پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۷۱۰۰
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۰ - ۲۰:۴۷
آيت‌الله ايماني:
استان فارس را صحنه‌ي آزمون و خطای مسئولان بی‌تجربه قرار ندهید اینجا محل کار آموزی نیست فارس در قله است مدیر ارشد استان نباید در دامنه باشد. فردی که در دامنه است لباس مسئولیت ارشد استان برای او گشاد است.

خطبه اول :

 امام جمعه شیراز در خطبه اول نماز جمعه پس از توصیه به رعایت تقوای الهی و پرهیز از محرمات اظهار داشت: تقوی یعنی مواظبت در سخن گفتن و اعمال و رفتار؛ زبان وقتی کنترل شد و سایر اعضاء و جوارح نیز تحت کنترل   زبان قرارمی گیرد  حلقه اول پاک دامنی ؛ ایمان و تقوی و حلقه دوم آن مراقبت در گفتار حلقه سوم مراقبت در اعمال و حلقه چهارم آمرزش الهی و نجات از گرفتاری هایی برزخی و قیامت است قول سدید آثار و برکاتی دارد اصلاح عمل و بخشش پروردگار عالم از جمله آنها است . اگر شما مراقب حرف و سخن خود شدید و سنجیده سخن گفتید خداوند کار شما را درست می کند او مغفرت و آمرزش را شامل حال شما می نماید . اگر قول سدید نباشد شیطان ولایت ما را عهده دار  شده وامور ما را تصدی گری می کند .

امام جمعه شیراز گفت : خدای متعال در آیه ای از سوره اسراء می فرماید : ای پیامبر به مومنین بگو مواظب سخن خود باشند و مطالبشان را به بهترین شکل ممکن بگویند که اگر این گونه نشد شیطان کار خود ررا شروع می کند . قول سدید و قول احسن نتیجه اش ولایت پروردگار بر انسان است . قول باطل و سخن بی دلیل نیز نتیجه اش حاکمیت شیطان بر مااست . مراقبت از زبان بسیار لازم است. زبان میزان شخصیت و عقل و هویت ما انسانها  است.

 

نماینده ولی فقیه در فارس افزود : امیر المومنین علی (ع)می فرمایند: زبان معیار و میزان است که اگر از عقل برخیزد  وزن انسان سنگین و اگر از جهل برخیزد  وزن انسان راسبک می نماید . زبان از نظر امام معصوم میزان شناخت انسان است . میزان عقل و خرد بشر در لابه لای گفته های آنها دیده می شود  انسان شخصیتی دارد که در پناه زبان اوست شخصیت انسانی نهفته در زبان اوست زبان؛ زبانه ترازوی شخصیت ما است.

خطیب جمعه شیراز گفت : مراقبت در زبان که پیدا شود هدایت الهی و مراقبت در عمل نیز در وجود ما پیدا شده و عمل ما صالح می گردد . قول سدید , عمل صالح و مراقبت از زبان و اعمال بخشش الهی را به دنبال دارد. اینگونه است که تحت ولایت حضرت حق خواهیم بود.

 

خطبه دوم :

آیت الله ایمانی در خطبه دوم نماز جمعه پس از اداء سلام واحترام به ساحت ائمه معصومین (ع) اظهار داشت :

هفتم خرداد سال 59 مصادف بود با افتتاح اولین دوره مجلس شورای اسلامی در ایران اسلامی. امام خمینی (ره) مجلس را عصاره فضائل ملت نام نهاده اند و مسئولیت بزرگی بر عهده مجلس است . یکی تصویب قوانین بر اساس منافع مردم و منابع علمی  دوم نظارت بر حسن اجرای قانون  و نمایندگان مردم باید قوانین مورد نیاز جامعه را بر اساس منابع دینی تصویب و بر اجرای قانون نظارت داشته باشند . این دو وظیفه  با آن دو نوع بیان امام نشان می دهد نمایندگان ما با مطالعه دقیق نسبت به نیاز های مردم و آشنایی با قوانین داخل و خارج از کشور مطلع باشند.ناظر بر حسن اجرای امور بودن لازمه اش برخورداری از صفات حسنه فردی و اجتماعی است لذا یک نماینده باید کلان نگر باشد و به منافع عمومی فکر کند نه منافع فردی و جناحی . مردم ما از نظر مبانی قانونی به مجلس و نمایندگان مجلس در رعایت قانون و اصول قانونی دل بسته اند , مردم میخواهند مجلس قوانین را با حوصله و دقت دنبال کرده  وبه اجراء در آورد و مسائل گوناگون کشور را رصد نمایند.

