پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۶۸۵۵
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۰۸:۴۷
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز در دیدار مسؤولان و محققان مركز اسناد انقلاب اسلامی، تدوین و نگارش تاریخ دقیق و صحیح انقلاب اسلامی را به لحاظ امواج تأثیرگذار و الهام بخش آن، بسیار مهم و ضروری خواندند و تأكید كردند: در نگارش تاریخ انقلاب اسلامی، ارتقای كیفیت و توجه به میلیونها مخاطب نسل جوان كه اطلاع دقیقی از انقلاب اسلامی و مسائل مربوط به آن را ندارند، باید در اولویت اول قرار گیرد.

ایشان مقوله تاریخ را از نظر پر كردن خلاء تجربه در مخاطب بویژه نسل جوان بسیار مهم دانستند و افزودند: نگارش صحیح تاریخ موجب كسب تجربه برای مردم و بالا بردن آگاهی ها در جامعه خواهد شد.
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به مسائل مربوط به انقلاب مشروطه به عنوان یك نمونه از حوادث تاریخ معاصر كه زمینه‌های تجربه اندوزی فراوانی دارد، خاطرنشان كردند: علت بروز انقلاب مشروطه همانند انقلاب اسلامی ایران، فكرها، ایده‌ها، آرمانها و خواستهای مردم بود كه با رهبری روحانیت و با نثار جان خود به میدان آمدند اما متأسفانه این انقلاب بوسیله انگلیس به انحراف كشانده شد و بعد از پانزده سال از آن، دوران حكومت دیكتاتوری سیاه و وابسته رضاخان آغاز شد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ریشه حوادث تلخ دوران محمدرضا پهلوی را نیز در دوره مشروطه و به انحراف كشانده‌شدن انقلاب مردم دانستند و تأكید كردند: اگرچه جنس انقلاب مشروطه همانند انقلاب اسلامی بود اما ابعاد انقلاب اسلامی ایران بسیار فراتر و عمیق‌تر از آن است.
ایشان افزودند: بر همین اساس و به دلیل افزایش آگاهی های سیاسی جامعه، گسترش ارتباطات بین المللی و بیداری عظیم مردم، تاریخ نگاری در مورد انقلاب اسلامی ایران با تاریخ نگاریهای دیگر بسیار متفاوت است.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تدوین و نگارش تاریخ چنین انقلاب باعظمتی را نیازمند توجه جدی به كیفیت تاریخ نگاری دانستند و خاطرنشان كردند: در نگارش تاریخ انقلاب اسلامی باید كیفیت نگارش، كیفیت استحصال مطلب، كیفیت در نحوه ارائه مطلب و كیفیت در گزینش اولویتها حتماً مدنظر قرار گیرند.
ایشان تأكید كردند: مطالب باید به گونه‌ای باشد كه مخاطب را اقناع كند.
رهبر انقلاب اسلامی، تهیه جدول زمانی برای نگارش اولویتهای مورد نظر در تاریخ انقلاب اسلامی را ضروری خواندند و افزودند: انتخاب مخاطب نیز یكی دیگر از مسائل مهم در نگارش تاریخ انقلاب اسلامی است زیرا اصلی‌ترین مخاطب این تاریخ، نسل جوانی است كه از حوادث انقلاب اسلامی و جزئیات، انگیزه ها و پیامدهای آن اطلاعی ندارد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، مردم كشورهای دیگر را یكی دیگر از مخاطبان تاریخ انقلاب اسلامی دانستند و خاطرنشان كردند: مردم جهان عمدتاً اطلاعات دقیقی از تاریخ انقلاب اسلامی ایران ندارند در حالیكه در مورد تاریخ انقلاب‌های دیگر دنیا كتابها و رمان‌های متعدد و جذابی نوشته و ترجمه شده است.
ایشان همچنین بر لزوم ارتباط مركز اسناد انقلاب اسلامی با نویسندگان، هنرمندان و مستندسازان انقلابی تأكید كردند و افزودند: امروز سینماگران، مستندسازان و رمان نویسان انقلابی فراوانی در كشور هستند كه باید دستمایه‌ی قوی كار به آنها داده شود.
رهبر انقلاب اسلامی استفاده از ظرفیتهای فضای مجازی را مهم خواندند و تأكید كردند: قرار دادن اسناد متقن و جهت‌دهنده در فضای مجازی، به بسیاری از محققان و نویسندگان كمك شایانی خواهد كرد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای همچنین با اشاره به تدوین خاطرات شفاهی در عرصه تاریخ نگاری انقلاب اسلامی ایران خاطرنشان كردند: از آفات اینگونه تاریخ نگاری‌ها، برخی اظهارنظرهای غیرواقعی و ارائه‌ی دیدگاههای تغییریافته امروزی بجای دیدگاههای واقعی آن دوره‌ی تاریخی است.

در ابتدای این دیدار حجت الاسلام والمسلمین حسینیان، رئیس مركز اسناد انقلاب اسلامی ضمن ارائه گزارش كوتاهی، گفت: پژوهشگران این مركز، تلاش دارند تاریخ انقلاب اسلامی را بشناسند و بدون هیچگونه انحراف و تغییر، این حادثه با عظمت را توصیف كنند.

حسینیان با اشاره به تلاش مركز اسناد انقلاب اسلامی برای بالابردن كیفیت كارهای عرضه شده افزود: با تلاش بیشتر همه‌ی محققان و پژوهشگران امیدواریم محصولات مركز به مرجعی برای جامعه علمی و جوانان تبدیل شود.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۱
اذان صبح
۰۵:۰۷:۰۷
طلوع افتاب
۰۶:۳۱:۰۰
اذان ظهر
۱۳:۰۲:۴۰
غروب آفتاب
۱۹:۳۳:۳۵
اذان مغرب
۱۹:۵۰:۰۷