پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۶۹۵۳
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۰:۳۱
به گزارش مرکز خبر حوزه، رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی شب گذشته در درس اخلاق خود که در دفتر مقام معظم رهبری در قم برگزار شد، اظهار داشتند: عده‌ای برای رسوا نشدن، خود را پیرو خط امام(ره) و ولایت فقیه معرفی می‌کنند، ولی رفتارشان نشان می‌دهد که دروغ می‌گویند.

ایشان خاطرنشان کردند: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، تعدادی خود را پیرو خط امام معرفی می‌کردند و ولایت فقیه را پذیرفته بودند، ولی بعد‌ها گفتار و رفتارشان نشان داد که دروغ می‌گفتند.


*پیروی از ولایت را در عمل نشان دهیم


رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با تأکید بر این که نباید فریب حرف‌های زیبا و سوگند‌های دروغ منافقان را خورد، اظهار داشت: این‌ها اگر راست می‌گویند باید در عمل نشان دهند. اگر پیرو امام هستند، باید ببینند که امروز نایب او چه می‌گوید؛ اگر دروغ نمی‌گویند، چرا رفتارشان با سخنان امام(ره) فرق دارد؟!


ایشان خطاب به افرادی که در سخن خود را مطیع ولایت فقیه می‌دانند، ولی رفتارشان برخلاف ادعایشان است، اظهار داشتند: اگر ولایت فقیه را قبول دارید، چرا امر و نهی آن را نمی‌پذیرید؟


*مردم فریب دروغ پیروی از ولایت را نخورند


آیت‌الله مصباح یزدی بابیان این که انسان در مسائل دینی نباید کوتاه بیاید، اظهار داشت: امروز مردم باتوجه به تجربیاتی که تاریخ پس از انقلاب به آنان آموخته است،‌ به سادگی فریب قسم‌های افرادی که خود را به دروغ پیرو ولایت فقیه معرفی می‌کنند، نمی‌خورند، ولی باز هم افرادی ساده دل در گوشه وکنار فریب این افراد را می‌خورند.


ایشان تأکید کردند: نباید به هرکسی هم که این ادعا را نمود، گفت که دروغ می‌گوید؛ بلکه باید دید عمل او چه می‌گوید. البته نباید نسبت به افرادی که مدتی درمسیر درست حرکت می‌کنند، اعتماد کرد، بلکه باید هوشیار بود و هرگاه رفتاری خلاف رفتار گذشته‌اش نشان داد، متوجه شد.


*نباید در امور دینی کوتاه بیاییم


رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) تصریح کردند: اگر انسان در امور شخصی خود کوتاهی کند، مربوط به خود فرد است، ولی در امور دینی نباید کوتاه بیاییم و برای هر قدمی که برمی‌داریم، حجت داشته باشیم.


عضو خبرگان رهبری همچنین در سخنان خود، به تبیین گوشه‌هایی از خطبه فدکیه حضرت زهرا (س) و واکنش مردم و خلیفه اول در برابر سخنان آن حضرت داشتند.


نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۴
اذان صبح
۰۵:۰۳:۲۶
طلوع افتاب
۰۶:۲۸:۰۰
اذان ظهر
۱۳:۰۲:۰۶
غروب آفتاب
۱۹:۳۵:۲۶
اذان مغرب
۱۹:۵۲:۰۴