پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۷۰۴۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۲:۰۴

حكايتي نقل شده به اين شرح كه: در زمان دولت بزرگ عثماني (كه تركيه­ي كنوني قسمتي از آن است)، مقابل سفارت خانه عثماني‌ها در تهران مسجدي بود كه اعضاي سفارت‌خانه براي مراسم عبادي در آن­جا رفت و آمد مي­كردند. در آن مسجد، اغلب شب­ها ، روضه‌خواني در مصيبت حضرت زهرا (س) روضه مي­خوانده است. آدم نكته بيني كه تكرار و استمرار هر شب روضه­ي حضرت زهرا توسط ايشان برايش سئوال انگيز شده بود نزد او رفته و علت را جويا مي­شود روضه خوان پاسخ مي­دهد كه من سر خود روضه نمي­خوانم بلكه اين روضه باني دارد و هميشه از من تقاضاي روضه­ي حضرت زهرا (س) دارد و باني آن هم فلان بقال سر كوچه است! از بقال علت تكرار درخواست چنين روضه­اي سئوال مي­شود، مي­گويد مردي هر روز به من مراجعه مي­كند و با پرداخت پول درخواست برگزاري چنين روضه‌اي دارد! نكته بين با گرفتن نشاني آن مرد، ردش را مي­گيرد تا به سفارت انگليس مي­رسد و مشاهده مي­كند كه آن شخص مزدور و نماينده دولت استعماري بريتانياي كبير آن زمان است! خوب، معلوم است از طرفي حادثه ظالمانه و جان سوز شهادت حضرت زهرا (س) به دست خليفه­ي معروف صورت گرفت و از طرف ديگر اهل تسنن نسبت به آن شخص حساسيت و تعصب دارند و لعن و نفرين شيعيان را در خصوص ايشان بر نمي­تابند و عكس العمل نشان مي­دهند. لذا دولت استعماري انگليس با علم به اين اختلاف و براي ايجاد كينه و تقابل بين دو دولت بزرگ مسلمان آن زمان يعني ايران  (با داشتن اعتقاد تشيع) و تركيه­ي عثماني (با داشتن اعتقاد تسنن) دست به انجام چنين اعمال تفرقه افكنانه­اي مي­زده تا بتواند بر مسلمانان آن زمان حاكميت پيدا كند! سياست مكارانه­اي كه هنوز استعمارگران و سلطه گران غربي و آمريكائي در حق مسلمانان روا مي­دارند!

غرض از بيان حكايت فوق اين است كه متوجه باشيم برخي رفتارهاي مشكوك و منكرات و ناهنجاري‌هائي كه در جامعه رخ مي­دهد و علي الظاهر عملكردي شخصي تلقي مي­گردد امّا شكل و ايام بروز آن­ها به گونه­اي است كه نمي­تواند متعلق به يك يا چند نفر شخص جاهل و يا فاسد باشد! و قطعا مرتكب شونده چنين اعمال خلاف عرف و شرعي از اثرات سوء عملكرد خود و از نيت پليد و پنهاني بانيان و عاملان اصلي، بي خبر هستند! ياد آوري و تذكر مواردي از رفتارهاي نا هنجار شايد براي مسئولين فرهنگي و انتظامي و مردم هشداري باشد كه مورد توجه و دقت آن­ها قرار گيرد:

- شامگاه 13 فروردين سال جاري (روز طبيعت) در بازگشت به طرف شهر كازرون، در چند نقطه­ي مسير مشاهده مي­گرديد جمعيتي كوچك از مردان و زنان و دختران و پسران، از خودروهاي خود پياده شده بودند و در حاشيه جاده­ي اصلي و مقابل ديدگان سرنشين­هاي خودروهاي شلوغ زير نور چراغ ماشين­ها به صورت مختلط به رقص و پايكوبي مشغول بودند!!!

-در طول شبانه روز، شماري بسيار اندك، خودروهائي در سطح شهر و يا جاده­هاي بين شهري و بويژه در مكان­هاي شلوغ و پر تردد مشاهده مي­شود كه با پخش صداهاي بسيار بلند موسيقي­هاي ناهنجار و يا همراه با سرعت و سبقت­هاي غير مجاز و وحشتناك و زير پا گذاشتن قوانين جاري راهنمايي و رانندگي، اين تلقي را در جامعه رواج مي­دهند كه محيط براي هر گونه نا هنجاري امن و امان است و كي به كيه؟! وِ­لِ­لِ­ش!!!

- ايجاد صحنه­هاي مزخرف فوق زماني شك و ترديدها را افزون مي­كند كه در ايام خاص و روزها و شب­هاي سوگواري ائمه اطهار (ع) و عجيب­تر تردد تعمدي آن­ها از مقابل اماكن مذهبي و تكاياي برگزاري مراسم صورت مي­گيرد! عينهُو كه مي­خواهند بر زخم مردم نمك بپاشند و حرص و جوش ديگران را در آورند!! قابل ذكر است كه از امكانات و ثروت و موقعيت والدين خود چنين مغرورانه و جسورانه دست به اقدامات فوق مي­زنند و انگار از عواقب كار خوشان هم ترس و واهمه­اي نداشته و مطمئن هستند!!!

