پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۷۰۰۱
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۲:۲۸
مديرعامل شركت آبفاي روستايي استان فارس در کازرون:
مديرعامل شركت آبفاي روستايي استان فارس گفت: تا دهه فجر امسال بيش از 80 درصد از مجتمع‌هاي آبرساني روستايي استان فارس تكميل مي‌شود.
به گزارش خبرگزاري فارس از كازرون، حيدر دهقاني در مراسم آغاز عمليات اجرايي مجتمع آبرساني روستاي جروق، بيدزرد، ملاي انبار، سمغان، كنده‌اي و دوسيران شهرستان كازرون با بيان اينكه بالاي 3 هزار و 300 روستاي استان فارس از نعمت آب شرب بهره‌مند هستند، اظهار داشت: در استان فارس 4 هزار و 300 روستا داريم كه از اين تعداد 2 هزار و 326 روستا بالاي 20 خانوار بوده و جمعيت روستايي اين استان يك ميليون و 700 هزار نفر كه معادل 38 درصد از جمعيت فارس است. 

وي با بيان اينكه يك هزار و 700 منبع آبي روستايي، يك هزار و 450 حلقه چاه آب، 250 منبع قنات و چشمه، 17 هزار كيلومتر خط انتقال و شبكه توزيع و بالاي 350 هزار مشترك روستايي در استان فارس وجود دارد افزود: با توجه به خشكساليهاي اخير در ابتداي سال 87 حدود يك هزار و 342 روستاي استان فارس و در پايان همين سال حدود يك هزار و 500 روستا با بحران جدي مواجه بودند و همچنين 500 حلقه از چاه‌هاي آب شرب روستايي با بيش از 50 درصد با كاهش آبدهي مواجه شده است. 

مديرعامل شركت آب و فاضلاب روستايي استان فارس با بيان اينكه در سال 88 آبرساني سيار به 700 روستا، نصب بيش از 50 دستگاه آب شيرين‌كن و مطالعه و طراحي بيش از 80 درصد از پروژه‌هاي آبرساني روستايي در استان فارس داشتيم، از آغاز عمليات اجرايي بيش از 100 پروژه مجتمع آبرساني در سال 89 خبر داد و خاطرنشان كرد: بيش از 40 هزار مترمكعب مخزن نيز در همين سال احداث شد. 

دهقاني از تكميل بيش از 80 درصد از مجتمع‌هاي آبرساني روستايي استان فارس تا دهه فجر سال 90 خبر داد و تصريح كرد: در سال 90 تلاش ميكنيم نزديك به 20 هزار مترمكعب مخزن بسازيم و بالغ بر يك‌هزار كيلومتر خط انتقال و شبكه توزيع در سطح استان فارس كار كنيم. 

در ادامه اين مراسم نماينده كازرون در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به مشكلات مردم شهرستان كازرن، منطقه جره و بالاده را محروم و از لحاظ امكانات مادي فقير دانست و گفت: مجموعه 54 روستا در اين بخش فاقد آب شرب سالم هستند، از اين رو براي اين پروژه آبرساني تقويم زمان‌بندي مشخص شود تا مردم در كوتاه‌ترين زمان ممكن شاهد افتتاح آن باشند. 
غلامرضا دهقان ناصرآبادي ابراز داشت: به دليل اشتغال مردم منطقه جره و بالاده به كشاورزي و با توجه به خشكسالي‌هاي اخير شاهد رشد روزافزون بيكاري در اين منطقه هستيم كه با ايجاد و تاسيس پروژه‌هاي خوبي شامل احداث سد نرگسي براي تامين آب شرب و كشاورزي، پتروشيمي براي اشتغال‌زايي و مجتمع‌هاي آبرساني خدمات شايسته‌اي صورت گرفته است. 

وي در ادامه با اشاره به فرسودگي شبكه داخلي آب روستاهاي شهرستان كازرون كه موجب هدر رفتن ميزان قابل توجهي از آب مي‌شود خواستار تعويض اين شبكه‌ها شد و تصريح كرد: سفره‌هاي آب زيرزميني افت شديدي داشته و براي تامين آب شرب با مشكلاتي مواجه هستيم. 

نماينده مردم كازرون در مجلس شوراي اسلامي در پايان با اشاره به كلنگ‌زني سيستم فاضلاب كازرون در سال 74 و پيشرفت 38 درصدي آن تا امروز خواستار تسريع عمليات اين پروژه در كوتاهترين زمان ممكن شد. 

مطالب مرتبط :
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۱۷
اذان صبح
۰۴:۴۸:۴۳
طلوع افتاب
۰۶:۱۶:۲۹
اذان ظهر
۱۳:۰۰:۲۸
غروب آفتاب
۱۹:۴۳:۳۹
اذان مغرب
۲۰:۰۰:۴۵