پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۷۱۶۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۴:۱۷
 رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) شگردهای جریان انحرافی را شیطانی دانست و گفت: در پاسخ به كسانی كه می گویند این آدم قد و قواره اش اینقدر نیست كه انحرافی عمیق را سازماندهی كند باید گفت كه مدرس اصلی این جریان انحرافی ابلیس است كه با تمام توان و تجربه اش به یاری ایشان آمده است.


به گزارش آینده به نقل از رسا، آیت الله محمد تقی مصباح یزدی، روز  یكشنبه در جمع شماری از نخبگان سیاسی و فرهنگی سراسر كشور در چهاردهمین همایش دفتر پژوهش های فرهنگی در مجتمع فرهنگی یاوران مهدی(عج) قم به تبیین شگردهای جریان انحرافی و چگونگی مبارزه با آن پرداخت.


رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با اشاره به اینكه همه در اعمال و رفتار خود دارای نقص و عیب هستیم تصریح كرد: اگر توقع داشته باشیم برای تصدی پست های كشور اسلامی كسانی انتخاب شوند كه هیچ نقص و عیبی در رفتار و فكر و اخلاقشان نباشد باید فقط منتظر ظهور امام زمان(عج) باشیم و این همان تفكر تفریطی هاست كه می گفتند این كارها فایده ندارد و باید بنشینیم تا امام زمان(عج) بیاید.


وی با تاكید بر اینكه حكومت عدالت امیرمومنان یك الگوی مناسب برای ما است بیان داشت: ریزش در مسؤولین زمان حضرت علی نیز وجود داشت به طوری كه برخی از والیان و استانداران حكومت امیرالمومنان از سران لشكر عمر سعد در كربلا شدند.


آیت الله مصباح یزدی با اشاره به اینكه نباید در مسؤولین منتظر عصمت باشیم، اظهار داشت: این اشتباه است كه به دلیل وجود نقص در مسؤولین، رای ندهیم بلكه در هر انتخابی باید سعی كنیم اصلح نسبی را برگزینیم.


عضو مجلس خبرگان رهبری در پاسخ به این سوال كه برخی می گویند این كاری بود كه خودتان كردید و حالا باید نتیجه آن را هم ببینید، گفت: نه آن روز كه برای انتخاب شخصی زحمت كشیدیم تحت تاثیر بودیم و نه امروز تحت تاثیر هوچی گری ها و تبلیغات منفی قرار می گیریم بلكه در هر زمان هر چه كه احساس كنیم تكلیف است با تمام توان انجام داده ولو با وظیفه و تكلیف سابق جور نباشد.


آیت الله مصباح یزدی در ادامه افزود: بنده قبلا از بعضی اشخاص كه شما خوب می شناسید به دلیل جلوگیری از ضرر به نظام بسیاردفاع می كردم كه البته همان زمان در بین موجودین بهترین بودند و بعدها همان اشخاص از ریزش های انقلاب شدند.


رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با اشاره به این شبهه كه برخی می گویند آیا این حادثه قابل پیش بینی نبود، بیان داشت: خداوند انسان را مختار آفریده و ممكن است بعد از یك عمر گناه، توبه كند مانند حر و یا پس از یك عمر زهد و پارسایی در آخر ریزش كند كه باید خیلی مراقب بود.


وی فسادهای پیچیده و عمیق را نتیجه برنامه ریزی دقیق ابلیس از سالیان قبل دانست و اظهار داشت: این فساد بسیار پیچیده می تواند بزرگترین نعمت الهی را كه با تقدیم هزاران شهید به دست آورده ایم زیر و زبر كند.


آیت الله مصباح یزدی افزود: برنامه ریزی شیطان آنقدر دقیق و جامع است كه پس از مهیا كردن زمینه ها یك نفر را از لایه های درونی بیرون می آورد و او شبكه ای را تشكیل می دهد تا بزرگترین نعمت الهی در طول تاریخ اسلام را از بین ببرد.


رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با اشاره به اینكه شاید با یك فرمول صد عضوی بتوان دلایل این انحراف عظیم را یافت تصریح كرد: باید بدانیم از كجا می خواهند ما را فریب دهند و در این راه از چه شگردهایی بهره می برند.


آیت الله مصباح یزدی شگردهای جریان انحرافی را شیطانی دانست و گفت: در پاسخ به كسانی كه می گویند این آدم قد و قواره اش اینقدر نیست كه اینكارها را انجام دهد باید گفت كه مدرس اصلی این جریان انحرافی ابلیس است البته به برخی می گویند اینها لیاقت آن را ندارند كه عنوان جریان را داشته باشند و باید به آنها گروهك انحرافی گفت اما هر چه آنان تجربه شیطنت نداشته باشند اما ابلیس با تجربه چندین هزار ساله به كمك اینها آمده است.


وی با اشاره به اینكه قرائنی مبنی بر تاثیر گذاری بر رئیس جمهور از طریق وسائل غیر عادی وجود دارد اظهار داشت: این شخص منحرف با این بهانه كه فوق العاده است و ارتباطات معنوی با امام زمان(عج) و اصحاب ایشان دارد تاثیر عجیبی بر رئیس جمهور گذاشته و اعتمادش را جلب كرده است.


عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: صرف اینكه یك نفر عمامه ای بر سر بگذارد و یا خود را اهل زهد و پارسایی و ارتباط با عوالم دیگر نشان دهد نمی توان به وی اعتماد كرد، گرچه كه برخی از روی ساده لوحی گول این افراد را هم می خورند.


آیت الله مصباح یزدی یكی از شگردهای این جریان انحرافی را معرفی سركرده آن به عنوان یك انسان مقدس و متدین و اهل ارتباط دانست و تصریح كرد: یكی از ترفندهای این جریان این است كه می گوید ما غیبت كسی را نمی كنیم و نسبت به دشمنان اسلام نیز تبری نمی جویند كه این از جلوه های نفاق است.


وی افزود: نمی شود كسی از دینداری و تدین حرف بزند و از امریكا و اسرائیل به عنوان دشمنان قسم خورده بشریت تبری نجوید و نسبت به آنان بدگویی نكند كه این از ریشه های نفاق در این جریان است.


رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با اشاره به اینكه بعضی وقت ها غیبت كردن واجب می شود، ترفند مشابه معاویه در این زمینه را خاطر نشان كرد و گفت: وقتی معاویه جهت گرفتن بیعت برای ولایتعهدی یزید خدمت امام حسین(ع) رفته بود در پاسخ به آقا كه فرموده بودند با یزید سگ باز شرابخور بیعت نمی كنم، گفته بود اما یزید درباره شما اینجور بدگویی نمی كند كه شما می گویید.


آیت الله مصباح یزدی تفكر تصوف را در جریان انحرافی مشهود دانست و اظهار داشت: در این تفكر به جای امام زمان(عج) مسئله انسان كامل را مطرح می كنند و مقام امامت را یك مقام معنوی می دانند.


عضو مجلس خبرگان رهبری در تشریح زوایای مختلف تفكر تصوف بیان داشت: برخی از متصوفان قطب خود را انسان كامل می دانند و این مسئله پس از مرگش به پسرش منتقل می شود.


وی افزود: از نظر متصوفان امامت یك روح و نورانیت است كه هر كس به آن مقام برسد با آن اتحاد پیدا می كند و این دسته از افراد معمولا تمایل ندارند كه بگویند حجت بن الحسن(عج) زیرا این با عقایدشان سازگار نیست.


آیت الله مصباح یزدی ریشه برخی از تفكرات این جریان را در فلسفه غرب دانست و تصریح كرد: این جریان خطرناك برای منحرف كردن هر بخش از جامعه یك برنامه مشخصی دارد كه باید هوشیار باشیم و به وظیفه خود عمل كنیم.


رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) مبارزه با كسانی كه قصد براندازی نظام و اسلام را دارد، واجب دانست و تصریح كرد: اگر بدانیم كسی قصد خیانت دارد و با او مبارزه نكنیم گناه كرده ایم و باید جواب بدهیم كه چرا با دیدن جریان انحرافی به تكلیف خود عمل نكرده ایم.


وی یكی از شگردهای جریان انحرافی را بی توجهی به احكام الهی دانست و گفت: اینها می گویند احكام الهی ظواهر است و باید روح احكام باشد نه ظاهر آن، كه این انحراف جدی از خط امامی است كه تا آخر عمر از نماز ایستاده دست بر نداشت.


عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در روز 14خرداد تصریح كرد: معظم له یكی از ویژگی های مهم خط امام را معنویت و عمل به احكام الهی دانست كه عبور از آن انحراف جدی و خطرناكی است كه جامعه را تهدید می كند.


آیت الله مصباح یزدی با اشاره به اینكه برخی در تبلیغات انتخابات شعار اطاعت از رهبری سر دادند اما در عمل انتظار ما را محقق نكردند گفت: میزان سنجش عملكرد مسؤولان، ولایت فقیه است و با حركت در خط ولایت و توسل و دعا به همراه بصیرت، تلاش و مجاهدت می توانیم از گردنه های پرخطر عبور كرده و پرچم را به دست امام زمان برسانیم.


نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
ولائی دو آتشه
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۰
0
0
آیت اله مصباح یزدی ترا خدا با صراحت صحبت کنید من یادم است در اوائل انقلاب درخصوص مبارزات شما دکتر ملک زاده صحبت میکرد ولی آن صراحت لهجه ر ا اکنون نمی بینم.چرا واقعیات جامعه و انحراف احمدی نژاد توسط رحیم مشائی در لفافه گفته شود ان شاء الله دکتر احمدی نژاد بزودی از نیات پلید دور وبریها آگاه و نزد رهبرش بر خواهد گشت .شما روشنگری کنید ملت آگاه است وتنش درست نمیشه..
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۳۱
اذان صبح
۰۵:۰۸:۲۲
طلوع افتاب
۰۶:۳۲:۰۲
اذان ظهر
۱۳:۰۲:۵۳
غروب آفتاب
۱۹:۳۲:۵۸
اذان مغرب
۱۹:۴۹:۲۹