- موتور سواراني در سطح شهر و در جاده­هاي خارج از شهر مشاهده مي­گردد كه راكبين تك نفره يا چند نفره­ي آن اغلب به صورت كارواني از چندين موتور، عرض خيابان و جاده را اشغال كرده و بدون توجه به وضعيت تردد خودروها با نعره زدن­ها و گفتار حرف­هاي ركيك و زشت و گاهي بيان متلك­هاي كثيف به سر نشينان خودروها و يا عابرين پياده، چنان ترس و دلهره­اي در مردم ايجاد مي­كنند كه زبان قادر به بيان آن­ها نيست! و جالب اين كه كسي جرات اعتراض به آن­ها ندارد و نبايد هم داشته باشد! برخي اوقات در ساعات خلوت پاياني شب و حتي ساعات خلوت روز، موتور سواراني در حال حركت، عربده‌هاي بسيار بلند و وحشتناكي سر مي­دهند كه انگار واقعا مست لايعقل شده باشند!!! (البته نگارنده مخالف بروز هيجانات جواني افراد نبوده و نيستم و در اين خصوص قبلا مطالبي نگاشته­ام امّا در هر صورت فضاي عمومي جامعه جايگاه چنين رفتارها و اداها و اطفارهاي نا هنجاري نيست)

- تك و توك خانم­هاي جواني در سطح خيابان و بازار و معابر مشاهده مي­گردند كه نوع آرايش و پوشش آن­ها حتي مناسب يك محيط غير ديني هم نيست! برخي انگار كه اندروني منزل را با محيط عمومي بيرون از خانه عوضي گرفته باشند! در كنار آن­ها ايضا پسران و مردان جواني با قيافه­هاي ناپروا و لباس و صورت و اَبرو و ريش و يَقه و زنخدان عجيب و غريب­شان در معابر تردد مي­كنند كه انگار قيافه­ي آن­ها متعلق به كشوري ديگر باشد و لذا شباهتي به مرد اصيل و با وقار ايراني ندارد و گاهي هم ...

- گاهي اوقات اندك پيشه­وران و كاسباني پيدا مي­شوند كه در بالا بودن نرخ اجناس و خدمات خود همه­ي قوانين دولتي و شرعي و انصاف را زير پا گذاشته و تابع هيچ حد و حدودي نيستند! اين گونه حضرات با پخش شايعات و اظهارات سخيف و فرافكني و ايضا بدگوئي واباحه گري­هائي، خوي طمع‌كارانه و منفعت‌طلبانه و احيانا انديشه­هاي معاندانه­ي خود را نسبت به ارزش­ها و قوانين و مقررات و خط قرمزهاي نظام بروز مي­دهند و در اين خصوص معمولا خود را طلب كار مردم و نظام و جالب اين كه خود را وجيهُ المِله هم جلوه مي­دهند!!

-گاهي اوقات در محيط­هاي اداري و آموزشي و درماني (خصوصي يا دولتي)، شماري اندك از افراد مشاهده مي­گردند كه پوشش و ظاهر و رفتار و كردار و گفتار آن­ها در شأن كارگزار نظام مقدس جمهوري اسلامي  نيست لذا...

-دو سال پيش در جاده­ي نور آباد به قائميه و در شب شهادت امام جعفر صادق (ع) كاروان جشن عروسي شلوغي به راه افتاده بود كه انگار بانيان آن جشن بوئي از شيعه­ي امام علي (ع) نبرده بودند و از چنين مناسبتي آگاهي نداشتند!! مشابه آن گه‌گاهي مشاهده مي­گردد! اگر چه شايد انجام مراسم عروسي در چنين ايامي منع شرعي نداشته باشد اما حرمت شكني مناسبت­هاي اين چنيني در جامعه­ي شيعي ما تعجب بر انگيز بوده و جاي شك و شبهه دارد و لذا...

در هر صورت اين نمونه­ها و تذكراتي جند بيان گرديد به اميد آن كه امورات فوق و شبيه آن­ها اصلاح گرد.

منبع: هفته نامه شهر سبز .ش 135


نویسنده: علي اكبر فرشته حكمت
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
مملي
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۴
0
0
حيف كه نشدي نماينده واقعا جات تو مجلس خالي بود خاك تو سر نماينده كازرون كه از فكرت استفاده نمكنه ،حداقل برو به فرماندار شهر بگو اون كه ديگه خيلي قابله و حرفاش عمليه كاملا
lmajid
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۷:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۶
0
0
احسنت
چه نكات قابل ملاحضه اي
به به
ما رو گرفتي برادر
خدا رو شكر نرفتي مجلس اگه مشكلات اينا كه واي بر حال ما
برادر ما سنگ رو بسته و سگ رو آزاد گذاشته ايم كجاي كاري
از طلا بودن پشيمان گشته ايم
مرحمت فرموده ما را مس كنيد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۷
اذان صبح
۰۴:۵۹:۵۰
طلوع افتاب
۰۶:۲۵:۰۶
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۳۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۷:۱۸
اذان مغرب
۱۹:۵۴:۰۳