امام جمعه شیراز گفت : مقام معظم رهبری در سخنان اخیر خودشان بر این نکته تاکید داشته اند که ما هر چیزی را برای اجرای عدالت دنبال می کنیم . انبیاء نیز برای برپایی عدل و قسط  مبعوث شده اند فلسفه حکومت اسلامی نیز همین اجرای عدالت است . ایشان می فرمایند اگر امسال را سال جهاد اقتصادی و این دهه را دهه پیشرفت نام نهاده ایم برای اجرای عدالت و رفاه همگانی  و ریشه کن سازی فقر است . غرب می گوید دنبال بالارفتن سطح در آمد ملی وتولیدهستیم اما در لابه لای چرخ دنده های تولید اقشار آسیب پذیر له می شوند برای غرب مهم نیست در حالی که نظام اسلامی در آمد حلال را مطرح می کند . سفارش اسلام به ریشه کنی فقر است رشد 8درصدی اقتصادی را ما درسال 95 باید جبران کنیم . عدالت در اجرای قانون و سیاستگذاری و دوری از تبعیض و رانت خواری ها و مفاسد مالی در سرلوحه کار مسئولان ما باید باشد.

آیت الله ایمانی افزود چهاردم خرداد سالروز ارتحال امام عزیز است امام راحل در وصیت نامه خودشان فرمودنند:قرن 21 انشاءالله قرن غلبه مستضعفین بر مستکبرین است . این سخن امام قبل از قرن 21 گفته شده است آمریکا در دکترین خود قرن 21 را قرن غلبه فرهنگ آمریکا بر فرهنگ جهان دانسته و خاورمیانه را در مسیر منافع آمریکا و اسرائیل متصور شده  و تعریف نموده است باید سخن امام را در مقابل سخن آمریکا تائید کرد ما امروز شاهد خیزش اسلامی و بی داری عمومی جهان اسلام هستیم . خاورمیانه به سمت آمریکا شدن نبود بلکه به سمت اسلامی شدن در حرکت وتحول است . امروز ضعیف ترین دوران آمریکا را شاهد هستیم . فردای آمریکا فردایی ذلت بار است.

 نماینده مقام معظم رهبری در فارس افزود : رهبر انقلاب اسلامی فرمودند : این حرکت بیداری قطعاً تا قلب اروپا پیش خواهد رفت .رهبری پس از امام راحل این گونه سخن می گوید . مردم جهان را شاهدیم که چگونه برعلیه غرب و آمریکا به پا خواسته اند . در پرتقال و اسپانیا نمونه اعتراضات عمومی را شاهدیم .

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری افزود :استان فارس با این همه سرمایه‌های بزرگ و عنایات رهبری به این مردم و این شهر و با سوابق درخشان در عرصه های مختلف نیازمند مدیریت ارشدی است که در خور این مردم باشد. من به جناب وزیر کشور می‌گویم فارس بیش از دوماه است که در شرایط بلا تکلیفی به سر می برد فارس برای حل مشکلات عمرانی خود نگران آینده است.

مدیران استان در زمان استاندار سابق دستشان به کار نمی رفت سئوال من از وزیر کشور این است که چگونه به یکی از معاونین استاندار حکم سرپرستی می‌دهید و بعد از چند ساعت حکمش را لغو کرده و به دیگری می دهید؟ فارس که بازیچه نیست افرادی را بیاورند و دوران کارآموزی ببیند و سپر پرش افراد شود به استان رحم کنید. این استان خیلی عزیز و بالا است چرا قدر این استان با 5 میلیون نفر جمعیت و 14600 شهید و آن مفاخر عزیز و بالا را نمی دانید؟ چرا فارس ما باید بازیچه این و آن باشد من اخطار می‌دهم و من اهل این استان هستم پس سرنوشت این استان سرنوشت ماست نمی‌شود که این استان را مرتب بازی داد. نخبگان استان پیشنهاداتی را برای مدیریت ارشد استان داده‌اند چرا به پیشنهادات‌ ایشان عمل نمی‌شود؟ برای خدا و انقلاب و برای مردم آینده این استان مظلوم و زجر کشیده کارتان را درست انجام دهید .

نماینده ولی فقیه در فارس اظهار داشت: مردم فارس بیشترین زکات و افطاری را به نیازمندان داده اند در جشن نیکو کاری مشارکت مردم فارس بالا است  مشارکتهای مردمی فارس از استانهای پرجمعیت بیشتر است یگانهای رزمی این استان اعم از ارتش و سپاه در تمامی عملیات‌ها حضور داشته اند از خود گذشتگی مردم فارس در صف اول است چرا این استان سکوی پرش عده ای باشد؟ خدایا تو شاهد باش آنچه وظیفه شرعی و از سر دلسوزی و اخلاص و منافع مردم با مسئولین در مجامع خصوصی و مکاتبات عرضه داشته‌ام اکنون نیز اعلام می‌کنم که استان فارس را صحنه‌ي آزمون و خطای مسئولان بی‌تجربه قرار ندهید اینجا محل کار آموزی نیست فارس در قله است مدیر ارشد استان نباید در دامنه باشد. فردی که در دامنه است لباس مسئولیت ارشد استان برای او گشاد است.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۱
اذان صبح
۰۵:۰۷:۰۷
طلوع افتاب
۰۶:۳۱:۰۰
اذان ظهر
۱۳:۰۲:۴۰
غروب آفتاب
۱۹:۳۳:۳۵
اذان مغرب
۱۹:۵۰:۰۷