراقی، دكتر محمدرضا مخبر، دكتر صادق واعظ‌ زاده و دكتر علی اكبر ولایتی


توصیه‌های مربوط به این دوره با تأكید بر توجه جدی به آنها در پیوست این حكم ابلاغ شده است.
دوام توفیقات اعضای محترم را از خداوند متعال مسألت می‌نمایم.


 سیّدعلی خامنه‌ای


نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۲۱
اذان صبح
۰۴:۴۴:۴۳
طلوع افتاب
۰۶:۱۳:۳۳
اذان ظهر
۱۳:۰۰:۱۷
غروب آفتاب
۱۹:۴۶:۱۱
اذان مغرب
۲۰:۰۳:۲۷